Най-великите пилоти, номер 8 - Карлос Сайнц
Карлос Сайнц е роден на 12 Април 1962 година в Мадрид. Макар в юношеството да е бил играч по скуош на национално ниво, а след това да е бил на проби в Реал Мадрид, Сайнц избира ралитата като свое призвание!
Испанецът започва да се състезава през 1980 година, а като цяло неговата кариера се простира в 18 сезона и 196 ралита в Световния рали шампионат, като едва ли ще се забрави първата му световна етапна победа - това се случва на Рали Португалия '87 и то на СЕ1 Ещорил! Тогава Сайнц е на 24 години и кара с Форд Сиера Косуърт! Въпреки добрия си старт обаче той отпада от ралито, но по-късно същата година завършва 7-ми на Рали Корсика и 8-ми на РАК Рали, като по този начин печели 7 точки и 35-тото място при пилотите за 1987 година.
През следващата 1988 година Сайнц завършва 11-ти в крайното годишно класиране на Световния рали шампионат.
Карлос Сайнц/Луис Моя по време на Рали Корсика '88!За сезон '89 той се мести при Тойота Тийм Европа! Същата година Сайнц се качва три пъти на подуима, което е само намек за това какво следва през идната 1990-та! Първата победа на Сайнц идва на Рали Акрополис '90, като същата година след нея последват още три - на Рали Нова Зеландия, Рали 1000 езера и РАК Рали - след които и световната титла за 1990 година! Освен това, че е първи за годината, Сайнц прави едно невероятно постижение - той е първият нескандинавец, който някога печели финландското Рали 1000 езера!
Карлос Сайнц/Луис Моя по време на последното рали от сезон '90 - Ломбард РАК Рали!През следващата 1991 година последват още пет победи ("Монте Карло", "Португалия", "Корсика", "Нова Зеландия" и "Аржентина"), но титлата му се изплъзва за много малко!
Карлос Сайнц/Луис Моя по етапите на победното за тях Рали Корсика '91!Въпреки разочарованието си от 1991-ва, през следващата 1992-ра, когато е зад волана на новата Селика Турбо 4WD, испанецът печели още четири пъти ("Сафари", "Нова Заландия", родното "Каталуния" и "РАК"), които този път са достатъчни за втората му световна титла!
Въпреки, че през 1992 година Сайнц/Моя завършват 4-ти на Рали Корсика (зад окупиралите от 1-во до 3-то място французи Ориол, Делкур и Бугалски) испанецът печели шампионата със само 10 точки разлика пред Юха Канкунен!През 1993 година Сайнц напуска отбора на Тойота, като се присъединява към частния отбор на Jolly Club, състезаващи се с последната еволюция на Ланча Делта - HF Интеграле. На фона на трите сезона преди това ('90, '91 и '92) този не е никак успешен - испанският екип завършва на петото място, което дели с шотландеца Колин Макрей.
Разочароващ сезон '93 за Сайнц/Моя!През 1994 и 1995 година Карлос Сайнц кара за отбора на Субару, където негов съотборник е Колин Макрей, с който той ще се "срещне" отново във Форд и Ситроен. През първата година от договора му със Субару Сайнц печели Рали Акрополис, но въпреки от тази единствена победа испанецът е много постоянен в шампионата и завършва втори за годината на само 17 точки зад шампиона Дидие Ориол. През 1995 година Сайнц печели три ралита ("Монте Карло", "Португалия" и "Каталуния"), но отново завършва втори за годината - този път зад Колин Макрей!
Карлос Сайнц/Луис Моя - първи на "Монте Карло" '95, но отново втори в края на годината!След двугодишен "престой" в Субару, Сайнц се мести във Форд също за две години, където през 1996-та кара Ескорт Косуърт Група А(8), а през 1997-ма - Ескорт WRC. С Форд, Карлос има общо три победи - Рали Индонезия '96 и '97, както и Рали Акрополис '97. И през 1996-та, и през 1997 година Сайнц завършва шампионата на трето място.
Сайнц/Моя по време на Рали Финландия '96 - едно от трите ралита, в които той отпадна през сезона!В началото на 1998 година Сайнц се връща в Тойота, където две години кара с новата (за сезон '98) Корола WRC. 1998-ма е годината, която доказва, че в рали спорта нищо не е решено до самия край на всяко състезание! Битката между Карлос Сайнц и Томи Макинен е жестока! Въпреки, че Томи Макинен печели цели пет ралита, а Карлос Сайнц - две ("Монте Карло" и "Нова Зеландия") всичко се решава на последния кръг РАК Рали във Великобритания! Томи Макинен отпада, а на Карлос Сайнц му трябва само да завърши, когато в последния етап се случва нещо наистина невероятно - само на 500 метра преди финала на ралито моторът на колата се счупва, като по този начин Томи Макинен става шампион за трети пореден път! По време на интервю, което той дава на летището (дори е заснето) му се обаждат и му казват, че е станал шампион! Драмата е невероятна, а нервите на Моя не издържат и той хвърля каската си в задното стъкло на колата...
Драма за Сайнц/Моя на само 500 метра преди тяхната евентуална трета световна титла!!!През идната 1999 година Карлос Сайнц не побеждава в нито едно рали и завърша сезона на пето място. Когато Тойота се отказват от по-нататъшно участие в Световния рали шампионат Сайнц и Моя се местят в другия си стар отбор Форд, където се състезават с по-новия модел Фокус WRC. Във Форд, Сайнц печели само два пъти за три години - на Рали Кипър '00 и на Рали Аржентина '02, като завършва трети през сезони '00 и '02 и шести през сезон '01.
Карлос Сайнц не можа да стигне по-напред от третото място с Форд (както с Ескорт, така и с Фокус), а през 2001 година дори остана 6-ти сред пилотите - най-лош резултат от 1989 година до този момент!След тригодишния си договор с Форд, Сайнц се мести в Ситроен, където записва още две победи - на Рали Турция '03 и Рали Аржентина '04, последната от които е неговата 26-та в кариерата, която го превръща в най-успешния до онзи момент пилот на всички времена!
Разбира се, всички рекорди се правят, за да бъдат подобрени, както се случва и с този на Сайнц, но въпреки всичко все пак за малко Ел Матадор, както е известен, е притежател на "приза" най-великият пилот на всички времена!
В края на 2004 година Сайнц прекратява активната си спортна кариера с голямо шоу в центъра на Мадрид! През 2005 година обаче, заради лошото представяне на белгиеца Франсоа Дювал, Сайнц е повикан от отбора на Ситроен за още две ралита - "Турция" и "Акрополис". Макар и вече поизлязал от форма той финишира и двете състезания, и то на 4-то (в Турция) и 3-то (в Гърция) място!
През 2006 и 2007 година Сайнц участва в Рали Дакар зад волана на Фолксваген. За кратко време той става и вицепрезидент, но всъщност не с особени успехи, на футболния отбор, за който той вече е тренирал, - Реал Мадрид!
През 2008 година Карлос Сайнц с навигатор Мишел Пери печелят Рали Централна Европа зад волана на Фолксваген Рейс Туарег 2.
Карлос Сайнц/Мишел Пери по време на Рали Централна Европа '08 - последната победа на Сайнц до този момент!ВИДЕО:
http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0563.wmv&.wvx= (отваря се с
Windows Media Player)