swrt написа:Толкова ли е зле колата?
Чехите са много ''наточени" преди ралито.Креста и Пех са най-голямите им надежди.Очаквам поредния шамар от Н/4 и след ралито предполагам ФИА ще вдигне голям вой срещу "продакшъните".
Някой ще ходи ли?Очаква се това да е едно от най-силните ралита в света за годината.
http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=4812
Следя дискусията за Барум. Това ще е едно от най-силните ралита извън СШ.
Както беше предварително обявено, днес в 12 ч. показаха списъка със заявените, в 13 ч. картата на трасето.
Капацитета на трасето е 120 екипажа. Освен това ще има H.
Не съм ги броил , но Н4 и С1600 имат номера 60-70...
Трасетата там са много особени и предимството на домашните пилоти е голямо.
Чешките фенове до сега не са гледали С2000, а сега ще гледат 15... или не знам колко наведнъж.
Интересно стана с Траваля през последните 2 дни - ще кара С2000 от Ночентини. Така стана силна комбина- IRC - Фиат -Траваля -Мауро.
Траваля 2 пъти е печелил Барум. А той кара много силно на познати трасета. Сега ще е с нова за него кола.
От местните пилоти - само Креста има шансове, и то ако кара спокойно, без натиск. Пех е доста след него, макар и с еднакви коли- от Хароуз. Тази година няколко пъти Креста е пращал молби до ФИА за приоритет, но не е получил. Затова ще стартира след Аразим.
Друго интересно е участието на Роман Одложилик с Фиат С2000, собственост на JM. Те са в Злин и там ще е базата на ФИАТ/Абарт.
Защо намесваме ФИА тук?
На състезания от този ранг има само наблюдатели на ФИА. Иначе всичко си правят местните. ..хора.
Това, че у нас местните ...хора прехвърлиха отговорността на наблюдателите на ФИА е огромна заблуда.
Наблюдателите се намесват, ако местните ...кадри не се справят. Те затова са НАБЛЮДАТЕЛИ.
На Барум кадрите знаят какво да правят /защото са обучени и грамотни/.
У нас кадрите се оправдават, че от ФИА така са им казали!
Съгласен съм, че е много спорна хомологацията на ЕВО 9, но тя е одобрена, приета, подпечатена от ФИА. Сега се усетиха , че са сбъркали и се заканиха за Ево 10. Късно е.
Преди години малко "нередно" стана хомологирането на Шкода 130 РС. Последваха много успехи...
При следващата хомологация на 130 ЛР от ФИА искаха строени 200 еднакви коли и..пълен контрол.
Така и сега - след дъжд качулка.