Re: WRC 2011 - календар, новини, слухове
Публикувано на: Вто Окт 18, 2011 11:25
Има вероятност в последното състезание за сезона - Рали Великобритания - да видим От Танак във Форд Фиеста WRC. Както всички знаем, талантливият естонец е протеже на бившия заводски пилот на Форд Марко Мартин, чиито тим ММ Моторспорт, който поддържа колата на Танак в SWRC (Форд Фиеста Супер 2000), има много близки отношения с М-Спорт.
Освен управлението на ММ Моторспорт, Марко Мартин също така ръководи и тестовата програма на М-Спорт. В подготовката на отбора преди Рали Франция е карал също така и Танак. Ето и коментара на младата естонска надежда: "Просто прекарах малко време с колата (Фиеста WRC) на асфалт, което, разбира се, беше добре дошло за мен. Все пак още нищо не е сигурно за в бъдеще."
Още през месец Май, когато се проведе рали шоуто в Корнбъру парк във Великобритания, От Танак бе един от пилотите, които бяха поканени да карат WRC версията на Форд Фиеста.
Последният кръг от SWRC ще се проведе в Испания в края на тази седмица. В генералното класиране преди ралито От Танак е първи, но само на три точки зад него е Юхо Ханинен, което предвещата оспорвана битка до финала.
===============================
В същото време шефът на Ситроен Спорт Оливие Кенел разкрива истината около отборните заповеди, които нажежиха обстановката в отбора на Ситроен най-вече от Рали Германия насам.
Ето и какво казва французинът: "В началото на годината знаехме, че Льоб ще се откаже след приключването на сезона. От друга страна, имаше голяма вероятност нашата нова звезда Себастиан Ожие, който до онзи момент покриваше всички критерии за бъдещ шампион, да се отдели от нас и да отиде при Форд. За да го запазим в отбора, единствената ни възможност бе да оповестим, че двамата с Льоб ще бъдат с еднакъв статут - така и стана. Нека се върна на Льоб - той не харесва системата на стартиране в макадамовите ралита и не искаше винаги, когато води в шампионата, задължително да стартира първи в (поне) първия ден на ралитата. Откакто ФИА гласува за смяната на тази система, която ще влезе в сила от 2012 година, а и при положение, че той е все още най-бързият пилот (в момента на подписване на договора все още водеше с доста точки), Льоб реши да остане, подписвайки за още две години. По този начин нещата в отбора се промениха доста драстично. Какво все още ни остава за тази година - трябва да спечелим 17 точки, с които ще си осигурим титлата при конструкторите. Що се отнася до титлата при пилотите (преди Рали Испания Льоб има 196 точки, а Ожие - 193) - засега имаме първи пилот в тима, който се казва Себастиан Льоб, но преди всичко ние сме отбор и ще действаме според ситуацията."
За съжаление, излиза, че Себастиан Ожие е бил подведен от Ситроен в началото на годината! Ако това наистина е така, няма да има нищо "нередно", ако Ожие не остане при сънародниците си в близко бъдеще...
Освен управлението на ММ Моторспорт, Марко Мартин също така ръководи и тестовата програма на М-Спорт. В подготовката на отбора преди Рали Франция е карал също така и Танак. Ето и коментара на младата естонска надежда: "Просто прекарах малко време с колата (Фиеста WRC) на асфалт, което, разбира се, беше добре дошло за мен. Все пак още нищо не е сигурно за в бъдеще."
Още през месец Май, когато се проведе рали шоуто в Корнбъру парк във Великобритания, От Танак бе един от пилотите, които бяха поканени да карат WRC версията на Форд Фиеста.
Последният кръг от SWRC ще се проведе в Испания в края на тази седмица. В генералното класиране преди ралито От Танак е първи, но само на три точки зад него е Юхо Ханинен, което предвещата оспорвана битка до финала.
===============================
В същото време шефът на Ситроен Спорт Оливие Кенел разкрива истината около отборните заповеди, които нажежиха обстановката в отбора на Ситроен най-вече от Рали Германия насам.
Ето и какво казва французинът: "В началото на годината знаехме, че Льоб ще се откаже след приключването на сезона. От друга страна, имаше голяма вероятност нашата нова звезда Себастиан Ожие, който до онзи момент покриваше всички критерии за бъдещ шампион, да се отдели от нас и да отиде при Форд. За да го запазим в отбора, единствената ни възможност бе да оповестим, че двамата с Льоб ще бъдат с еднакъв статут - така и стана. Нека се върна на Льоб - той не харесва системата на стартиране в макадамовите ралита и не искаше винаги, когато води в шампионата, задължително да стартира първи в (поне) първия ден на ралитата. Откакто ФИА гласува за смяната на тази система, която ще влезе в сила от 2012 година, а и при положение, че той е все още най-бързият пилот (в момента на подписване на договора все още водеше с доста точки), Льоб реши да остане, подписвайки за още две години. По този начин нещата в отбора се промениха доста драстично. Какво все още ни остава за тази година - трябва да спечелим 17 точки, с които ще си осигурим титлата при конструкторите. Що се отнася до титлата при пилотите (преди Рали Испания Льоб има 196 точки, а Ожие - 193) - засега имаме първи пилот в тима, който се казва Себастиан Льоб, но преди всичко ние сме отбор и ще действаме според ситуацията."
За съжаление, излиза, че Себастиан Ожие е бил подведен от Ситроен в началото на годината! Ако това наистина е така, няма да има нищо "нередно", ако Ожие не остане при сънародниците си в близко бъдеще...