Малко новини за Световния рали шампионат през 2011г. Решенията са взети вчера на срещата на "големите" в Париж:
- за да се увеличи телевизионният интерес, в последния състезателен ден на всяко рали ще има един специален етап, в който ще се раздават бонус точки на първите трима (3-2-1). По този начин пилотите ще са стимулирани да карат здраво независимо къде се намират в моментното генерално класиране.
- към категорията P-WRC ще бъде включена нова - "FIA Production Car Cup for drivers of 2WD cars", към която ще се състезават колите от група R (с две задвижващи колела).
- правилата за категорията S-WRC, която беше въведена за първи път през 2010 година, ще са леко променени за 2011-та - колите, които могат да участват, ще са както досега, т.е. коли с атмосферни мотори до 2000 кубика, но няма да я има така наречената WRC купа (FIA WRC Cup), представляваща отборното класиране на екипажите, състезаващи се в S-WRC.
- ще се въведе и ново правило, което според ФИА ще спести средства на заводските отбори (Ситроен и Форд) и WRC тимовете (Citroen Junior, Stobart и Munchi's). Правилото гласи, че след четвъртото рали в шампионата за 2011 година (Рали Йордания) посочените отбори са задължени в оставащите 9 състезания (т.е. до края на годината) да използват само два мотора на кола.
-
може би най-интересното правило - колите вече няма да стартират през две минути, а само през една. Разбира се, това правило не забранява случаи, в които колите ще стартират през повече от една минута. Такъв сценарии би се разиграл, когато има много вдигнат прах в макадамовите ралита, който не може да падне за една минута. В момента при такива обстоятелства се стартира на три минути (защото прахът не пада дори и за две
).
- ФИА и промотърът на Световния рали шампионат North One Sport (NOS) ще направят Академия за млади пилоти, правилата за които ще бъдат оповестени в последствие.