Льоб ще кара...договор за 2010 е подписан отдавна, доколкото си спомням
Иначе, нека не се отклоняваме от темата, защото и без това е безкрайно интересна
Аз по друга неофициална информация знам за етапи, които ще се включат в Рали България 2010, и които са били част от Рали Хеброс последно към 1995 и 1996 година........там в онзи край около Пещера и ..........
За Пещера знам със сигурност, а както вече виждам и други са разбрали. За другите етапи не съм сигурен, затова не искам да бългвам грешна информация и ще изчакам малко
Още преди Рали България бях чул подобно нещо, а след това, в разговор с Лучо де Мори, който беше заместник-директор на Рали България 2009, разбрах, че по-рано тази година (няколко месеца преди Рали България) са обхождали пътищата около Пещера, за да ги прегледат и евентуално да ги вкарат в маршрута за 2010, ако Рали България бъде прието във WRC. Когато му дадох брошура на "Хеброс" той веднага позна етапа "Пещера" посочи стопа на етапа, като попита: тук надясно се ходи за Велинград, нали?
Аз малко
така го изгледах, че знае чак пък толкова за областта, но тогава ми разказа нещата, които написах по-горе, малко по-подробно
.......но нека да видим дали ще включат и другите етапи, за които знам от неофициалната информация
........надявам се да се разбере до няколко месеца, защото, например, ралита като "Нова Зеландия" вече обявяват маршрута си (макар и грубо). Така че трябва яко бачкане
Вече и държавата (полу-)официално подкрепя Рали България 2010 и работата трябва да започва, ако все още не е...
Иначе Лучо де Мори каза, че етапът "Пещера" му е харесал изключително много, като за природата горе на Св.Константин и на язовира (макар, че е италианец, а знаем какво е из Алпите
) каза, че е феноменална
Наблюдателите на Рали Хеброс'09 пък казаха, че етапът им идвал много бърз (иначе бил хубав като конфигурация). Абе, излиза, че оценките на наблюдалите май не са толкова обективни.......
всеки с предпочитанията си
Що се отнася до нови етапи за Рали България 2010 на мен ми идва друг един пример: вече през 2006 беше карано дефилето от Велинград до Варвара (защото СЕ Юндола беше в ремонт). Е защо пък да не се кара и спускането от Юндола до Велинград, а пък може и на обратно
Вярно е, че от страна на Велинград трасето е много бързо с много прави, но пък може да се използват минимум 12 километра, които са си доста технични, макар и пътят да е широк (етапи с широк път в България има много, а международен и "световен" пример е Каталуния
). Преди 3-4 години състоянието на пътя не беше никак добро, но през 2007 и миналата година минавам по-често оттам и гледам, че за закърпили положението до приемливо ниво
По-точно биха казали велинградчани
Някой може да каже, че 12км не са много за етап от WRC, но нека погледне какво става на Рали Австралия 2009 - етапи от по 5-6-7км и то много
Хората търсят други неща: гледа се къде има алтернативни пътища с оглед на безпасността на състезателите и т.н. Например "Пещера" има два такива пътя (единият е от "Добра вода", а другият е близо до финала и излиза в Батак), което за български етап е изключително добре. Всички си знаем инфраструктурата и в този ред на мисли, такива "неща"
като алтернативни пътища не се случват много често по нашите етапи
Но да не се отклонявам...
Врътки могат да се направят много
От другата година в световния шампионат ще бъдат разрешени и отдалечени сервизни зони (но не с по 2-3 механици и малко сервизно бусче, а говорим за истинска сервизна зона), така че това мисля, че ще олесни нещата за по-отдалечени от Боровец (или по-скоро Долна Баня) етапи
Пак давам пример с Рали Нова Зеландия, в което догодина всеки от трите състезателни дни ще е с различно място на сервизната зона
Друг е въпросът тук къде да се намерят няколко (2-3) огромни площи за сервиз на WRC