Страница 7 от 7

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Пон Май 30, 2011 22:08
от P.Solberg
Защо ли си мисля, че ако беше минал някой от простолюдието щеше да бъде декласиран :)

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Пон Май 30, 2011 22:26
от siky
P.Solberg написа:Защо ли си мисля, че ако беше минал някой от простолюдието щеше да бъде декласиран :)

Да де, ама простолюдието дали е знаело, че може да мине напряко? :roll:

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Пон Май 30, 2011 22:34
от P.Solberg
Не знам дали е знаело, но щом има пътна книга тя трябва да се спазва, мисля че всяко нарушаване на маршрута от пътната книга води до изключване. Да ме поправят навигаторите, но мисля, че е така.

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Пон Май 30, 2011 23:10
от kiko
Оп ся :mrgreen: .Така е .Въпроса е кой печели от цялата история :wink: .

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Пон Май 30, 2011 23:27
от todor hristov
В интервю непосредствено след финала Кенел,видимо ядосан нарече отпадането на Ожие глупаво(буквално) и поради липса на опит.Този дъртак е ебаси деспота.Явно много залагат на малкия Себ.
Днес ходих да търся централата на М-спорт.Намерих само един портиер,който обясни,че достъпът на обокновени люде е невъзможен.Намира се в един бинес парк на около 4 км от Кокърмауф.Общо взето нищо няма за нас феновете.

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Вто Май 31, 2011 00:58
от damon
P.Solberg написа:Не знам дали е знаело, но щом има пътна книга тя трябва да се спазва, мисля че всяко нарушаване на маршрута от пътната книга води до изключване.


Не е точно така. Всяко нарушение на пътната книга се докладва на спортните комисари, а те вземат решение след това. В случая от Форд правилно са постъпили като са уведомили спортните комисари. Предполагам тежестта на наказанието зависи от това как точно си нарушил пътната книга. В тоя случай комисарите решават, че вината е на организаторите и затова наказват само тях. Аз си мисля обаче, че след като пилотите са знаели правилния път (и в записката им е било така), и предвид това, че други преки конкуренти са карали по правилния път, освен наказанието на организатора е трябвало да накажат с по няколко секунди тия които са карали директно и са се възползвали от ситуацията. Видно от крайния резултат, това пряко минаване носи победата ва Льоб.

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Вто Май 31, 2011 09:00
от Цецо
Комисарите не биха си позволили при така стеклите се обстоятелства да прибавят секунди на Льоб, защото това ще е равносилно на международен скандал :) Ако го бяха направили веднага да. Но 3 дена след ралито, да вземат победата на Льоб ако не могат да докажат 100% умисъл едва ли.

Все пак тук играят много пари и интереси. Рали Аржентина не е случайно - тази победа е 6та поред и Льоб им донесе много пари и реклама - вервайте ми. :)

Пък и ще е тъпо. Да са реагирали тогава и за да има време да се "поправи" :) Постфактум да го накажеш заради пряка вина на организаторите... А че са се въпозлвали - възползвали са се. И Форд щяха да го направят, ако се бяха усетили, че могат да минат тънко...

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Вто Май 31, 2011 09:44
от beta_racing
Наистина казусът е малко "странен". От една страна ние като странични наблюдатели не можем да знаем точно защо лентата е била махната - дали някой от организатора я е премахнал или пък какво пречи някой от публиката да го е направил :roll: Виждали сме подобни неща и тук.
От друга страна, това става на кръстовище, където не може да няма маршали, въпреки че от пътната книга се вижда, че радио връзка, линейка или пожарна няма. Следователно би трябвало да има някаква реакция от тяхна страна, ако лентата е махната от публиката.
От трета страна - как Ситроените (и другите, които са минали) са знаели за това? Може би само бърза реакция? Едва ли. За Ситроените съм склонен да вярвам, че може да са били информирани от т.н. gravel crews, които минават, за да проверят дали няма промени по трасето и съответно да ги коригират в записките, след което да информират навигаторите за промените, за да могат и да те да ги коригират в своите. Но въпросните промени в никакъв случай не са толкова фрапиращи :lol: :lol: А другите, които са минали откъде знаят тогава? А тези други кои са? И още един въпрос (при положение, че информацията е от gravel crews) - биха ли си позволили да поправят записките като по този начин секат място, което на пътната книга (независимо, че лентата вече я е нямало) е посочено като място, през което не може да се минава?
Може да се направи едно "разследване" на цялата ситуация, след като се прегледат онбордите от двете минавания и се чуе какво казват навигаторите като записка за въпросното място :wink:

И последно нещо: наистина, когато контестацията е била подадена (това е било още в петък), водач е бил Яри-Мати Латвала и никой не е знаел какво ще стане след почти 48 часа, следователно контестацията не е пряко срещу победата на Льоб, а просто с нея Форд искат да изяснят положението с пътната книга. Но фактически, ако наистина загубата е към 4 секунди, едно наказание (дори и само с 4 секунди, което няма как да стане :mrgreen:) в последствие би отнело победата на Льоб............затова ситуацията е малко "странна" :lol: :lol: Но щом наказание е наложено само към организаторите в рамките на вечерта след ралито, не очаквайте да има промяна...

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Вто Май 31, 2011 13:30
от Rally Fan
beta_racing написа:От друга страна, това става на кръстовище, където не може да няма маршали, въпреки че от пътната книга се вижда, че радио връзка, линейка или пожарна няма. Следователно би трябвало да има някаква реакция от тяхна страна, ако лентата е махната от публиката.
От трета страна - как Ситроените (и другите, които са минали) са знаели за това? Може би само бърза реакция? Едва ли. За Ситроените съм склонен да вярвам, че може да са били информирани от т.н. gravel crews, които минават, за да проверят дали няма промени по трасето и съответно да ги коригират в записките, след което да информират навигаторите за промените, за да могат и да те да ги коригират в своите. Но въпросните промени в никакъв случай не са толкова фрапиращи :lol: :lol: А другите, които са минали откъде знаят тогава? А тези други кои са? И още един въпрос (при положение, че информацията е от gravel crews) - биха ли си позволили да поправят записките като по този начин секат място, което на пътната книга (независимо, че лентата вече я е нямало) е посочено като място, през което не може да се минава?
Може да се направи едно "разследване" на цялата ситуация, след като се прегледат онбордите от двете минавания и се чуе какво казват навигаторите като записка за въпросното място :wink:

Всичко е така, но не точно....
Не може на кръстовище да няма поне 1 маршал, който да следи (както в случая е било кръгово движение) за това екипажите да преминат от там както организатора е преценил (респективно по пътна книга) през кръстовището. Радио връзка, линейка и пожарна не може да има на всяко кръстовище..съвсем нормално е, особенно како е в германия с по 40-50 разклона на СЕ. Затова разбирам и глобата отправена към организатора (който дефакто е виновен, ако реално е нямало маршал на това място, а и ако е имало, защо е допуснал това?!)
Според мен ако дефакто Гравел крю-тата са забелязали то щее за всички. Логично е тази поразия да е направена непосредствено преди преминаването на първия състезателен (желан) автомобил.
beta_racing написа:И последно нещо: наистина, когато контестацията е била подадена (това е било още в петък), водач е бил Яри-Мати Латвала и никой не е знаел какво ще стане след почти 48 часа, следователно контестацията не е пряко срещу победата на Льоб, а просто с нея Форд искат да изяснят положението с пътната книга. Но фактически, ако наистина загубата е към 4 секунди, едно наказание (дори и само с 4 секунди, което няма как да стане :mrgreen:) в последствие би отнело победата на Льоб............затова ситуацията е малко "странна" :lol: :lol: Но щом наказание е наложено само към организаторите в рамките на вечерта след ралито, не очаквайте да има промяна...

Точно така, това, че Форд са подали контестацията си на време няма връзка с победата на Льоб. Реално погледнато колко се губи от преминаването на това кръстовище от различните места, за които се спори никой не може да каже и докаже с точност, защото напрактика е недоказуемо кой, как би минал от там. както може да се загубят и 4 сек така може да се докаже, че се губят и 6 сек... това със секундите е много, много относително и не трябва да се взима на сериозно. Но това, което не ми става ясно е... кога комисарите са взели решението (правилно) да накажат организатора за пропуска на конкретното място... още в деня, когато е подадена контестацията, или след финала на ралито (едва след около 48 часа по-късно). Защото това според мен играе определяща роля за решението на този проблем. :roll:
Реално погледнато как би се "таксувало" наказанието на екипаж не спазил пътната книга в прехода, а не в отсечките... ? Пак ли с парична глоба? Защото това, напрактика е същото, няма значение дали е в СЕ или не - ти си длъжен да спазваш пътната книга!!!

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Вто Май 31, 2011 15:31
от beta_racing
Rally Fan написа:Всичко е така, но не точно....
Не може на кръстовище да няма поне 1 маршал, който да следи (както в случая е било кръгово движение) за това екипажите да преминат от там както организатора е преценил (респективно по пътна книга) през кръстовището. Радио връзка, линейка и пожарна не може да има на всяко кръстовище..съвсем нормално е, особенно како е в германия с по 40-50 разклона на СЕ. Затова разбирам и глобата отправена към организатора (който дефакто е виновен, ако реално е нямало маршал на това място, а и ако е имало, защо е допуснал това?!)
Според мен ако дефакто Гравел крю-тата са забелязали то щее за всички. Логично е тази поразия да е направена непосредствено преди преминаването на първия състезателен (желан) автомобил.
Да, де, и аз казвам същото нещо :mrgreen:

Преди пет години на Рали Мексико 2006 имаше подобна "грешка" на организатора, но в обратен смисъл. Там по пътната книга, между три завоя (ляв-десен-ляв) имаше бетонен мост, който свързваше първия завой с третия (двата леви), като по този начин правеше първия ляв доста по-лек. По пътна книга трябваше да се минава точно през моста. Когато Льоб преминаваше оттам, на моста имаше ограда (от онези оранжевите). Той излезна с по-голяма скорост и едвам намести колата, за да не мине през моста, след като видя ограждението. После за Солберг и останалите оградата вече я нямаше. Мисля, че тогава нямаше наказание за организатора, както сега.
Ето за какво говоря: http://www.youtube.com/watch?v=bw_tfHf7o7k

Иначе за секундите в Аржентина си прав, че не могат с точност да се кажат колко са, затова и те не бяха основното, заради което бе подадена констестацията. А що се отнася до това, което казах, че на кръговото кръстовище нямаше радио, линейка или пожарна, май не си ме разбрал правилно. Просто го посочих като факт, а не, че е недостатък в организацията. Виждаме, че на предните е имало... :wink: Пак казвам, че маршали е невъзможно, разбира се, да не е имало и затова въпросът е къде са блели или какво точно е станало, за да изчезне лентата :wink:

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Чет Юни 02, 2011 10:29
от beta_racing
Малко излагация за Яри-Мати Латвала :lol:
http://vimeo.com/24478296

Re: Рали Аржентина 2011

МнениеПубликувано на: Чет Юни 02, 2011 11:14
от rally_m
beta_racing написа:Малко излагация за Яри-Мати Латвала :lol:
http://vimeo.com/24478296


Изобщо не е малка излагацията :lol: