Хомологации на FIA

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот Lubo » Сря Юни 03, 2009 19:34

Хубава тема,която леко излиза на дневен ред.

Според последния документ от ФИА на автомобилите Ситроен Саксо им изтича хомологацията на 01.03.2010 ,а на автомобилите Рено Клио (интересния клас Н/3) фаза 1 приклюяват на 1.05.2011 и фаза 2 (без Регньоти) приключват на 1.12.2011.
Ся с две думи.......значи от тази тема до момента излиза,че Ситроена може да се кара 1.03.2014 в класовете Н и А ,а Клиовците съответно ще бъдат до 1.5.2015 и 1.12.2015.

................НАЛИ?
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот trouble » Сря Юни 03, 2009 19:49

Извиянвай може да не съм догледал добре но не видях на Саксото да има опция за продължаане на хомологацията
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот plm » Сря Юни 03, 2009 23:41

Lubo написа:...

Доколкото разбирам, те интересува как се определя карайния срок за допускане до състезания като хомологирани коли.
Доста са се усложнили регламентите. Преди години беше 5 години/за нормално хомологиране/ плюс 4 "бонус". После стана 7 + 4. Сега има промени.
Само "вътрешна'' информация, респ. хора от Ф могат да ни осветлят в решенията/логиката на ФИА.
Това е ясен документ.
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 1-2008.pdf
Но, как ще изглежда този документ след година или две?
И на въпроса: Опел Корса Н2 до кога има хомологация?
Не занам. Не мога да отговоря.
Предавам се. :D
А с Рената нещата са трагични! Колкото коли има, три пъти повече са тълкуванията. :D
Та така. Бъркотията е пълна! :D
Но, се усеща кой има интереси в "бъркотията" и ги раздухва.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот kiko » Чет Юни 04, 2009 08:49

Unless there is an indication to the contrary on the
homologation form excluding certain evolutions, Group A
and N cars are permitted, during a further period of four
years following the expiry of their homologation, to
participate in international rallies other than those of the
World Rally Championship on the following conditions :
the FIA homologation papers are produced at
administrative checking and at scrutineering.
the cars are in conformity with the technical regulations
(Appendix J) valid at the date of the expiry of their
homologation and are in a sound condition to
participate, at the discretion of the scrutineers.
The size of turbo restrictors used on these cars and the
minimum weight must be those currently valid.



Опел Корсата е с хомологация до 2006 година и по тази точка се кара до 2010 година в Н/2.Има и няколко други примери в момента:Пежо 106 16 (хомологационен фиш 5565) е с хомологация до 2006,но се кара в Н/2 до 2010,Ситроен Ксара 1(хомологационен фиш 5583) е до 2006 но може да се кара до 2010,Сеат Ибиза(5504 и 5563) е с хомологация до 2005/6 но може да се кара до 2009/2010,Меган (хомологационен фиш 5548) е до 2005,но се кара до 2009..........

Трябва да се отбележи,че 4-те години в които се кара в класа,но без валидна хомологация по тази точка не изтичат в края на календарната година,а изтичат на датата,която е издадена хомологацията.В този ред мисли някои от изброените модели по-горе са вече с изтекъл "гратисен период" ,а други няма да имат шанс другия сезон да са в съответната група.


Рено Клио ( 5616 и 5637) са минали плюса от 4 години и имат крайна хомологационна дата съответно 1.05.2011 година и 1.12.2011.След тези дати автомобилите могат да участват в класовете още четири години,но без валидни хомологационни фишове.При Сахото нещата са аналогични - края емарт 2010,но има право да е в класа до март 2014.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот plm » Чет Юни 04, 2009 09:05

Този текст е ясен. Но, какъв е периода, срока на дадена хомологация. Преди беше 5 години, сега е 7, но има и други опций за удължаването й, които ми се губят, или по-точно няма как да ги знаем.
Т. 2.1.7 от
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/F0A9513B95006D12C12574FF00510072/$FILE/251%20(2009)-15112008.pdf
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот kiko » Чет Юни 04, 2009 09:46

Зависи.По принцип повечето хомологират колите 7 години с "+".Но има изключения като Ситроен С2 - от 2003 са му пляснали хомологация до 2015 или ......12 години вместо стандартните (явно) 7 годиниДругия пример е Логона-9 години хомологация.При ПЛЮСА също нещата са доста различни.Повечето слагат 4 години (по-точно си плащат за 4 години),но и тук има изключения.Сеат примерно в една и съща година пускат Леон и Ибиза с хомологационни фишове 5640 и 5643,но по-късно 5640 го удължават само с 2 години,а 5643 му слагат 5 години......предполагам като са давали парите във ФИА за 2 х 4 години,са прецинили,че е по-добре единия модел да е 2 години,а другия 5 и останалите пари за 1 година хомологация на нещо са ги оставили под масата :mrgreen: .Политика :roll: .Алфа 147 е пък с хомологация 7 години + още 7 години :wink: .

Това с продължителноста на първоначалната хомологация си мисля,че е политика на всяка една компания.Самите те си преценяват колко ще е актуален модела и въз основа на това си правят първата хомологация.При ПЛЮСА нещата са аналогични-ако има голям интерес за тези коли,може да се направят дори и два ПЛЮСА (както е при САХОТО,а неговото братче 106 си остана с един ПЛЮС),може обаче ПЛЮСА да се изрази само в една или две години продължаване на хомологацията.
Всичко е политика.ТЪЛКУВАНЕ на правилника :wink: ,дори и най-високо ниво :mrgreen: .
Въпроса,който ни жегна много вчера беше най-вече за масовите Сахо и Клио.Сахото си е ясно,Клиото 1 и 2 също са ясни.Само Регньотито с тази хомологация 2010+ е малко интересно.Интересно от гледна точка на това,че в момента Р3 варианта е на дневен ред и едва ли ще последва допълнителна хомологация от 2 и повече години.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот damon » Чет Юни 04, 2009 10:33

plm написа:Този текст е ясен. Но, какъв е периода, срока на дадена хомологация. Преди беше 5 години, сега е 7, но има и други опций за удължаването й, които ми се губят, или по-точно няма как да ги знаем.
Т. 2.1.7 от
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/F0A9513B95006D12C12574FF00510072/$FILE/251%20(2009)-15112008.pdf


т.2.1.7 е много интересна. Там има едно нещо, че колата се хомологира по определени правила, които са залегнали в документа на ФИА "Regulation fro homologations" т.е. ако си производител четеш там и гледаш как се хомологира кола пред ФИА - там може би ги пише тия работи с годините. Да, ама тоя документ го няма пуснат свободно от ФИА и ние простите фенове не знаем какви са правилата за хомологация. Аз изрових целия им сайт и не намерих подобно нещо, а исках да погледна нещо там...

kiko написа:Unless there is an indication to the contrary on the
homologation form excluding certain evolutions, Group A
and N cars are permitted, during a further period of four
years following the expiry of their homologation, to...


Ей това ако ме осветлиш в кой точно документ го пише, че аз нещо не го намирам, а го търсех... Загубих се тотално в правилата на ФИА. :roll:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот kiko » Чет Юни 04, 2009 10:43

Благодарение на ТХЛ и доброто сърце на Любо да ми го даде :lol: :lol: :lol: :

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/DD5A1BFC38A13D83C125751400375656/$FILE/CSI_apres_AGNov08ANG.pdf


Точка 21.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот damon » Чет Юни 04, 2009 11:33

kiko написа:Благодарение на ТХЛ и доброто сърце на Любо да ми го даде :lol: :lol: :lol: :

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/DD5A1BFC38A13D83C125751400375656/$FILE/CSI_apres_AGNov08ANG.pdf


Точка 21.


Ааа кодекса го имам разпечатан, но още не съм стигнал да го чета подробно. :) Просто мислех че е някъде из приложение Ж.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот plm » Чет Юни 04, 2009 19:57



т.2.1.7 е много интересна. Там има едно нещо, че колата се хомологира по определени правила, които са залегнали в документа на ФИА "Regulation fro homologations" т.е. ако си производител четеш там и гледаш как се хомологира кола пред ФИА - там може би ги пише тия работи с годините. Да, ама тоя документ го няма пуснат свободно от ФИА и ние простите фенове не знаем какви са правилата за хомологация. Аз изрових целия им сайт и не намерих подобно нещо, а исках да погледна нещо там...
...[/quote]



Така е, Ники. :D
Нека си припомним, че тук преди няколко години видяхме такъв документ.
viewtopic.php?f=3&t=2613&hilit=%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD+%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%BE%D0%B2&start=30
И грешното му тълкуване спираше Стайков с Пунтото.
Имам /макар и стар/ такъв документ за С2000.
В редица страни местната федерация събира в един документ основни неща и параметри, които традиционно се контролират. Това е за улеснение на комисарите и на състезателите.
Трудно е да се знае кога изтича дадена хомологация. Недопускането на Олива на Хеброс преди 2-3 години доказва това.
Прикачени файлове
1623448417__Homologation_Fin_WRC.pdf
(38.92 KiB) 590 пъти
s2000%20FIA%20RH%20VK%20S2000RA(04-05)-%20Modifiй-9-09-2004-AB[1].pdf
(170.83 KiB) 611 пъти
Pages from Manual%20dos%20Comissarios%20Tecnicos%202007%20-%20Parte%206.pdf
(160.92 KiB) 598 пъти
Pages from HOM REG KIT VARIANT.pdf
(129.26 KiB) 599 пъти
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот plm » Сря Юни 10, 2009 20:37

Като гледам червения/новия/ текст в първия документ се убеждавам, че така е за всички коли. Т.е., от датата на последното VO, ER,....след 7 години е края на хомологацията. И после още 4.
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... s_2009.pdf

И да не пиша в други теми ще си позволя малко да се отклоня.
Покрай ровенето в документите напоследък забелязах, че наскоро е изчезнал документа
http://www.bfas-bg.org/technical_requirements.html
http://www.bfas-bg.org/.technical/GRUPA_N.doc
Всъщност това е превод, което е похвално.
Но, в този документ има следния текст:
- Важи само за ралита :
Броят на цилиндрите се ограничава до 6.
Обема на двигателите се ограничава както следва:
а) атмосферни двигатели
- максимално 3 л. за двигатели с два клапана на цилиндър.
- максимално 2.5 л. за двигатели с повече от два клапана на цилиндър
б) двигатели със свръх пълнене
Номиналният обем на двигателя е ограничен максимум до 2500 см³ .
Системата за свръх пълнене трябва да е в съответствие с тази на хомологиран двигател.
Всички автомобили със свръх пълнене трябва да бъдат с рестриктор закрепен на корпуса на компресора.
Рестрикторът, задължителен при ралита, не е забранен в други дисциплини, като състезателя решава дали да го използва.

За мен това е валиден документ, защото все пак беше/е/ на сайта на ф. в началото на сезона.
Което значи, че даден състезател отива на писта в Н4 и когато поискат да го мерят вади техния документ и им затваря устата.
Виждам кашата/бомбата/, която заложиха преди няколко години заради конкретен състезател. Наясно съм, че ф не е длъжна да се съобразява безприкословно с решенията на ФИА и в случая могат да решат, например-писта и планинско -рестриктор 20 мм.
Но, защо в някои случаи се казва-от ФИА забраняват.../ВРЦ, ..../, искат ХАНС,....
В случая с контрола на рестрикторите от ФИА разрешават, но ...май е имало "лична" поръчка.
Ето го и документа.
Прикачени файлове
GRUPA_N.doc
(336 KiB) 582 пъти
1623448417__Homologation_Fin_WRC.pdf
(38.92 KiB) 561 пъти
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот damon » Чет Юни 11, 2009 11:32

Пламене, документа е там. Сбъркан е линка - има една точка преди Techical която не трябва да е там. Защо е така не знам. Ето го правилника http://bfas-bg.org/technical/GRUPA_N.doc
Сега вече доколко е актуален не знам - аз чета оригинала и не забелязвам някакви съществени разлики, но ми се струва, че тоя документ е от миналата година.

Иначе друго което няма на сайта на БФАС е превод на спортния регламент за ЕРШ и евро купите в който има разни промени за 2009 и който преди превеждаха. Чудно ми е повечето спортни комисари на нашите състезания дали са го чели?... :roll:

Всички автомобили със свръх пълнене трябва да бъдат с рестриктор закрепен на корпуса на компресора.
Рестрикторът, задължителен при ралита, не е забранен в други дисциплини, като състезателя решава дали да го използва.


Да. Това си го има и в настоящето приложение Ж в специфичните изисквания за гр N. И за гр. А трябва да е същото. И аз се зачудих какъв рестриктор са проверявали на Царски на пистата!?! Макар, че те там са толкова оплетени нещата. Това Митсубиши има ли хомологация за гр. А...
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот plm » Пет Юни 12, 2009 00:10

В правилника /стр.7/ за 2009 изрично е записано за рестрикторите на писта и планинско.
http://www.bfas-bg.org/documents/YearBook_2009.pdf
Друг е въпроса каква част от този документ е актуална.
Не е много сложно, но трябва работа.
Ето как е в Чехия. Само погледни какъв е обема/в страници/ на собствените им правилници. Сигурно са хиляди. И по тях работят.
http://www.autoklub.cz/show.php?page=ac ... htm&asoc=2
Отделно са преведени актуалните документи на ФИА. За справка.
http://www.autoklub.cz/show.php?page=ac ... htm&asoc=2
http://www.autoklub.cz/show.php?page=ac ... htm&asoc=2
Според мен Ево 9 няма гр.А. Ево 8 има/заради ВРЦ-то/ и който иска да кара А кара осмица. В Белгия, Холандия...карат такива, защото на тях ФИА не им е забранила да има А8 на рали. :wink:
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот RS_TURBO » Сря Юни 17, 2009 22:39

plm написа:
Lubo написа:...

Преди години беше 5 години/за нормално хомологиране/ плюс 4 "бонус". После стана 7 + 4. Сега има промени.
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 1-2008.pdf

Да така е, но забележете, че има автомобили с доста дълъг срок на валидна хомологация като например:
А 5526 BMW 318 IS-4 (E36) 1'796cc ОТ 1994 чак до 2006 това са си цели 12 години, друга,
А 5510 306 S-16 - 1'998cc от 1994 до 2006 но мисля, че още е с хомологация....
а ето и друг автомобил с доста дълга хомологационна история, който все още се кара Гр.А у нас а именно:
А 5495 Charade (G200) 1'295.5cc 01.07.1993 - 2006
и доста други има да неги споменавам че ги има написани.... попринцип съм чувал, че всички които са хомологирани с + тоест да кажем колата е хомологирана до 2010+ имат със сигурност удължаване на хомологацията с минимум 4 години... поправете ме ако бъркам...
No Boost, No Bottle, Just Pure THROTTLE!!!!!
Аватар
RS_TURBO
 
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Юни 08, 2005 17:44
Местоположение: Провадия
Име: Тихомир Тенев

Re: Хомологации на FIA

Мнениеот Ferjancz » Пет Юни 19, 2009 11:03

Това намерих в един сайт, от кога до кога са хомологациите на различни автомобили, както и до кога са им удълженията.

http://www.fpak.pt/INFO%20CLUBES/MAN%20 ... te%206.pdf
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

ПредишнаСледваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта

cron