от plm » Пет Фев 09, 2007 20:44
Винаги съм считал, че познаването на документите е в основата на дадена дейност.
Преди време знаех много добре документите, сега съм изостанал и нямам претенции за пълно познаване.
Но, ми се ще да кажа нещо.
Не само производител може да поиска, расп. направи хомологация. Трябва да се заявят пред ФИА намеренията, после комисия одобрява /или не/ . За това се заплаща. Ако, предложението се одобри по съответния ред на ФИА се издава хом. фиш който е валиден 5 години. Едно от ограниченията на ФИА е брой на идентични автомобили. Сега за гр. А се искат 2 500.
Преди години за гр. Б се искаха 200 коли , от които поне 20 да бъдат за състезания / или 180 могат да бъдат за нормална продажба/.
Нека дам и примери.
Лада ВФТС - хомологацията не е от ВАЗ/завода производител/, а от ВФТС.
За хомологацията на Шкода 130 РС. Май от ФИА като са видяли Шкода и са казали набързо, ОК, няма проблем. Да, но после като идват успехите на Шкодата и...
Когато чехите искаха хомологация за 130 LR гр. Б гузните чиновници от ФИА искаха за контрол 200 коли на едно място и ги подложиха на пълен контрол! Някъде имам и снимки от 200 Шкоди 130 ЛР за проверката .
Или за Москвичите. Хомологация на Москвич гр.А с Вебери , при положение, че се искаше броя на идентичните коли да е 5 000!
И у нас имаше за малко два такива Москвича, но ... за малко. /Сл. Христов и Валери Касабов/.
Сега набързо попрегледах новите правила...
Важи това, което е написал Plamen VFTS - след изтичане на хом. още 4 години...
Това не съм го прочел в документи на фед. , защото просто няма такива.
Пак казвам, вече е по-сложно и е нужно постоянно разучаване на документите.
Вече може да се хомологира само мотор, например.
Ами, Фабия ВРЦ - потърсете хомологация /като номер/. За да успеят направиха Фабия РС /1.9 ТДИ, 130 к.с./. После друг мотор и т.н.
Като съдя за отношението и разбирането у нас към кит-карите /1600/ , то ако дойде Фабия ВРЦ на тех. преглед сигурно ще искат да е с дизелов мотор.
Вчера и днес като гледах разни документи и забелязах, че в София на 2.. февруари ще има обучение на техническите комисари на ФИА...
В друга тема наскоро се коментираше HANS.
Те са препоръчителни, но не са задължителни.
Призовавам през зимните месеци да се запознаем със, и да коментираме правилниците. Само так може да бъдем компетентна публика по трасетата.