Така трябва да се прави, ако искаме повече пари в спорта, трябва да се привлича публика!!!
И моето мнение е, че всяко рали трябва да стартира със суперспециален, най-добре следобед или вечер преди същинските отсечки. Във WRC и IRC усетиха, че ралитата трябва да са по-атрактивни за публиката и работят в тази посока ...
beta_racing написа:За мен Себастиан Льоб "съсипа" двама пилоти - Мико Хирвонен и Дани Сордо. Мико Хирвонен уверено върви по стъпките на сънародника си Марку Ален (вечният втори), а Дани Сордо така и не успя да вземе победа (поне на асфалт) след толкова много втори места.
С най-желязна психика е Солберг!След такива години в Субару,напрежение от фенове,журналисти.Винаги с усмихнат и надъхан за победа-той за това има толкова фенове.
малко слухове вероятност Сордо да е съотборник на Мийк . обявява се небивал интерес към ФИА Академията,получени са сериозно количество заявки -тия 500 000 евро ,явно възбуждат интереса
Вече от няколко дни е официална новината, че норвежецът Мадс Остберг догодина ще кара в Световния рали шампионат с Форд Фиеста WRC.
След няколко години зад волана на различни версии на Субару Импреза от вече старото поколение WRC автомобили, Мадс прави една крачка напред в своето развитие, като сключва сделка с Малкълм Уилсън и неговия отбор М-Спорт.
Навигатор на младия норвежец ще е Йонас Андерсон. Двамата се състезават успешно от няколко ралита насам, а на състезанията в Германия и Франция караха Форд Фиеста Супер 2000, от която останаха много доволни.
Засега най-сигурното нещо е, че Мадс и Йонас ще бъдат на старта на Рали Швеция (10-13.02.2011), но в по-ранно интервю норвежецът спомена, че със сигурност ще карат в 10 ралита от Световния рали шампионат за 2011 година. Техният отбор Адапта търси варианти и за пълен сезон от 13 състезания.
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
За академията е нормално - печелиш и си купуваш без проблем едно ново WRC и се намесваш в шамарите. Нещата също са доста по-равнопоставени - колите са еднакви и шансът ти зависи от това какво можеш, а не какво караш. Това бе едно добро решение, жалко че ние го изпуснахме, мисля че шансовете бяха огромни.
Предстоящите теми обаче ще са още по - важни , защото като се "приравнят" С2000 колите към ВРЦ-тата и след като излезнат окончателните решениия за Н4 (олекотяване и други подобрения) мисля , че баланса на силите ще се уравновеси .
Eдин добре изпързалян завой носи повече духовно удовлетворение от едно Е*ане!
Mаркус Грьонхолм няма да се връща за постоянно в Световния рали шампионат. Като пример, финландецът, който има спечелени 30 ралита във WRC от 152 старта, посочва завръщането на Михаел Шумахер във Формула 1, което не се оказа никак успешно.
Независимо, че финландецът направи едно рали със Субару (на Рали Португалия 2009) и едно с Форд (на Рали Швеция 2010), както и, че беше спряган за едно от пилотските места в Мини, Грьонхолм няма да продължи спортната си кариера след общо 3 пълни години извън рали сцената: "Не мисля, че нещата за Шумахер се стекоха точно, както трябваше да станат. Всъщност, всичко беше с главата надолу. Тогава защо? Това е въпросът, който се питам. Чувствам, че ако карам отново пълен сезон мога да загубя повече отколкото да спечеля."
Новината, че Маркус Грьонхолм няма да се завръща за постоянно в спорта, може да помогне на Пер-Гунар Андерсон. На Рали Великобритания той бе в обкръжението на хора от Продрайв, които подготвят Мини Кънтримен WRC за следващата година. Дани Сордо, въпреки информациите, че ще кара Форд Фиеста, също води разговори с Продрайв.
Шефът на Ситроен в Световния рали шампионат Оливие Кеснел индикира, че Себастиан Лоьб може да остане в Ситроен и през 2012 година. Според него, седемкратният пореден световен шампион няма да се откаже от ралитата, ако следващата година е отново успешна за него.
Кеснел коментира: "Можете да бъдете сигурни, че ако сезон 2011 бъде добър за Льоб, той ще остане и за 2012 година. Разбира се, ако той има някакви проблеми или не се чувства конкурентноспособен, ще спре с ралитата. Засега самият той не знае кога точно ще спре, но за момента все още се наслаждава на карането."
Льоб повтори, че за момента няма точна яснота какво ще прави след 2011 година, но също така добави: "Мога само да кажа, че няма да продължа още много дълго време - това е сигурно. Планът засега е да карам и догодина, но ако всичко е наред и след това...кой знае."
Рали Великобритания може да се измести още по-насевер в Уелс отколкото бе тази година. Идеята на организаторите е щабът на състезанието да остане в Кардиф, но ралито практически да започне със съперспециален етап в град Ладудно, намиращ се на около 300км северно от Кардиф.
Идеята е, освен суперспециалния етап, откриването също да бъде в Ладудно, а след това ралито да се премества на юг, като отново ще има отдалечен сервиз в Билт Уелс, както бе и тази година.
Последният път, когато Рали Великобритания е със старт на друго място освен в Кардиф, е през 1999 година, когато състезанието стартираше в Челтнъм. Ако стартът за 2011-та бъде в Ладудно, в ралито ще се върнат класически етапи като "Дифи" и "Дифнант", а дори и може да се кара един от емблематичните, макар и нехарактерен за Рали Великобритания, етапи Грейт Орм, който върви по брега на морето и е на асфалт.
Мико Хирвонен кара новия Форд Фокус RS на този етап миналата година като промоция за събиране на пари за фондацията, създадена в памет на Колин Макрей.
Мат Едуърдс по време на Кембрийското рали през 2006 на СЕ Грейт Орм.
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Много дразнещо, страшно дразнещо! Абу Даби, та Абу Даби..........това пак го е писал някой близък до бат Малкълм журналист, който е полапал от парите и на Уилсън, и на Абу Даби. Много велики били, много големи били, и ако имало рали в Абу Даби и то щяло да бъде прекрасно.... Като спрат да ви кихат, друга песен ще запеете, да ви *ба м**ката смотана
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Можете да бъдете сигурни, че ако сезон 2011 бъде добър за Льоб, той ще остане и за 2012 година...
Представяте ли си да реши да кара до загуба,трябва да го прекръстят на ШСЛ-шампионата на себастиен льоб,другите състезатели са там като база за сравнение-нормален човек/Льоб:)
Според шефа на Ситроен в Световния рали шампионат Оливие Кенел дългите рали състезания ще останат в миналото. Французинът говори за тях по повод идеята на президента на ФИА Жан Тод (част от) ралитата да се завърнат към по-дългия формат, познат от миналия век.
Тод: "Не искам да кажа, че всяко рали трябва да е такова, нямам и предвид, че ралитата трябва да правят големи обиколки. Но за състезания като тези в Аржентина и Австралия може да се помисли по въпроса."
Ситроен и Форд са единодушни, че трябва да се запази сегашната практика, т.е. да има една централна сервизна зона. Разбира се, двата отбора са подтикнати да искат това най-вече поради маркетингови интереси.
Кенел коментира: "Ако старите дълги ралита се върна в спорта, ще трябва да удвоим бюджета, с който разполагаме. Лично аз не виждам голям проблем тук, но честно казано не виждам и как ще се получи идеята на Жан Тод за ралита с по 800 състезателни километра - не знам кой би се заел с организирането на такова състезание и кой организатор има необходимите бюджет и екип от хора, за да го направи."
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Има нещо, което се мъчат да направят от ФИА ... да равнопоставят сегашните Н4 с С2000...разправят за олекотяване, охлабване на рестриктора на 33мм... да ги нагласят в Р4 групата...но лично според мен, такова побългаряване на колите няма да даде желания резултат, а се прави с цел за.. отбиване на номера. Самия кит за новите Р4 коли не бил готов. Арминдо Аурайо е карал Прототип на Лансър ево 10 Р4 на шоуто на монца. Неговите времена са били в топ 2 или 3 на всички С2000 и казват, също така, че е набил доста С2000...Незнам до колко ще е рентабилен този кит за Р4..но според мен, можеш да извлечеш максимума от Р4 на една кола, когато тя е проектирана и изчислена да бъде Р4, а не да бъде приспособена....
Китът има за цел да доближи Н4 автомобилите до S2000, но не и да ги направи по-бързи! Счита се, че за производителите Subaru & Mitsubishi рали спортът не е приоритет, както това е за някои европейски марки. Та пак иде реч за политика и финансови интереси!
From Jarmos’s corner in the latest “Sisäpiirin Uutiskirje” (Insider Newsletter)
“We have looked at, although it does not fall within the World Commission of all, how to help the national series. N group seems to die in the future at international level. We admitted to N4 a number of technical innovations to the championship, so-called 'new R-group context. Of course, these exemptions wont make N4 car competitive against Super 2000 cars, but we are trying to the end.
None of the included car manufacturers do not want to give the Japanese any more concessions because in fact, the Japanese automotive industry is not actually involved in rally driving at all. I understand their views on the championship, but in the national championships the category should be given some “artificial respiration” for few years.”
Китът изглежда ще бъде хомологиран през Януари, като вероятно ще включва доста промени по окачването, спирачките, секвенциална кутия, олекотени елементи ... и ще струва половин кола!