Новите правила - директно от ФИА

Дискусия за Световния рали шампионат

Новите правила - директно от ФИА

Мнениеот damon » Пет Дек 16, 2005 15:43

Днес прегледах документацията на ФИА за Световния шампионат и си позволявам да направя няколко превода на най-интересните според мен неща, ако някой открие нови неща нека ги сложи тук. Само ще помоля да са от официалните документи на ФИА. Ще продължа да добавям и другите промени доколкото мога.

При правилника за FIA World Rally Championship for Manufacturers има най-много промени. Ето и основните точки с промени:

1. Основни положения

ФИА организира Световния шампионат за производители (Шампионатът), който е собственост на ФИА; класирането в шампионата се определя на базата на резултатите от ралитата. Шампионатът е запазен за производители, за тимове определени от производителите и тимове участващи в Световния шампионат с автомобили с еднаква марка. „Производител” се разбира като прозводителя, тим определен от производителя или друг тим.

2. Условия

2.1 Всеки производител желаещ да събира точки в Шампионата трябва да регистрира заявката си във ФИА.
2.2. За да събира точки в Шампионата , всеки производител трябва да участва с два автомобила от еднакъв производител във всички ралита номинирани за точки обявени при регистрацията. Производителя ще печели точки само в ралитата, които са номинирани за точки.
2.3. Заявките за участие в Шампионата трябва да бъдат депозирани във ФИА по всяко време преди 15 Декември в годината преди тази, в която производителя иска да участва.
2.4. Две категории - Производител 1 и Производител 2 могат да участват в шампионата. Ако нещо друго не е определено всички точки в Правилника се отнасят и да двете категории – Производител 1 и Производител 2.

2.4.1 Производител 1

Условията за участие на Производител 1 са следните:
а) Таксата за заявка е 212 000 евро.
б) Производител 1 трябва да попълни в заявката името на отбора. Името трябва да включва името на произвотеля на автомобила.
в) Производител 1 трябва да участва с автомобили покриващи най-последната хомологирана версия на WRC в съответствие с Приложение Ж на ФИА.
г) Производител 1 трябва да информира ФИА за името на първия пилот при регистрацията за Шампионата. С изключение на форсмажорни обстоятелства определени от WRC комисията на ФИА не е позволена смяната на първия пилот. Втория пилот може да бъде променян във всяко рали. Името на втория пилот трябва да бъде обявено пред ФИА не по-късно от 5 седмици преди старта на конкретното рали.
д) Производител 1 гарантира, че ще участва във всички кръгове от Шампионата.


2.4.2. Производител 2

Условията за участие на Производител 2 са следните:
а) Таксата за заявка е 25 000 евро
б) Производител 2 трябва да попълни в заявката името на отбора. Името трябва да включва името на произвотеля на автомобила.
в) Производител 2 не може да участва с автомобил WRC хомологиран през 2006 и не може да използва части хомологирани след 2 Януари 2006.
г) Производител 2 не може да участва с пилот, който се е класирал на първите 6 места в Световния рали шампионат за пилоти през последните 5 години
д) Производител 2 гарантира, че ще участва в 10 или повече ралита от Шампионата, които си е избрал.


2.5. Всеки един Производител 1 или Производител 2 записан в Шампионата, ако не вземе участие в предварително избраните кръгове ще бъде глобен с 225 000 евро за всяко рали и няма повече да бъде включен в класирането. Форсмажорните случаи ще се разглеждат от WRC комисията.


Във FIA Junior World Rally Championship for drivers също има няколко нови положения, особено при допустимите коли (мисля че до миналата година бяха позволени само С1600). Участващите пилоти трябва да са родени след 1 Януари 1977:


1. Основни положения
ФИА организира Световния шампионат за млади пилоти (Шампионатът).
Шампионатът е запазен за пилоти участващи в ралитата определени в този шампионат с автомобили с предни задвижващи колела и обща дължина между 3600 и 4150 мм. Допуснимите автомобили са следните:
- Супер 1600
- Група N с коригиран обем по-малко от 2000 куб. см.
- Група А и Група А кит кар с обем по-малко от 1600 куб.см и хомологирани от ФИА.
Последна промяна damon на Сря Дек 13, 2006 19:03, променена общо 2 пъти
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Още интересни промени

Мнениеот txl » Пет Дек 16, 2005 22:19

FIA Junior World Rally Championship for drivers
3. Условия за участие
3.1 Регистрацията за Шампионата трябва да е:
- на името на пилот;
- или на името на отбор;
- или на името на отбор излъчен от национална федерация.
3.2 Спечелените точки за Шампионата ще бъдат на името на пилота.

...

4. Условия за класиране
4.1 За всяко рали в Шампионата, за регистрираните пилоти ще бъде съставено класиране отделно от генералното и регистрираните пилоти ще получават точки според следната таблица:
Код: Избери целия код
1-ви      10   точки
2-ри       8   точки
3-ти       6   точки
4-ти       5   точки
5-ти       4   точки
6-ти       3   точки
7-ми       2   точки
8-ми       1   точка


4.2 Пилотът, който е спечелил най-висок общ брой точки, вземайки в предвид неговите/нейните резултати в неговите/нейните заявени ралита, ще бъде определен/а за ФИА "Junior" Световен Рали Шампион.

4.3 Пилоти, участващи в своя първи пълен сезон, с автомобил различен от "Супер 1600", ще бъдат наричани "Rookies" [новаци]. За всяко рали, за заявените "Rookies" ще бъде съставено класиране отделно от генералното и пилотите ще получават точки според следната таблица:
Код: Избери целия код
1-ви      10   точки
2-ри       8   точки
3-ти       6   точки
4-ти       5   точки
5-ти       4   точки
6-ти       3   точки
7-ми       2   точки
8-ми       1   точка


4.4 За всяко рали, за пилотите от отбори, заявени от национални федерации, ще бъде съставено класиране отделно от генералното и отборите, заявени от национални федерации, ще получават точки, според следната таблица:
Код: Избери целия код
1-ви      10   точки
2-ри       8   точки
3-ти       6   точки
4-ти       5   точки
5-ти       4   точки
6-ти       3   точки
7-ми       2   точки
8-ми       1   точка




Точки ще се дават и на т. нар. "новаци", но не пише дали от тях ще бъде излъчен шампион (т.е. след като не пише, би трябвало да не бъде излъчен).

Също така, би трябвало точки да се дават и на отборите, заявени от национални федерации. Имам подозрения, че това е грешка и точките трябва да се дават на пилотите от тези отбори, но кой знае...

Не знам само аз ли съм така, но из правилниците отново срещам неща, които не мога да разбера какво трябва да означават :?
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот damon » Съб Дек 17, 2005 15:43

Да това е новост също. Новаците примерно ще карат Н3 кола... Доста-доста по-евтино излиза от С1600, а все пак караш в Световния шампионат. Предполагам, че ще има някаква купа щом има и класиране...

Между другото да вметна тук нещо, което си мислех днес. Значи ФИА имаше идея да популяризира спорта чрез улесняване на зрителите по всякакъв възможен начин като "върха" на "улеснението" беше да се премахнат имената на навигаторите от автомобила.
Е с тия нови правила как си изпълняват програмата!? Ние хората, които следим този шампионат трудно проумяваме правилниците им, а да не говорим за хората, които следят Световния шампионат повърхностно - М1, М2, менящи се втори пилоти в М1, изобщо неизвестни пилоти в М2... Представяте ли си какво е тоталното объркване и учудване в един обикновен зрител... :roll:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот K_Power » Съб Дек 17, 2005 18:55

Такова, че да го накара да каже, абе я майната им и хората да се откажат да следят. Това наистина беше голямо улесняване за нас. Искали да улесняват зрителите, че с тея платени ралита в Германия, Великобритания ... така ни облекчават, че не е истина. Просто хората ни разтоварват, разбирате ли. А системата ХАНС е за световния шампионат, а у нас дали ще се въведе. Наистина, ако има класиране в световния в Н3, ще е много по-лесно някой пилот да излезе на показ.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот Ferjancz » Пон Дек 19, 2005 12:31

г) Производител 1 трябва да информира ФИА за името на първия пилот при регистрацията за Шампионата...


и то не може да се променя през сезона , името на втория пилот може !
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот damon » Вто Яну 17, 2006 15:46

Прескомюнике на ФИА от 16.01.2006

2006 FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP SUMMARY OF MAJOR CHANGES FOR 2006 16.01.2006


The FIA World Rally Championship for Manufacturers

“Manufacturer” is understood to mean a manufacturer, a team designated by a manufacturer, or a team taking part with a single make of car. For 2006, there are six registered Manufacturers with two-car teams eligible to score points.

Two categories of Manufacturer (Manufacturer 1 and Manufacturer 2) may compete in the Championship:

Manufacturer 1

- A Manufacturer 1 undertakes to take part in all the rallies of the Championship
- A Manufacturer 1 must enter only cars corresponding to the latest homologated version of a World Rally Car in conformity with the 2006 Appendix J
- A Manufacturer 1 must inform the FIA of the name of the first driver entered for the season at the time of registration for the Championship. No change of the first driver is authorised, except in a case of force majeure. The driver of the second car may be changed for each of the rallies in the Championship
- In order to score points in the Championship, a Manufacturer 1 must take part with two cars of the same make in the 16 rallies of the calendar

Manufacturer 2

- A Manufacturer 2 undertakes to take part in 10 or more Championship rallies which it has nominated
- A Manufacturer 2 cannot enter World Rally Cars homologated during the year 2006 and cannot use parts homologated after 2 January 2006
- A Manufacturer 2 cannot enter a driver who has been classified among the first six in the final classification of the FIA World Rally Championship for Drivers in the last five years
- In order to score points in the Championship, a Manufacturer 2 must take part with two cars of the same make in 10 or more rallies it nominated on registering for the Championship. The Manufacturer can only score points in the events it nominated on registering

For any one Manufacturer, the two nominated cars will continue to score the points allocated according to their relative position, ie, a competitor not registered in the Championship may not take points from a registered Manufacturer.

Any registered Manufacturer 1 or Manufacturer 2 entered in the Championship who does not take part in a Championship event it has nominated will no longer be included in the classification of the Championship, except in a case of force majeure as determined by the World Motor Sport Council.



FIA Junior World Rally Championship for Drivers

There are nine events in the Championship with results from six nominated events counting towards the title.

In addition to Super 1600 cars, the Championship is now open to Group N cars with a corrected cylinder capacity of less than 2000 cc, and homologated Group A and Group A Kit Cars with a cylinder capacity of less than 1600 cc.

Registration for the Championship may now be in the name of a driver, in the name of a team, or in the name of an ASN designated team. Points will still be scored in the name of the driver.

Drivers taking part in their first full season with a car that is not a Super 1600 car will be known as Rookies. There will be a separate classification for the Rookies.

Each organiser of a Championship rally may nominate two drivers holding a licence issued by their ASN to take part in their rally as ‘Guest Entrants’. These cars will carry numbers 59 & 60.

FIA Production Car World Rally Championship for Drivers

There are eight events in the Championship with results from six nominated events counting towards the title.

The Championship is open to cars homologated in Group N. However Super 2000 cars cannot score points.

Registration for the Championship may now be in the name of a driver, in the name of a team, or in the name of an ASN designated team. Points will still be scored in the name of the driver.

Each organiser of a Championship rally may nominate two drivers holding a licence issued by their ASN to take part in their rally as ‘Guest Entrants’. These cars will carry numbers 59 & 60.

The FIA World Rally Championship Sporting Changes

The following drivers may only drive a 2006 World Rally Car:

- Drivers entered by a Manufacturer 1
- Drivers who have been classified in the top six of the final classification of the World Rally Championship for Drivers in the previous five years
- If circumstances so require, the FIA may, at its own discretion, revise this list of the drivers authorised to drive only a World Rally Car 2006

A competitor failing to finish a Thursday evening Super Special Stage will now incur a five minute penalty, in addition to the fastest time of the drivers’ priority group (P1, P2, P3).

A crew retiring during Leg 3 will now incur a five minute penalty for each stage missed. A crew retiring after the last stage will incur a five minute penalty for the last special stage even if that was completed. This is in addition to the fastest time of the drivers’ priority group (P1, P2, P3).

Nevertheless the competing car must be placed in the Parc Fermé before the publication of the Provisional Final Classification.

Cars entered by a Manufacturer must be equipped with the same engine for rallies which are paired. The engine will be assigned to a competitor’s number.


For Manufacturer 1 the pairs are as follows:

Monte Carlo & Sweden
Mexico & Argentina
Spain & France
Italy & Greece
Germany & Finland
Japan & Great Britain
Cyprus & Turkey
Australia & New Zealand

For Manufacturer 2, the same engine must be used for two consecutive events in which the Manufacturer takes part.

For cars designed by Manufacturers: An engine failing between scrutineering and the start of a rally may be replaced without penalty on the first rally of a pair and with a 60 second penalty on the second rally of a pair.

There are further limitations on the changing of some parts, including suspension, steering, turbo-chargers and gearboxes.

Each P1 & P2 driver may have a Safety Car in each asphalt round of the Championship. The organisers will provide a Safety Car to provide information for the other entrants.

Jacques Regis, President of the FIA World Rally Championship Commission said,

“I am very pleased with the depth and quality of the entry we have for Monte Carlo. As well as the 12 Manufacturer cars, we have an additional 12 Priority 2 drivers in World Rally Cars, including the winner of the last round of the 2005 FIA World Rally Championship, François Duval, last year’s FIA Junior World Rally Champion Daniel Sordo, Subaru factory driver Chris Atkinson, Gigi Galli in the latest specification Mitsubishi and Toni Gardemeister who finished second overall in Monte Carlo in 2005.

“The top 20 crews all have the potential to be on the podium, so I believe we have an exciting WRC season ahead of us.

“The FIA JWRC and PWRC have now been opened up to a greater number of competitors, as teams and ASNs may now also register as entrants. These two Championships give added depth to the FIA WRC and an even great spread of nations.”
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот damon » Вто Яну 17, 2006 16:03

Повечето от нещата тук ги знаем но е добре да се отбележат интересните моменти:

По въпроса с двигателите мисля, че миналата година нещата бяха подобни, но ето какво пише:
Автомобилите на Производител трябва да са оборудвани с един и същ двигател за двойки ралита. Двигателят ще бъде записан на номера на участника

За Производител 1 двойките ралита са следните:
- Монте Карло и Швеция
- Мексико и Аржентина
- Испания и Франция
- Италия и Гърция
- Германия и Финландия
- Япония и Великобритания
- Кипър и Турция
- Австралия и Нова Зеландия

За Производител 2 един и същ двигател трябва да се използва в две последователни ралита.
За коли на Производителите двигател повреден между техническия преглед и старта на ралито може да бъде подменен без наказание в първото рали и с наказание от 60 сек. на второто рали.
Има и допълнителни ограничения за смяната на някои части, включително окачване, управление, турбо, скоростни кутии.


Въпросите, които касаят Супер рали системата. доколкото четох новия правилник не видях да има промени, но ето тук нещата малко по-синтезирани:

Участник, който не завърши Суперспециален етап в четвъртък получава пет минути наказание, в допълнение към най-бързото време от приоритетната група на участника.

Екипаж отпаднал в третия ден на ралито получава наказание от 5 минути за всеки пропуснат етап. Екипаж отпаднал след последния специален етап получава 5 мин. наказание за последния етап, независимо дали го е завършил. Това е в допълнение към времето на най-бързия екипаж с приоритет като на отпадналие екипаж. Въпреки това състезателната кола трябва да бъде в закрития парк преди публикацията на неофициалните финални резултати.


Общо взето за да сме в час трябва да изчетем няколко тома документация на ФИА. Момента с допълнителните ограничение за смяна е също интересен - ще научаваме правилата в хода на ралитата след като някой се издъни. Иначе трябва да се чете Приложение Ж в оригинал.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов


Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта

cron