Рали Аржентина 2011

Дискусия за Световния рали шампионат

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот bat_jori » Пон Май 30, 2011 09:18

Любо ,прав си какво толко е направил Льоб,тя техниката го доведе до това ниво ,но пък виж Блок с неговата Джимкхана(дали така се пише :D )ще остане за вечни времена
тези 65 победи нямат цена ,ако не е мамин ,ще е техниката,или пак свтовната конспирация-тук в България не се ужава нищо всичко се изкривява и плюе ,докато хорицата по европата поне му отдават заслуженото.
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот kiko » Пон Май 30, 2011 09:36

Еми то в Европа тази година вече погледах доста състезания.Мнението около трасето и боксовете за шампионата е : Да влезе голямо Себ и малко Себ да затвори вратата.Ако някой направи грешка да се сбутат Петърчо и Мико.
Това по форумите е малко детски писания за величината на един пилот.Безпорно постигнатото от Льоб е нещо уникално,но и доста спорно.Не заради пилотите,около него,а заради техниката.Това е и е жалко.Лично аз си мисля,че ако забранят телеметрията,които подават колите на отборите на Форд и Ситроен преди началото на всеки етап нещата ще се променят.Но пък няма как хората,които са пред комп да го разберат това :wink: .
Един пиклив заводски отбор на Шкода прави егати погромите като стовари цялата си сила в дадено рали от ИРЦ.Представям си какво става когато Ситроен почне да бълва стотици данни за какво ли не преди всеки един етап.
Техника да й ева майката.То затова и се ориентирах да гледам ИРЦ.Е не е на нивото на ВРЦ,ама пилот в тази серия има доста повече шанс за победа,защото техниката е почти на едно ниво.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот Цецо » Пон Май 30, 2011 10:50

Lubo написа:а защото въпреки силовото и рисковано каране Солберг няма никакъв шанс от към техника.


Ха, а не ти ли е хрумвало, че Солберг няма шанс с техниката, точно заради силовото и рисково каране??? Да ви е хрумвало, че тези коли, са си просто машини и ако пилота атакува де що има павета и неравности с тях - вероятността после да не завърши се увеличава??? А не ви ли се струва, че Бат Пешо тази година, когато има конкурентна кола я чупи много повече, от преди когато имаше финансови задръжки и не караше толкова рисково?

Всъщност вие сами давате отговора - наистина Льоб е един от най-скучните пилоти на трасето. Неговите минавания са чисти, премерени, почти никога зрелищни. Но точно Льоб и Ситроен в момента са най-добрата симбиоза между машината и човека. И затова Льоб печели. Когато Ожие се научи да кара премерено и скучно като Льоб - тогава и ще почне да печели като него.

Иначе Бат Пешо ме кефи като пилот, стискам му палци да спечели поне едно състезание, заслужил го е.

Относно техниката - според мен сега пилот/машина са 50/50. Което е идеалното отношение. Все пак гледаме моторен спорт, а не Тюр дю Франс. Щото ако толкоз искате всичко да зависи от човека, а не от машината - турите ги пилотите на велосипеди и толкоз. Ама тогава Льоб ще доминира 100%.

А точно пък на това състезание да омаловажите постигнатото от Лоьб си е комплексарско. Човека направи максимума - 1 минута се самонаказа и после наказа всички други. Това в рали спорта се случва много рядко. Вярно, че доста от конкурентите му сбъркаха и счупиха колите. Но специално спрямо Мико например - борбата си беше чиста и жестока. И го би. За пореден път. За мен тази победа на Льоб беше една от най-блестящите за последните 2-3 години. Трудна, мъчна, яка борба до дупка. Аз миналта година бях отписал Мико. Но той отново доказа, че в момента, само той е конкурент на шампионско каране на Льоб. Моментни изригвания имат много и Ожие и Яри-Мати и Пешо. Но истински методични карачи са само Льоб и Мико в горния клас.
Последна промяна Цецо на Пон Май 30, 2011 11:19, променена общо 1 път
Цецо
 
Мнения: 169
Регистриран на: Пон Апр 19, 2010 10:49
Име: Цветан Мудров

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот cutflash » Пон Май 30, 2011 11:19

Цецо написа:
Lubo написа:а защото въпреки силовото и рисковано каране Солберг няма никакъв шанс от към техника.


Ха, а не ти ли е хрумвало, че Солберг няма шанс с техниката, точно заради силовото и рисково каране??? Да ви е хрумвало, че тези коли, са си просто машини и ако пилота атакува де що има павета и неравности с тях - вероятността после да не завърши се увеличава???

Всъщност вие сами давате отговора - наистина Льоб е един от най-скучните пилоти на трасето. Неговите минавания са чисти, премерени, почти никога зрелищни. Но точно Льоб и Ситроен в момента са най-добрата симбиоза между машината и човека. И затова Льоб печели. Когато Ожие се научи да кара премерено и скучно като Льоб - тогава и ще почне да печели като него.

С което не омаловажаваме проявите на Бате Пешо. Той е безпорната душа на шампионата последните години. Човека видимо се кефи, което не може да не радва. И карането го може, не е като рекламното лице на Монстер - който просто чупи колите. Но Бате Пешо е рисков пилот. Той кара винаги на ръба. И често минава от другата страна. И често греши. И често троши колата. Чисто статистически - всичко е абсолютно нормално.

Същото беше навремето с Макрии. Луда глава. Просто няма как. Той печели със лудостта си. Не прави стратегии. Не крои тактики. Просто каране до ламарината. Безспорен талант, но такъв човек не може да се бори за 8-ма поредна титла. Просто няма как да се случи.

Иначе е вярно, че във WRC днес техниката има решаващо значение. Аз няма нищо против. Обичам техниката :) Според мен сега факторите кола/пилот са 50/50, което е иделаното отношение. Щото ако искаме просто да гледаме пилоти - да вземат по една тортинетка и да се състезават, техниката няма да има никакво значение - чисто пилотско състезание.

А и нали имаме Форд, Мини - ето и VW идат и то с много пари. Лошото е, че баш тогава Льоб вероятно ще се откаже....


Електрическите проблеми как точно ги причинява с рисковото си каране ? Като цяло си прав, голяма част от нещата идват от рискованото каране, но за мен винаги ще има едно "но". Има разлика от земята до небето между колите - едната е фирмена кола и зад нея стой целия производител и има интерес да е първа , а другата макар със същата марка (пак да има интерес да е първа) е все пак под наем, радват се на успехите и на Солберг , но никога няма да бъде предпочетен частник пред заводския отбор. Винаги ще има едно "но" , тъй като колата макар и с малко може да бъде настроен по различен начин и да върви "малко по-малко" (все пак разликата между пилотите не е голяма , говори за най-елитните в света) - все пак Ситроен я настройват, а и едва ли всички нови неща и настройки ги има в тази кола :) Естествено че Ситроен имат интерес да има повече коли напред , но имат и интерес заводския тим да е първи :) Не оправдавам Петър Солберг , той наистина рискува повече, но може би това е единствения начин да се победи заводския отбор ?! Може и да не съм прав, едва ли ще го разберем това дали е възможно , но по същата логика , няма и как да го отречем категорично , че не може да е така.
http://www.assenov.net
Plamen Assenov - Cutflash®
Аватар
cutflash
 
Мнения: 565
Регистриран на: Пон Юли 09, 2007 11:02
Местоположение: София
Име: Пламен Асенов

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот todor hristov » Пон Май 30, 2011 11:23

Аз искрено се надявам г-жа Льоб да не е голяма спестовница и да харчи кинти,което ще накара г-н Льоб да покара още 2-3 години.Нека тогава видим какво ще стане.Дали няма да е Шумахер номер 2... :D
По отношение на чистото каране-Льоб не е в тази форма отпреди няколко години.Понастоящем,според мен,Мико има най-точната траектория-погледайте видеото от хеликоптерите.
Много приятно ми стана вчера,когато на въпрос,зададен от Мартин Брандъл на Жан Тод,последният каза,че Монте Карло не е само средище на Ф1,а и на рали спорта.Има една поговорка дето казва,че мъжете живеели със спомени.Аз мисля,че шефа на ФИА работи здраво в полза Рали спорта,а и Първите резултати вече са налице.
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот Цецо » Пон Май 30, 2011 11:24

Пешо е велик пилот. Просто не е роден за многократен пореден шампион. Както беше Макрии. Сърцат лъв е и ми напива душата. Когато Льоб няма шанс викам за него. Иска ми се да спечели някое състезание най-накрая, защото го заслужава..... Но му трябва и доста късмет, при неговото каране.....
Цецо
 
Мнения: 169
Регистриран на: Пон Апр 19, 2010 10:49
Име: Цветан Мудров

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот beta_racing » Пон Май 30, 2011 11:35

Жалко за проблемите на Латвала и Солберг. За Петер вече сме свикнали (горкичкият) :D, ама Латвала наистина не заслужаваше този път проблеми да го свалят от първото място :roll: Ожие...сам си е виновен, както в Мексико. Не съм следил времена от дългия етап, където се е обръщал, и затова не знам дали е бързал за нещо, но е факт, че имаше повече от добра преднина за по-малко от 60-те състезателни километра в неделята. Определено обаче той е бъдещият световен шампион, пък кой каквото ще да си говори!

Иначе за "спора", който се образува за пореден път - съгласен съм с дългото мнение Цецо. Казал го е доста точно и сбито. Няма нужда да го повтарям и да се отплесвам. Яд ме е само, че май доста хора не ценят победите - нещо, за което в крайна сметка всеки състезаващ се бори (нали така :roll:). Май повече на почит е някой да се преобърне и да отпадне.....славно :roll: И това да се повтаря ако не на всяко, то през рали. И, моля, следващия път, когато се съпоставят ери, епохи, коли и пилоти - нека поне бъде с факти, а не как стоят нещата "според някого"... :wink:

Що се отнася до Солберг - тази година колата му е напълно заводска и се подготвя в Ситроен. Проблемите му (или поне някои) до някъде съм склонен да смятам, че могат да се "причиняват" от завода, но за миналата година, както и през 2009, колата си беше негова и проблемите му идваха от по-малкото части, с които разполагаше (заради по-малкия си бюджет), а по-неконкурентните времена (при липса на проблеми) - от по-стари еволюции я на окачване, я по-мотор и т.н. Отделно, колата му беше с около 20-тина "коня" по-слаба от на Льоб и Сордо. Отделно, че заводските пилоти практически "не мислят" за колите - в сервиза знаят, че им сменят основните неща с чисто нови, докато при Солберг, например, не е така.
А това, че Льоб е в заводски отбор от време оно......."сигурно" (казано с голяма ирония :mrgreen:) не е бил "подпиран", за да влезе там, а го направи с каране. Всички можем да си спомним 2001-ва, когато той беше младокът. А каква беше конкуренцията тогава - и откъм пилоти, и откъм производители? След това идва 2002-ра, да не говорим за 2003-та... :lol: Ама нали Любо каза, че хората забравяли...май наистина е така :wink: Затова по-горе призовах да си говорим с факти, ако ще съпоставяме разни работи...
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот Heaton » Пон Май 30, 2011 11:48

Значи вие искате да кажете,че Льоб,седемкратния световен шампион,е един посредствен шофьор,които има щастието да е в правилния отбор така ли....интересно,интересно.Помня как тази година когато навлязоха новите коли се чуха приказки как еи сега сме щели да видим дали Льоб може да кара или е от колата,това вече го видяхме,сега да видим влязоха два производителя Мини и Фолксваген,и те няма да могат да го спрът,относно стилът му на каране,това че умението му е толкова голямо и успява да кара на абсолютния лимит като го прави да изглежда лесно и дори скучно както някои се изрази ви дразни,човека е машина,не се поддава на емиции,греши много,много рядко,и дори сега когато направи невъзможното и стопи минута и половина,еквивалента на 100 години в рали спорта пак недоволни,какво трябва да направи този човек за да получи призванието на невъзпятите български фенове...освен да започне пеша да ги бие по отсечките с Елена на гръб,но и тогава пак ще има косури,за мен тои е наи-добрия сядал зад волана на СР автомобил,факт които дори конкурентите му признават,да в историята на рали спорта има много величия,но никои от тях не можа да постигне тази симбиоза между пилот и автомобил.
Аватар
Heaton
 
Мнения: 144
Регистриран на: Пон Юли 12, 2010 15:59
Име: Стилян Иванов

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот beta_racing » Пон Май 30, 2011 13:19

Снощи до 22:30ч. е имало "разправии". В петък на асфалтовата част на Ел Кондор са минавали през някакво кръстовище с кръгово движение. На първото минаване по етапа е имало сложена лента, като по този начин екипажите е трябвало да я заобиколят и да минат както е по закон през колелото. За второто минаване обаче, лентата е била премахната от организаторите и Ситроените (плюс други пилоти) са минали напряко, а Форд са заобиколили както на първото минаване. Според Малкълм Уилсън, загубата е около 4 секунди, а знаем, че Льоб победи Хирвонен с 2.7 :) Това, разбира се, е крайният резултат от ралито, а контестацията е подадена още, когато Яри-Мати Латвала водеше, така че тя не оспорва в някаква голяма степен победата на Льоб, а просто с нея се иска всичко по пътната книга да се изясни.

След като от Форд са подали контестацията с въпрос към организаторите защо това се е случило и са получили "незадоволителен" отговор, са се обърнали към спортните комисари. Те от своя страна са дали малко необичайно наказание за организаторите - 5000 долара глоба :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот sstancho89 » Пон Май 30, 2011 13:53

Да Льоб е като машина.Затова и е скучен на много хора.Да 7 кратен шампион е.Никой не го оспорва.Както написа Дамян всички забравиха какво беше през 2002-ра или 2003-та например когато имаше величия като Колин,Макинен и т.н. и когато Льоб беше доста пред тях.Никой не го оспорва (или поне аз), но първо някой хора като bat_jori пишат Форд да го духат и после каква била тази злоба към най-великия.Сами създавате жега във форума и после се сърдите абе направо детски му работи.

Аз лично съм гледал 2 пъти световен шампионат - веднъж на Бороветс и веднъж в Гърция.Като зрител бих предпочел всички да са като Латвала(това от видяното в Гърция, в България не ми хареса).Който е гледал макадам на живо знае защо.Ако някой каже с какво е по-различен ще ви кажа - това което дават по телевизията е от 100 камери избрано и всички си карат яко.На живо като си гледал 10 завоя е много по-различно.Всички(почти) карат като по релси (освен Латвала).10 пъти по-атрактивен от всички останали.Аз като зрител търся това.

Не харесвам кой знае колко Льоб, но това не означава, че не го почитам и омаловажавам постигнатото от него.
Power is nothing without control!!!
Аватар
sstancho89
 
Мнения: 60
Регистриран на: Съб Фев 21, 2009 15:13
Местоположение: Провадия
Име: Станислав Иванов Владимиров

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот bat_jori » Пон Май 30, 2011 17:16

при равни временна в Пауъра на какъв принцип се дават на точките?
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот beta_racing » Пон Май 30, 2011 17:40

bat_jori написа:при равни временна в Пауъра на какъв принцип се дават на точките?
Сигурно със стотни. Предния път Льоб беше по-напред...
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот bat_jori » Пон Май 30, 2011 18:17

да в мексико при равни с Петер ,Себ взе 2 ,в Йордания при равни Ожие и Латвала -3 т. за финландецът,сега равен Себ и Мико в полза на Мико .Уж времената се мерят до десетните във всички официални регламенти .
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот popodopolo » Пон Май 30, 2011 18:46

cutflash написа:
Електрическите проблеми как точно ги причинява с рисковото си каране ?

Виж му он-борда.....Проблемите му започват веднага след удара в окачването,псувните също :lol: :lol: :lol:
Затова спрете плюйте Ситроен!По тази логика в един друг шампионат Шумахер и Розберг трябва да са далеч пред Люйс и Дженсън :mrgreen: !
Не си мислете че знаем нещата по-добре от Солберг!Пак казвам,щом 3-4 години предпочита Ситроен а не е забегнал към Форд работата е ясна!
ИзображениеМонтоя беше ненормален в годините си в отбора на Уилямс
Аватар
popodopolo
 
Мнения: 753
Регистриран на: Пет Юни 29, 2007 15:24
Име: Николай Атанасов

Re: Рали Аржентина 2011

Мнениеот bat_jori » Пон Май 30, 2011 22:02

beta_racing написа:Снощи до 22:30ч. е имало "разправии". В петък на асфалтовата част на Ел Кондор са минавали през някакво кръстовище с кръгово движение. На първото минаване по етапа е имало сложена лента, като по този начин екипажите е трябвало да я заобиколят и да минат както е по закон през колелото. За второто минаване обаче, лентата е била премахната от организаторите и Ситроените (плюс други пилоти) са минали напряко, а Форд са заобиколили както на първото минаване. Според Малкълм Уилсън, загубата е около 4 секунди, а знаем, че Льоб победи Хирвонен с 2.7 :) Това, разбира се, е крайният резултат от ралито, а контестацията е подадена още, когато Яри-Мати Латвала водеше, така че тя не оспорва в някаква голяма степен победата на Льоб, а просто с нея се иска всичко по пътната книга да се изясни.

След като от Форд са подали контестацията с въпрос към организаторите защо това се е случило и са получили "незадоволителен" отговор, са се обърнали към спортните комисари. Те от своя страна са дали малко необичайно наказание за организаторите - 5000 долара глоба :D

Изображение
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

ПредишнаСледваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта