Mitsubishi Out от WRC

Дискусия за Световния рали шампионат

Мнениеот RallyBase » Пет Дек 16, 2005 10:30

Абсолютно съм съгласен, че отказването на отборите няма много общо с правилата на ФИА, а по-скоро с финансовите затруднения на някои (Шкода, Митсубиши, Хюндай) и бъдещото развитие и преструктуриране на други (Ситроен, Пежо).
Относно отказването на Митсубиши, това се очакваше много отдавна и след обявяването на решението на Даймлер-Крайслер да продаде пакета си от акции в Митсубиши, твърдо се е разбрало, че няма бюджет за 2006.
От друга страна от доста време насам във ФИА умуват как да направят състезанията по-интересни за телевизионно отразяване. Затова и постоянно променят форматите - докато улучат правилната схема. Проблема е, че вече не печелят толкова много, както в края на 90-те с включването на новата тогава WRC група. Спорта стана прекалено скъп, за да карат повече пилоти, които си плащат за фирмени коли и сега с това "отказване" се отвори огромен пазар за по-достъпни частни коли (които всъщност са фирмени):

Peugeot 307 WRC 2005:
Astra Team - Italy - Toni Gardemeister, <Gigi Galli>
BSA - France - Olivier Burri, <Alex Bengue>
Bozian - France - Manfred Stohl, Henning Solberg, Nicolas Bernardi, Antony Warmbold, Didier Auriol, <Daniel Sola>

Citroen Xsara WRC 2005:
PH Sport - France - ???
Kronos - Belgium - Seb Loeb, Xavi Pons, Daniel Sordo, <Fransois Duval>

Ford Focus WRC 2005:
M-Sport - UK - Pieter Tsjoen, Matthew Wilson, <Daniel Sola>, <Roman Kresta>, Luis Perez-Companq (8 кръга), Kosti Katajamaki (5 кръга), Jari Matti Latvalla (4 кръга), <Daniel Sola>

Subaru S11 WRC 2005:
Atolye Kazaz - Turkey - K. Sohlberg, Аris Vovos

Skoda Fabia WRC 2005:
Red Bull Team - A. Aigner
Kopecky Team - J. Kopecky, <Roman Kresta>

Нека не забравяме, че повечето отбори са частни и няма такова нещо като чисто фирмен отбор - освен Пежо и Ситроен. И Форд и Субару са си чисто частни отбори - Малкълм Уилсън (М-Спорт) и Дейвид Ричардс (Продрайв) и затова с добрите си връзки във ФИА успяват да се задържат толкова години около върха.

Същевременно Ситроен продължава двегодишния си подготвителен план по проекта за WRC 2007 и отново ще са в играта през 2007, просто не искат да допуснат грешката на Пежо с 307.

Страшното не е през 2006, а през 2007 когато влиза в сила новия формат на състезателния сезон......

А относно S2000, много скоро ще се знае дали ще изместят WRC автомобилите, защото след катастрофата на Марко Мартин в Англия вече сериозно се замислят за по-бавни автомобили!
RallyBase
 
Мнения: 14
Регистриран на: Вто Ное 29, 2005 13:08

Мнениеот K_Power » Пет Дек 16, 2005 10:54

И със С2000 да бяха нацелили дървото за съжаление резултата нямаше да е много по-различен. Това все пак си е опасен спорт и няма да е интересно и за публиката и за пилотите да се карат по-бавни коли. Както се казва, който го е страх от мечки не ходи в гората.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот damon » Пет Дек 16, 2005 11:33

И аз мисля, че сезон 2006 ще е много интересен. Въпреки всичко навлизането на частните отбори е положително явление. Сега е преходно време и не се знае как ще се развият нещата и наистина може би 2007 ще е още по-сложна... В никакъв случай обаче постоянните промени и неяснота за бъдещето, които създава ФИА не помагат. И оттам няма начин и ФИА да не са виновни изобщо...
И пак ще се повторя - комерсиализацията няма да доведе до нищо добро не само този, а и никой спорт. Цялата работа е, че всичко се движи от маркетингови специалисти, които въртят по цял ден екселски таблици с изследвания на възвращаемост на инвестициите и други глупости!!! Затова и новите измишльотини със Супер рали системи, нок аут системи, които повишавали интереса. Всичко е пари! Ще трябва и ние като фенове да се нагаждаме към това, колкото и да не ни се иска...
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот K_Power » Пет Дек 16, 2005 12:05

Много си прав, кеф не кеф, не ние определяме правилата.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот txl » Пет Дек 16, 2005 20:57

Искам да споделя нещо за сезон 2006, което не подозирах до преди малко и ми направи силно впечатление (положително), след като се зачетох из новите правилници.
В шампионата на производителите през 2006 ще участват както т. нар. отбори "Производител 1", така и "Производител 2" - всички ще участват в общо класиране, от което накрая ще се определи Световен Рали Шампион - Производител. Очертава се да бъде доста интересно, шампионатът далеч няма да е само Субару срещу Форд. Естествено нормално е при такава схема да има и отбори с доста по-слаби възможности, но пак може да има интересна борба и между тях.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот K_Power » Пет Дек 16, 2005 21:51

Два отбора ще са, няма да има много желаещи отбори да дадат по 212 000 евро за да участват, а като производител две незнам как може да участва, ако в шампионата няма производител 1, така ли е или аз се бъркам.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот txl » Пет Дек 16, 2005 22:36

K_Power написа:като производител две незнам как може да участва, ако в шампионата няма производител 1, така ли е или аз се бъркам.


Струва ми се, че няма такова ограничение или поне аз не можах да го открия. Най-голяма е бъркотията при Кронос, където ще кара Льоб. Според правилата, трябва:
1. Да бъдат "Производител 1", защото Льоб няма право да кара в отбор, записан като "Производител 2";
2. Да бъдат "Производител 2", защото ще участват с кола с хомологация от 2005 година.
:lol:
Не знам как ще бъде решен проблемът, но това, че Кронос и Льоб ще участват, мисля че е сигурно :D

Ако отборът на Казас наистина участва, би трябвало да е "Производител 2" на Субару.

Възможно е Форд да пуснат "Производител 2" за платежоспособни клиенти.

С последните новини около евентуалните два отбора на Шкода не съм запознат, но дано участват и те.

Последно, надявам се и че пропускам още някого :)
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот txl » Съб Дек 17, 2005 10:39

OMV Пежо Норвегия Световен Рали Тим - "Производител 2" на Пежо през 2006 година.
Пилоти - Манфред Щол и Хенинг Солберг, автомобил - 307 WRC, 12 планирани старта.

Източник: www.bgnrc.info
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот damon » Съб Дек 17, 2005 15:37

txl написа:Искам да споделя нещо за сезон 2006, което не подозирах до преди малко и ми направи силно впечатление (положително), след като се зачетох из новите правилници.
В шампионата на производителите през 2006 ще участват както т. нар. отбори "Производител 1", така и "Производител 2" - всички ще участват в общо класиране, от което накрая ще се определи Световен Рали Шампион - Производител.


Да това е най-радикалната промяна - ФИА я направи в последния момент иначе рискуваше да има само три борещи се заводски отбора. Всъщност то и сега ще е така - ще има само три М1 отбора. Обаче и сега нещата не са розови - има три М1 и три М2 тима с общо 10-12 WRC коли записани във ФИА за 2006... А М2 отборите ни най-малко не могат да се сравняват със "заводските" тази и миналата година
Ето записаните до 15 Декември във ФИА за 2006:

Citroen (Kronos team) M1 Loeb
Ford (BP team) M1 Gronholm
(Stobart team) M2
Peugeot (OMV team) M2
Skoda (Red Bull team) M2
Subaru (SWRT team) M1 Solberg
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот plm » Нед Дек 18, 2005 12:27

Да прегледаме как са разпределени местата и пилотите до момента.
Не заводски/частен/ отбор подпомаган от Ситроен
Kronos Racing:
1. Sebastien Loeb (Fra)
2. Xavier Pons (Spa)
3. Dani Sordo - 5 - 7 ралита (Spa)
Не заводски отбор подпомаган от Пежо
M2 Team: OMV Peugeot Norway World Rally Team (Bozian Racing):
1. Henning Solberg - 12 ралита (Nor)
2. Manfred Stohl - 13 ралита (Aut)
Astra Racing (Ita):
1. Toni Gardemeister (Fin) - RMC
Ford Team RS:
1. Marcus Gronholm (Fin)
2. Mikko Hirvonen (Fin)
M2 Team: Stobart Motorsport (GBR)
1. Matthew Wilson (Gbr)
N/A
Не заводски пилоти подпомагани от Форд.
Kosti Katajamäki - 5 ралита (Fin)
Subaru World Rally Team:
1. Petter Solberg (Nor)
2. Chris Atkinson (Aus)
3. Stephane Sarrazin (Fra) - 4 асфалтови ралита
M2 Team: Atölye Kazaz (TUR)
N/A
N/A
Mitsubishi Motorsport:
Прекратява участие в СШ.
Не заводски отбори подпомагани от Шкода
M2 Team: Red Bull Škoda (AUT)
1. Andreas Aigner (Aut)
N/A
Czech National Team Škoda (Cze):
1. Jan Kopecký (Cze)


Свободните пилоти разделени в две групи-“ограничени”от ФИА и останалите.

I. група: Duval, Martin, C. McRae, Pannizi, Rovanpera
II. група: Bengue, Bernardi, Carlsson, Galli, Paasonen, Sola, Tuohino

А така ще изглеждат колите на ОМВ
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот damon » Нед Дек 18, 2005 15:24

При Казаз инфото е че ще карат гърка Вовос и Кристиан Солберг...
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот plm » Нед Дек 18, 2005 21:46

Да, бях забравил за Казаз.
Гардемайстер е поискал от ФИА разрешение да кара с кола от 2005/с активни диференциали/, защото Пежо не са направили 307 по новите изисквания.Този списък май ще трябва да се промени.
Дани Сордо пък ще кара и JWRC с C2 подготвен от PH Sport като има желание да повтори успеха си от тази година.С WRC кола ще кара 5-7 ралита като съотборник на Льоб.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот crapbag » Чет Яну 05, 2006 20:49

damon написа:И пак ще се повторя - комерсиализацията няма да доведе до нищо добро не само този, а и никой спорт. Цялата работа е, че всичко се движи от маркетингови специалисти, които въртят по цял ден екселски таблици с изследвания на възвращаемост на инвестициите и други глупости!!! Затова и новите измишльотини със Супер рали системи, нок аут системи, които повишавали интереса. Всичко е пари! Ще трябва и ние като фенове да се нагаждаме към това, колкото и да не ни се иска...


Нормално е винаги да се търсят по-големи печалби, та тези отбори са отишли за това там, вършат работата Маректинговите специалисти със таблиците се ръководят в решенията си точно от нас феновете ФИА не са някакви малоумници които по цял ден си бъркат в носа и само се чудят какви правила да измислят за да не им е скучно, те просто преследват зрителски интерес. И по реакциите във форума може да се предположи, че са на прав път. Целта е да се задоволи интереса не на хората които вече са фенове (като тези по форумите например), а на тези които още не са. Просто нашите представи за рали и тези на потенциалната им таргет група се разминават. Кофти е но хората които ще се откажат от ралито заради новите правила ще са по-малко от новопривлечените фенове. Лично според мен е възможно да се полуяризира спорта същевременно запазвайки класическия си вид, но предполагам че начина на ФИА е много по ефективен от икономическа гледна точка.
crapbag
 
Мнения: 132
Регистриран на: Вто Юли 19, 2005 22:01
Местоположение: София

Мнениеот plm » Чет Яну 05, 2006 20:54

Съгласен съм с написаното.
Сега е преходен период и може би още 2-3 години ще има неясноти и търсене на добрия вариант.
ФИА има стратегия за бъдещето на рали спорта, това ,че се получават неприятни моменти е разбираемо. Ето сега на Монте Карло има заявки от Паници и Дювал, които са в т.н. черен списък ,но очевидно е ,че ФИА ще направи компромис и ще ги допусне до старт.
В процеса на работата се изглаждат правилата.Това е разбираемо.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот damon » Пет Яну 06, 2006 11:21

Може би сте прави, но личното ми мнение е че не всичко е пари в спорта. И това, че всичко се гледа от тази гледна точка последните години (и не само в този спорт) не е добре като цяло. Наистина възможно е новите фенове да са повече от отказалите се. Plm и ти си прав, че може би след 2-3 години всичко ще се успокои, друг е въпроса дали рали спорта ще е по-добър... :roll:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

ПредишнаСледваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 66 госта

cron