Пиша в тази тема това, за да направя паралел между IRC и ERC. Тъй като двата шампионата имат общи участници и състезания, и се "преплитат" до известна степен ясно личи възхода на IRC и падежа на ERC. И отпадането на Елпа не смути ФИА.
Както преди време писах Росети има реални шансове да стане ЕШ без да похарчи и стотинка за това. Негов приоритет е италианския шампионат и IRC.
Организаторите на IRC са много дейни без да се съобразяват с ФИА и постигнаха нещо грандиозно за развитието на рали спорта.
ФИА премахна от календара си за 2009 Монте Карло! Това беше огромно сътресение, защото, например 60 % от спонсорските пари на Ситроен са за участие там. Ситроен няма търговски интерес в Нова Зеландия или Аржентина. Имено затова се появи инфо, че Льоб ще кара на Монте Карло 2009, ако трябва и с Ц2.
Та, ми се струва, че от ФИА лансират Ф1 заради многото пари и който е минал от там е ...дефирмиран.
Ето Дейвид Ричардс. Започнал с рали, отиде във Ф1, после тв права, изостави Продрайв и Субару...Сега се върна активно в Продрайв, работи се нещо, но...
И същия Ричардс напоследък ухажва Крис Миик и Гаи Уилкс. Британците са се организирали и искат да помогнат на тези млади талантливи пилоти. Защото търсят наследник на Колин и Бърнс. По чешкия почин му събират пари за 2009 да кара Субару- всеки желаещ може да даде и 2, и 20, и 20 000 евро...А Субару и британец ще е най добре. Дейвид Ричардс подкрепя идеята и помага , но иска 3 млн. евро! Затова казвам, че е деформиран.
Само за сравнение- Малкъм Уйлсън за 2 млн евро ще продаде кола на всеки лицензиран пилот, даже и от България.
И французите си търсят заместник на Льоб. Даже много грубо толерират избраника си, като напълно ощетяват други пилити-тотална промяна на отношението. За мен не е изненада, защото така беше и с Дани Сордо. Силна протекция на Сайнц и испанската федерация, с малко шашми се доколпа до заводски отбор. И какво? Ще е вечно 3-5-10.
Малко се отплеснах май.