Снощи се проведе първият специален етап "Кардиф Бей", който бе с дължина от само 1,70км. Първите четири коли са само Ситроени, съответно Льоб, Ожие, Сордо и Солберг.
Днес, след като излезнат от сервизната зона, дори преди да стигнат СЕ2 Хафрен, на екипажите ще им се наложи да презаредят на 135-тия километър след сервиза. Оттам до СЕ2 все още ще им остават около 30км, което прави общо 163 километра преход от сервиза до първия за деня етап
Подобно на примера на Владо от вчера, ще отблежа, че този преход за нашите мащаби е все едно ралито да е организирано в Сливен, а първият етап за деня да е например "Здравец" (от Рали Хеброс)
Или пък обратно - ралито да е организирано в Пловдив, а първият етап да е "Българка"
Както и да е, но това показва, че компактността на ралитата не се гледа чак толкова много колкото казват всички, защото вече "изключенията" за некомпактни ралита май станаха много...
Днес предстоят общо три етапа, които ще се карат по два пъти: това са СЕ2/СЕ5 Хафрен (31,99км), СЕ3/СЕ6 Суийт Ламб (4,26км) и СЕ4/СЕ7 Майхерин (27,88км). Общо погледнато, състезателните километри са точно 129,96км, преходите - 464,84км, а взети заедно километрите са 594,80, което прави точно 21,85% състезателни километри съотнесени към общите. При неписани стандарти този процент би трябвало да бъде между 30% и (до) 40%, но подобно на ралитата Швеция и Австралия, Рали Великобритания също има доста дълги преходи.
- Код: Избери целия код
ГРАФИК (българско време):
СЕ2 Хафрен 1 11:38
СЕ3 Суийт Ламб 1 12:19
СЕ4 Майхерин 1 12:37
СЕ5 Хафрен 2 15:51
СЕ6 Суийт Ламб 2 16:32
СЕ7 Майхерин 2 16:50