То пак станало интересно тук ( добре че ми казаха)
. Незнам дали се правите на....айде да не казвам, или наистина си нямате и понятие, но истината за Е85 (етанол, биоетанол, метанол или както и да му викате) е следната.
Гориво с октаново число около 105 със всичките си плюсове от това, много по-богато на кислород = изключително предимство, логично е защо ( повече въздух е равно и на повече гориво което е повече мощност, респективно по-висока компресия - мечта за всеки "тунер"
). Особенно при турбинни двигатели може да даде МНОГО, именно защото са турбинни ( при атмосферните разликата не е толкова голяма). И стига с тази мощност. Да дава, както казах при турбо мотори доста, но това което най-много дава е "нютони", при това при МНОГО ПО-НИСКИ обороти - ето това е най-важното и ПОЛЕЗНО нещо ( дори има експерименти точно в рали автомобили, при които поради тази причина сменят отношенията на кутиите, използвайки други и се печели страшно много, естествено ако полуоските например издържат
). Относителен минус е консумацията на самото гориво.
Всичко това обаче няма НИКАКВА стойност, ако не се направят и съответните промени по "минимум" глава и компютър , а най-добре и по инжектори и още няколко неща. Сами си отговорете поне "теоретично" защо е необходимо.
Дали така наречените "етанолови господа" са ги направили или не незнам, не е моя работа, но това което знам със сигурност е, че ако не са, моторите им ще "финишират" много скоро, а ако са, че ще имат много силни коли ( които точно тези двама индивиди заслужават най-много според мен
).
Резултатът от използването на това гориво е в пряка зависимост от доработките нужни за Е85. Колкото по-добре са се справили хората които са ги правили ( от чисто механичната част, до електрониката) , толкова по-добър резултат ще има.
А Илиев хич, ама хич да не се прави на "ощипана мома", понеже когато сина му караше Ево, беше обществена тайна ЗАЩО колата му върви така и НЕ се чупи - италианският химик ( те си имат такъв на заплата при тях и това не е шега), в комбинация с мапъра, се бяха погрижили да осигурят много правилни анаболи на 9-ката. Номер които в Италия вървеше също, но ....до време
!
А за самото рали - нямам представа за реалностите (само коментари от приятели ), но като гледам времената - Тошко Славов е направил нещо изключително. След такава пауза, такива времена, такива шамари срещу основните си конкуренти в класа - систематична разлика във ВСЯКА отсечка, каране накрая със СТАРИ гуми и разплакване на сума ти и народ....простоооо нямам думи. Направо Кубрат Пулев 2
. Сигурен съм, че резаците със супера този път няма да минат с номера "ядохме шамари....пардон крушета през 95% от времето, само защото той си беше у дома"
)))). Пък "той" бил с Клио на 6 години
))). Сраммм
. Дано да има шанса да се качи на Супер час по-скоро, че доста бащи наистина ще реват много след това.
Същото се отнася и за Стайков и Исаев. И докато първия си остава константна величина - абсолютно луд, типичен Колин Макрий, но ралитата трябва и да се завършват
, то Игнат ( също след дълги паузи) явно е по-разумен и резултатите са налице. Браво. Единственото нещо от което се изненадах е отличното представяне на Дончев, нещо което не съм очаквал......
А това дали Илиев щял да се отказва
)))), чак ми стана смешно. Те цялата им фамилия се издържат от това нещо, нашия щял да се отказва
)))). Да, ще се откаже, когато обаче хората които най-много заслужават си вземат еквивалентни на неговата коли. А тези хора според мен са (изключвам Гьошев които има) - Тодор Славов, Пламен Стайков, Игнат Исаев, Любен Каменов.....по натам дано и Стратиев (който е единственият според мен които може и да си го позволи)!