littleredaudi написа: Честно казано впечатлен съм от познанията върху скоростните кутий на Рали момичето/момчето!
Е, сега вече какво да те правя направо незнам....
. Определението момичето/момче никак, ама никак не ми хареса. Тук има хора, които наистина ме познават и могат да ти кажат, че съм 100% жена!!!Хайде, от мен да мине....ще се направя, че не съм те чула
Васил Величков е наясно с нещата и, което не означава че може да направи такава качествена кутия ,но казва:” 400 конски сили тръгват от двигателя, минават през двудисков съединител и препускат през 7 степенна секвенциална скоростна кутия. Оттам излитат през двата диференциала и палят 22-цоловите гуми отпред и отзад за 4.8 сек. “
Последното заслужаващо нашият коментар е : Секвенциална М скоростна кутия Драйвлоджик.
Оборудвани с второ поколение секвенциални скоростни кутии Секвенциална М скоростна кутия Драйвлоджик (SMG Drivelogic), M3 автомобилите притежават висококачествена концепция, комбинираща предимствата на технологиите използвани във Formula 1 и изискванията на всекидневното шофиране. SMG позволява на водача да избира характеристиките на трансмисията чрез 11 програми (шест за секвенциална, пет за автоматична) според техния стил на шофиране, варирайки от сдържан, но динамичен стил до ултра-спортен стил на шофиране. Лостовите превключватели върху волана (водачът натиска десния за предавка нагоре и левия за предавка надолу) намаляват времето за смяна на предавките до 80 милисекунди. Сигналът за смяна се предава по два пътя: електронно, чрез кабел; едновременно и по два паралелни начина, също както системите в космическата индустрия. Електрохидравлична система управлява функциите на съединителя и процеса на смяна на предавките. Мощността се предава както при стандартните M3 чрез саморегулиращ се съединител (SAC) и шест-степенна предавателна кутия.
Секвенционални идва от "sequential" (последователни) - което няма нищо общо със прави или диагонални зъбчати колела... това са скоростни кутии които са със много бърза смяна, но недостатъка им е че за да отидеш на 3та от 6та трябва да минеш през 5 и 4 .
Правите зъбчати колела могат да се сложат на всяка трансмисия (секвенционална или нормална) със цел заздравяване.
Правозъба скоростна кутия…
Правозъбата скоростна кутия има несравнено много висок КПД. Безотказен механизъм на превключване на скоростите, където наклонените зъби са заменени с прави. Главното е принципа на действие. Когато на автомобила се наложи бързо сменяне на скорости, те се включват веднага в една плоскост. Правозъбата скоростна кутия се отличава от обикновената че у нея муфите за превключване не представляват както у обикновените венец с множество малки зъби, а няколко големи колела /като правило от 5-7/ които влизат в сцепление с подобни на вала, което позволява мигновено включване на скоростите без никакви синхронизатор. Зъбите, като правило са прави, за да отпадне осовото натоварване на вала. Всичко това повишава много КПД на скоростната кутия/ триенето в зацепването на скоростите. Недостатъци също има- големи ударни натоварвания в двигателя, трансмисията, което довежда често пъти до повреда на детайли за които преди не е ставало на въпрос. Виенето което издава тази кутия по време на работа не позволява да чуеш гласа си в колата и тя не става за нормално каране.
Ти желаеш такава скоростна кутия и аз казвам мнението си: Тази кутия е взета от старите руски товарни автомобили ЗИЛ 130 и там е доказала че: тази скоростна кутия може да използваш само на рали ,заради преимуществото което има пред обикновената кутия, но е хубаво да знаеш, че не компенсира нейните недостатъци /при използване за ежедневно каране/. На тази кутия и е нужна постоянна профилактика и често смяна на масло и отстраняване на метални частици поради бързото износване, което пък води до още по- бързо износване. Подобните скоростни кутии са с два типа на превключване: по желание и секвенционална. Тези кутии са по – сложни, които позволяват да се включват скоростите само по една степен на един път-нагоре или надолу. Поради това се налага при рали, когато никога не мислиш, коя скорост е включена /в секвенционалната скоростна кутия на таблото с приборите да се показва коя предавка е включена в даден момент/. Защото по време на състезанията автомобила силно се тресе, концентрацията на пилота е на други места, вън от автомобила а само сетивата му са заедно с него и заради това е много трудно да вкараш подходящата скорост при секвенционалните кутии. Също така при обичайната езда тази кутия в този описан от мене вид /без взаимодействието на двигателя и системите и агрегатите му, което се прави при приспособяването на такива кутии/ не е нужна, дори е неудобно т.е, по всяко време да ходиш по скоростите и да ги редуваш, ако не си в автоматичен режим, което пък ни лишава от други преимущества на ръчното превключване.
Такива скоростни кутии правят много фирми и любители на тунинга любители на гонките. Принципно те са еднакви. Различават се както казах вече в предишно мнение по използваните материали, не големи конструктивни особености, качествено изпълнение и цени. От известите големи качествени аз познавам Sadev, Gemini, Heuwland . Те са за предпочитане защото са успели да намерят точният компромис между цена и качество, и пак както казах преди заради големия си опит и изпитания на автомобилите. Преимуществото на тези кутии в състезателно каране е очевидно. Но едно обстоятелство затруднява тяхното превключване на пътните машини. Отсъствието на синхронизатори изисква от водача точни действия при превключване. Без правилно изпълнение скоростите или не се включват или се включват с жестоки удари. В общност мога да кажа, че е нужно овладяване на твърди спортни навици, ако искаш да караш в града с тази кутия, но наистина такова каране доставя много удоволствие.
Накрая : Разбира се че да караш и да се научиш за един ден на такава кутия е малко време и е нужно доста за да се добият такива умения. Да, и вие и шуми силно тази трансмисия-примерно както серийната без масло. Впрочем има и такива скоростни кутии, които не изискват специални спортни умения/истината е че на нашите обикновени машини , за съжаление, те не стават. Подобна система под фирменото название SGSM разработва московската фирма „Спортмобиль” създадена на основата на холандската секвенционална скоростна кутия. В тази фирма се променя микропроцесорно управлението на двигателя, независимо от пилота на автомобила, за да се избегнат тласъци и удари при смяната на скоростите с тези кутии.
Мнението ме е че при тунинговане с такъв вид кутия всеки различен автомобил изисква индивидуално управление на двигателя и че ако при атмосферните двигатели е възможно уменията на пилота да компенсират до някъде недостатъците на кутията, то при турбо двигателите това е почти невъзможно.
Виж:
http://www.fiestasportingtrophy-bg.com/specs.html -
.....“5 степенна правозъба кутия SADEV заменя стандартната. Стандартната може да се замени с доплащане за правозъба.”
И най-накрая: Незнам как е правилно - секвециална или секвенционална?
моля, за помощ!