БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Дискусия за Българския Шампионат на Затворен Маршрут

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот QUATRO » Чет Яну 09, 2014 23:12

Не ве ... Не ,че има какво повече ново, да научим ... :D
QUATRO
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Сеп 05, 2011 18:19
Местоположение: Пазарджик
Име: stefan itov

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот QUATRO » Чет Яну 09, 2014 23:24

Страшо сигурно ме е чул :D - http://bgnrc.info/pista/novinite-pista/ ... -2014.html
QUATRO
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Сеп 05, 2011 18:19
Местоположение: Пазарджик
Име: stefan itov

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Иван Шопов » Чет Яну 09, 2014 23:29

QUATRO написа:Аве Шопов ,да не са го наръгали :D


Ще ти се. :mrgreen:

Ще ми стане много да съм "говорител" и на присъстващите днес, а и вероятно ще доведе до шизофрения, защото едното ми аз ще трябва да си говори с другото си аз. :wink:

Нека хората, които бяха там да си кажат мнението за срещата, Наредбата и т.н. В крайна сметка срещата бе създадена за тях и предпочитам искрените им и честни мисли.

kornholio написа:Имам конкретен им много важен въпрос към г-н Шопов, естествено го моля ако може да ми отговори, защото не се сещам кой друг компетентен може да ми отговори.
Моля ако някой друг е компетентен да отговори да го направи.

Възможно ли е автомобил да бъде записан в категория E1 aко:

Случай 1 - двигателят на автомобила не съответства по марка и производител на този на шасито/купето
Случай 2 - двигателят не е на мястото отредено от производителя на купето/шасито
Случай 3 - ако заводски шасито/купето няма вариант 4х4, но автомбилът е 4х4
Случай 4 - ако двигателят е преместен на мястото на задния ред седалки откъдето следва, че автомобилът по никакъв начин не е четириместен
Случай 5 - ако примерно на колата е монтиран мотор от същата марка, но с по-голяма кубатура от най-голямата за шасито/купето или корено друг мотор вместо 4 цилидров редови - 6 цилидров V-образен

Според английския ми отговорът на всички случаи е не. Дано и други са се замислили и зачели, но мисля, че питането ми е много важно и касае много хора.


Поговорих днес и с Ники и честно казано и двамата не се сещаме да има текст, който забранява точки 1,3 и 6. Точки 2 и 4 може би се припокриват в известна степен и там отговора следва да е "не". Ще попрочета повече и пак ще пиша - не ми остана физическо време да ровя, съжалявам.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот kornholio » Чет Яну 09, 2014 23:37

Но, според цитираните правилници от мен, Е1 попада в категория 1, и според дефиницията нещата са точни и ясни. Според текста (не според мен) ако няма допълнителен правилник за България за някоя дисплина всички случаи не важат за Е1.

Аз съм завършил английска гимназия и не ми е проблем езика. Но ще е хубаво в тая федерация поне да преведат правилниците и то правилно и официално. Защото аз към момента не виждам как човек, който не е длъжен да знае английски може да се оправи.
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Яну 10, 2014 09:02

Нено,според мен в категория 1,която цитираш,влизат автомобили от групите N,A и R и правилата по долу важат за тях.Свободната група Е не влиза в тези правила.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот kornholio » Пет Яну 10, 2014 09:32

Моля те прочети член 251 и 277. Те за това са Е1 и Е2. Допитах се вече и за жокер. Така е. Всичко серийно било N,R,A попада в категория 1. Всичко което не е произвеждано серийно е в гатегория 2.
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Яну 10, 2014 10:42

Аз не претендирам за някакви сериозни познания по английски :) ,но това което е записано в ART 2 са дефиниции които касаят автомобилите от категория 1 ,а те са гр N,A и R,тук гр Е1 не влиза.Така че няма как да обсъждаме разрешените неща за гр Е от тези текстове. Трябва да се видят всички изисквания и разрешени неща за гр Е въобще.В момента не разполагам с време,но ще се опитам по късно да разгледам нещата за гр Е.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот D.Nikolov » Пет Яну 10, 2014 11:03

На 4-та стр. от темата бях написал някой неща и снимки от правилника.

Gr. E.JPG
Technical Regulation Group E - 2014


Gr.E-251-1.1.JPG
Classification and Definitions Article 251 – 2014
Gr.E-251-1.1.JPG (115.91 KiB) Прегледано 11109 пъти
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот kornholio » Пет Яну 10, 2014 11:13

Значи всички автомобили, който са били A, N или R или отговарят на някое от тези изисквания с допълнително условие -
"must have at least 4 seats (excluding 2+2*) and their original structure (chassis / bodyshell) must remain identifiable at any time"
попадат в "Е" категория "1" = Е1

Всички други коли в зависимост от модификациите и т.н. попадат в "Е" категория "2" = Е2 и от там според зависи, каква е конструкцията и измененията стават
Е2:
- SH : Silhouette-type cars (Cars with the appearance of a
large production car with 4 seats, including 2+2*)

- SC : Sports cars (Two seater competition cars, open or
closed, built especially for competition)

- SS : Single-seater track type cars of International Formula
or Free Formula cars

или E2 SH; E2 SC; E2 SS

Аз съм сигурен, какво чета, но естествено не съм специалист. Затова и запитах човек в Англия, който има опит за съвет. Конкретно. Възможно ли да се кара Ситроен Саксо с 2000сс двигател в категория Е1. Той ми отговори, че щом няма сериен модел с такъв мотор колата не попада в Е1 а отива в автомобили построени специално за състезания и в зависимост от конструкцията и т.н.. в някои от подкатегорите на Е2.

Въобще не искам да се правя на спец, но понеже сега с е сблъскваме в България с тези неща ми е интересно, а няма къде другаде да ги коментирам.

Поздрави!

ДИМИТЪР НИКОЛОВ, много благодаря за включванията.
По Вашия случай рабрах, че ако караш примерно R5 автомобил без рестриктор караш в категория E1.
Прикачени файлове
277.jpg
член 277
251.jpg
член 251
251 a.jpg
член 251
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Andrey13 » Пет Яну 10, 2014 13:32

А според мен ако се правеха промени трябваше да се избере някоя друга буква за клас ...има ги много , за да не влиза в противоречие с правилника на ФИА при който наистина ако си сменил нещо по колата или си я нещо модифицирал като тегло или по купето заминаваш в Е2 и именно за това ставаш свободна формула. С две думи повечето от нашите коли са именно такива. И подаването след финала на контестации ще решават класирането :D . Явно трябва да не се споменава ФИА въобще и да се дават примери защото няма как да отговорим на тези изисквания. Нашите коли са единични бройки, създадени/модифицирани/ специално за състезания или Категория 2 от група Е .
И като обобщение ще кажа че по правилата на ФИА никой не купува кола от улицата , слага ролбари и мощен двигател с турбо и отива на пистата или на рали. Ако го прави това е свободна формула или Е2 .
Ето и таблицата за ограниченията в теглото, която не знам защо никой не постна до сега.
Category I
Category II-SH
Engine size weight
Up to 1,000 cc (61.0 cu in) 500 kilograms (1,100 lb)
Up to 1,400 cc (85.4 cu in) 550 kilograms (1,200 lb)
Up to 1,600 cc (97.6 cu in) 580 kilograms (1,300 lb)
Up to 2,000 cc (122.0 cu in) 620 kilograms (1,400 lb)
Up to 3,000 cc (183.1 cu in) 700 kilograms (1,500 lb)
Up to 4,000 cc (244.1 cu in) 780 kilograms (1,700 lb)
Up to 5,000 cc (305.1 cu in) 860 kilograms (1,900 lb)
Up to 6,500 cc (396.7 cu in) 960 kilograms (2,100 lb)
Category II-SC
Category II-SS
Engine size weight
Up to 1,150 cc (70.2 cu in) 360 kilograms (790 lb)
Up to 1,400 cc (85.4 cu in) 420 kilograms (930 lb)
Up to 1,600 cc (97.6 cu in) 450 kilograms (990 lb)
Up to 2,000 cc (122.0 cu in) 470 kilograms (1,000 lb)
Up to 3,000 cc (183.1 cu in) 560 kilograms (1,200 lb)
Up to 4,000 cc (244.1 cu in) 700 kilograms (1,500 lb)
Up to 5,000 cc (305.1 cu in) 765 kilograms (1,690 lb)
Up to 6,000 cc (366.1 cu in) 810 kilograms (1,800 lb)
Over 6,000 cc (366.1 cu in) 850 kilograms (1,900 lb)

Cars
Последна промяна Andrey13 на Пет Яну 10, 2014 13:58, променена общо 2 пъти
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот golf_1 » Пет Яну 10, 2014 13:40

Никой нищо не каза, доволни, недоволни, какво стана вчера..... :D
Аватар
golf_1
 
Мнения: 978
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 13:45
Местоположение: варна
Име: Тихомир Петров Димитров

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот georgstz » Пет Яну 10, 2014 14:23

Аз лично съм доволен,защото ще се определи и за коли до 1400cc минимално тегло различно от 850кг,което е справедливо след като ще има генерално класиране.

пп: По напред в мненията ми го бях споменал но се прие иронично от някой колеги.
georgstz
 
Мнения: 17
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 16:27
Име: Георги Георгиев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Яну 10, 2014 14:44

Мисля че някакси се бъркат нещата.Митко , незнам защо си заградил категориите и ги приравняваш съответно с Е1 и Е2.
Категорея е едно, а група друго.Вижда се ,че цялата група Е се съдържа в категория 2.Тя от своя страна включва своите подкатегории според едната от които както Нено е дал пример със саксото колите имат по ограничени опции и трябва да са съобразени с хомологироните си предшественици.В другата подгрупа са възможни всякакви компилации .И за двете разбира се трябва да се прочетат конкретните неща които са разрешени.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот kornholio » Пет Яну 10, 2014 14:59

Е1 не дадено в Категория 1 (kakto e видно и от самото наименование на групата), защото колите в категория 1 отговарят на група Е1. Приемете, че са с изтекла хомологация и са по освободени спрямо правилника за Е1. Но задълбително трябва да да отговарят на J за N, А или R.
Е2 попада в категория 2 (kakto e видно и от самото наименование на групата). Правилника на пръв поглед изглежда странен, но релно е точно написан. Просто ако не бяха давали препратки към други правилници а цитирали пълния текст нямаше да има проблеми.
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Andrey13 » Пет Яну 10, 2014 17:15

kornholio написа:Е1 не дадено в Категория 1 (kakto e видно и от самото наименование на групата), защото колите в категория 1 отговарят на група Е1. Приемете, че са с изтекла хомологация и са по освободени спрямо правилника за Е1. Но задълбително трябва да да отговарят на J за N, А или R.
Е2 попада в категория 2 (kakto e видно и от самото наименование на групата). Правилника на пръв поглед изглежда странен, но релно е точно написан. Просто ако не бяха давали препратки към други правилници а цитирали пълния текст нямаше да има проблеми.

ОК! Дай сега за килограмите. На 11 стр. от новата наредба има таблица за Е1 и Е2 . Тя валидна ли е или е печатна грешка?
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

ПредишнаСледваща

Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта

cron