от Иван Шопов » Сря Ное 28, 2012 18:59
Веднага ще ти кажа защо подобно предложение няма да бъде прието радушно от БФАС.
Преди 2 години още отправихме искане групите "Х" и "Е" да карат в отделни серии именно заради големия брой. На всички е ясно, че не е безопасно, темпото на различните автомобили от различни групи е нееднакво и като цяло се губи и зрителския интерес, защото общото темпо на автомобилите спада.
Основният аргумент (който със сигурност ще бъде използван и сега) е, че болшинството състезания по затворен маршрут (всъщност всички без "Серес" и "Дракон") се провеждат на възли от републиканска пътна мрежа. Затварянето им за по-голям период от време (което би се наложило с допълнителни групи) е "невъзможно", защото нужните разрешения няма да бъдат получени. Факт е, че сега трудно се справят организаторите откъм време, а добавяйки още един старт същите са на мнение, че е абсолютно неприемливо.
Нямам против това предложение и смятам, че е резонно, само изказвам доводите, които ще "обърнат колата"... Както винаги.
Относно първата част на писмото си мисля, че трудно автомобилите от сегашния "Х" ще се върнат към "Хистори". Болшинството отдавна са променени не само откъм тегло, но и откъм точки на очакване, двигатели, трансмисии и прочее. Иначе казано надали много автомобили ще изминат обратния път, но това пък не пречи тепърва да бъдат включени такива, които отговарят на условията.
Награждаването по серии въобще не е лошо нещо. В крайна сметка публиката гледа дадена серия и вижда първите трима в нея. Определено им е неясно защо тогава се раздават 12-18 купи и почти никой не остава ненаграден.
Ако това да си в първите трима омаловажава труда на останалите, то тогава и по класове не трябва да има награждаване - все пак понякога карат и по 5-6 автомобила в клас... И техния труд ще бъде омаловажен по тази логика.
Аналогичен е случай и с генералното класиране на планинско или рали. Лошо ли е да има първенци в генералното класиране, което тук се изразява в серия?
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!