РАЛИ БАРУМ

Дискусия за Европейския рали шампионат (ERC), Intercontinental Rally Challenge (IRC) и регионалните купи на Европа

Мнениеот P.Solberg » Пон Авг 13, 2007 21:43

Ами зле е дотолкова, че тенекеджиите трябва да играят много чукове. Другите части ги имаме. Ще видим какво ще се получи.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот plm » Пон Авг 13, 2007 22:30

swrt написа:Толкова ли е зле колата?

Чехите са много ''наточени" преди ралито.Креста и Пех са най-голямите им надежди.Очаквам поредния шамар от Н/4 и след ралито предполагам ФИА ще вдигне голям вой срещу "продакшъните".

Някой ще ходи ли?Очаква се това да е едно от най-силните ралита в света за годината.

http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=4812
Следя дискусията за Барум. Това ще е едно от най-силните ралита извън СШ.
Както беше предварително обявено, днес в 12 ч. показаха списъка със заявените, в 13 ч. картата на трасето.
Капацитета на трасето е 120 екипажа. Освен това ще има H.
Не съм ги броил , но Н4 и С1600 имат номера 60-70...
Трасетата там са много особени и предимството на домашните пилоти е голямо.
Чешките фенове до сега не са гледали С2000, а сега ще гледат 15... или не знам колко наведнъж.
Интересно стана с Траваля през последните 2 дни - ще кара С2000 от Ночентини. Така стана силна комбина- IRC - Фиат -Траваля -Мауро.
Траваля 2 пъти е печелил Барум. А той кара много силно на познати трасета. Сега ще е с нова за него кола.
От местните пилоти - само Креста има шансове, и то ако кара спокойно, без натиск. Пех е доста след него, макар и с еднакви коли- от Хароуз. Тази година няколко пъти Креста е пращал молби до ФИА за приоритет, но не е получил. Затова ще стартира след Аразим.
Друго интересно е участието на Роман Одложилик с Фиат С2000, собственост на JM. Те са в Злин и там ще е базата на ФИАТ/Абарт.
Защо намесваме ФИА тук?
На състезания от този ранг има само наблюдатели на ФИА. Иначе всичко си правят местните. ..хора.
Това, че у нас местните ...хора прехвърлиха отговорността на наблюдателите на ФИА е огромна заблуда.
Наблюдателите се намесват, ако местните ...кадри не се справят. Те затова са НАБЛЮДАТЕЛИ.
На Барум кадрите знаят какво да правят /защото са обучени и грамотни/.
У нас кадрите се оправдават, че от ФИА така са им казали!
Съгласен съм, че е много спорна хомологацията на ЕВО 9, но тя е одобрена, приета, подпечатена от ФИА. Сега се усетиха , че са сбъркали и се заканиха за Ево 10. Късно е.
Преди години малко "нередно" стана хомологирането на Шкода 130 РС. Последваха много успехи...
При следващата хомологация на 130 ЛР от ФИА искаха строени 200 еднакви коли и..пълен контрол.
Така и сега - след дъжд качулка.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот plm » Сря Авг 15, 2007 20:07

Още една седмица до началото на Барум и всеки ден чета нова официална информация.
Сега гледам какво ще е и отразяването на ралито. Освен "жива" информация по няколко радио канала ще има и силно отразяване по ТВ. Нямам предвид Евроспорт /ясно е какво ще показват/.
От няколкото тв канала може би най-интересно ще е на
http://www.tvb1.cz/live.php
където ще има онлайн в интернет и вече ни "подгряват" със стари кадри.
Та, правя сравнение със ситуацията у нас.
Капацитета на Барум е 120 екипажа. Това беше един от проблемите на организаторите. И е трудно разбираемо за нашите "активисти". Освен това, на Барум няма да карат доста пилоти с претенции за добро класиране в чешкия шампионат. Според техните правилници и чужденците получават точки, т.е. и Навара , и Траваля, и СЖЖ...и т.н. ще вземат точки, и чешките претенденти просто нямат шансове за точки. Затова и не карат на Барум. Освен Креста и Пех другите нямат шансове за точки в генералното класиране.
Преди години това рали беше под средно ниво.И трасетата не са добри. Но, с много ум и труд стана силно. За рекордна се счита 2003, когато е било посетено от около 250 000 зрители /заради ВРЦ/. Сега след спада организаторите очакват възраждане и посещение от около 200 000 зрители.
Може да се повтарям, но май живеем в различни светове с чехите. И едвали ние сме на правилния път след като гледаме 30-40 -50 екипажа. Затова няма и отразяване, затова няма и спонсори...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот swrt » Сря Авг 15, 2007 21:31

Това с точките не ми харесва :x .В края на годината е малко тъпичко :10-ти Басо,13-Траваля или нещо подобно.

При всички положения ще е уникално рали.
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Мнениеот txl » Сря Авг 15, 2007 22:00

На пръв поглед е странно (тъпо), но всъщност не е. Това е т.нар. open championship - отворен шампионат, в него могат да участват състезатели от други държави. В шампионата на Полша в момента водач (и вероятен победител) е Браян Буфе.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот Lubo » Чет Авг 16, 2007 08:06

Това е хитро решение за държави в по-централната част на континента.Там е по-вероятно да идват гости за по-малките ралита и по тоя начин се вдига нивото на самия шампионат.То и при нас може да стане нещо такова-предполагам,че все някой турски и гръцки екипаж ще направи сезон у нас.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот sstan » Чет Авг 16, 2007 11:51

При нас това е едно то добрите решения за развитието на този спорт. Преди време се дъвчеше че ще има нещо като балкански шампионат но така си и остана.
Гъл Гъл Гъл пия вино за акъл
sstan
 
Мнения: 160
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 09:24
Местоположение: Велико Търново
Име: Станимир Стоянов

Мнениеот txl » Сря Авг 22, 2007 11:50

Чопик няма да кара на Барум, а до края на европейския шампионат ще стартира само в Гърция.

Ето програма на предаванията на Евроспорт за рали Барум:

Saturday 25 August
- 19:45 => 20:15 LIVE (Eurosport) 30’
- 24:30 => 25:00 RPT (Eurosport2) 15’ (+ 3 Replay until 07.30)
(+ 2 Replay on E.A-P)
Sunday 26 August
- 11:30 => 11:45 LIVE (Eurosport2) 15’
- 20:45 => 21:15 (Eurosport) 30’
- 23:15 => 23:45 RPT (Eurosport2) 30’ (+ 6 Replay until 07.30)
(+ 2 Replay on E.A-P)
-“Motorsports Weekend” (Eurosport) 5’

RALLY HIGHLIGHTS (26’)

Wednesday 29 August
- 09:00 => 09:30 (Eurosport) 26’ (+ 3 Replay on E.A-P)
- 23:30 => 24:00 (Eurosport2) 26’
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот Lubo » Сря Авг 22, 2007 12:11

Да бе как го забравих тоя герой Чопек.То и няма какво да кара-нали Пунтото на Мауро ще го кара Траваля.То в момента явно няма свободни коли С2000.........изключвам Полотата,дето никой пък не ги кара.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот iziz » Сря Авг 22, 2007 19:10

Aз си мисля, че Митко ще влеза в 10-та ако няма проблеми с колата. Наистина конкуренцията е голяма и ще е добро рали. Само можем да се надяваме в България да видим толкова заявки за рали.
iziz
 
Мнения: 98
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 20:29
Местоположение: СОФИЯ
Име: Николай Петров

Мнениеот plm » Сря Авг 22, 2007 20:42

http://www.bgnrc.info/index.php?option= ... 6&Itemid=1

ДИМИТЪР ИЛИЕВ И ЯНАКИ ЯНАКИЕВ ОТ ДНЕС ТРЕНИРАТ ПО ТРАСЕТО НА БАРУМ РАЛИ ЗЛИН
НАЦИОНАЛНИТЕ шампиони на България за 2006 г. и лидери в първенството на Европа след осем от десетте старта за шампионата за 2007 г. Димитър Илиев и Янаки Янакиев (на снимката) от днес тренират по трасетата на чешкия кръг от ECR. За екипажа на БАМС, които са водачите в класирането на първенството на България през този сезон, това ще е седмо рали от програмата за тази година.

“Като гледам списъка със заявките, може спокойно да се каже, че Барум Рали Злин е малко по-силно дори и от Мадейра – заяви за RallyXpress пилотът преди заминаването си за чешкия кръг. – Решен съм този път на всяка цена да завърша състезанието и да допълня актива си в шампионата.”

В момента Илиев води в шампионата с точка пред испанеца Енрике Гарсия Охеда.

Отчитайки фактите от стартовия лист, Митко Илиев твърди, че Барум Рали Злин ще е особено трудно състезание за него. Още повече, че той не го е карал през миналата година, когато отпадна във втората скоростна отсечка заради повредата в турбината на неговото Мицубиши.

“Само съм тренирал и сме описали скоростните етапи – допълва Илиев. – Като се има предвид обаче, че местните пилоти са направо непобедими тук, ще е адски трудно. Отсечките са по тесни и гористи пътища, с много кал, изхвърлена в завоите, с много резки смени на светлината.”

От изявлението на Илиев се разбира, че очакваната нова скоростна кутия за Мицубиши-то не е пристигнала и след задължителната предстартова ревизия на колата е поставена стара, но ревизирана кутия.



Екипът на БАМС готов с подготовката си за старта в Барум Рали Злин.

Снимка: Архив RallyXpress

Чистата статистика показва, че от 123 екипажа, записани в предварителния лист, 14 автомобила са от категорията Супер 2000, като 11 от тях са на претендентите за класиране в европейския шампионат.

Ето и с кои стартови номера ще потеглят в петък вечерта съперниците на Илиев/Янакиев (№6) в Барум Рали Злин: Андреа Навара (Ит, ФИАТ Пунто Абарт Супер 2000, №1), Ренато Траваля (Ит, ФИАТ Пунто Абарт Супер 2000, №2), Симон Жан-Жозеф (Фр, Ситроен С2 Супер 1600, №7), Корадо Фонтана (Ит, ФИАТ Пунто Абарт Супер 2000, №8), Михал Соловов (Пол, ФИАТ Пунто Абарт Супер 2000, №10), Волкан Ъшък (Тур, ФИАТ Пунто Абарт Супер 2000, №12), Никола Вуйо (Фр, Пежо 207 Супер 2000, №16), Енрике Гарсия Охеда (Исп, Пежо 207 Супер 2000, №18), Лука Бети (Ит, Хонда Сивик Тай R, №20), Томаш Чопик (Пол, Пежо 207 Супер 2000, №29).

Ето и неофициалното класиране за европейското първенство след 8 от десет състезания: Димитър Илиев – 43, Енрике Гарсия Охеда (Исп) 42, Симон Жан-Жозеф (Фр) 36, Михал Соловов (Пол) 32, Волкан Ъшък (Тур) 30, Корадо Фонтана (Ит) 22, Ренато Траваля (Ит) и Андреа Навара (Ит) – по 21, Никола Вуйо (Фр) 19, Юрай Себалч (Хърв) 16, Крум Дончев 9, Томаш Чопик (Пол) 8, Антонин Тлустяк (Чех) 6, Марко Кавиджоли (Ит) 3 и Ерджан Казас (Тур) – 1 т.

22.08.2007 12ч. 13 мин.



За Чопик обществеността знае, че няма да кара на Барум от 20.08. А тук се пише даже за Пежо.
Траваля ще кара с друга кола, а тази на/за Чопик ще остане в гаража, въпреки големия интерес към нея. Промяна на програмата.
Чешките фенове от събота следят камионите на ФИАТ. От неделя се тества на стари отсечки, познати на Траваля.
http://www.ewrc-media.com/images/fotky. ... D(referral)%7Cutmcsr%3Dewrc.cz%7Cutmcct%3D%2F2006%2Fshow.asp%7Cutmcmd%3Dreferral&__utmv=-&__utmk=24029811


По горе се пише, че Барум е кръг от ЕШ. Но, нищо не се споменава, че Барум е на това ниво заради включването му в IRC.
Освен това, организаторите си знаят минусите и наблягат на друго. Минуси са - не добри трасета, недостатъчна хотелска база и т.н.
Затова организират много съпътсващите мероприятия - концерти, филми,радио, тв, СЖЖ е показвал възможностите на Ц2 Р2...
Имам чувството, че от утре целия град ще е въвлечен в шоуто.
А за Траваля и ФИАТ...Там стана много добра комбинация. В IRC основната борба е между Пежо и ФИАТ. Италианците заложиха на Навара и Скандола/Ален. На Мадейра решиха да "командироват" Басо да им помогне. И той го направи. Сега на Барум Траваля пак може да помогне много на ФИАТ в IRC. Така се развиха нещата , че остана без кола , а той кара само за ЕШ. Но, с ФИАТ ще помогне в IRC, те пък ще му помогнат за ЕШ. Затова тестват заедно и са едно. Разбираемо е.


Кои не са тренирали днес:

29 Czopik
41-Stepanek
44-Slavov
48 - Tomastik

++

Очаква се да стартират малко под 110 екипажа. Отделно историческите коли.
Дали ще видим нещо подобно у нас - в близките 20 години не вярвам. За такова нещо се иска мисъл и работа - нещо, което ни липсва.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Lubo » Сря Авг 22, 2007 20:46

Никога или по-точно не и в близките 20 години.

Пилотите каращи рали в Чехия е сигурно поне 20 пъти повече от нашите.С темповете на "развитие" у нас,никога няма да станат 100 български пилота на което и да е рали.Така,че мечтайте......(то и аз,де :wink: )
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот plm » Сря Авг 22, 2007 21:50

Хайде, не бъди такъв песимист!
Нали и ти работиш и допринасяш много за спорта. Не се отчаивай!
Иначе колко лиценза /там е по- различно издаването на лицензи/ има в Чехия ? Над 500. Нека припомня - Чехия има около 10 млн. жители, т.е. съпоставима е с България.
А у нас какво ?
Вече фед не продава лицензи. Те май не знаят какво искат.
И това е традиция. Така например, Митко Такев искаше да кара на писта София, но не му продадоха ..."хартийката" и след седмица кара в Македония.
Е, И затова цяла година ще си гледаме 30 + екипажа по нашите трасета.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Lubo » Чет Авг 23, 2007 11:27

Тея са голями шпиони.Един засекъл камионите на Фиат и аре всички там.......снимки има вече,сигурно и видео са направили.Те на туй му се вика фенове.Браво.

Много правилна преценка на Митко.Знае си мястото и предполагам ще използва максимално своите предимства.Така като гледам в общи линии пилотите,които могат да го бият са Траваля и Навара(Фиат),Охеда и Вуйо(Пежо) и двете местни Мицота острилки Пех и Креста.От другите не очаквам да успеят да го прескочат.Е,все пак това си е рали и всичко може да се случи-я Митко да бие горепосочените пилоти,я него да го прескочат останалите пилоти.
Започва да ме наляга жестока завист към тея дето са там или пък тръгват в момента.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот plm » Чет Авг 23, 2007 13:18

plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски шампионат, IRC и регионални купи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта

cron