от Frysco » Сря Яну 02, 2008 19:30
Група Н (хаш, хисторик) е за автомобили с изтекъл срок на одобрения от ФИА хомолгационен фиш, но състезаващи се без никакво отклонение от него.
Група Х (хикс, хобикар) е за автомобили със свободна модификация.
Примерно тази година в рали крос се състезаваха, всички само в една група-Хобикар.Не съм сигурен Палиото на Боби Гетов в коя група го класираха, но всички лади, форда на Апостолов, форда на Йончев, ланчата на Пешо Петров и другите бяха в група хобикар.
Въпроса ти за ауспуха е с отговор в годишника на БФАС.Там е записано, какво не се допуска при модификация за кола от група Хобикар.Ако не се лъжа има изисквания и за изпускателната уредба на автомобила.
Технически погледнато-изпускателя се изкарва през капака, когато колата е с турбина.Безопасно е ако няма антилаг система.Без нея турбината се явява заглушител на изпускателната уредба и дори звука е по тих спрямо атмосферни коли с правопоточна генерация, без резонатори (за пример-така наречените фунии който излизат под праговете на някои лади, при тях звука често надвишава 130 дБ).Ако случаят при тебе е именно атмосферен мотор, с правопоточна генерация, без резонатори, извеждането на отвора на предния капак като нищо може да ти пръсне предния прозорец, особенно ако е секурит.На много бегачки с такава изпускателна уредба там където е отвора на изпускателя, тенекията се нацепва.Не знам защо-просто от наблюдение съм го установил.А повярвай ми, на раликрос често стъклата падат и без да им помага изпускателната уредба, ако това стане и срещу тебе стърчи кюнеца и гърми, най малкото няма да можеш да я караш нормално.
Прочети годишника, почти съм сигурен че е задължително изпускателната уредба да стига до задницата на автомобила.