Темата позамря, но пък процентното съотношение си остава същото.
Да добавя и една
прясна новина.
Няма да се впускам в обширни разисквания, но ще припомня, че преди време този тип "самоделки" бяха забранени.
Доводите бяха, че никога не е ясно дали тръбите са "правилните", клетката няма сертификат за якост и опън, отговорността при инцидент ще се носи от организатор и БФАС, а те могат да го направят за нехомологиран ролбар, по-мощните автомобили, които задължително трябва да са с хомологирани клетки и т.н. и т.н.
В резултат на тази политика по трасетата продължиха да се движат компромиси - тип "заварено положение", но всеки нов автомобил трябваше да бъде с хомологирана клетка за да бъде допуснат. Въпреки доводите, че това ще намали броя на състезателните автомобили по трасетата решението бе взето и наистина има резон, най-вече на тема безопасност. Не че смятам, че хомологираната клетка е в пъти по-здрава от направената тук. Имал съм от вторите и знам, че се бяхме подсигурили, усилвайки допълнително клетката и автомобила.
Чудя се друго в момента. Техническата комисия в момента , а и част от УС на БФАС се състоят от същите хора, които взеха решението преди време. Дали "поредицата от мерки за поевтиняване и масовизиране на автомобилният спорт" е добър довод, щом нещо е сметнато за опасно от отговорните лица, а днес е обратното? Ако ръчно направените клетки са безопасни, защо бяха забранени? Ако все още обаче се смята, че са твърде опасни, дали "поевтиняването" няма да се измерва в човешки животи?
Дали ще отпаднат и "хансовете"? Уж са за безопасност, но в същото време има счупени вратове при страничен удар и неподходяща седалка.
Не съм краен идеалист или свръхморалист. На мнение съм обаче, че всяко решение трябва да се обмисля добре, да се прецени от всички възможни гледни точки и чак тогава да бъде
окончателно взето. Не искам да обидя никого, но подобни противоположности в най-добрия случай показват две неща:
1. Не сме наясно кое е добре и кое зле и затова меним решенията си.
2. Променяме решенията според "настроението" на привърженици и опоненти.
Възможно е да има и други варианти, но от сухотата на едно решение не може да се възприемат доводите "за" и "против". Дълго воюваното публикуване на протоколи и решения на УС на БФАС за пореден път е зачеркнато и забравено. Правилото, че всеки председател на АСК може да присъства на УС на БФАС е валидно, но пък никога не се знае кога ще има такава сбирка.
Не искам да подсещам колко пет лева струва да се вадят "сертификати" от "оня ден". Убеден съм, че ще има спекулации, защото всички сме свикнали да няма краен и надлежен контрол.
И все пак - ако решението е правилно, защо аджеба БФАС не комуникира с производител или доставчик на такива тръби и всеки нов ролбар в състезателен автомобил да бъде
задължително произведен от тръби, доставени от производителя на БФАС , а оттам на състезателя? Без надценка естествено и на добри цени. Тогава хем всички ще са спокойни, че правилата са спазени, хем безопасността няма да бъде оставена на произвола и хрумките на някого.
В неделя на "Шипка" бях попитан "Искаш ли и теб да те изключим, а? За уронване престижа на БФАС, защото казваш и пишеш тук и там!". Е, ще отговоря същото, каквото казах и тогава - "Ако имате основание и възможност - опитайте и ме изключете. Това няма да ме накара да мълча, когато казвам нещо вярно. И все пак - ако за 8 години в спорта намерите една публикувана от мен лъжа, лично ще си платя членския внос за 5 години напред и ще си тръгна!".
Сигурен съм, че е казано в момент на афект. В противен случай ще излезе, че времето на Сталин е на път да се върне. И не ме притесняват тези или онези думи. Притеснява ме, че "престижа" на автомобилния спорт се срива към дъното с неимоверни темпове, но за това вина нямам аз, а тези, от които пряко зависи как ще се случват нещата.