Доста време си мълча и чета впечатленията на много и различни хора.
Много ми се иска днес, "радетелите за спорт", които преди година твърдяха, че всичко ще е по мед и масло да дадат обяснение.
Може да обяснят защо се случи така с
Рали "Средна гора", а и умирането на дисциплината като цяло. Обещаната субсидия от БФАС ако я няма, то поне елементарно календарче за 2013г. нямаше ли? Било за избори, било за определяне на дати през работната седмица и т.н. и т.н.
Какво ни очаква в следващите ралита? Същата история, като изключение ще направят "Хеброс" и "Сливен". Първото заради многото желание,амбиция и сериозна работа, а второто заради традиционното появяване на поне 10 сливенски бегачки (разбира се и работата там не е малко и съм сигурен, че ще се положат усилия).
В пистовия шампионат картинката не е по-приятна. Писта "Серес" като че ли направи нов рекорд по НЕпосещаемост от състезатели и публика. Неприятното е, че второто издание на същата писта през тази година най-вероятно пак ще го подобри.
В планинския шампионат имаше проблясък при Планинско "Варна". Изключвам високия брой участници от града и очаквах сериозна посещаемост на първите няколко състезания, а оттам-нататък - по регионално провеждане. Абсурдно е да има 10 кръга в тежък финансов момент и това е било ясно на всички. Е, за съжаление дори и там нещата започнаха да замират рано рано.
Дори
Автокроса се отдели и съм сигурен, че има защо.
Погледнете дори форума... АКо преди години почти ежедневно имаше интересни публикации, технически спорове или най-общо интерес, то сега в основната си част се е превърнал в "продавалник".
За сефте БФАС представи проектобюджет с
отрицателен резултат, но за сметка на това финансовия отчет за 2012г. беше изпълнен отново с "амортизационни отчисления". Устава продължава да не се спазва, както и волята на Общото Събрание.
Е, още ли и какво трябва да се случи за да спре да се робува на "Много ми се кара тази седмица и трябва да се случи на всяка цена!"? Финансите са отънели и всички знаем, че голяма част от организаторите първо спестяват от перото "сигурност". Трябва ли да има смъртен случай (нещо,което съм сигурен, че ще се случи съвсем скоро) за да спре и тази порочна практика?
Отдавна спорта ни не е борба за призови места, а борба за оцеляване. Оцеляване не благодарение на БФАС, а въпреки нея.
Аз лично почти и не посещавам вече състезанията, защото още при първия поглед виждам всичките недоразумения, отявлени глупости или умишлени пропуски, които ме вбесяват. Все повече се затвърждава в главата ми позицията, че трябва спорта да умре тотално за година,две или три за да има естествен отлив на всички, които работят за себе си и против Него.
Защо Ви пиша всичко това ли? Не агитирам никого и за нищо. Съчуствам Ви, че трябва да се състезавате, работите или "наслаждавате" на автомобилизма в такива условия и с такава визия. Ако преди година, когато казвах всичко това много хора смятаха, че си измислям, злонамерен съм или просто пристрастен, то сега за съжаление се оказва, че всичко е било вярно. И не е важно, че съм бил прав, а това че властимащите са знаели и знаят до какво ще доведе подобно управление, но въпреки това продължават по инерция, инерция която отдавна се е приближила до абсолютната нула.
Е, приятно гледане на невероятно слаб сезон, пълно безхаберие за случващото се и искрените ми съжаления към всички колеги. Знам какво е сърцето ти да иска да си на трасето, знам какво е да късаш буквално от залъка на семейството си за да го направиш, знам какво е да недоспиваш. Не заслужавате подобно отношение, но това че го търпите е Ваш собствен избор.