Владо, не знам къде си го прочел това, но преди около 1 час получих информация от механик на Форд, който каза, че чака за закъснелия кораб
- Код: Избери целия код
in Israel waiting for the Ro Ro which is delayed
Може и да има предвид, че чака митническите проверки, но...както и да е, рано или късно ще се разбере
По друга информация, се очакваше корабът да пристигне днес в 14:00 часа местно време. Значи нещата що-годе съвпадат с написаното от него.
Митниците в Израел затварят в 19:00 часа местно време, но работата по документите е започнала още преди пристигането на кораба. Сервизните камиони пък от своя страна трябва да пристигнат в сервизния парк, разположен на самия бряг на Мъртво море, в полунощ на вторник срещу сряда. Това е, ако корабът акостира в Хайва в 14:00ч.
В най-добрия случай, заводските отбори ще имат само около 24 часа, за да построят сервизите си, което по принцип отнема към 4 дни. Единственият отбор, чиито щаб се намира отвъд...морето
, и който в момента е в сервизната зона, е британският Аутотек, подготвящ колата на Насер Ал-Атия. Те са преминали през Гърция и Кипър, като са пристигнали късно миналата седмица също в Израел.
Пол Хауърт от Prodrive, който е мениджър на Brazil World Rally Team, и за който бразилецът Даниел Оливейра кара с Мини, коментира: "Няма много камиони в сервиза, но какво да се прави - това е. Няма никакво съмнение, че този уикенд ще бъде едно голямо предизвикателство за всички, но все пак това е рали спортът."
Някои от водещите пилоти пък се притеснявали за безопасността от преминаването по маршрута с нормални автомобили
, а не с тези от група N (Мицубиши за Ситроен и Волво за Форд), с които обикновено правят опознаванията на ралитата.
Пол Хауърт успокоява, че причина за притеснения няма: "Само етапът покрай Мъртво море е малко по-разбит. По другите няма никакъв проблем, ако се преминава с 4х4. Все пак останалите пилоти от S2000, да кажем, винаги правят опознаванията с такива коли, така че проблем няма. Мисля, че по-големият проблем ще бъде изграждането на сервизите. За отбори като нас (има предвид Brazil World Rally Team, а не Prodrive) това няма да е такъв проблем, но за Форд и Ситроен не е точно така. Изграждането на сервизите им отнема точно определено време и когато ситуацията е такава нещата стават доста по-сложни."
Опознаването днес е започнало с GPS-ите, които се използват в шампионата на ФИА за Средния Изток, защото проследяващите устройства на NOS са в камионите, намиращи се на закъснелия кораб.
Запознат източник коментира: "Добре - корабът идва в 14:00 във вторник, но колко време ще ни отнеме да минем през митниците? Някои от механиците минаха едва за 3 часа! Тук явно нещата отнемат толкова, колкото на някой от митничарите му се иска. Не трябва нищо да се приема за сигурно до момента, в който сервизите не са разпънати и не се работи по колите. А кога камионите ще бъдат в сервиза остава най-големият въпрос."
Както вече е ясно, за да се съобразят с ислямския уикенд, организаторите са направили ралито във формат четвъртък-събота. Така че по програма, състезанието трябва да започне в четвъртък сутринта. Дори това обаче вече е застрашено и първият състезателен ден може да бъде отменен. За да се раздадат пълен актив от точки, трябва да бъдат изминати 66% от състезателните километри. Ако четвъртък се отмени, организаторите са заявили, че може да добавят по един етап от него към петъчния и съботния състезателни дни. А нови пътни книги?! Явно ще има голяма промяна на ралито! Предстои да разберем.....................