bat_jori написа:Дамяне -Монте Карло 2010 е 405състезателни км(общо 1680км) разпределение от вторник до петък последният ден когата всичко ще се решава битка ще започва след 20:00ч.Сряда и четвъртък предлагат по един сравнително късен етап.Миналата година се насладих на това което показа Евроспорт -тази година ще е още по -добро .Още ми светят в очите фаровете на асовете преминавайки кол де турини -басо,ожие,саразен,копецки,лоикси компания.за монте карло не мисля че е толко лошо да е през седмицата.
Признавам си, че не съм гледал тазгодишния маршрут на ралито. Сега го видях, но не виждам нищо кой знае колко различно от маршрутите от 2007 година насам.
Тогава (2007-ма) започваха в четвъртък с два нощни етапа, както бе и през 2008-ма. Организаторите на Монте Карло искаха да върнат класическото състезание, но в рамките на модерния Световен рали шампионат - огромно рали с дълги преходи и нощни етапи, но същевременно с обособена сервизна зона, например.
От ФИА се възпротивиха и Рали Монте Карло 2009 не беше в световния шампионат, както и ще е с изданието догодина, до което остават малко повече от два месеца.
Трябва да погледнем нещата обаче и от друга гледна точка. Както се казва: "Рали Монте Карло си е Рали Монте Карло!" И тези думи не са случайни...
Това е меката на рали спорта, това е класиката в рали спорта! Няма човек, занимаващ се с този спорт, който да не е чувал за това рали! Дори хората, които са далеч от ралитата, знаят за него! Просто името "Монте Карло" работи за себе си
Няма значение, че доста хора се оплакват от организацията на ралито......"Това е "Монте Карло"
Чисто статистически - тези 405.01 състезателни километри са в маршрут от общо 1668.83км. Това значи, че състезателните километри са около 24-25% от целия маршрут. Неписан закон гласи, че в едно рали този процент трябва да бъде около 30-35, най-много до 40.
При чехите от Рали Барум миналата година процентът беше около 50! Това може би бе прекалено и тази година състезателните километри бяха свалени до 39%.
Друга информация: град Валанс, който става своеобразен център на ралито до завръщането в Монако, е на около
400км от Монте Карло
Ти представяш ли си какво е това разстояние? Казвам ти веднага -
от Пловдив до Варна! Можеш ли да си представиш българско рали с такива размери в днешно време?
В този ред на мисли, много пъти сме си правили майтап, че ще направим шейкдауна на Рали Хеброс на "Пивовара" или на "Аладжа манастир"
Как ти се струва...невъзможно, нали?
Там е друго - просто "Това е "Монте Карло"!
plm написа:Имам слаби спомени от преди доста години, когато Монте Карло започваше от 4-5 места във вторник или сряда. Тръгваха от Мадрид, Варшава, Рим, Букурещ,...и се събираха в Монте Карло.
И сега се опитват да направят нещо подобно. Да върнат формата на класическото Монте Карло.
Какви са критериите не знам, но е нещо като пролог или пресявка и това ще определи реда на стартиране.
Във всички случаи ще бъде интересно. Даже много интересно.
Информация ще има достатъчно.
Така беше със стартирането, Пламене! Аз съм по-малък и не помня, когато фактически ралито е стартирало по този начин, но съм чел и гледал много. Това се е практикувало до 1991 година.
Но не само от градовете, които ти споменаваш, са тръгвали. Други са Париж, Хамбург, мисля дори и Лондон (дано не се лъжа).
Отдолу пускам снимки на Валтер Рьол от изданията на ралито от 1984, 1985 и 1986 година, както и снимки на Ари Ватанен от 1985 година и на Юха Канкунен от 1986 година. Забележете какво пише на вратите - "Бад Хамбург" на Рьол и "Париж" на Ватанен и Канкунен.
plm написа:Шкода усилено работят по новата С2000, която ще хомологират от 01.01.2010. Но, в Монако ще карат старата версия.
От 2010 С2000 могат да имат макс. широчина 1820, т.е. с 20 мм. повече. Грозната Шкода става още по-...широка В Чехия я наричт "кутия", синоним на нашето "сандък"/май е турска дума/.
Да вметна, че ВРЦ колите остават без промяна за 2010. И ще се срещнат широки, къси, смешни С2000 с тесни, дълги, бързи ВРЦ коли.
Фиестата ще дебютира там с големите хвалби на Малкъм Уйлсън.
Французите са тайни.
Италианците се карат...типично за тях
Много е интересно развитието на колите от Супер 2000, докато WRC-тата започват лека-полека да остават на заден план. Все пак разликата във "вървежа"
си остава огромна.
На мен ми е интересно какво ще направят колите от група N с променените втулки по новите правила. Честно казано не очаквам много. Още повече щом разрешават по-широки Супер 2000