Нова генерация рали.Нов стандарт.
Франсетата още от България се бяха наточили за 100-то рали.Поеха ни приятели в понеделник от летището.Вторник беше изцяло за обиколка на трасето.Ебахти и километража - имах чувството,че от Видин до Бургас отидох и се прибрах.Торини ми се стори малко страшничък през деня - ако ни нападнат мечки през ноща:))).Да,ама не.
От къде да започна.Боксовете - по-малки,по-некичозни от ВРЦ-то.Обаче повече като брой боксове на високо ниво(повече са пилотите).Построени на уникални места,с приятен достъп и много джунджории за купуване и раздаване.
Пилотите......май Шкода са с по-добри.Воиуо е уникат на спирането.Такова спиране няма никой като него.Ханинен -страшно атрактивен и бърз.Лоикс - страхотно бърз и с уникален стил на каране.Така и не чух някакво колебание/грешка в звука на неговата кола.Копецки - не знам.....нещо май не беше в час.....бърз,но нещо не ме кефеше.
Франсетата заложиха много в това рали.100-но Монте,гуми Мишелин.....трябваше Пежо и френски пилот да вземат ралито.Още в понеделник вечер се говореше :Буфие трябва да вземе ралито.Аз бях малко песимист,но .. .Бяхме на гости при пилот от тяхния шампионат.Кара 206 в Н/3 - нищо голямо не прави,но участва редовно.На инфото,че не е допуснат до старт,аз реагирах доста бурно,но пичовете бяха в някакво друго измерение и въобще не се косиха на този факт.Щях да го разбера едва на края.
Саразин тръгна уникално.Бях от първия поглед сигурен,че ще вземе ралито.Такава сила в първия етап никой не показа.Ханинен даде подобно време,но....не беше същото каране.Като казах за времената - няма такъв кеф да гледаш онборд и да минава колата покрай теб.Почти във всяко кафене имаше хиляди разклонители да могат да се зареждат лаптопите.Почти във всяка кола имаше зарядни и никой не отказваше помощ за ток.Замислих се какво гениално нещо е лаптопа едва тея дни
Буфие е страшно комплексен пилот.Нямаше и една грешка при минаванията при нас.Другия който ме кефише беше Делкур.За пръв път видях негово каране на живо и доста ми хареса.Солберг и Луикс ме изкефиха предимно с борбата която правеха с колите.При бат Пешо скоростите как издържаха
.При англичанина карането дойде по към края на ралито.
Ралито се реши във втория ден след обяд.Разбрах ,че това беше момента на франсетата - минаха колите на разузнавачите,времето се прецака и всичко живо почна да звъни по телефоните.Инфото което имаха в Пежо беше уникално.Просто в този момент и дърветата им подаваха инфо.До някъде това огромно количество инфо ги прецака в последния ден при избора на гуми,но......нямаше значение.Ралито се реши предишния ден.
Прохода Турини-уникално място.Страшно много публика.Цялата гора светеше от фенерите на публиката,която беше къде ли не.Първото минаване го гледахме на площада - нищо не става.Измятахме малкото сняг на асфалта,ама нищо интересно не стана .На второто минаване се пуснахме два завоя на долу.Толкова хлъзгаво беше
.Спускане на тъмно.Няма такъв кеф.Това беше отсечката за гледане.....
Басо беше уникален в последните минавания.Това Пежо как се движеше на този лед
.Саразин също раздаде газ.Още на отсечките се знаеше,че ще стане нещо и ще пусне англичанина да вземе повече точки.За всеки беше ясно,че той беше резервата в плана "френски пилот с френска кола",но Буфие си свърши работата и Саразин нормално спази плана на Пежо.
След края на ралито разбрах другото измерение.Франсетата искаха всичко да е френско точно в това рали.Купона беше уникален.Всеки местен беше супер горд,че е французин точно в този момент.Тогава разбрах,че крайната цел е била цел на всички.На пилотите,които не участваха.На организаторите,които бяха на уникално ниво.На маршалите,които знаеха английски.На феновете,които даваха инфо на Пежо.........на всички.