И така, последното рали за 2005 - Рали Австралия - завърши!
Невероятно, но 3 отсечки преди края, за огромно съжаление за отбора и за феновете си по света, Колин Макрий отпадна с проблеми в съединителя
!
Още един рекорд за Ситроен - 11 победи в един сезон, подобрявайки рекорда на заводския отбор на Ланча от 1988 от 10 победи за марката в онзи сезон.
Първа победа за Франсоа Дювал - наистина този път, той издържа на напрежението и доказа, че доверието, което Ги Фреклен му "отпусна" бе напълно основателно! В екипа не Ситроен Моторспорт за пореден път ще има бурно празненство, но този път звездата е Франсоа Дювал.
На второ място, с най-добър резултат за Мицубиши през годината и изравняване на второто си място от миналата година в Австралия, завърши Хари Рованпера! Най-накрая един добър резултат за 39-годишния финландец, чиято единствена победа до момента е на Рали Швеция 2001.
Трето място и за втори път на подиума тази година, и то с частна кола, звездата на
OMV - Манфред Щол с навигатор Илка Минор! Невероятно! След второто място през Май в Кипър, Манфред повтори подиума, само че този път с едно място по-надолу. Отличен резултат за частник. Отличен резултат и за Кронос Рейсинг, които от догодина ще са частният отбор на Ситроен, в който за сега на 100% сигурен е Себастиан Льоб.
На четвърто място - Крис Аткинсън! Невероятно състезание за младия австралиец, който миналата година беше забелязан именно тук, на Рали Австралия, с 5-тото си място със Субару Импреза WRX гр.Н. Сега той го подобри на 4-то, направо летейки в събота и неделя. Ако мистериозните проблеми в окачването в петък не го бяха сполетели, той определено щеше да спечели първата си победа и то пред родна публика. Все пак той е много млад пилот с огромен потенциал, чиято най-трудна година изтече и тепърва ще се развива в спорта.
Пето място за Джиджи Гали! Невероятно рали за Мицубиши този уийкенд! След многото добри, но ралита без финал, за Гали, той успя да завърши сезона подобаващо, помагайки на отбора си да се събере още някоя точка, макар това да няма никакво значение.
Роман Креста завърши първото рали за чисто новия Форд Фокус RS WRC! Изключително добро състезание за екипа на Форд, които използваха ралито като тест, а не като истинско състезание! Жалко за Тони Гардемайстер, но това е рали спорта - всичко може да се случи - затова е толкова напрегнат, затова всички ние го харесваме!
Седмото място отиде при Дани Сола, който завърши първото си състезание с Форд! След серия от неуспехи, които започнаха с доста тежка катастрофа в Мексико, където за щастие, заедно с навигатора му, се отърваха невредими, та до провала пред собствена публика в Испания преди две седмици, обещаващият испанец, бивш състезател в
PC WRC, доказа, че в него има много потенциал.
За последният от "големите оживели" пилоти остана ветерана Армин Шварц. Още едно лошо рали за него и за отбора на Шкода, още повече с отпадането на Колин Макрий, но все пак той остава в историята с една победа на Рали Каталуния в далечната 1991 (поправете ме ако греша). Това беше последното рали на германеца, който от догодина се оттегля от световния шампионат като пилот, но се надяваме да го видим отново по ралитата, без значение каква длъжност ще изпълнява. Благодарим ти за всичко Армин!
И така, след победа на "Долната земя", Тоши Араи спечели и Световната титла при
PC WRC, която е първата му голяма международна награда. След него се наредиха Марк Хигинс, Габриел Позо, Фумио Нутахара, Насер Ал-Атиах...
Ето и класирането от 1-во до 8-мо място на последното за 2005 Телстра Рали Австралия:
1. Франсоа Дювал 3:19:55.0
2. Хари Рованпера +52.9
3. Манфред Щол +1:33.0
4. Крис Аткинсън +1:39.0
5. Джанлуиджи Гали +3:04.4
6. Роман Креста +3:09.0
7. Даниел Сола +6:17.4
8. Армин Шварц +8:04.3