Mitsubishi Out от WRC

Дискусия за Световния рали шампионат

Mitsubishi Out от WRC

Мнениеот RallyBase » Сря Дек 14, 2005 10:00

Днес стана ясно, че отборът на Митсубиши също се отказва от Световния рали шампионат!

Повече инфо на адрес: http://media.mitsubishi-motors.com/pres ... l1389.html

Тази новина е шок и за пилотите на отбора, които в момента са били на тестове в Швеция, в подготовка за самото състезание!

След Марко Мартин, Тони Гардемайстер и Жил Паници, сега още двама пилоти (Гали и Рованпера) ще си търсят места в частни отбори :?

Явно шампионата догодина ще бъде само Ford срещу Subaru :idea:

p.s. Казаз има големи шансове да се включи в играта, след като почти сигурно ще участва през 2006 с Кристиян Солберг. Да видим какво ще стане.......
RallyBase
 
Мнения: 14
Регистриран на: Вто Ное 29, 2005 13:08

Мнениеот Lubo » Сря Дек 14, 2005 11:55

Явно тея тъпаци от ФИА успяха напълно да нокалтират световния шампионат :twisted:
Почвам доста да се съмнявам за завръщането на Ситроен.
ВРЦ колите май.............. ще отидат по дяволите.Субару и Форд едва ли ще са навити(по другия сезон) да участват в шампионат като предстоящия.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот K_Power » Сря Дек 14, 2005 15:45

Това беше момчета, спортът започна да се унищожава. И с тези къси сезони през 2007 ще е още по-лошо, опитват се изглеждат след като формулата й свършва договора през 2008 до тогава да унищожат рали-спорта и явно да се популяризира някой друг. Интересно ми е сега след всичките измислици, които напрваиха от ФИА и нещата им мислени недомислени в тоалетната, дали няма да вземат да направят едно достойно нещо от десетина години насам, да вземат да си подадат оставката и някой, който го е грижа за автомобилния спорт да заеме мястото им. Същото се отнася и за нашата сладка федерацийка, само че там бездействат, не е от десетина години, а от няколко десетилетия. Спортът за съжаление на всички усещам, че умира. Както се казва, това е началото на края. Но с тази позиция в момента на Митсубиши става интересно. Погледнете, остават два тима, с по две коли, които носят точки, няма да се учудя ако от ФИА решат да заличат марковия шампионат и да остане само този при пилотите. Незнам, но с два отбора не виждам как ще се прави класиране при марките. Започва много да ми прилича на европейския шампионат, преди години евро шампионата е бил доста престижен, велики световни пилоти са карали по състезанията, много участници и доста кръгове. В момента европейския шампионат е на 70% заличен. Интересът към него намаля, кръговете станаха малко, участниците също. Вече никой не иска да кара европейски шампионат, всички си карат регионалните купи и явно така ще стане. Рали-спорт може да има, но до колко ще е интересен незнам. Както виждаме всички, ако и Ситроен не се завърнат през 2007, отново ще си останат само Форд и Субару, а не се знае от Субару какво може да реши Дейвид Ричардс и дефакто WRC автомобилите умират, няма да има WRC на тяхно място идва S2000, и след десетина години като си заговорим за WRC автомобилите ще говорим така, както сега говорим за колите от Група Б. Силно съм разочарован за това решение, трябва да се вземат сериозни мерки от ФИА. Еми то няма отбори, но от ФИА ще искат отново пари от Форд и Субару за участието им през 2006, както и лапат от всяка държава по 200 000 евро за да се кара световен кръг там. Само от кръговете печалбата им е около 3 милиона евро, ето от къде им идват заплатите, и отборите като платят за участието си ... незнам, просто най-лошата година за рали-спорта от доста време насам. Умряха Майкъл Парк и Ричард Бърнс, почти всички отбори се отказаха от световния шампионатм, новите правила за сезон 2007 бяха решени тази година ...
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот K_Power » Сря Дек 14, 2005 18:09

http://www.bgnrc.info/index.php?option=content&task=view&id=953&Itemid=1
Еййй, то човек като им прочете простотийте на въпросните ********* от ФИА и те избива на садизъм. Прочете в БГНРЦ какво пише ... а за Митсубиши се говори, че ще се завърнат евентуално през 2008/дано тогава още да има шампионат/.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот S1600 » Сря Дек 14, 2005 18:22

След Grupo B маи и WRC шампионата са решили да унищожат
SUBARU WORLD RALLY TEAM
Аватар
S1600
 
Мнения: 75
Регистриран на: Пет Ное 11, 2005 15:48
Име: Станислав

Мнениеот PAS_RALLY » Сря Дек 14, 2005 23:22

:cry: :cry: Незнам какво да кажа че то няма интрига вече малеееее само като се сетя тази година какво беше и като си помисля догодина какво ще е :evil: :evil:
http://maserati.20.forumer.com/
ASK"Stari Stolici"
Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя.
Аватар
PAS_RALLY
 
Мнения: 1148
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 23:01
Местоположение: liverpool
Име: Nikola Lyubenov

Мнениеот Singulus » Чет Дек 15, 2005 04:30

След толкова плюене срещу ФИА някой ще се обоснове ли защо го прави, и за какво точно е виновна ФИА във връзка с отказването на отборите? Щото то едно е да се плюе ей така за спорта, друго е да е обосновано...
Иначе, това което аз виждам е съвсем логично следствие от финансовото състоние и статукво на фирмите, които участват (макар и да има някои странности, които не мога да си обясня):
- Митсу - всеизвестен факт е, че компанията от няколко години е в наистина голяма криза, така че само маркетинговия елемент в ралитата явно не им стига...но поне остават в Дакар, което е един вид успокоение за рали-феновете
- Шкода - компанията е част от най-големия европейски производител, така че това може да се приеме за някакъв фактор...но пък липсата на видим прогрес явно си изигра ролята, и доста логично бе да се спрат напъните от страна на Шкода да избутат от последното място при марките вече не малко години (5 ли станаха?)
- PSA - техните аргументи наистина ме учудват...без да съм се запознал с по-подробни финансови отчети например, видимо компанията в лицето на Пежо и Ситроен прави своего рода бум, ако не директно като продажби, то като разграничение от останалите марки - дизайн, технологии, качество (тези са субективни де, макар и не съвсем), Пежо се обосноваха, че се насочват към Льо Ман и сродните му състезания, отново технологично предизвикателство, и то какво - с дизелов двигател...Ситроен очаквано за мен са "сериозни" и не вярвам да зарежат проекта за втори път...PSA e втори в Европа и 6-ти в света (поправете ме за това ако греша), така че финансовата ситуация + опита в моторните спортова са на тяхна страна

Иначе от останалите марки:
- Субару - марката "израстна" като марка за ентусиасти, и успоредно с това стана една от емблемите на WRC...не съм запознат добре, но ми е странно защо такава солидна корпорация зад Субару (Fuji Heavy Industries) не е направила чисто заводски отбор, а някакъв хибрид с частен (Prodrive)...
- Форд - подобна ситуация, огромна компания, донякъде в криза напоследък (както всички американски марки), но все пак в солидната Топ 3, масова марка, повече логика за пренасочването на отбора към фирма като M-Sport, все пак като технологии в моторните спортове Форд имат по-малко нововъведения и пробивни технологии от PSA например (пристрастен съм, фен съм им)...макар че вече нещата са доста интернационални и успеха изисква най-добрите специалисти (англичаните M-Sport да имат chief-designer французин и като прибавим Pipo Moteurs като доразработчик на двигателя им)...
In the long run, we are all dead.
Аватар
Singulus
 
Мнения: 196
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 17:00
Местоположение: Sofia
Име: Росен Петров

Мнениеот K_Power » Чет Дек 15, 2005 09:41

FIA с постоянните си ограничения и такси правят всичко. Не се опитат по някаквкъ начин да задържат отборите, на тях не им пука дали ще го има или не. Пежо не вярван да им е проблем участието в Льо Ман из атова да се отказват от WRC. Пежо участваха през 2002 и 2003 на Льо Ман с напълно подхотвена тяхна кола и имаха една или две победи. Пежо 905 е шампион през 1993 в Льо Ман. Мястото където според мен ще се опитат е WTCC, вече за там има една кола от тази марка, Пежо 407 подотвено от Пежо Спорт Дания. Но пък лъвчетата ще се върнат в ралитата през 2007 със С2000, а като правят С2000 за рали, ще направят и за писта, всички го направиха, почти де. Ето Лада, производното на ФВ Поло С2000 е Леон в WTCC. ФИА приема скапани закони и не им пука какво става със спорта, ето това прави ФИА.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот damon » Чет Дек 15, 2005 11:58

[quote="Singulus"]След толкова плюене срещу ФИА някой ще се обоснове ли защо го прави, и за какво точно е виновна ФИА във връзка с отказването на отборите? Щото то едно е да се плюе ей така за спорта, друго е да е обосновано...
[quote]

Да наистина не може ФИА да е виновна за всичко, но и те имат вина. Един от основните проблеми са постоянно променящите се правила и разпоредби, които според ФИА целят засилване на интереса и намаляване на разходите за отборите. В крайна сметка според техните разчети би трябвало да има наплив от нови производители, но както виждаме е точно обратното! И какво се получава? Производителите се оттеглят... Ситуацията при всички положения е доста сложна и е трудно да се анализират причините. В съвременния комерсиален свят колкото и да не ми се иска всичко е пари - един производител участва в този шампионат заради рекламата, която му осигурява продажби. За да се оттеглят значи са преценили, че участието им е безполезно, което отново не говори добре за ФИА. Другия вариант е да изчакват да мине бурята с новите правила и тогава да влюзат отново... Показателен е и факта, че двигателите на новите промени - Дейвид Ричардс и Малкълм Уилсън са съответно от двата оставащи отбора - Субару и Форд... Често казано не знам какво да мисля... Между другото въпреки всичко сезон 2006 ще бъде доста интересен...
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот Singulus » Чет Дек 15, 2005 12:08

Е добре де, не се ли вижда, че просто оттеглянето на 2/3 от отборите е стечение на обстоятелствата...оттеглят се отбори поради причини, които според мен далеч не са основно от ФИА - да резюмирам: Митсу наистина са в голяма финансова криза, а спорта в който и негов вариант далеч не е евтин, Пежо се пренасочват към доста авангарден проект (който също далеч не е евтин), Ситроен се завръщат през 2007-ма, така че тях не ги броим, Шкода...хм, просто за мен не им е там мястото в момента, нито марката има достатъчно know-how, за да се съревновава, нито им отпускат достатъчно пари, за да изкочат поне малко нагоре, а само се мъчат почти без тестване и с пазене на колите и частите им, без рискове няма победи (и без пари разбира се)...
In the long run, we are all dead.
Аватар
Singulus
 
Мнения: 196
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 17:00
Местоположение: Sofia
Име: Росен Петров

Мнениеот beta_racing » Чет Дек 15, 2005 14:41

Добре де...никой не се пита (или поне още никой не е писал тук)...
Защо Ситроен тестват WRC (в лицето на C4), а не Супер 2000?! Те дефакто нямат кола Супер 2000...
Уш от 2007 ще влизат Супер 2000, а Ситроен си тестват C4 WRC за началото на 2007...странна работа според мен.. :roll: :roll: :roll:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Мнениеот Singulus » Чет Дек 15, 2005 14:56

Ами поради същата причина, поради която и Форд, и Субару нямат намерение да правят S2000 кола, а си продължават със WRC колите...S2000 не е заместник на WRC, а просто един нов клас, ако беше така щяха да ударят по масата и да отсечат: повече не може да се правят коли във формата WRC и до тук, а случая не е такъв.
In the long run, we are all dead.
Аватар
Singulus
 
Мнения: 196
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 17:00
Местоположение: Sofia
Име: Росен Петров

Мнениеот P.Solberg » Чет Дек 15, 2005 19:06

ФИА си е виновна за всичко. Некадърниците, които са се събрали там просто погубват спорта. Не може една утвърдена система, която радва и състезатели, и фенове, и рекламодатели да се сменя заради глупавите им аргументи. С2000 си е точно клас за заместване на WRC. А в това, че разходите няма да се намалят съм 1000 % сигурен. Просто и Ф1, и ралитата са високотехнологични спортове, от където се раждат и тестват идеите за нашите автомобили. Така, че ФИА могат спокойно да си подадът дружно оставките щото са нищо. А и като гледам само се съобразяват с онзи английски тъпак Малкълм Уилсън, който си направи така шампионата, че да остане само със Субару, понеже не може да победи никой от останалите отбори.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот K_Power » Пет Дек 16, 2005 01:43

Колкото и да не харесвам Форд като марка и колкото да не я уважавам, трябва да кажа,ч е колата има имаше потенциал, поне старата. Новата за едно състезание не можем да си направим сметката дали е добра, колкото старата. Всъщност Колин показа на рали Австралия, че Шкодата е конкурентна кола на Ситроен-а, което пък доказва колко важни са пилотските умения. Шварц цяла година си кара като форлойфер по отсечките и има само една записана точка, а Колин за две състезания беше на път да спечели второто. С2000 и аз съм на мнението, че няма да замести WRC, просто С2000 е нещо като наследник на колите от Формула 2, Киткарите. Само, че те бяха с предно предаване, на мен лично, това са ми толкова любими автомобили и за резултатит и за гледане колкото WRC-тата. Просто се търси малко засилване на интереса, имам предвид, търси се нещо, което изглежда наистина като състезателна кола за ралика от продакшъните и нещо, което е по-силно от С1600 и по-слабо от WRC. Тогава пък ще е интересно, на някои състезания може да се намесят С2000 в генералното класиране и да изместят някое от WRC-тата. Знаеме Бугалски със Ксарата Киткар какво направи през 1997 ако не се лъжа или 1999 и Паници и Делкур колко добри класирания са имали с този тип автомобили. Но за намаляване на парите, незнам, наистина се хвърлят много пари в спорта, но пък той постоянно се развива и до една стеоен е нормално. От ФИА постоянно променят правила и с техните цели спорта да се направи по-ефтин става по-скъп. Постоянната промяна на правилниците води до нови разработки, а пък новите разработки изискват време, а пък времето струва пари и то не малко.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот todor hristov » Пет Дек 16, 2005 09:23

Не смятате ли,че може би зад това съкрашаване на средства се крие желание за някакви непопулярни промени.Ако решат слагат някакъв лимит,да речем 5 милиона евро и с това се приключва.
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Следваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 73 госта

cron