Здравейте и от мен. Вчера за съжаление не можах да напиша какви са впечатленията ми от състезанието, но с малко закъснение ще го направя днес
-->
Стигнахме околко 5:30 часа сутринта в четвъртък до шейкдауна, след което поспахме за околко час и половина. Още преди нас имаше хора от организаторите, които подготвяха сервизната зона на шейкдауна, а лентите на старта бяха вече сложени. Мислехме да влезем по етапа, само че 50м след старта опряхме
, пък и беше доста кално. Добре че не влезнахме, защото после не знам как щяхме да излезем, тъй като (нормално е) бе 10 пъти по-разкопано след шейкдауна.
Изгледахме шейкдауна - в сервиза, на старта, по трасето, поснимахме се със ЗВЕЗДИТЕ
и се прибрахме в хотела, приготвяйки се за същинското започване на ралито. Част от групата отидохме и до големия сервиз в Пендик, за да видим къде е, защото имахме планове за неделя
Ах, тогава имаше толкова много време до края на ралито...
Радвахме се, че на шейкдауна имаше изключително много българи. Не искам да казвам, че сме били половината публика, но със сигурност бяхме поне 1/3
Така бе и по време на цялото рали
В петък бяхме на големия скок на СЕ4 Халли. Атмосферата бе уникална, а състезанието - още повече
За първи път присъствах на такъв голям скок. Водещите пилоти, с изключение на Себастиан Ожие скочиха горе-долу еднакво - не много зрелищно, но бързо и безопасно за колите. Самият Ожие направи най-големия скок от WRC-тата. На второто минаване, така като гледам по-снимките, е бил много по-високо.
След известно време, когато минаха и JWRC, много хора се изнесоха, а които бяха още там - мислеха да се изнасят, за да хванат второто минаване по първия за деня (и ралито изобщо) (СЕ1/)СЕ5 Дарлик.
Тогава дойде и редът на украинеца Салюк. Резултатът вече е ясен - има много видео и снимки
Когато колата дойде и хвръкна всичко отихна, а по време и доста след скока всички бяхме ей така
Как тази кола остана едно цяло след този скок не мога да кажа
и надали някой ще може. Един фотограф имаше голям късмет, защото падналата гума профуча само на 2-3 метра от него, а той горкият дори и не знаеше, защото снимаше колата
За щастие обаче всичко се размина
Като заключение за тази случка
ще кажа, че на видеото изобщо не е това, което бе наживо. Ние бяхме на околко 4-5 метра над пътя и този ни прескочи, разбирате ли
След този етап мислехме направо да ходим към Истанбул за суперспециалния, но пресметнахме, че можем да гледаме и 20-тина коли на СЕ5 Дарлик. Там бяхме на едно доста бързо място, където идваха с над 150км/ч и скачаха на изкуствен малък скок, след който следваше голямо спиране за една S-ка, започваща с ляв завой, по която се качваха на асфалт
Беше много интересно. Там гледахме колите до Тошко и малко след него, след което се прибрахме в Малтепе - кварталът на Истанбул, където бе хотелът ни -, за да се освежим и да се подготвим за суперспециалния етап.
Малко трудно го намерихме. Ориентирахме се по това къде е показан на общата карта, защото в Рали Гида освен плана му не бе дадена по-подробна карта за неговото разположение в града. В крайна сметка имаше грешка в посоченото разположение на общата карта, която ни "взе" над половин час от времето. Като по приказките обаче
стигнахме точно навреме (добре, че си бяхме оставили повече време за търсене).
Атмосферата там не може да се опише, тя просто трябва да се изпита. Нямаше от билетите по 20 евро за трибуна 4, затова си взехме от 15 за трибуна 3, която бе точно до старта на етапа. Там влизаха и излизаха състезателните коли.
Лошото в организацията на етапа бе, че независимо, че на билетите си пишеше ред и място, на трибуните цареше пълна анархия и се виждаше, че организаторите са допуснали много повече хора, отколкото трибуните можеха да поберат (поне на нашата бе така). Да не говорим, че нито пишеше някъде редовете, нито на седалките имаше номера. Не останахме много доволни от обстоятелствата, а и затова, че нямаше къде да седнем (за етапа обаче всички станаха прави - то и някак си не се връзва да си седнал
), но поне бяхме на първа редица, нямаше кой да ни пречи и независимо, че бяхме на най-ниското място, се виждаше добре.
Другият минус на суперспециалния етап бе, че разположението му беше в много централна част на азиатската част на Истанбул (Кадикьой) и трафикът бе ужасен (защото там е тясно), а да не говорим за паркиране
Все си мисля, че доста по-добре щеше да бъде, ако бяха направили някакъв "суперспециален" етап (доколкото може да се нарече такъв) на пистата за Ф1, която е на супер място, за която има направени специални широки булеварди, и която се достига доста лесно, като към това прибавим и, че паркирането нямаше да бъде никакъв проблем. Но това си е мое мнение
Важното е, че общото впечатление, с което останахме след суперспециалния етап, бе положително
В събота решихме да ги гледаме на асфалт, за да направим "лека" тренировка за Рали България
, и отидохме до първия етап за деня СЕ10 Гьочбейли. Неговите първи 13 километра бяха асфалтови, а ние отидохме на 5-тия километър на етапа, като до него стигнахме през макадамов път, който се явява част от етапа Балича (последен за ралито). Този етап, разбира се, се кара в неделя и използва околко 500м асфалт от Гьочбейли, но няма значение
На първото минаване Яри-Мати Латвала се беше преобърнал малко след старта и после, когато мина покрай нас, не знам защо, но дълго време не пускаше (а можеше) застигналия го и очевидно по-бързия в този случай Матю Уилсън.
За второто минаване се преместихме 1км по-нататък на обратните завои. Yozo е пуснал снимка от първия обратен след дългата права, а ние бяхме застанали на следващия, който е на 50м нагоре и отново се виждаше въпросната права
В неделя отидохме на СЕ19/СЕ21 Мударли, който се падаше втори на деня. Имаше фен зона малко след старта, по която можеше да се стигне не само по етапа, но и по друг път за достъп, който всичката публика, барабар и ние
, използвахме. На това място имаше страшно много хора. Конфигурация бе бавна - гледаше се как излизат от лек ляв и идват към обратен десен завой (до който бяхме застанали). След обратния следваше лек ляв и после десен, след който изчезват. Аз застанах след обратния, за да мога да направя хубави снимки, ама...долу пише какво се случи
По-рано, пътувайки към етапа, разбрахме, че заради калта са отменили първия етап за деня СЕ18 Дениз. Малко след като заехме позиции за гледане, мина единият форлойфер, направих една пробна снимка
, а след това казаха, че този етап също е отменен
Плановете ни веднага се развалиха, защото трябваше да гледаме два пъти този етап и след това да хванем последния сервиз на ралито (и при възможност награждаването, което бе на "една ръка" разстояние от сервиза
). Поради стеклите се обстоятелства решихме да пропуснем сервиза и да си гледаме "спокойно" двете минавания на Балича, като от първото минаване пропуснахме само Льоб и Солберг, защото имаше голямо задръстване от коли след отмяната на Мударли
Дори мислехме, че ще пропуснем доста повече, така че в този ред на мисли загубата не бе голяма
Мястото бе супер. Гледахме околко 1км - излизаха от ляв завой на превал, слизаха надолу за десен, след който се изкачваха към нашия завой. Той бе десен на превал, където дори леко се отлепяха от пътя
На Яри-Мати Латвала му се размина доста за малко второ преобръщане в ралито
На второто минаване, точно преди Тошко, етапът бе спрян, а за нас дойде време да си ходим. И досега не знам какво стана, за да го спрат...
След това отидохме до сервиза, но не за да гледаме (отборите вече размонтирваха), а за да може останалите от нас
да "напазаруват"
След това доман и живи и здрави по къщята
Тези дни ще пусна няколко по-интересни снимки