Да се каже, че Ожие не е добър е грешно
Всички знаем, че той, както и Льоб, е "продукт" на Ситроен - издирен талант, доизграден с години и с много средства от завода. Факт е и, че от 2007 година насам, когато Маркус Грьонхолм се оттегли, Ожие е единственият пилот, който е равностоен на Льоб по време на цяло рали (с изключение на отделни ралита от Мико или Яри-Мати). Друг е въпросът, че на Мексико, например, явно не му издържаха нервите и се удари, но все пак има какво да види и научи - да не забравяме, че той кара пълен сезон с WRC кола само от 2 години и половина. Що се отнася до това дали ще стане велик като Льоб, това дори той и открилите го не го знаят още - само времето ще ни покаже
Както я е подкарал обаче (визирам само резултатите), бъдещето му не крие нищо лошо засега
Факт е, че сега, когато можем да погледнем през рамо около 8-9 години назад, Льоб е далеч "по-мек" от Ожие в изказванията си - не само към своите колеги, а изобщо. Понякога дори е едно много скромно момченце
Факт е и, че тогава времената бяха други, де
Ожие или много си вирна носа последната една година, или просто си е такъв човек. Това също не можем да го коментираме (или поне не можем да го коментираме 100% обективно), защото го познаваме само от камерите. Лично аз по едно време (преди около година и половина) доста бях започнал да му се дразня, но пък на Рали България ми направи прекрасно впечатление как, когато след стопа на СЕ Мухово бързаше за последния етап и проверяваше налягането на гумите, и при въпрос дали може да се снимаме, веднага заряза всичко и дойде с усмивка......а преди това се забелязваше напрежение и някаква изнервеност и у него, и у навигатора. Не че и друг нямаше да го направи, не искам да правя реклама на Ожие
- просто тази реакция бе коренно различна от това, което гледаме по интервютата, и честно казано не я очаквах
Така че няма как да знаем дали причината за острите изказвания пред репортерите е високото му самочувствие или просто има такъв характер..........или пък по малко и от двете
Сега като се сетя за Рали Германия 2011, веднага в ума ми изкача Рали Каталуния 1995. Сещате ли се какво стана там? Имаше едни махащи хора от Субару на финала на последния етап. Имаше нерви, ритане на кошове и сплетни в камиона на Субару в сервизната зона. Тогава един "малък" също трябваше да пусне "големия", въпреки че тогава работата за титлата беше хептен на кантар (и то между тях двамата!), а и ралито беше предпоследно за сезона
Така че Ожие не е първият "бунтар" (ама "бунтар" с право заради резултатите си). Само той, както споменах по-горе, ще ни покаже дали заслужава напълно доверието, което от Ситроен са му дали още с неговото избиране в заводския отбор...
Що се отнася до конкурентната кола - на думи двете заводски са уж еднакви (и на Форд, и на Ситроен). Ама кой от нас е там, за да каже дали е така? Тук с изказвания от рода на: "
Еди-кой си е със слаба кола и еди-кой си е със силна и за това единият и другият имат такива резултати" само си масажираме пръстите.
Чавдаре, аз пък не мисля, че от Ситроен изобщо си помислят "да бият шута на Льоб"
Градили са го толкова години, толкова ги е славил, сега още кара на топ ниво и в крайна сметка им носи милиони - няма причина, заради която да искат да го махнат. Просто Ожие също е голям талант, не че е оръжие на Ситроен срещу Льоб
П.П.: Тази тема от "Рали Австралия" стана по-скоро "Искрено и лично - Истината за Льоб и Ожие"