IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Дискусия за Европейския рали шампионат (ERC), Intercontinental Rally Challenge (IRC) и регионалните купи на Европа

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот the best one » Пон Окт 01, 2012 13:44

Niki Cvetkov написа:
evca написа:Стайков е бърз защото е добра комбинацията мощност,настройка и риск.Все пак ралитата са много км. и често се случват неприятности.

Не коментирам горивото, защото не съм запознат... но като чета малко ме съмнява биогориво да е по-силно от състезателно такова, но и така да е съгласявам се :)
Иначе друго искам да ти кажа, където всеки път повтаряш колко рисков бил Стайков. Направи справка преди Сливен кога последно Стайков е отпадал заради катастрофа!? Тази година Митко излетя на Твърдица, Пепи на СС1 на Сливен, Крум сгреши на СС1 на Срадна Гора ... безгрешни няма !

А за подобряването на времената по отсечките не е точно така ... Чавдар беше направил справка за Твърдица и времената не вървят надолу :?

Поздрави!


Много ми се иска Евка да изкоментира написаното от теб Николай Цветков или тя говори наизуст и както и изнася?
и също колко точно е голяма разликата между супер и р4 (в полза на кой?), (дори и ако според нея/тях ),горивото обръща нещата в полза на р4?
Благодаря предварително!
the best one
 
Мнения: 208
Регистриран на: Пон Юни 19, 2006 11:25
Местоположение: СОФИЯ
Име: Мануела Костадинова

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Rally Fan » Пон Окт 01, 2012 13:50

the best one написа:
Niki Cvetkov написа:
evca написа:Стайков е бърз защото е добра комбинацията мощност,настройка и риск.Все пак ралитата са много км. и често се случват неприятности.

Не коментирам горивото, защото не съм запознат... но като чета малко ме съмнява биогориво да е по-силно от състезателно такова, но и така да е съгласявам се :)
Иначе друго искам да ти кажа, където всеки път повтаряш колко рисков бил Стайков. Направи справка преди Сливен кога последно Стайков е отпадал заради катастрофа!? Тази година Митко излетя на Твърдица, Пепи на СС1 на Сливен, Крум сгреши на СС1 на Срадна Гора ... безгрешни няма !

А за подобряването на времената по отсечките не е точно така ... Чавдар беше направил справка за Твърдица и времената не вървят надолу :?

Поздрави!


Много ми се иска Евка да изкоментира написаното от теб Николай Цветков или тя говори наизуст и както и изнася?
и също колко точно е голяма разликата между супер и р4 (в полза на кой?), (дори и ако според нея/тях ),горивото обръща нещата в полза на р4?
Благодаря предварително!



Не спорете.. има решение на проблема, Стайков и Гьошев (или Илиев) да си разменят колите и ще стане ясно кой-с какво-кого. :lol:
Изображение

If you doubt - Flat Out !!!
Colin McRae
Аватар
Rally Fan
 
Мнения: 1297
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:26
Местоположение: Дясната Седалка
Име: Chavdar Sabev

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот stefanvv » Пон Окт 01, 2012 14:19

Niki Cvetkov написа:
evca написа:Стайков е бърз защото е добра комбинацията мощност,настройка и риск.Все пак ралитата са много км. и често се случват неприятности.

Не коментирам горивото, защото не съм запознат... но като чета малко ме съмнява биогориво да е по-силно от състезателно такова, но и така да е съгласявам се :)
Иначе друго искам да ти кажа, където всеки път повтаряш колко рисков бил Стайков. Направи справка преди Сливен кога последно Стайков е отпадал заради катастрофа!? Тази година Митко излетя на Твърдица, Пепи на СС1 на Сливен, Крум сгреши на СС1 на Срадна Гора ... безгрешни няма !

А за подобряването на времената по отсечките не е точно така ... Чавдар беше направил справка за Твърдица и времената не вървят надолу :?

Поздрави!


Доколкото знам етанола при добри настройки добавя около 20 коня в повече, но по-голямата разлика е във въртящия момент - 60Нм. А относно кое е по-добро - С2000 или Р4 въпроса е доста спорен, но мисля че на асфалт Р4 е по-слаб от на макадам в сравнение с С2000.
stefanvv
 
Мнения: 9
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2012 03:52
Име: Стефан Василев

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот nikkeibg » Пон Окт 01, 2012 14:26

Ето и какво се случи с Гьошев в първият етап:
http://www.youtube.com/watch?v=2LZnhNSlpQI&feature=youtu.be
http://www.rallypulse.com - Rally Videos, WRC, IRC, ERC, BRC Championships
Аватар
nikkeibg
 
Мнения: 706
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 13:34
Име: Angel Neshev

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот bat_jori » Пон Окт 01, 2012 14:34

и това става дума за Субару.за десетката се говори за 30 кончета - ама кво разбират некви инжинери
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Niki Cvetkov » Пон Окт 01, 2012 14:37

bat_jori написа:и това става дума за Субару.за десетката се говори за 30 кончета - ама кво разбират некви инжинери

А за деветката за колко говорят? Стайков не е по-бърз отпреди заради етанола, а заради новите гуми на 18''. Незнам дали знаете но той до преди Стари столици караше винаги със стари гуми :)

Пак казва това е моето виждане и не споря за горивото ... не съм запознат там :)
MC1 100 KL2 100 KR2 200 SQL 100 KR4 50Y!->R2+ (D/C!) 100 +SQR 400 F->CR->KL4 100 MC2

THЕ NORMAL DON'T SURVIVE
Аватар
Niki Cvetkov
 
Мнения: 475
Регистриран на: Нед Авг 27, 2006 14:41
Местоположение: София/Плевен/
Име: Николай Цветков

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Rally Fan » Пон Окт 01, 2012 14:39

A да споделя и аз моите впечетления. Успях да гледам състезанието на шекдауна, СС1 и в неделя бах на Стара Река + награждаване.

Шекдауна - Според мен няма по-добро място от самата отсечка за да си настроиш колата макар и с малко по-дълъг преход, но пък не местиш сервизите. В този ред на мисли Шекдауна ми хареса, макар ида нямаше кой-знае какви атрактивни места за наблюдение освент 3-4 може би. Но пък после в прехода автомобилите си минаваха по-по-важната част от състезанието.... спускането на българка като преход. Реално погледнато, доуточняване на записката само, че със състезателен автомобил в несъстезателни условия, което според мен е също много добре, от гледна точка сигурността на публика и пилоти. Направи ми впечетление, че за разлика от други години, полиция на шекдауна почти нямаше, да не кажа въобще. Смело решение на организатора предвид страха от недисциплинираната българска публика, но според мен си даде резултат тъй като се разбра, че може да няма проблеми когато няма полиция и всичко да си протече нормално и съвсем спокойно.

СС1 - Много атрактивен специялен етап, поне според мен, това е много атрактивно трасе, което не позволява висока скорост и в съще временно публиката да има възможност да наблюдава 70% от целия етап. Уличната светлина според мен си изигра добре ролята и помогна достатъчно. По отношение на сигурността имаше полиция, която не беше стриктна, а допускаше компромиси и проявяваше разбиране, комуникацията беше по културен начин, без караници и псувни (до колкото аз съм забелязал) както друга година, което непредразполага проблеми, а това е най-важното. По отношение на сигурността, мисля, че организаторите се бяха справили добре на тази отсечка и на конфликтните точки нямаше публика или беше изтеглена достатъчно назад, което се разбра когато Гьошев напусна трасето. Мисля,че не би се стигнало до проблеите, които сполетяха Георги Лазаров, ако на дърветата бяха поставили по 1-2 бали слама за буферна зона. Нещото, ми направи много лошо впечетление е това, че нямаше контрол на пасовете (пропуските) на всички отсечки. Хора, които имат пасове стояхо до такива които нямат. Това изнерви до известна степен феновете (поне около мен), защото всеки е отделил от хляба си за да може да отиде да гледа състезанието, а всъщност после става ясно, че е можело да си спести тези пари и да си покрие нормални битови нужди от първа необходимост. Иначе атмосферата беше невероятна, а зрелището беше страхотно. Не вярвам да е имало недоволен зрител от тези, които са били там и са гледали, още повече, че колите бяха в обратен ред на стартиране и това запази напрежението кой ще спечели отсечката до последно.

СС Кантона - Невероятен скоростен етап със страхотна конфигурация, за жалост наистина имаше много фракция и всеки караше предпазливо от разклона на агликина поляна до финала. Очаквах да има борба там, но явно не бях преценил добре, изглеждаше така, че всички се бяха наговорили и караха с едно темпо. Останах малко разочарован, но сам съм си виновен - трябваше да го предвидя.:D Незнам, защо имаше насипан чакъл отстрани на пътя, може би са правили някакви ремонтни работи по отводнителната система... или ще правят, но мисля, че той повлия до коляма степен за ситуацията там. Иначе почти никакви полицаи и почти никакви проблеми отново за което искам да благодаря на публиката, че всичко беше наред и се е държала много дисциплинирано. Еххх колко е хубаво да стоиш, където си искаш :mrgreen:

Награждаването - още от миналата година това място според мен трябваше да се смени и с друга идея, а не като на олимпияда. Арката беше хубава, но с тоя син мокет отдолу, пак се забихме сами. Откриването и закриването в моите очи като фен... не беше направено за хората, за това те за усетят автомобилите и пилотите, да се докоснат до тях и да бъдат заедно с тях. Иначе имаше поцизионирано място за мидиите, коеот естествено осиротя, когато започна награждаването и всички журналисти, наобградиха колата, отново анархия, всеки се бута, мъчиш се да направиш снимка - влизаш в кадър на някой друг колега...нямаше кой да контролира и това. Лошо впечетление ми направи, че трибуните не бяха почистени от откриването в петък (или от последния футболен мач) и така си и стояха в неделя на награждаването, което направи естествено и много лошо печетление на наблюдателите на ФИА, които стояха пред мен. Също, така коментираният въпрос с купите... пак нямаше купи за всички финиширали до 3-то място в класовете. После, защо няма заявки, как да има, като отиваш, караш и .... все едно въобще не си бил там. Купата е нещо ефтино, елементарно, но много ценно и това предизвиква респект, по този начин организатора показва на състезателите, че го е грижа за тях и не са останали, като поредния амблаж в Стартовия лист, който може би определя интереса на феновете. Също така, май г-н Козлеков (ако не бъркам) не разбра, че трябваше да награди Тодор Славов и ... неможаха да го открият.

На мен ралито ми хареса, съжалявам, че не можах да го гледам и през трите дни. :?
Изображение

If you doubt - Flat Out !!!
Colin McRae
Аватар
Rally Fan
 
Мнения: 1297
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:26
Местоположение: Дясната Седалка
Име: Chavdar Sabev

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Мартин Сурилов » Пон Окт 01, 2012 15:00

Слав перфектно ви обясни разликата между биоетанола и останалите горива. Който иска - да я проумее, който не иска - да се заблуждава или да се остави да бъде заблуждаван! S2000, R4, R5, R1000... Тука още малко ще пренапишете историята. Че като е толкова просто и като ви е толкова ясна схемата, качвайте бабите си в по едно R4, дайте им по една туба биоетанол и са шампиони!
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот bat_jori » Пон Окт 01, 2012 15:17

едно класиране в тон с онлайн резултатите как вървяха:)
Изображение
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Lubo » Пон Окт 01, 2012 15:48

Niki Cvetkov написа:
bat_jori написа:и това става дума за Субару.за десетката се говори за 30 кончета - ама кво разбират некви инжинери

А за деветката за колко говорят? Стайков не е по-бърз отпреди заради етанола, а заради новите гуми на 18''. Незнам дали знаете но той до преди Стари столици караше винаги със стари гуми :)

Пак казва това е моето виждане и не споря за горивото ... не съм запознат там :)


Разковничето е етанола :wink: .Подробностите са R подобренията и гумите.Чисто статистически на Шумен Стайков е с 2 сек. по-добри времена на отсечка от спиртарката на Яската :wink: .От каране (макар,че точно там "каране" е относително) и от подобрения по купето спрямо Н4.


Без съмнение Стайков не го слуша главата и е супер бърз.С тази комбинация в момента Сф. пилотите нямат шанс.Колкото и да ме плюят,че не обичам новостите,мисля,че R4 с етанол е по-готино за нас зрителите от колкото S2000.Турбото си е ТУРБО майка :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Много се кефя на Тодор,че опука турчинина.Още във вторник ми разправяше,че имал по-силна кола и на баирите бил по-силен от него.Ама те на ... излезнах прав-завива по 5 пъти в завоя и минава 10% по-голямо растояние в отсечката :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Lubo » Пон Окт 01, 2012 15:57

stefanvv написа:
Niki Cvetkov написа:
evca написа:Стайков е бърз защото е добра комбинацията мощност,настройка и риск.Все пак ралитата са много км. и често се случват неприятности.

Не коментирам горивото, защото не съм запознат... но като чета малко ме съмнява биогориво да е по-силно от състезателно такова, но и така да е съгласявам се :)
Иначе друго искам да ти кажа, където всеки път повтаряш колко рисков бил Стайков. Направи справка преди Сливен кога последно Стайков е отпадал заради катастрофа!? Тази година Митко излетя на Твърдица, Пепи на СС1 на Сливен, Крум сгреши на СС1 на Срадна Гора ... безгрешни няма !

А за подобряването на времената по отсечките не е точно така ... Чавдар беше направил справка за Твърдица и времената не вървят надолу :?

Поздрави!


Доколкото знам етанола при добри настройки добавя около 20 коня в повече, но по-голямата разлика е във въртящия момент - 60Нм. А относно кое е по-добро - С2000 или Р4 въпроса е доста спорен, но мисля че на асфалт Р4 е по-слаб от на макадам в сравнение с С2000.


Ако Пламен ползва Стецовете екстри говорим за 30+ коня и над 70 нютона.Евото се ражда наново в такива фирми.Дори гледах в Ю-тюба как Пех твърдеше,че Евото му е по-силно и по-приятно за каране от колкото новата му кола.Само дето не му давали да го кара на рали :lol: :lol: :lol: .В Полша Холовчик тази събота и неделя е давал междинни времена почти равни на Кузай с ВРЦ-тата, само дето е имал проблеми почти на всякъде :wink: .
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Lubo » Пон Окт 01, 2012 16:02

Мартин Сурилов написа:Слав перфектно ви обясни разликата между биоетанола и останалите горива. Който иска - да я проумее, който не иска - да се заблуждава или да се остави да бъде заблуждаван! S2000, R4, R5, R1000... Тука още малко ще пренапишете историята. Че като е толкова просто и като ви е толкова ясна схемата, качвайте бабите си в по едно R4, дайте им по една туба биоетанол и са шампиони!


Марти не се засягай. В крайна сметка и на самолет да се качиш,като не можеш да го караш,ще си седиш на пистата :wink: .Дип,че и теб не те слуша главата,та те слагаме в категорията със Стайков,дето си летите без проблеми.
Става дума,че подобренията в тези коли могат да са много и когато попаднат в "лоши ръце" нещата са брутални :wink:
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот Mr.X » Пон Окт 01, 2012 16:05

То пак станало интересно тук ( добре че ми казаха) :-). Незнам дали се правите на....айде да не казвам, или наистина си нямате и понятие, но истината за Е85 (етанол, биоетанол, метанол или както и да му викате) е следната.
Гориво с октаново число около 105 със всичките си плюсове от това, много по-богато на кислород = изключително предимство, логично е защо ( повече въздух е равно и на повече гориво което е повече мощност, респективно по-висока компресия - мечта за всеки "тунер" :lol: ). Особенно при турбинни двигатели може да даде МНОГО, именно защото са турбинни ( при атмосферните разликата не е толкова голяма). И стига с тази мощност. Да дава, както казах при турбо мотори доста, но това което най-много дава е "нютони", при това при МНОГО ПО-НИСКИ обороти - ето това е най-важното и ПОЛЕЗНО нещо ( дори има експерименти точно в рали автомобили, при които поради тази причина сменят отношенията на кутиите, използвайки други и се печели страшно много, естествено ако полуоските например издържат :mrgreen: ). Относителен минус е консумацията на самото гориво.
Всичко това обаче няма НИКАКВА стойност, ако не се направят и съответните промени по "минимум" глава и компютър , а най-добре и по инжектори и още няколко неща. Сами си отговорете поне "теоретично" защо е необходимо.
Дали така наречените "етанолови господа" са ги направили или не незнам, не е моя работа, но това което знам със сигурност е, че ако не са, моторите им ще "финишират" много скоро, а ако са, че ще имат много силни коли ( които точно тези двама индивиди заслужават най-много според мен :lol: :wink: ).
Резултатът от използването на това гориво е в пряка зависимост от доработките нужни за Е85. Колкото по-добре са се справили хората които са ги правили ( от чисто механичната част, до електрониката) , толкова по-добър резултат ще има.
А Илиев хич, ама хич да не се прави на "ощипана мома", понеже когато сина му караше Ево, беше обществена тайна ЗАЩО колата му върви така и НЕ се чупи - италианският химик ( те си имат такъв на заплата при тях и това не е шега), в комбинация с мапъра, се бяха погрижили да осигурят много правилни анаболи на 9-ката. Номер които в Италия вървеше също, но ....до време :wink: !

А за самото рали - нямам представа за реалностите (само коментари от приятели ), но като гледам времената - Тошко Славов е направил нещо изключително. След такава пауза, такива времена, такива шамари срещу основните си конкуренти в класа - систематична разлика във ВСЯКА отсечка, каране накрая със СТАРИ гуми и разплакване на сума ти и народ....простоооо нямам думи. Направо Кубрат Пулев 2 :mrgreen: . Сигурен съм, че резаците със супера този път няма да минат с номера "ядохме шамари....пардон крушета през 95% от времето, само защото той си беше у дома" :-))))). Пък "той" бил с Клио на 6 години :-)))). Сраммм :lol: . Дано да има шанса да се качи на Супер час по-скоро, че доста бащи наистина ще реват много след това.
Същото се отнася и за Стайков и Исаев. И докато първия си остава константна величина - абсолютно луд, типичен Колин Макрий, но ралитата трябва и да се завършват :? , то Игнат ( също след дълги паузи) явно е по-разумен и резултатите са налице. Браво. Единственото нещо от което се изненадах е отличното представяне на Дончев, нещо което не съм очаквал......
А това дали Илиев щял да се отказва :-))))), чак ми стана смешно. Те цялата им фамилия се издържат от това нещо, нашия щял да се отказва :-))))). Да, ще се откаже, когато обаче хората които най-много заслужават си вземат еквивалентни на неговата коли. А тези хора според мен са (изключвам Гьошев които има) - Тодор Славов, Пламен Стайков, Игнат Исаев, Любен Каменов.....по натам дано и Стратиев (който е единственият според мен които може и да си го позволи)!
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот trouble » Пон Окт 01, 2012 16:10

Темата се е превърнала, как Пламен Стайков е по-добър от Димитър Илиев и как Рали Сливен беше най-глупавото състезание в Календар 2012. Вие верно ли се надпреварвате да се мерите. Аз пък ви казвам Крум бе най-позитивния и нахъсан пилот. Митко безпощаден. Гьошев спечели LEG 2. Авчи времето му е отчайващо назад, но винаги с вратите напред. Игнат...ние му се кланяхме. Стайков, най-бърз от всички, но на Рали Сливен не най-бързия печели. Да си шампион, не означава да натискаш до долу газта. Вие го знаете. Ще се научи и ще е новата сила в България след оттеглянето на Илиев. Лиши ни и нас зрителите от порция радост за окото и душата. Пък и биоетанола мирише на спирт (още една радост). Тошко - флат аут (дайте бе клипа от спускането на Българка да видите как преден мост може да дойде като Ясен Попов на този завой) :lol: Дядо Стоян кво беше ял амааааа браво. Марио - чисто ВРЦ на шикана на Дървото. Да не забравям някой, ама всички се раздадоха. Консани беше мрънкалник, Темпестини се развали толкова бързо, че не можах да разбера това Субару дали върви. Хари Хънт - не знам, караше, готин беше. Дори Титов пързаля яко. Клиповете в ирцсериес.ком са с включен звук на навигатора и на мен ми харесват тъй като не съм имал възможността да слушам досега. Е нямаше репортаж вечерта ама какво от това нали бяхте там. Оставете на организаторите да преценят за какво са дали пари и колко. Получихте си безплатна 5 дневна емоция ( 2 часа на обикновено кино струват 5 лева) Не ми говорете за пропуски, че сте си купили. А знам кои си купиха. И евала на тях. Останалите - тихоооо.

И се забавлявайте :)
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: IRC (XI кръг) Рали Сливен 28-30 септември 2012

Мнениеот dod0 » Пон Окт 01, 2012 16:18

Ето го клипа макар че не се вижда много добре как влиза в горния завой ! Ако полицаите ме бяха оставили да гледам в средата на мантинелата щеше да се получи уникален клип. :) https://www.facebook.com/photo.php?v=426562197408268
Уникален пилот ! Дано намери спонсори за до година ! :)
GLOBUL RALLY TEAM !!!
Аватар
dod0
 
Мнения: 502
Регистриран на: Нед Сеп 21, 2008 14:35
Местоположение: Sliven
Име: Dobromir Ivanov

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски шампионат, IRC и регионални купи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron