Равносметка след проверката в сайта
На фона на високия финландски стандарт (5-6-7 евро за една 330мл биричка
) билетче от 55 евро на човек за трите дни си е направо евтинийка
И тъй като ралито е юбилейно (60-то) в тези 55 евро влиза абсолютно всичко, за което можете да се сетите - посещение на абсолютно всички специални етали, включтелно посещение на шейкдауна и откриващия етап в Юваскила, посещение на всички сервизни зони, посещение на юбилейното парти на ралито в събота вечер и посещение на още 2-3 места, свързани с ралито, които сега не ми идват на акъла
Единственото нещо, за което не споменават е паркингът...
Има и друг билет/пропуск, който е само за мотоцикелтисти и който в последно време бил много популярен. Освен всичко, което позволява горепосоченият билет, този пропуск включва и паркинг за мотора на зрителя/зритлите и струва 65 евро.
Има и разбити цени на билети само за шейкдауна, само за един специален етап, само за един сервиз, само за, само за....
Онлайн магазинът им вече не работи. Така пише в сайта. Билети могат да се купят от бензиностанции "Несте" из цяла Финландия (посочени са в сайта), както и в щаба на ралито на място.
Тази година ралито ще се състои от само 2 състезателни дни, защото е юбилейно (въпреки че можеше точно поради тази причина да го направят в 4 дни, както позволяват новите правила, но това си е мое мнение
). Всичко започва в четвъртък с церемониалното откриване, последвано от първия етап Лааявуори, намиращ се в покрайнините на Юваскила (по-рано през деня е шейкдаунът). В петък екипажите се отправят към известните етапи Уурия и Юкоярви, които карат два пъти без сервизен парк (а само с презареждане между двете им минавания). След второто минаване колите се връщат в Юваскила, след което се отправят отново към етапите, но този път карат Ланкамаа (който всъщност се кара само един път в ралито), Сиркамяки и Михинпаа. След тези три етапа следва презареждане (отново без сервиз). После се връщат на Сиркамяки и Михинпаа, последвани от второто минаване по късия Лааявуори, с който първият пълен състезателен ден приключва.
В неделя състезателите правят дълъг преход от над 100км до етапите Колонкулма и Вяяринмая, през които преминават само един път в ралито. Отново следва презареждане без сервизна зона и още 70км преход до първото минаване на етапа Суркее. Разбира се, най-накрая следва сервиз, след който са първите минавания по етапите Леусту и Химос, които са последвани от презареждане (без сервиз). След презареждането се кара за втори път по Суркее. После има сервиз, след който ралито завършва с втората "врътка" по Леусту и Химос.
Като цяло ралито е с дължина от 1316.22 километра, от които в етапи са 308.94. Това прави 23.47% от целия маршрут, което е доста под неписаните стандарти от 30-35% специални етапи в едно рали. Но това е Рали Финландия...