от RallyBase » Пет Дек 16, 2005 10:30
Абсолютно съм съгласен, че отказването на отборите няма много общо с правилата на ФИА, а по-скоро с финансовите затруднения на някои (Шкода, Митсубиши, Хюндай) и бъдещото развитие и преструктуриране на други (Ситроен, Пежо).
Относно отказването на Митсубиши, това се очакваше много отдавна и след обявяването на решението на Даймлер-Крайслер да продаде пакета си от акции в Митсубиши, твърдо се е разбрало, че няма бюджет за 2006.
От друга страна от доста време насам във ФИА умуват как да направят състезанията по-интересни за телевизионно отразяване. Затова и постоянно променят форматите - докато улучат правилната схема. Проблема е, че вече не печелят толкова много, както в края на 90-те с включването на новата тогава WRC група. Спорта стана прекалено скъп, за да карат повече пилоти, които си плащат за фирмени коли и сега с това "отказване" се отвори огромен пазар за по-достъпни частни коли (които всъщност са фирмени):
Peugeot 307 WRC 2005:
Astra Team - Italy - Toni Gardemeister, <Gigi Galli>
BSA - France - Olivier Burri, <Alex Bengue>
Bozian - France - Manfred Stohl, Henning Solberg, Nicolas Bernardi, Antony Warmbold, Didier Auriol, <Daniel Sola>
Citroen Xsara WRC 2005:
PH Sport - France - ???
Kronos - Belgium - Seb Loeb, Xavi Pons, Daniel Sordo, <Fransois Duval>
Ford Focus WRC 2005:
M-Sport - UK - Pieter Tsjoen, Matthew Wilson, <Daniel Sola>, <Roman Kresta>, Luis Perez-Companq (8 кръга), Kosti Katajamaki (5 кръга), Jari Matti Latvalla (4 кръга), <Daniel Sola>
Subaru S11 WRC 2005:
Atolye Kazaz - Turkey - K. Sohlberg, Аris Vovos
Skoda Fabia WRC 2005:
Red Bull Team - A. Aigner
Kopecky Team - J. Kopecky, <Roman Kresta>
Нека не забравяме, че повечето отбори са частни и няма такова нещо като чисто фирмен отбор - освен Пежо и Ситроен. И Форд и Субару са си чисто частни отбори - Малкълм Уилсън (М-Спорт) и Дейвид Ричардс (Продрайв) и затова с добрите си връзки във ФИА успяват да се задържат толкова години около върха.
Същевременно Ситроен продължава двегодишния си подготвителен план по проекта за WRC 2007 и отново ще са в играта през 2007, просто не искат да допуснат грешката на Пежо с 307.
Страшното не е през 2006, а през 2007 когато влиза в сила новия формат на състезателния сезон......
А относно S2000, много скоро ще се знае дали ще изместят WRC автомобилите, защото след катастрофата на Марко Мартин в Англия вече сериозно се замислят за по-бавни автомобили!