Посока на автомобилния спорт в България

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Посока на автомобилния спорт в България

Анкетата свършва на Сря Сеп 19, 2012 17:18

1. Става все по-добре.
7
9%
2. Става все по-лошо.
44
59%
3. Не виждам промяна.
22
30%
4. Безразлично ми е.
1
1%
 
Общо гласове : 74

Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот Иван Шопов » Пон Авг 20, 2012 17:18

Здравейте!
От известно време насам обмислях подобна анкета сред потребителите на този форум. Е, ето я и нея.

Преди предишното ОС беше обект на сериозни дискусии (а и не само) какво се е случило за 2 месеца и дали е било за добро.
Е от този момент насам мина доста време, но пък освен редки подмятания не се говори много за това какъв е бил ефекта от него. Скоро би трябвало да има ново ОС, като преди него все още очаквам да се случат доста и различни неща (като връщане на стари задължения, решения на текущия УС на БФАС, заемане на овакантените позиции и т.н. и т.н.).

Ще помоля всеки, който има сериозно мнение по темата да го сподели тук. Гласувайте, но моля и аргументирайте накратко вота си - защо е хубаво, защо не е и т.н. и т.н.
Разбира се не сте длъжни да го правите, а и доколкото съм забелязал често хората не се осмеляват гласно да изкажат това, което тайно мислят. Нормално е, но бих се радвал на хубава дискусия без лични пристрастия и необосновани твърдения.

Аз лично ще напиша мислите си след седмица, защото не искам да давам посока на темата, а и е по-важно (за мен) да прочета повече мнения на колеги и/или пряко заинтересовани лица.

Държа да отбележа, че правилата на форума са абсолютно валидни в тази тема и няма да се правят изключения за никого. Благодаря!
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот trouble » Пон Авг 20, 2012 18:02

Дадох отговор - Става все по-лошо.
Няма да се обоснова практически, защото интригите в спорта никога не са ме интересували. Но....щом започнах да чувствам, че българския рали спорт вече не ми е толкова интересен и дори мога да произнеса думите - Не ми се ходи на рали....значи работата е станала по-зле. Скоро спорта ще загуби всичките си фенове, независимо дали ще има ИРЦ Сливен или иЕРЦ Сливен 2012. Както се вика - след Рали Сливен и потоп...
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот QUATRO » Пон Авг 20, 2012 18:29

Аз също отговорих - става все по-лошо .
В началото на годината бях много оптимистично настроен и действително мислех ,че промяна ще има и спортът ни ще дръпни нагоре ,но Уви . Най - вече съм разочарован от организацията на много от надпреварите . Отпаднали - отложени надпревари . Наистина не са виновни пилотите,феновете или организатори - който ядат баницата- виновни са тези който ти я дават ,както го каза Иван Шопов .
Може много - много да се говори , но ще спра до тук за да запазя добрият тон, и не наруша правилата на форума . :mrgreen:
QUATRO
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Сеп 05, 2011 18:19
Местоположение: Пазарджик
Име: stefan itov

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Авг 20, 2012 19:06

QUATRO написа:Аз също отговорих - става все по-лошо .

Едва ли някой адекватен ще даде отговор, различен от твоя.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот kiko » Пон Авг 20, 2012 20:25

Все тая.След България 2010 автомобилния спорт си седи на дъното.Без да има и признак за някакво движение.Без значение от управляващи,платформи,млади,стари или там както искате да наричате политиката.Колкото и цинично да звучи нещата не отиват на долу в сравнение с миналия сезон - в календара се появи култово планинско от близкото минало,има няколко нови имена,че дори,ако щете един атрактивен Стайков кара повече от миналата година.Истината,че има зверска криза у нас и никой управляващ не я признава.На фона на тази обстановка всеки един състезателен км. направен/изминат/гледан заслужава адмирации.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот OgyWRC » Пон Авг 20, 2012 20:36

Малко е подвеждаща тази тема/анкета. Ясно е, че ситуацията не е добра, но нека не залитаме в критики, търсене на виновници и спорове, кой какво бил/не бил казал или направил ... особено през последната година.

Нужно е конструктивно и прагматично мислене за запазване и развиване на спорта в България в бъдеще! Такива мнения бих искал да видя и това ще е "светлината в тунела".
To finish first, first you have to finish!
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот evca » Пон Авг 20, 2012 20:38

Много точно казано.
Изображение
ПЕПИ ГЬОШЕВ / МИТКО СПАСОВ - ИСТИНСКИТЕ ШАМПИОНИ ЗА 2010 ГОДИНА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Аватар
evca
 
Мнения: 111
Регистриран на: Чет Авг 16, 2007 13:43
Местоположение: София
Име: Ева Петрова

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот Иван Шопов » Вто Авг 21, 2012 09:56

Оги,

Нищо подвеждащо няма. Не виждам нищо лошо в това всеки да сподели преценката и впечатленията си за изминалия период.
Ако нещата не са на добре подобен анализ би ни накарал сериозно да се замислим дали искаме така да продължават и за в бъдеще. Ако са ок - чудесно, значи всичко е наред! Ако пък безразличието надделява, тогава наистина сме в "шеста глуха".
Не виждам и причина който и да е УС на БФАС да трябва да бъде гален с перце. Всеки назначен там е длъжен да работи за спорта.

Дори и в нужните действия има много разминавания (разни хора-разни идеали). Даже и да приемем, че гледаме еднакво на нещата ( в доста случаи например твоята и моята гледна точка са еднакви) много по-важно е дали и кой ще ги предприеме.
Защото сам знаеш приятелю, че предложения сме давали доста (самият ти имаше дълъг и обширен пост, в който беше развил и медийна стратегия, и чисто техническа такава), но когато някой не иска да чуе, види, проумее или просто го мързи - нещата си стоят по старому.

Давам ти един прост пример. Виж тази новина. Беше публикувано такова решение, на следващия ден бе "отменено" и заместено с "ще се консултира с комисията по планинско", а след това отново е редактирано. Ако не се бях заровил в старите новини и прочел отново текста нямаше и да знам, че в крайна сметка скарите вече са позволени. Няма да коментирам дали е добро или лошо решение, но не мисля, че по такъв начин трябва да се "взимат мерки". Отплеснах се и няма да продължавам, а ще изчакам за още мнения.

Радвам се, че има и различни гледни точки впрочем. Много по-добре би било обаче всяка една от тях да бъде подкрепена с аргументи. "В спора се ражда истината", а ние търсим не просто истината, а доброто за всички ни.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот Ogi_sh » Вто Авг 21, 2012 17:45

Според мен икономическата ситуация е проблема като цяло, и това че изгладнелите
, горките се чудят от къде да лапат... и така още повече закопаване...
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот QUATRO » Вто Авг 21, 2012 18:21

Аве ако вЕрно сме на дъното и копаем дъното раУтата е мноУ злеее...... :mrgreen:

Вярно случиха се много нови неща от началото на сезона ,но те бледнеят пред негативите и пропуските на това ръководство.......
QUATRO
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Сеп 05, 2011 18:19
Местоположение: Пазарджик
Име: stefan itov

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот P.Solberg » Вто Авг 21, 2012 21:11

Гласувах "Става все по-лошо".

Няма как да става по-добре, след като интересът на въпросните нови хора стигаше само и единствено до рали "България", как да се прилапат паричките и и след това председателя Козлеков започна да изпълнява програмата си, а именно "нещата да стават от само себе си". Никаква стратегия за спорта, федерацията е оставила всеки да си прави каквото иска - от реденето на камъни, до никакъв контрол на организаторите, или всеки да си приказва всякакви глупости по медиите, като се изкарва световен шампион и с глупостите си разваля реномето на спорта, като цяло. Спорта е разграден двор в момента и с тези начело, няма никакъв изглед да се оправи. А предстои Министерството на спорта много сериозно да разгледа финансиранията си след провала на Олимпиадата и Федерации, като нашата, която няма никакви резултати и върви яко надолу, ще си остане и без парите за ралитата.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот swrt » Вто Авг 21, 2012 21:50

Гласувах за по-добре.Защото темата е малко подлъгваща и създаваща предпоставки за които не ми се пише.
Защо по-добре?
Защото годината е много по-тежка от миналата за бизнеса и самите хора.На фона на срива (който умело се прикрива от управлението на държавата), ваденето/прането на пари е все по-трудно.Цяло геройство е правенето на състезание в момента.Не по-малко геройство е и участието в състезания.За Сливен нещата бяха ясни още от началото.Бомбата беше предвидима и си избухна без значение от това кой управлява кораба в момента.Отделно в момента се използва патардията и се изказват ненормални (за които и да е стандарти) суми за рали Сливен 2012.Но това е друга тема.За самата тема - по-добре,защото има календар, има и като цяло приличен брой участници,като се отчете състоянието на държавата.И за нови лице не се оглеждайте само в ралитата.И по другите дисциплини е доста,доста трудно.
ПЕПИ ГЬОШЕВ / МИТКО СПАСОВ - ИСТИНСКИТЕ ШАМПИОНИ ЗА 2010 ГОДИНА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот swrt » Вто Авг 21, 2012 21:53

Ако Иване ровиш и копаш за раздори (както публично обеща след изборите) мисля,че теми като тези са малко "нескопосан" опит :wink:
ПЕПИ ГЬОШЕВ / МИТКО СПАСОВ - ИСТИНСКИТЕ ШАМПИОНИ ЗА 2010 ГОДИНА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот Иван Шопов » Вто Авг 21, 2012 23:37

Ще те помоля да не публикуваш отявлени хммм... неверности. Никога и никъде не съм обещавал, че "ще ровя и копам за раздори", а и от друга страна явно ме подценяваш, щом си на мнение, че подобни теми бих смятал за "вода в моя кладенец".
Както обещах, ще напиша аргументираното си мнение по-късно, именно за да не бъде възприемано като "подтикване" или "подлъгване".
И извинявай, но така изказано мнението ти звучи като "Пирова победа". Може и аз да не съм те разбрал правилно и не искам да влизаме в дискусии по този въпрос в момента. Благодаря.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Посока на автомобилния спорт в България

Мнениеот Иван Шопов » Чет Авг 23, 2012 10:56

Е, ще напиша и моето мнение днес. Утре пътувам за планинско "Шипка", а и като знам разни тенденциозни разсъждения предполагам, че правейки го в понеделник ще бъде прието твърде лично. :)
Не ме интересува особено - шегувам се.
Та така...
Гласувах, че нещата отиват към по-зле и ще дам своите доводи. Държа да отбележа, че не правя сравнение между "тези" и "онези", "бивши" и "настоящи", а само моят си анализ на текущата ситуация.

Рали шампионат:

- Намаляващ брой на участниците, което може да бъде и следствие на финансовата криза. Нивото на организация обаче си остава същото, а на някои места и слиза надолу. Не отричам усилията и резултатите на някои организатори, а визирам традиционно правените през куп за грош състезания.
- Интереса на публика и медии е намаляла. Причината за това е не само малкия брой участници, но като цяло никаквата медийна политика на БФАС.
- Скандалът с IRC "Сливен"... Дали ще бъде решен проблема все още не е ясно, но е абсурдно БФАС да "стои зад това начинание", а да не съумява да намери нужното финансиране. Ще припомня, че кръга от IRC беше заложен в платформата на Александров, но при смяната на управлението тази година Ради се ангажира, че няма да има срив и то ще се проведе.

Пистов шампионат:

- Въпреки посещаемостта интригата в класирането практически е почти нулева. Слаба конкурентност, съпътствана от скандали и разправии, неясни и набързо решени казуси.
- Отложени състезания за края на годината. Чудя се дали награждаването ще е за Коледа или за Йордановден.
- Медийното отразяване граничи с нулата.
- След 3 години очакване все още не се отделят нужните пари за безопасност и контролиране по електронен път на състезанията. Ще припомня, че за около 40000 евро (пари, които ежегодно изчезват за "разни" в БФАС) можеше да бъде закупен пълен пакет за такъв контрол. Извън това, че ще се пестят средства (по-малко съдии), безопасността, коректността и контрола на правилата щяха да са завишени до максимума. Все още на много места липсата на много тежки инциденти е следствие от късмет, а не от превантивни мерки.

Планински шампионат:

- Присъствие в календара на традиционно слаби откъм организация състезания.
- Все по-занижени мерки за сигурност (почистване на трасета, обезопасяване преди старта и т.н.) на едни и същи мероприятия.
- Интереса на публиката е драстично намалял. За пример отново ще припомня награждаването на "Узана", където вероятно феновете са били максимум 5-10 човека.
- Сагата със скарите. Набързо разрешени, след 24 часа отменено решение, а незнайно кога редактирана новина и ... скарите са разрешени за тези, които случайно са се разровили из старите новини. В желанието да се угоди някому не са правилно оценени рисковете от инцидент. След автомобилите 4х4 обикновено "прецапаните завои" са опасни за автомобилите с 2 задвижващи колела, което ги кара небрежно да "скъсяват трасето". С разрешаването на скарите тези ситуации ще се увеличат, а оттам и риска за пилоти и публика.
- За толкова време писане, подканване и откровена просия все още няма елементарни условия и спокойствие за участниците. Тоалетните продължават да липсват почти навсякъде, а номерираните боксове са само за парлама - все още е в сила правилото "Който първи застане!".
- Дори плаките със състезателни номера са неясно раздавани и не според правилниците. Номер 1 бе каран от Илия, а по право е на Ники. В годишното класиране след участията на Ники и Илия ще има двама състезатели с номер 1. Това не е болка за умиране, но съм готов да се обзаложа, че НИКОЙ в БФАС не може да каже в момента кои номера от кои състезатели се използват и в кои шампионати.

Автокрос и раликрос:

- Ще ме прощавате, че сливам дисциплините, но четейки тук (а и не само) виждам, че проблемите Ви са идентични. На първо място след голямото "обединение" преди последното ОС, вече е налице пълно разединение и открита вражда между някои от Вас.
- Недопустими пропуски на някои състезания (линейка, пожарна - изчезнали по време на състезанието или неприсъствали въобще).
- Никакъв контрол към организатори и събития (справка - "отложеното" 2 часа преди старта състезание).

Дамски шампионат:

- Обичайните свади и проблеми. Проблемите и пропуските са ясни отдавна, но както винаги се дава ново удължаване на срока за решаването им.
- Скандали относно начина на времеизмерване. В 21 век ли сме?
- Съдийство "по симпатии" в дадени моменти. Видяно, доказано, но без никакви мерки, които да предотвратят превръщането им в рецидив.

Календар:

- Тотално неясен и променящ се почти непрекъснато. Според уверенията преди ОС нямаше да има "дупки" или сътресения в календара. Хронологията на събитията показва точно обратното. В крайна сметка състезателите не са, а и няма да бъдат предварително наясно какъв бюджет и какви условия могат и трябва да договорят с рекламодателите си.
- Повтаряйки се ще припомня, че в календара продължават да присъстват състезания, които през годините са били "дъното" на организацията. Къде проведени, къде не - биват записани "по навик", а дали ще ги има и дали въобще ще се приближат като условия до нужните - никой не знае.
- Край на шампионата през ноември. Награждаването не е най-големият проблем, макар че договорките с рекламодателите и официалните класирания би трябвало да започнат доста преди това. По-голям проблем е, че обичайно издаваната Наредба за следващата година (логиката е, че след края на шампионата е време за анализ) ще бъде издадена и връчена твърде късно на състезателите. Всяка драстична промяна (а със сигурност ще има такива) би объркала и притиснала всеки един от "засегнатите" в нея.

Медии:

- Почти нулево отразяване. Дори "традиционните връзки" с някои медии като че ли са се позагубили и рядко има каренце във вестник, камо ли предаване по телевизионна медия. Тук отново не отричам амбицията и усилията на някои организатори да се справят с това със собствени сили. Похвално е, но това е ангажимент и задача на БФАС.
- Почти изцяло "любителско" отразяване на частни начала. Абсурдно е цяла федерация да се остави на личните желания и пожертвования на фенове и приближени.
- Липса на медийна политика, а и присъствие като цяло. Работи се "на парче" и "ден за ден" ако и когато е крайно наложително и неотменно.
- Скандалите между участници в спорта бяха безмълвно наблюдавани от БФАС. Без значение дали ще е квалификация към служебни лица или "платена публикация" - абсурдно е безхаберието и равнодушието към отрицателния образ, който придобиваме и затвърждаваме пред обществото.

Състезатели:

- Безобразията по време на състезания продължават да се приемат мълчаливо почти от всички.
- Липсата на ред и еднаквост е ежедневие, но участието продължава на собствен риск. Да, правилата не зависят от Вас, но участието Ви в нескопосани мероприятия е Ваш личен избор. Не провокирам никого да бойкотира, но ние сме пилоти и не трябва да ни е срам или страх публично и гласно да изкажем мислите си.
- Много купи, малко публика и почти никакви медии. Колеги, това харесва ли Ви и така ли трябва да бъде?
- Компромисите с безопасността се увеличават, а участията са на всяка цена. Не може шампионската титла или купата за 3 място да струва колкото живота Ви. Не може, а и не трябва!

Организатори:

- Свикналите през годините да карат през просото отново тържествуват. Правят се компромиси с безопасност, а това е недопустимо.
- За някои от тях единственото важно нещо е датата да съвпадне с местния събор или да е просто удобна за тях самите. Чуждите планове не са важни. Сякаш пилотите са мацки на повикване и е достатъчно да им се упомене нова дата.
- Липсват елементарни хигиенни условия. Ок, ние идваме и си отиваме, но Вас не Ви ли е срам утре, когато Ви видят съгражданите Ви и Ви пресрещнат с репликата "Тия, твоите ми опикаха градината!"?
- Проблясъците в боксовете са единични и спорадични (ток, вода, ясно рамкиране).
- На много места се "пести" за сметка на сигналисти, които могат и са длъжни да предотвратят трагедия.
- Безобразни трасета на някои състезания. Лунен поход ли ще правим или Български Шампионат?
- Планове за сигурност и допълнителни правилници преписвани от миналата година, от по-миналата, от последните десет години, като пропуските в тях остават непроменени.
- Липсата на пряка конкуренция между организаторите дава своите плодове. Като цяло не е налице тенденция за подобряване на условията за провеждане на състезание. Да, криза е, но не всичко изисква средства.
- Безумно разходване на средства и амортизация на автомобилите (преглед,трасе, закрит парк, награждаване). Като краен резултат и публиката поема към домовете си, вместо заслужено да аплодира победителите.

БФАС:

- Дори адреса на офиса в страницата на БФАС до преди 2 седмици не беше правилно попълнен. Как някой, който ИСКА да комуникира с подопечните си ще го направи, когато контакта с него е практически подвеждащ?
- Неясно управление и решения:
1. Протоколите от УС на БФАС отново не се публикуват.
2. Не е ясно дори кога и дали има УС. Говорехме за прозрачност преди време.
3. Прибързани решения заради поети ангажименти или нечия лична молба ( скарите например, използването на колани с удължена хомологация, но същевременно без начин да се контролират след катастрофи, смяна на дати на състезания в последния момент и т.н. и т.н.).
4. Сериозни ключови постове стоят неизяснени и практически не се работи в тези посоки. Пример - Трибунала, за когото се лансира вече нов Председател. Ще спестя името му, а дали е подходящ за този пост на базата на досега показаното ще оставя да прецени БФАС.
5. "Хвърчащи" решение от ден до пладне (отново примера за скарите, при който за 24ч. РЕШЕНИЕ НА УС бе публикувано и отменено).
6. Липса на пряк и косвен контрол въру качеството на провеждане на състезания, грамотността и коректната работа на комисиите. Все още се разчита някой "човек-оркестър" да върши работата, която обичайно трябва да се свърши от 3 различни човека.
7. Различен аршин за различните хора (провинения, наказания,"заеми", компромиси). Сега е момента да се види кой и защо "подбутва" някого и колко точно е струвал неговия глас.
8. Отлагане за "друг път" на нови правилници, решения, които трябва да бъдат взети незабавно за да няма същите проблеми до края на шампионатите и т.н. и т.н.
9. Дори елементарни годишни пропуски за автомобилите няма отпечатани в края на август. Цената не е висока, но пък защо някой да отдели 1 ден вместо всички и на всяко състезание да обясняваме на полицаите кои сме и защо сме тук.
10. Припокриване на взаимно отричащи се функции и постове. Продължава порочната практика един и същ човек да е на две позиции, които при евентуална жалба, проблем или иск биха направили решението му крайно субективно и пристрастно.
11. Не се работи за подновяване и запълване на комисиите - маршали, съдии, технически комисари.
12. Нарядите за състезания продължават да се раздават като пожизнена пенсия, като грамотността и желанието за работа на някои от тези хора отдавна е доказано, че са почти нулеви.
- Никаква яснота кой и за какво е отговорен. Някакви решения (понякога отменяни), други - забавяне с месеци, трети - обещани скоро да бъдат взети.
- Сезона е пълен абсурд откъм дати, припокриване на състезания и "нулеви" такива. Имаше ангажимент, че това няма да се случи, въпреки всичките ни предупреждения. Е, никой от нас не е пречил, но резултатите за съжаление са точно обратните на обещаните.
- Занижен пряк контрол откъм безопасност. Въпреки разговори по телефона, своевременно уведомяване, предупреждения непосредствено преди състезанията - компромисите продължават. Ще се случи трагедия, но нужно ли е да се стига до "Казвахме ли Ви?!"? Работи се с хора, чиито животи струват повече от бюджета на всеки един пилот, организатор или федерация!!!
- Ограничаване на "важните състезания" до няколко годишно. Мероприятията в календара трябва да са абсолютно пропорционално и еднакво важни ако искаме да е силен, стабилен и интересен календар.
- Неясен бюджет, разходване на средства и "инвестиции" в бъдещето на спорта.
- Морално остаряли правилници и Устав. Устав, който щеше да бъде преработен, предложен и променен... Уж.
- Абсолютно незачитане на действащия Устав. Все още според него решения на УС могат да бъдат променяни само от ОС на БФАС, но не и от "друг" УС. Не ми казвайте, че е за добро - мога да посоча примери, когато е било само по симпатия.
- Септември идва, а оттам и крайния срок за "издължаване" на някои организатори към БФАС. Твърдяхте, че тези пари не се дължат и точно тези организатори бяха "ядрото на промяната". Сега срока им тече и може би трябва да попитам - Ако наистина не са ги дължали (припомням, че само Иван Маринов го доказа, докато други се опряха на Устава, според който БФАС трябва да "помага на клубовете", особено в присвояването) защо имат нов срок и какво ще се случи ако отново не го спазят? Кой и защо излъга?
- Стигна се дотам, че дадено състезание няма един победител, нещо публично заявено от БФАС. Чудя се защо на олимпиадата не обявяваха първия за олимпийски шампион от Ямайка, вторият за олимпийски шампион за САЩ, а третият - олимпийски шампион за Русия.
- Като цяло предизборните обещания беше ясно, че няма да бъдат факт, особено в чист вид. По-неприятното е, че всеки, комуто е обещано нещо иска да си го получи, а това няма как да се случи. Започват новите "семейни войни", но главният страдалец е автомобилния спорт заради всичките угаждания, неподходящи промени, неясни календар и правила и т.н. и т.н.

Мисля да спра дотук, макар че имам още аргументи и факти. Не смятам, че са нужни, а досега обрисувах що-годе точно картината, която виждам аз.
Преди време разсъждавахме (или викахме без да мислим) по тези теми. Твърдеше се, че 2 месеца са достатъчни за позитивни промени и щом липсват те е време за смяна. Смяташе се от някои, че "е за добро". Не казвам, че този или онзи е по-добър, казвам само, че в момента нещата са по-зле, отколкото бяха. Кризата е само удобно оправдание за тези, които няма как по друг начин да аргументират липсата на свършена работа.

Е, фактите и хронологията за мен показват само едно - връщане на старото безхаберие, безнаказаност, пристрастност, угаждане, безкрайно отлагане и чакане някой друг да свърши работата, липса на ясен план и тендеции за след 1 месец, камо ли за 1 година, конкретни и сериозни цели. Жаждата за власт, дребните интереси, замитането на "старите следи", опита за важничене и натриване на носове даде своите плодове.

Въпроса е само един - докога и докъде? Всеки един може сам да си отговори за какво мечтае и дали и в какъв спорт иска да участва под каквато и да било форма.

Ще се радвам ако някой има контраргументи, защото би подобрил гротеската, която виждам аз. Ще се радвам, но се съмнявам.
Гледайки досегашните резултати от анкетата (58% за по-лошо, 32% без промяна и едва 8% а по-добро) си мисля, че явно не се лъжа.

P.S. Swrt, ще споделя какво мисля за казаното от теб. Излиза, че автомобилния спорт в България е само пране на пари. Има криза, няма "перални", няма и спорт. Звучи ми меко казано обидно и невярно. И всъщност главния ти довод е, че е по-добре, защото "изобщо има нещо". Ок, има нещо, но то качествено ли е, правилно ли е, разумно и проспериращо ли е? Ако ще е все едно, то тогава всяка една сбирка на бензиностанция на 10-тина жадни за скорост младежи може да бъде наречена "български шампионат" - кара се нещо, по някакво трасе, с никакви правила и занижен контрол.


P.P.S. Оги, в описаното по-горе има ясно изразени проблеми, в чието дефиниране се крият и решенията им. Не съм ги описал както ти го направи преди година, но който иска и има възможност може да си направи изводите и да промени нещо. Аз вече не искам!
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Следваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта