Страница 1 от 8

Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2011 13:01
от beta_racing
Излезнаха и заявките на Рали Йордания 2011. Прави впечатление, че Мини-то е вече клас 1, а не както го бяха сложили португалците в клас 2 при "истинските" супер 2000 :lol: Гледам, че вече и те са го оправили :lol:

Официален сайт
Заявки

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2011 00:23
от trouble
Нещо Ситроен с пънат да ходят в Йордания. Не искат, заради размирици през страните които трябва да преминат - Сирия. Има резон в това. Все пак техниката се кара от едни хора, шофьори, които все пак не искат да им се случи нещо. От друга страна и техниката си е доста скъпа. Но...началничето на Ситроен вече ми прилича на мрънкалник, женичка...

Организаторите на Йордания уверяват, че всичко ще бъде в пълна безопасност.


Иначе за самите участници - същите като на Португалия, само че без Кен Блок (не че на Португалия участва), Соуса ще кара Супер 2000, а не WRC. Във SWRC (2ри кръг) Ханинен няма да участва, но затова пък на линия е познатия ни Фригес Туран със Супер 2000.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Нед Апр 10, 2011 23:04
от beta_racing
По последна информация, корабът с оборудването на WRC, включително и оборудването на отборите се очаква да пристигне на още по-късна дата - вторник...ама да пристигне в Израел, не в Йордания. Оттам ги чакат митнически проверки... Иначе по програма опознаването трябва(ше) да започне в понеделник, т.е. утре. Предстои да видим какво ще се случи!

Сервизният парк в Йордания в момента изглежда така:
Изображение
По принцип по това време преди дадено рали (седмицата преди него) всичко е монтирано и готово за състезанието.
Просто не знам как ще се оправят...и организатори, и отбори. Дано това да им е за урок на ФИА и НОС (но едва ли - по-важно е да се "лапнат" парите)!

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Пон Апр 11, 2011 09:49
от beta_racing
Лошото за Рали Йордания е, че по програма ралито е с формат четвъртък-събота, а не както сме свикнали в последно време петък-неделя, така че това само прави нещата още по-лоши.
Сервизният парк трябваше да е отворил вчера в 10 часа сутринта местно време, а опознаването по принцип започва днес от 8 часа и свършва в 17 местно време. Във вторник е в същите часове. Междувременно, също във вторник, е и техническият преглед, а в сряда от 8 до 10 часа е шейкдаунът за P1 и P2 пилотите. До 12 пък освен тях в шейкдауна могат да се включат и P3 пилотите.

Иначе като цяло ралито е доста компактно, като изключим първия ден (18.7% състезателни километри). Другите два дни са с по над 40% състезателни километри съотнесени към общите (съотетно петък 43.2% и събота 41.0%), което прави точно 33% състезателни километри за трите дни. По друг начин казано: от 1008.89 километра обща дистанция, 333.04км са състезателни, а останалите 675.85км - преходи.
Малкото съотношение на състезателните километри спрямо общия маршрут в четвъртък се дължи на прехода от сервизния парк до Джераш, където ще се проведе церемониялниият старт на ралито. Градът е разположен на около 100км северно от сервизния парк, който екипажите посещават сутринта в 7 без нещо, а колите отиват до Джераш на ход. След церемониалния старт се придвижват директно без сервиз (още малко над 50км преход на юг в посока сервизния парк) до СЕ1 Уади Шуеиб 1.
Най-дългият етап на ралито, както беше и в миналите издания, е 41.45-километровият СЕ9/СЕ12 Jordan River (Река Йордан), който се кара във втория ден петък, 15-ти Април.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Пон Апр 11, 2011 11:32
от beta_racing
В петък е излезнал бюлетин, който променя графика на опознаването и този на шейкдауна. Опознаването ще бъде във вторник и сряда, вместо в понеделник и вторник, а шейкдаунът ще бъде в сряда вечерта вместо в сряда сутритна. Състезателната част на ралито (засега) не е засегната.

Корабът с техниката на WRC и отборите се е очаквал да пристигне днес (понеделник, 11-ти Април) на пристанището в Хайфа, Израел. Сега обаче датата на пристигане е едва утре следобед/вечер! Кога всичко ще пристигне в сервизния парк в Йордания, разположен на около 200км югоизточно, не се знае със сигурност... :roll:

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Пон Апр 11, 2011 11:48
от beta_racing
Леле...ето и последна информация :shock:
Тъй като корабът така или иначе ще пристигне в Хайфа най-рано във вторник, т.е. по времето, когато трябва да започне опознаването (дори и с променения му график), организаторите са решили да предоставят за опознаването джипове без трипмастери :!: и камери. Цирк!!! Хората по охрана и безопасност от ФИА също ги няма още... :roll: :X

Има и още нещо - митническите проверки се очаква да достигнат 36 часа :lol: Появяват се бъзици, че ралито ще започне в неделя или...ама най-късно в сряда - другата седмица :mrgreen:
Вчера на персонала е отнело 6 часа да мине митницата.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Пон Апр 11, 2011 13:38
от BradurS
Е добре, как може такова нещо. Представям си какво щеше да стане, ако това беше станало някак си на нашето ВРЦ. Щяха да ни пукнат от критики...а сега май всеки си трае.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Пон Апр 11, 2011 13:42
от Hristolov
кого да критикуват като сами са си виновни че пестят пари от самолет и използват ферибот. даже трябва да се радват на реверансите които им правят организаторите с тия промени в организацията в движение.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Пон Апр 11, 2011 14:02
от beta_racing
Допълнителното забавяне на кораба, заради което той няма да пристигне днес, а утре, се дължи на повреда в един от моторите му.

Причината, поради която се предпочита морският транспорт, е, че камионите по думи на Свен Смеетс от Ситроен, са големи за да влезнат в самолет. Това явно не е само оправдание за по-ниската цена на морския транспорт, а е вярно, защото си спомняме, че в Мексико камиони нямаше, а отборите бяха настанени във временни постройки, които, разбира се, са били предвидени от мексиканските организатори. Цялото оборудване на отборите също е било предвидено да дойде в кашони, а не както е сега. А и сервизът в Мексико е закрит, което значи, че такъв вариант в Йордания е немислим. Иначе състезателните коли са вече в Йордания, натоварени от Люксенбург за Аман.
Смеетс още обяснява, че оригинално планът е бил да се премине през Суецкия канал, след което да се акустира направо в Йордания. Това не се е получило заради проблемите в Египет. После са сменили мястото със Сирия, но заради тамошните проблеми пък са останали с опцията Хайфа в Израел.

Оборудването пристига от Португалия. След ралито са били транспортирани от Фаро чак до Триест в Италия, откъдето са тръгнали за Хайфа.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Вто Апр 12, 2011 11:28
от P.Solberg
От отбора на Ситроен казват, че са започнали опознаването днес сутринта с наето 4х4. Корабът е пристигнал в 4 сутринта в Хайфа и се очаква довечера камионите да са в сервизния парк.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Вто Апр 12, 2011 13:29
от beta_racing
Владо, не знам къде си го прочел това, но преди около 1 час получих информация от механик на Форд, който каза, че чака за закъснелия кораб :roll: :roll: :roll:
Код: Избери целия код
in Israel waiting for the Ro Ro which is delayed

Може и да има предвид, че чака митническите проверки, но...както и да е, рано или късно ще се разбере :D
По друга информация, се очакваше корабът да пристигне днес в 14:00 часа местно време. Значи нещата що-годе съвпадат с написаното от него.

Митниците в Израел затварят в 19:00 часа местно време, но работата по документите е започнала още преди пристигането на кораба. Сервизните камиони пък от своя страна трябва да пристигнат в сервизния парк, разположен на самия бряг на Мъртво море, в полунощ на вторник срещу сряда. Това е, ако корабът акостира в Хайва в 14:00ч. :roll:

В най-добрия случай, заводските отбори ще имат само около 24 часа, за да построят сервизите си, което по принцип отнема към 4 дни. Единственият отбор, чиито щаб се намира отвъд...морето :D, и който в момента е в сервизната зона, е британският Аутотек, подготвящ колата на Насер Ал-Атия. Те са преминали през Гърция и Кипър, като са пристигнали късно миналата седмица също в Израел.

Пол Хауърт от Prodrive, който е мениджър на Brazil World Rally Team, и за който бразилецът Даниел Оливейра кара с Мини, коментира: "Няма много камиони в сервиза, но какво да се прави - това е. Няма никакво съмнение, че този уикенд ще бъде едно голямо предизвикателство за всички, но все пак това е рали спортът."

Някои от водещите пилоти пък се притеснявали за безопасността от преминаването по маршрута с нормални автомобили :roll: :lol:, а не с тези от група N (Мицубиши за Ситроен и Волво за Форд), с които обикновено правят опознаванията на ралитата.

Пол Хауърт успокоява, че причина за притеснения няма: "Само етапът покрай Мъртво море е малко по-разбит. По другите няма никакъв проблем, ако се преминава с 4х4. Все пак останалите пилоти от S2000, да кажем, винаги правят опознаванията с такива коли, така че проблем няма. Мисля, че по-големият проблем ще бъде изграждането на сервизите. За отбори като нас (има предвид Brazil World Rally Team, а не Prodrive) това няма да е такъв проблем, но за Форд и Ситроен не е точно така. Изграждането на сервизите им отнема точно определено време и когато ситуацията е такава нещата стават доста по-сложни."

Опознаването днес е започнало с GPS-ите, които се използват в шампионата на ФИА за Средния Изток, защото проследяващите устройства на NOS са в камионите, намиращи се на закъснелия кораб.

Запознат източник коментира: "Добре - корабът идва в 14:00 във вторник, но колко време ще ни отнеме да минем през митниците? Някои от механиците минаха едва за 3 часа! Тук явно нещата отнемат толкова, колкото на някой от митничарите му се иска. Не трябва нищо да се приема за сигурно до момента, в който сервизите не са разпънати и не се работи по колите. А кога камионите ще бъдат в сервиза остава най-големият въпрос."

Както вече е ясно, за да се съобразят с ислямския уикенд, организаторите са направили ралито във формат четвъртък-събота. Така че по програма, състезанието трябва да започне в четвъртък сутринта. Дори това обаче вече е застрашено и първият състезателен ден може да бъде отменен. За да се раздадат пълен актив от точки, трябва да бъдат изминати 66% от състезателните километри. Ако четвъртък се отмени, организаторите са заявили, че може да добавят по един етап от него към петъчния и съботния състезателни дни. А нови пътни книги?! Явно ще има голяма промяна на ралито! Предстои да разберем.....................

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Вто Апр 12, 2011 13:53
от P.Solberg
Упс, грешка - 16:00 часа трябва да пристигнат.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Вто Апр 12, 2011 14:08
от beta_racing
P.Solberg написа:Упс, грешка - 16:00 часа трябва да пристигнат.
Значи още закъснение... :shock:

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Вто Апр 12, 2011 14:17
от P.Solberg
Но казват, че до вечерта ще са в сервизния парк. Много ми е чудно, защо не са договорени специални условия за проверка на камионите след като това е значимо спортно събитие. Но според мен са се договорили.

Re: Рали Йордания 2011

МнениеПубликувано на: Вто Апр 12, 2011 14:33
от beta_racing
Оооох, мъка! Новини!!!

Ще има да почакат още доста на пристанището :shock:
Корабът е все още в открити води и се очаква да пристигне в Хайфа в 20:00ч. местно време :!: След това трябва да изчакат до другата сутрин, за да отворят митниците, а се очаква камионите да са в сервизния парк чак утре вечер :!: :shock: :shock: :shock:

Можем спокойно да отпишем шейкдауна, както и първия състезателен ден! Тези събития са ми по-интересни отколкото ще бъде (дали ще го бъде?! :roll:) самото рали 8)

Изображение
Снимка от сервизния парк - мястото на Petter Solberg World Rally Team.