БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Дискусия за Българския Шампионат на Затворен Маршрут

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот D.Nikolov » Нед Дек 22, 2013 22:55

Г-н Шопов,
Радвам се, че сте обърнали по сериозно внимание за казуса, това което виждам в правилата за гр. Е за 2014 е НОВО (Подчертаното с жълто) ще го разгледам по внимателно и ще ви отговоря
Gr.E.JPG
Gr.E.JPG (63.67 KiB) Прегледано 13132 пъти
gr.E-2011.JPG
gr.E-2011.JPG (60.45 KiB) Прегледано 13132 пъти
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот D.Nikolov » Пон Дек 23, 2013 12:51

След като има излязла нова наредба за 2014г от 19.12.2013 на ФИА За Група Е ние сме длъжни да се съобразяваме с нея(в досегашните такова пояснение липсваше)

Но ми прави впечатление, че този текст е вмъкнат в раздел ОБЩИ като е приложен първо член Article 251-2.3.1- от Класифициране и Дефиниции (за начина на изчисляванена кубатура) и след това Article 252-3.1- а той важи само за за Хомологирани коли от А N R-GT :!:
А над този текст пише следното:
Всички спецификации относно използваните превозни средства, и по-специално
ограничения на цилиндър-капацитет в този случай са по
преценка на организаторите, и той се съобразява с тях, за да се изброят ясно
тези спецификации в Допълнителните разпоредби на
конкуренцията, които така или иначе трябва да бъдат одобрени от
National Sporting Authority отговорна пред ФИА


Според така написаното АЗ го разбирам, че може да се приложи Article 252-3.1- само за Тези коли(А N R-GT)
Защото в противен случай 2-та текста си противоречат (за изключително точния начин за корекция на обема)

И тогава казуса:
Ако имам автомобил S2000 но не с атмосферния мотор(2000куб.), а с 1600турбо нещата според меродавния коеф.1.7 стават голяма драма! Две едни и същи коли отиват в два коренно различни Класа. Което води до парадокса ,че не мога да карам в групата до 2000куб. (1.6х1.7=2720куб.)

Най хубвото е, че на много хора ще им се наложи да ЧЕТАТ правилници на ФИА
Колите от Група Е ще трябва да се разпознаят според правилника (което винаги е било така) от коя Категория (по хомологация) е шасито им. :!:
Gr.E-251-1.1.JPG
Gr.E-251-1.1.JPG (115.91 KiB) Прегледано 13072 пъти
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот kornholio » Пон Дек 23, 2013 13:02

Редно е да се вземе предвид размера на дросела за Супер 2000 и размера на рестриктора на турбото при 1.6 турбо
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот ivanko_rs » Пон Дек 23, 2013 14:40

То голямо дъвкане на тоя коефициент за турбо моторите.От години се знае че е точно толкова колкото го е написал Г-н Шопов.Също така е много неуместно сравнението със С2000 които са с 2.0 атмосферен и 1.6 турбо мотор при положение,че още преди хомологирането на 1.6 турбо, ФИА оповести че ЩЕ карат в един клас с 2.0 атмосферните С2000,като с течение на времето ще ги изместят като по-нови и модерни автомобили :idea:
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Аватар
ivanko_rs
 
Мнения: 69
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 23:05
Местоположение: Русе
Име: Иван Цветков

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот D.Nikolov » Пон Дек 23, 2013 17:25

kornholio написа:Редно е да се вземе предвид размера на дросела за Супер 2000 и размера на рестриктора на турбото при 1.6 турбо

За това говоря от много време насам :D

ivanko_rs написа:То голямо дъвкане на тоя коефициент за турбо моторите.От години се знае че е точно толкова колкото го е написал Г-н Шопов.Също така е много неуместно сравнението със С2000 които са с 2.0 атмосферен и 1.6 турбо мотор при положение,че още преди хомологирането на 1.6 турбо, ФИА оповести че ЩЕ карат в един клас с 2.0 атмосферните С2000,като с течение на времето ще ги изместят като по-нови и модерни автомобили :idea:


Дъвча го от много вереме,защото този коеф. е валиден за коли с рестрикции(ораничени) A N R-GT и т.н
За това при С2000 -1.6Т е с30мм бленда на турбото(точно определн модел) а Атмосферката е КИТ вариант,зада се изравнят ,а не са Освободени ..и да си слагам колкото искам голямо турбо и квот си пожелая, и пак да се меря с коли с рестрикции
За това колите имат Хомологация и хомологирани части за да се уеднаквят ..и не може да си слагаш по тях каквото ти скимне :idea:
Остават финните настройки по колите и пилотирането
Последна промяна D.Nikolov на Пон Дек 23, 2013 19:32, променена общо 1 път
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот ivanko_rs » Пон Дек 23, 2013 19:15

Съгласен съм с тебе,явно не съм те разбрал точно какво искаш да кажеш :D
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Аватар
ivanko_rs
 
Мнения: 69
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 23:05
Местоположение: Русе
Име: Иван Цветков

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот clio16 » Сря Дек 25, 2013 00:40

Аз като по нов и неразбиращ всичките тези класове и чудеса, мога ли да попитам към коя група ще се отнесе моята кола и какви модификации според вас трябва да направя за да я карам евентуално някъде. Тя сега тежи около 800кг , с 4 дросела е... :)
Изображение
Аватар
clio16
 
Мнения: 70
Регистриран на: Вто Мар 14, 2006 23:35
Име: Ангел Григорчев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот dr.hous » Сря Дек 25, 2013 01:12

Правиш я 900кг." с оловна плоча примерно" /с празен резервоар / и си Е-1 до 2000 куб. Серия Туринг/за писта става дума а за другите шампионати,май още не се знае/Или си оставаш с тези килограми и караш "Серия Макси"
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот clio16 » Сря Дек 25, 2013 02:31

Хората от FIA са дали 620кг за 2000см3, а ние им слагаме 300кг баласт.....хихихихи. Няма как да отида в Емах, защото човек за да участва на състезание би трябвало да има поне малък шанс за успех, а там нещата са ясни.Трябват космически бюджети и коли 4х4 за нашите т.нар. писти с обратни завои и бордюри, а пък ако ще я утежнявам с повече от 100кг....ебаси, аз сега тъкмо бях равностоен на суперите,със 100кг отгоре се връщам в първи клас. Как да не се радваш на новите промени и още повече как да си направиш нова кола за 2 месеца. Поклон пред БФАС
Изображение
Аватар
clio16
 
Мнения: 70
Регистриран на: Вто Мар 14, 2006 23:35
Име: Ангел Григорчев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот REZINA » Сря Дек 25, 2013 02:39

...А бе въпросите станаха твърде много,все още нищо не е окончателно докато не излязат специялните правелници за отделните дисциплини.Лично аз ще ги изчакам за да мога да се ориентирам къде точно ще влезне моя автомобил и дали изобщо ще си заслужава да се кара,ако ще сме група за приключване на колоната.....или пълнеж по трасетата,моите съболезнования за този вид спорт.

п.с.1 Може би ще се потретя (да ме извинява г-н Шопов...който най вероятно ще ме апостофира) по хомолагация пежо 106 е 845кг. и заводски излиза на 13 и 14 цола гуми (според модела и год. на производство).Ами аджаба.....как ще ме задължите да карам със гуми 15" като аз лично до сега не съм виждал някъде да се произвеждат семита 13-ки........ това не е ли в разрес с регламентите на ФИА ?

п.с.2 Едва ли някъде ще се чуе мое глас,но искам да предложа нещо: Нямам нищо против промени...беше неотложно да се направят,с годините всеки си е правил своеволия и както всички знаем Шампионатите и Регламентите се въртяха около няколко коли....ДА ИМАТЕ ПРАВО ...трябва да се даде път на малади пилоти и да има подрастващ-нискобюджетен клас и да има как и къде да им се даде възможност.Но защо трябва да се осакатява или унищожава даден клас поради тази причина.Всички много добре знаете,че бившия SUPER 1600 беше най атрактивния и най масовия !!! ами по тази наредба мислили ли сте че 90/100 от автомобилите им трябва "пълна промяна" (което на този етап в БГ на възможности е 1 към 1000) за да мине всичко по малко болезнено : Нека да остане клас Х2 и да е с новото наименование Е..... и към този клас да се включат допълнителен клас който е за така наречените подрастващи-млади пилоти.....както примерно бившия Х1.....така или инъче ние си карахме с тях и те не ни пречеха,сега ще е същото,младите си карат (ако има такива) а ние си караме по новия регламент (но с чист слик) и всички са доволни !!! (нека ограниченията за гуми да остане за подрстващия клас)

п.с.3 Това е към вас г-н Шопов. Никога не съм се съмнявал в знанията,уменията и възможностите ви......и нищо лично ...гледам че винаги отговаряте компетенто на всеки и по всички въпроси.....но оттсрани (не ви познавам лично) се усеща една нотка на надмение и налагане.Не знам каква длъжност изпълнявате и дали храните нечии интереси.....но мисля че би трябвало БФАС а и всички в това обкръжение да се вслушват в думите на пилотите....защото ако ни няма Нас.... и Федерация няма да има....както каза г-н Козлеков "Ние сме едно голямо семейство и трябва да се подържаме" ДА трябваше да има такава наредба, за да може да се дискутира и ДАЙ-БОЖЕ да стигнем до правилно решение и да може да продължим всички заедно напред.Лично моето мнение е........ВЪВ БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА ИМА АВТОМОБИЛЕН СПОРТ.... стига с кавги,налагане на мнения и лични интереси...дайте да събеседваме и да работим. Желая Весели Празници на всички,Честито Рождествао Христово и много Успехи през сезон 2014 :)
Не е важно колко ти върви колата а колко ти е празна главата
http://www.youtube.com/watch?v=evnW6Ntqlao
Аватар
REZINA
 
Мнения: 222
Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 22:46
Местоположение: Плевен
Име: Росен Костов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот REZINA » Сря Дек 25, 2013 02:44

Ангеле...сега пак някой ще кажат че всеки дърпа към себе си.....а ние дискутираме който където го боли в своя клас.Напълно си прав и те подкрепям....по новите правила единствено най малко са ощетени пак Е-MAX.

П.С. И ми интересно ,защо като ми се обадиха по тел. поне 20-30 човека и изразяваха недоволството си....тук обсъждаме аз,ти и Любо.........или нас ни взеха за говорители на класовете....смях...за това ще ни мачкат....четете и изпълнявайте !!!
Не е важно колко ти върви колата а колко ти е празна главата
http://www.youtube.com/watch?v=evnW6Ntqlao
Аватар
REZINA
 
Мнения: 222
Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 22:46
Местоположение: Плевен
Име: Росен Костов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот dr.hous » Сря Дек 25, 2013 09:52

clio16 написа:Хората от FIA са дали 620кг за 2000см3, а ние им слагаме 300кг баласт.....хихихихи. Няма как да отида в Емах, защото човек за да участва на състезание би трябвало да има поне малък шанс за успех, а там нещата са ясни.Трябват космически бюджети и коли 4х4 за нашите т.нар. писти с обратни завои и бордюри, а пък ако ще я утежнявам с повече от 100кг....ебаси, аз сега тъкмо бях равностоен на суперите,със 100кг отгоре се връщам в първи клас. Как да не се радваш на новите промени и още повече как да си направиш нова кола за 2 месеца. Поклон пред БФАС

И да се оплаквате и да мрънкате,като е пял попа е свирена работа!Аз също имам автомобил,който тежи 790 кг а трябва да стане 850кг/а имай в предвид,че не е рязан,а допълнително е утежняван,и пак ще бъде/и аз като повечето колеги съм го правил с години/и преправян многократно за новите "изисквания"/И аз съм си правил колата за джанти 13-ки,с смятане на предавателни числа и деференциали,спирачки и раздувки за джанти 8"++/ма и с фланци и с 15-ки,ще си я карам/,а да не говоря за запаса от сликове 13-ки,които имам/а и повечето колеги и то на цена 30лв за гума / и т.н.Време не остана,стягайте железата,па ако не е рекъл господ,може и на свободните карания да си се возим,я на Дракон или Серес!
dr.hous
 
Мнения: 311
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 18:30
Име: Косю Йорданов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот kornholio » Сря Дек 25, 2013 10:56

ЧЕСТИТА КОЛЕДА ДА СТЕ ЖИВИ И ЗДРАВИ!!!! КЪСМЕТ И СИЛИ В НОВАТА ГОДИНА!!!

С уважение към шампионите писали по-горе,

Пистовите шампионати е нормално да бъдат ограничени по тегло, гуми, габаритни размери на автомобилите и др. Наредбата не е лоша и реално "Е" - тата са доста по-освободени и най-важното точно урегулирани по ФИА (постнал съм по-горе) сравнени с измислените правила за "Х". Ясно основния проблем е, че тая наредба трябваше да бъде представена 1 година примерно по-рано.

И да трябва да се мисли по мащабно, да се гледа по отгоре, а не всеки да дърпа чергата към себе си защото не е наредбата проблемът на моторспорта в БГ. Дори тази наредба е доста по равностойна за бъдещи участници.

Роска в един разговор ми беше писал колко ти е струвал сезона. Да речем тия 20-30 хиляди лева ако един шампион няма как да си ги осигури в България - е това вече е проблем. Знам че е трудно, но колко по-малък е мащаба на човек, който е част от дадено общество или организация, толкова по-голямо внимание се обръща на глупости отколкото на същественото.

Ангеле ти пак може да си участваш с тези кг. както до сега но в по-горния клас. И ако има повече коли като вас ще си имате и класиране. Общо взето както ти кара и досега с разликата, че за генерално ще ти е по-трудно. Изчакай специалния правилник.
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Иван Шопов » Сря Дек 25, 2013 11:19

Ангеле,
Визираш минималното тегло от 900кг за втората серия, нали?
Това число беше избрано, защото голяма част от автомобилите Х2 ще преминат по естествен път към тази серия и ако то беше още по-високо (както искаха някои хора), директно 20-30 автомобила щяха да си останат в гаражите.
Не е по-ниско пък, защото много от автомобилите от Х3 не могат да слязат под тези килограми, освен ако автомобилите им не заприличат на пълен вестник, а това никой не го иска. Както казах в предишното изречение - имаше "доброжелатели", които държаха минимума да бъде 930кг. Това е причината теглото да е определено точно по този начин.

За късия срок си абсолютно прав, както дискутирахме и преди няколко дни.

Резинка,
Нямам навика да говоря надменно над колегите си, но пък от друга страна християнския принцип да подавам и другата буза ми е чужд.
Причината да пиша и отговарям тук не е за да блесна със знания и умения, а само за да бъде евентуално полезен на някого с "информация от извора".
За не знам кой пореден път ще обясня, че нямам нито власт, нито длъжност, нито пък пристрастие към нечии интереси. Аз мога да предлагам (точно както и ти), а дали ще бъде прието и въведено е друга бира.
И това не е оправдание! За всяко мое предложение имам доводи, аргументи и причини да го направя. Не лични причини разбира се, а такива, които бих вдигнали спорта на крака (поне според мен).

По повод на въпроса ти за 13-ките и 15-ките, първата серия автомобили вече няколко пъти обясних какви цели има. Отсега има идея за 2015г. какво да се допромени в нея, все неща, които не се въведоха сега, за да не зейне още по-голяма пропаст между сериите. Точния отговор на въпроса ти е "Никой не те задължава да караш с 15 цола, освен ако не си част от тази серия". Абсолютно аналогично на правилото, че в Н2 например могат да карат еди какви си хомологирани автомобили, на рали - еди какви си и т.н. Ако искаш да си част от тази серия, просто се съобразяваш, ако не - има и други серии. Избора е само и изцяло твой къде и какво да пилотираш.

REZINA написа:П.С. И ми интересно ,защо като ми се обадиха по тел. поне 20-30 човека и изразяваха недоволството си....тук обсъждаме аз,ти и Любо.........или нас ни взеха за говорители на класовете....смях...за това ще ни мачкат....четете и изпълнявайте !!!


Като прочетох това се усмихнах и знаеш ли защо? Защото без да искаш казваш нещо, което и аз понякога си мисля. Колкото повече се опитвам да обяснявам или помагам на колегите си, толкова "по-виновен" ме изкарват. Дори с теб преди няколко дни говорихме на една маса, на "ти" и обсъждахме тези неща. Сега като гледам поста ти сме на "Вие", че станах и господин.
Благодаря за тези иронични обръщения и следващия път, когато ти се сторя надменен си припомни поговорката, която често цитира Любо Мечков "Каквото почукало, сам пада в него!".

И за да не си помисли някой, че се цупя или ми прави невероятно впечатление ще кажа, че не е така. Единственото което се случва е това, че се засилва нехаресването ми към спорта като цяло. Винаги съм обичал приятелската ни общност, но пък съм презирал разделението на "орел, рак и щука". За съжаление последното преобладава напоследък.

Както вчера в телефонен разговор ми подметна един приятел - "Вие ставате ръжена на БФАС и утре с Вас ще се опрвдават!". Дори и да е така, не ме интересува. На мнение съм, че Наредбата е стъпка в правилната посока, да не кажа и единствената възможна. Ако непременно трябва да има виновен, ок - приемете ме за такъв, но оставете спорта да заприлича на качествен продукт. Да - продукт, който медии,рекламодатели и съседни държави да искат да притежават. В противен случай, все повече ще заприличва на форумни събори.

Спирам с дискусиите тук, защото се убеждавам, че смисъла е минимален на фона на кавгите, които ежегодно ги има и при всяка Наредба така или иначе. На никого и по никакъв повод не съм отказвал помощ, ако някой реши, че мога да му бъда полезен знае как да ме намери.

Желая Ви весели празници и най-вече здраве на Вас и Вашите семейства! Бъдете усмихнати и позитивни за да не може нищо да препречи пътя Ви!
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот nikkeibg » Сря Дек 25, 2013 11:42

Хубаво е да има правила и наредби, особено да се уеднаквят нещата за да може да се откроят младите таланти.
Но какво ще излезе, за тези които вече карат имат коли, имаме в най-добрия случай 50 пилота, от тях поне 35-40 ще трябва да преправят нещо по колите за да влязат в новите групи и класове. Половината няма да го направят, по обясними причини, така бройката пада на максимум 30. Да ама в тези 50 доста пилоти има, които идват да трупат умения примерно Мишо Симеонов, който кара Рали, Планинско, Писта с една кола. Е вече няма да може и други като него няма да могат. Тоест ще имаме 20 коли максимум в 3 групи, тоест 6-7 автомобила в група.
Повечето мисля, че ще я пишат нулева година от към Пистовия шампионат.
Идеята за първата група е нещо от рода, което предлагат Турците с Волкикара. Май е по-добре, ако там нещата напреднат старите групи да си останат + тази на едномарковия шампионат.
Нали всичко се прави с идеята да има повече състезатели, а и не мисля, че постоянно трябва да се съобразяваме с ФИА.
И все пак трябва да се съобрази, че по население сме много малка държава. Така ако искаме да имаме добър брои пилоти за всеки шампионат и група то трябва във всеки квартал да има по-няколко пилота при това всички с пари (спонсори).
http://www.rallypulse.com - Rally Videos, WRC, IRC, ERC, BRC Championships
Аватар
nikkeibg
 
Мнения: 706
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 13:34
Име: Angel Neshev

ПредишнаСледваща

Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта

cron