Г-н Шопов не бива да пренебрегваме факта,че до 2012 рали България беше в топа на ралитата като оценки и благоразположение от страна на ФИА. Тази година историята отново се повтори.Това, че Страшимир се прави на голям разбирач и капацитет може да впечатли някой само на местно ниво.Рали България беше много силен бетон във ФИА . И е ,но всичко опира до пълните права, които ФИА дадоха на Евроспорт за ЕРШ.
Евроспорт са бизнесмени.Те продават продукт и се грижат за този продукт.Имайте на предвид, че Евроспорт е една от малкото големи компании, които не се притесняват от това,че кьораво и сакато има разпространяват из нета продуктите без да си плащат.В крайна сметка това е безплатна реклама на техните продукти
. Нещо странно за "нас" , дето крадем мезета от хладилниците на хората или пък се возим с разни Минита защото правим "читава" музика.
В този ред мисли Евроспорт знаят много добре, това което ще им донесе много пари през сезон 2013 :
Платежоспособни ралита в ЕРШ
Шоу за публиката в тези ралита
Туристически шампионат с интерес извън Европа
Ситроен в туристическия шампионат
Без да ги интересува :
Добри и интересни трасета
Природа
История в спорта
Минусите ни на нас като държава са:
Нямаме сигурност във финансите.Идват от несигурни места.
Нямаме изявена политика за правене на бизнес с тях.Дори имахме неблагоразумието да си помислим, че като дадем пари можем да се отнасяме към тях като прислуга.
Политиката на медийно отразяване е "липсваща" .Единствената новина на която "нормалните държави" обърнаха внимание беше "бомбата" на Страшимир.Евтин дивидент за някой и голям минус за много хора.
Политиката на местно ниво относно "техниката" е неприемлива за тях.Метанола е опасна заигравка и не искат да рискуват "имената" да са под неконтролеруем натиск.Дори на Сливен ме попитаха след като сме толкова либерални,защо не караме у нас ВРЦ коли.Няма как да рискуват да изправят своите коли срещу модефицирани екземпляри.Не толкова за пред екрана, а за отзивите в нета.
Всичко това е една огромна съвкупност, непонятна за българите.У нас се набляга на едно смешно нещо (хубави трасета) и никой не мисли, че няма хубави и лоши трасета.Има хубави и лоши ралита.Дори едни тъпи Кипър или Ина са много пъти по-ралита от Сливен 2012.
Тръгнахме насред криза да правим революция.Без мисъл и без пари.Опряхме се на един "бизнес план" и сгрешихме.Защото конфронтацията след това доведе до най-големия удар върху българския автомобилизъм - набързо претупано Сливен 2012 от което едни изкараха пари,а други си поизчистиха парите и имиджа.
Те за това този списък не е само предположение.Много ми се иска хората,които масово оплюхме преди година да извадят нещо от джоба,но няма как да стане вече.
Време е да започне градене на ново поколение организация в ралитата."Масовизацията на практикуващите" за която говорих в началото на сезона избута всички федерации в Европа през 2012.Поех доста нападки за тази "масовизация" тогава.Сега в края на сезона след като заложихме на картата "автомобилния спорт е за доброутровци,а не за всеки" какво стана ? Шопов е "пилот" в бокса.Златков след като отнесе бой от Гьошев през 2011 не смея да стартира у нас.А пък Александров закопа за 5 години рали спорта след като му биха шута.За останалите не ми се пише,но кризата е думичка , която е много модерна у нас.
Сезона свърши за мен и моите дерзания в ралитата у нас.Митко се сдоби с най-силния ни навигатор.Едва ли новия тандем ще е на нивото на Тошко/Добри , но ще е достатъчно да отвее Гьошев. После на Хеброс Пламен ще го изкара наизуст като на планинско и ако оцелее...ще вземе ралито с мнооого. Нещата в Европа са други и препоръчвам да ги гледате.Сещам се за един въпрос към мен - да не съм Ванга? Май от ГТ51
. Нещата са прекалено еднотипни и прости за да са интересни