Най-успешният производител във WRC

Дискусия за Световния рали шампионат

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот vikikos » Чет Ное 12, 2009 16:36

Имах в предвид времето на Мазда 323,Нисан Съни ГТР,Митсубиши Галант/Лансър,Тойота Селика,Форд Сиера/Ескорт,Субару Легаси/Импреца,Ланча Делта - все равностойни (почти) коли,от началото на 90-те.
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот maro » Чет Ное 12, 2009 17:58

Намериш ли верния път,не стой на едно място.http://www.myspace.com/marostoychev
Аватар
maro
 
Мнения: 105
Регистриран на: Пон Окт 01, 2007 13:41
Местоположение: София
Име: Мариян Стойчев

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот beta_racing » Вто Ное 17, 2009 20:17

Номер 2: Форд


Тъй като отборът на Ланча не се състезава на заводско ниво от 1992 година насам, е въпрос на време италианците да бъдат изпреварени от Форд, които са само на крачка зад тях в това своеобразно класиране на най-успешните производители в Световния рали шампионат.

Независимо от добрите класирания на огромния и тромав Фалкон, именно моделът Кортина, заедно с неговото продължение Лотус Кортина, "лансират" бъдещото участие на Форд на рали сцената. Със създаването на модела GT пък се изгражда и нова база на Форд на летище в Есекс. Тя е наречена Борам и предстои да се превърне в синоним на създаването и развитието на колите на Форд, с които марката ще се състезава в Световния рали шампионат.

Изображение
Ранни години - Форд Фалкон на едно от изданията на Рали Монте Карло в началото
на 60-те години на миналия век. Именно с този модел Форд прави своите първи рали изяви...


Моделът Кортина е изкаран извън заводска "употреба" през 1967 година, когато е заменен от първите Ескорт-и. Както всички знаем, Ескорт е емблематичен модел в рали спорта. Първата му победа в Световния рали шампионат е спечелена през 1968 година от Хану Микола, който става първи в Рали 1000 езера (сега Рали Финландия).

Изображение
Първа победа: Хану Микола по време на Рали 1000 езера 1968 година.


От 1970 година нататък, моделът Ескорт става наистна силна кола; направени са подобрения по мотора и скоростната кутия. Моделът Ескорт МК1 ТС е бил лек, много добре балансиран и много мощен - под капака си той има 1.8 литров 16V мотор с мощност 200 "коня". Тази кола печели както класическите европейски състезания като РАК Рали (сега Рали Великобритания) и Рали 1000 езера, така и маратон като Сафари Рали. И ако тогава от Форд са си мислили, че са постигнали големи успехи, то те не са знаели какво ще постигнат със следващата генерация на колата.

Изображение
Тимо Макинен по време на РАК Рали 1973 година, но с по-слабата 1600-кубикова версия на модела.
След победата си в домашното Рали 1000 езера по-рано през годината, той печели и английския кръг от тогавашния
неформален Световен рали шампионат.



Моделът Ескорт MK1 RS1800 е най-успешният на Форд, защото печели общо 17 ралита от Световния рали шампионат. Първата от победите за 1800-кубиковия Ескорт е спечелена отново от Тимо Макинен, който става първи в РАК Рали '75. Дотогава колата е вече с 245 конски сили, като това число набъбва още до началото на дебютния сезон на Световния рали шампионат, какъвто го познаваме сега, - а именно сезон '79. Когато шведът Бьорн Валдегард стартира през 1979 година, която е щяла да се окаже най-добравата в неговата кариера, защото тогава той печели световната титла, колата вече е "втора генерация" и се води Ескорт MK2. В онзи момент нейният мотор е достигал 272 "коня".
Силата на колата се доказва дори две години по-късно, когато през 1981 година с частен отбор Ари Ватанен печели своята единствена световна титла.

Изображение
Ари Ватанен по време на Рали Акрополис 1981 година. През онзи сезон той печели ралито, както и
други две - бразилското и домашното му финландско.



Година по-рано, през 1980 година, Форд започват работа по новата "стъпка" на модела Ескорт - MK3 RS1700T. Той е трябвало да се развива до края на 1982 година по правилата на тогава новата група Б, а пълен сезон в Световния рали шампионат се е очаквал през 1983-та, но това така и не се случва. Произвеждат се близо 200 двигателя за RS1700Т, но след като проектът е спрян, те са "преустроени" за следващия модел на Форд - RS200. От Ескорт МK3 RS1700T са произведени едва 18 бройки, повечето от които днес не съществуват, главно заради катастрофи.

Изображение
Форд Ескорт MK3 RS1700T по време на тестове през 1982 година.


Новата кола на Форд за група Б е моделът RS200. Неговият дебют е на Рали Швеция през 1986 година, когато Кале Грундел завършва на трето място. Колата е доста лека, но със своите 450 конски сили е малко по-слаба от конкурентите, състезаващи се в група Б, Пежо, Ланча и Ауди.
В сравнение с модела на Пежо - 205 T16 E2, например, или пък този на Метро - 6R4, към аеродинамиката не е обърнато голямо внимание. Независимо от това управлението на колата е било наистина великолепно, но за жалост тя не се е спрявила добре с конкуренцията си до края на същия сезон, когато колите от група Б са забранени, а в това число е и, разбира се, Форд RS200.

Изображение
Кале Грундел и Тери Херимен по време на дебютното състезание за Форд RS200 - Рали Швеция 1986 година, където
смесеният шведско-английски екипаж завършва на трето място в общото подреждане.



След края на група Б, най-силните коли в ралитата - тези от група А - стават водещи за производителите. Колите са сведени до максимум от 300 конски сили (официално), както и са по-тежки от предшествениците си. По този начин автомобилите от група А са два-три пъти по-слаби от тези от група Б.
През 1987 година Форд започват участие с модела Сиера Косуърт. Тъй като обаче колата е само със задно предаване, тя е доста трудна за управление и по-специално на макадам и на сняг. По тази причина, автомобилът няма особен успех в Световния шампионат, като единствената му победа идва година и половина след неговия дебют - на Рали Корсика '88. Тогава ралито е спечелено от французина Дидие Ориол.

Изображение
Дидие Ориол и Бернар Очели по време на Рали Корсика 1988 година, което те печелят.


След като Сиера Косуърт се "сдобива" и с 4х4, поне на хартия се е смятало, че колата ще е претендент за титлата. Това обаче не се случва. Най-доброто класиране е на Рали Монте Карло през 1991 година, когато Франсоа Делкур завършва трети след голяма битка с Карлос Сайнц.

Изображение
По време на първото състезание за 1991 година - Рали Монте Карло - Франсоа Делкур е на косъм от спечелването на първата
си победа, както и първата победа за Форд Сиера Косуърт 4х4.



След две години обаче, през 1993-та, Сиера-та е заменена от следващата генерация Ескорт - RS Косуърт, с който Франсоа Делкур в партньорството си с Даниел Граталуп печели цели три ралита от Световния рали шампионат - "Португалия", "Корсика" и "Каталуния". Като цяло и сезонът е много успешен за тях, защото след края му те са втори зад шампиона Юха Канкунен. През следващата 1994 година идва и заветната победа на Рали Монте Карло, която Делкур изпусна три години по-рано. Тя е четвъртата в кариерата на французина, но за негово съжаление остава и последна, а потенциалът, който е имал новият Ескорт RS Косуърт, така и не се "изявява" напълно до края на заводското съществуване на колата (1996 година).

Изображение
Рали Португалия 1993 година - първа победа в Световния рали шампионат не само за Франсоа Делкур,
но и за новия Форд Ескорт Косуърт.



Голямата промяна за Форд идва в края на 1996 година, когато M-Sport, отборът на Малкълм Уилсън, започва да се занимава с развитието на рали колите с марка Форд. Цялата база се измества от Борам в Кумбрия, където е разположена централата на M-Sport.
През 1997 година излиза на бял свят Ескорт WRC. Същият сезон в един отбор са Карлос Сайнц и Юха Канкунен. Тогава идват и последните победи на модела Ескорт в Световния рали шампионат - на Рали Акрополис и Рали Индонезия като и в двата случая Карлос Сайнц е зад волана.

Изображение
Карлос Сайнц и Луис Моя са последните, които побеждават с Ескорт и неговата последна версия - WRC.


През следващата 1998 година с Ескорт WRC се състезават Юха Канкунен, Ари Ватанен и Бруно Тири. Успехът им не е голям - Форд теоретично е на последно място от заводските отбори. Само отборът на Сеат е зад тях, но те записват единствената си точка на последното рали за сезона.

Изображение
Адашите Юха Канкунен и Юха Репо по време на Рали Акрополис '98, където те завършват на трето място.


Със следващата 1999 година идва ерата на напълно новата рали кола на Форд - Фокус WRC. Първата му победа идва малко след дебюта му - на третото за сезона Сафари Рали същата 1999 година. Още на следващото състезание - Рали Португалия идва и втората победа за колата, като в двата случая пилотът е Колин Макрей с навигатор Ники Грист. Всичко за тях свършва обаче много рано след това - те отпадат на петото състезание Рали Каталуния, а на шестото Рали Корсика - завършват четвърти. Оттам нататък не завършват нито едно състезание до края на шампионата.
Същия сезон отборът на Форд е едва четвърти при производителите, като със своите 37 точки изостава с цели 72 от първите Тойота, с 54 от вторите Субару и с 46 от третите Мицубиши.

Изображение
След прехвърлянето си от отбора на Субару в този на Форд, Макрей и Грист
са на върха след края на едва третото рали с новия за всички Фокус WRC.



Следващите три години - 2000-та, 2001-ва и 2002-ра отбелязват прогрес що се касае до отборното класиране. И в трите случая отборът на Малкълм Уилсън заема вторите места в края на сезоните. Положението при пилотите също е много добро - 3-то и 4-то място за Сайнц и Макрей през 2000-та и 2002-ра, както и второ място за Макрей и шесто място за Сайнц през 2001-ва.

Изображение
Победа за Карлос Сайнц и Луис Моя на дебютното в Световния рали шампионат Рали Кипър през 2000 година.

Изображение
Първата от трите поредни победи на Колин Макрей и Ники Грист през сезон 2001,
постигната на второто издание на Рали Кипър в Световния рали шампионат.


Изображение
Само две седмици след ужасяващата си катастрофа на о.Корсика, която е втора тежка на същото рали след 2000 година,
Колин Макрей кара със счупен малък пръст на лявата ръка и завършва шести на Рали Каталуния '02.


През 2003 година Форд са с напълно нов състав - новаците Марко Мартин (Естония) и Франсоа Дювал (Белгия). Естонецът завършва първото за сезона Рали Монте Карло на четвърто място след трите Ситроен-а на Себастиан Льоб, Колин Макрей и Карлос Сайнц, докато Дювал е седми в класирането. Най-доброто класиране преди излизането на новата кола за 2003-та е на Дювал, който е трети в третото състезание от календара - Рали Турция, провеждащо се за първи път в Световния рали шампионат.

Изображение
Марко Мартин и Майкъл Парк по време на Рали Монте Карло '03, където те завършват на четвърта позиция.


Както става ясно от горните редове, в първите три ралита от годината отборът се състезава с версията на Фокус WRC от 2002-ра. Новата кола, чиито дизайн е изцяло на Кристиан Лорио, дебютира на Рали Нова Зеландия през месец Април. Като цяло обаче годината е слаба и Форд отново са на четвърто място в края на шампионата.

Изображение
Франсоа Дювал и Стефан Прево по време на дебютното за новия Фокус WRC Рали Нова Зеландия.


Следващата 2004 година е по-успешна за отбора, който отново се връща на второто място в шампионата. За това изключително много спомагат трите победи на Марко Мартин в ралитата "Мексико", "Корсика" и "Каталуния", както и дубълът за отбора на първото от трите изброени състезания, където Франсоа Дювал е втори. Друго от челните класирания през годината е на Рали Монте Карло, където Мартин и Дювал са съответно втори и трети.

Изображение
Още едно добро класиране през 2004 година: Марко Мартин и Майкъл Парк завършват на второ място
на Рали Акрополис - ралито, на което година по-рано те печелят своята дебютна победа.



За следващата 2005 година Малкълм Уилсън отново залага на напълно нов отбор - Тони Гардемайстер и Роман Креста. Това отново оказва своето леко негативно влияние - отборът пада на трето място при производителите, като за годината няма нито една победа. Най-добрите постижения са двете втори места на ралитата "Монте Карло" и "Акрополис", постигнати от Тони Гардемайстер.
На последното за сезона състезание Рали Австралия, излиза и напълно новият Фокус WRC, с който Роман Креста завършва на шесто място, докато Гардемайстер отпада.

Изображение
Добро начало за Тони Гардемайстер и Яке Хонканен с второто място на Рали Монте Карло, но в края на сезон 2005 те остават четвърти.

Изображение
Роман Креста и Ян Томанек по време на последното за годината Рали Австралия
(а и за тях в отбора на Малкълм Уилсън), където дебютира новият Форд Фокус WRC.



Тандемът Гардемайстер/Креста е заменен веднага и за следващата 2006 година първи пилот е Маркус Грьонхолм, а втори - добре представилият се като частник през 2005-та Мико Хирвонен, който е вторият заводски пилот на Субару през 2004 година, но представянето му тогава не е задоволително и за 2005-та той не намира място в заводски отбор.
С финландската "двойка" Малкълм Уилсън най-накрая "удря джакпота" и в края на сезон '06 печели титлата при конструкторите, която не е била печелена от Форд цели 27 години! При пилотите пък Маркус Грьонхолм е втори, само на точка зад Себастиан Льоб.
Французинът чупи ръка при инцидент с колело четири ралита преди края на шампионата. Грьонхолм трябва да победи в три от тях и в едно да завърши най-малко на трето място, за да спечели титлата. Той обаче прави глупава грешка на Рали Австралия, където се преобръща без да има толкова голямо напрежение върху себе си. Той побеждава в другите три състезания, но във въпросното "Австралия" завършва пети и взема само четири точки. По този начин той (111т.) изостава само на една точка от Себастиан Льоб (112т.). Мико Хирвонен от своя страна завършва трети в класирането, но на цели 47 точки от Льоб и съответно на 46 от Грьонхолм.

Изображение
Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен по време на проблемното за
тях Рали Австралия '06 след преобръщането (следи се виждат на
тавана отзад), което им коства шампионската титла.


През следващата 2007 година отборът на Форд отново е на първо място при конструкторите, а Маркус Грьонхолм (112т.) и Мико Хирвонен (99т.) са отново втори и трети при пилотите зад Себастиан Льоб (116т.). Шампионатът при пилотите отново е изключително оспорван, докато доминацията на Форд сред производителите е спазваща - 29 точки в ползва на M-Sport пред Ситроен (точно толкова колкото и през 2006-та).

Изображение
Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен остават непобедими на Рали Финландия преди "пенсионирането" им.


След края на 2007 година Маркус Грьонхолм спира своята активна спортна кариера, като за 2008-ма неговото място е заето от Мико Хирвонен. Втори пилот е младият Яри-Мати Латвала. Именно той е сензацията в първата част на годината, когато печели първата си победа на Рали Швеция '08, като с това става и най-младият пилот, печелил кръг от Световния шампионат. Той чупи рекорда на Хенри Тойвонен от РАК Рали '80, когато пък той става най-младият пилот със спечелено рали от Световния рали шампионат.
През сезон 2008 обаче, при конструкторите отборът е победен от Ситроен и остава втори в класирането на 18 точки разлика.

Изображение
Яри-Мати Латвала и Миика Антила по време на Рали Швеция '08 "летят" към своята първа победа в Световния рали шампионат.


През 2009 година M-Sport запазва пилотите си, но въпреки че Мико Хирвонен има огромния шанс да спечели световната титла при пилотите (накрая изостава само на една точка от Себастиан Льоб) Форд отново са втори, но този път на цели 27 точки зад първите Ситроен.
Междувременно Яри-Мати Латвала печели още една победа на Рали Сардиния, но като цяло резултатите му до средата на годината не са хубави, а той се разминава на косъм от изгонване от отбора на два пъти и по-особено след провала му на Рали Полша (удар на последния суперспециален етап пред очите на боса Малкълм Уилсън и целия отбор на M-Sport, заради който Латвала отпада, а Форд изпускат да вземат двойна победа).

Изображение
Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен по време на последното за 2009 състезание Рали Великобритания.



Статистика на Форд в Световния рали шампионат:
Победи: 73
Най-успешен пилот: Маркус Грьонхолм, 12 победи
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот nikolay sashev » Сря Ное 18, 2009 10:57

ланчиите не се ли нареждат междо тези 5 производителя
Аватар
nikolay sashev
 
Мнения: 35
Регистриран на: Пет Ное 13, 2009 11:57
Местоположение: Varna, Aksakovo
Име: nikolay sashev

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот beta_racing » Сря Ное 18, 2009 11:26

nikolay sashev написа:ланчиите не се ли нареждат междо тези 5 производителя
Явно не си чел предните мнения... :roll:

До няколко часа излиза и материалът за Ланча :wink:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот beta_racing » Сря Ное 18, 2009 14:40

Номер 1: Ланча


Историята на Ланча в световните ралита е наистина забележителна. Фактът, че всички техни рали модели освен един (Бета) печелят ралита от Световния рали шампионат, говори за мощта и величието на италианската марка.
Историята трябва да започне с модела Фулвия, доминиращ в средата и края на 60-те години на миналия век в италианския шампионат, като после побеждава и в ралитата, които по-късно ще бъдат част от бъдещия Световен шампионат, - "Сан Ремо", "Португалия" и "Корсика".

Въпреки победата на Сандро Мунари на Рали Монте Карло през 1972 година, Ланча, начело с легендарния тим-шеф Чезаре Фиорио, са започнали да мислят в друга посока - за създаване на "специализирана" рали кола. Така се ражда легендарният модел Стратос. Моторът на автомобила е от Ферари Дино и е разположен в задната част на колата.

Изображение
Последни години и световни успехи за Ланча Фулвия - Сандро Мунари през 1972 година
по време на победното Рали Монте Карло.



Ако трябва да се продължи с характеристиките на Стратос, не може да не се споменат и 270-те конски сили мощност на двигателя, който е разположен малко пред задните колела, над скоростната кутия, което идеално балансира колата, и я прави много лесна за управление, независимо задното й предаване.
Първите победи на модела идват прези 1973 година, когато той е само прототип, а за следващия сезон '74 Стратос е хомолгиран в група 4. Следват три невероятно успешни години за модела, защото от 1974-то до 1976-та включително отборът е на три пъти първи при производителите (тогава все още няма официален шампионат за пилоти, а съществуващият е бил неформален). Последната победа на Ланча Стратос идва чак през 1981 година, когато Бернар Дарниш печели домашното Рали Монте Карло. С тази победа бройката на спечелените състезания за Страстос стават 16, които го правят най-успешният модел на Ланча до онзи момент.

Изображение
Последната победа за модела Стратос е записана чак през 1981 година на Рали Монте Карло.
Зад волана е французинът Бернар Дарниш.



В началото на 80-те години на миналия век идва ерата на колите от група Б, а италианците са първите, които създават кола по съответните правила. Новият модел се нарича 037 Рали, като 037 е кодовият номер по време на създаването на колата. По-късно Ланча 037 Рали си остава просто Ланча 037.
Автомобилът няма прилики с предния Стратос с изключение на задното предаване. Двигателят вече е надлъжно разположен в средата, а колата има и механичен компресор. Както всички автомобили от ранната епоха на компресорите обаче, и 037 е страдал от т.н. турбодупка, която донякъде е била преодоляна именно заради механичния компресор. Първоначално колата е около 260 конски сили, но с развитието си бързо достига 325. Автомобилът тежи малко под 1 тон - 980кг.

През 1982 година обаче са налице първите "доказателства" за това колко опасни могат да бъдат колите от група Б. По време на специален етап 11 от Рали Корсика италианецът Атилио Бетега се удря в ограта, а ударът е толкова силен, че педалите отиват чак под седалката на пилота. Краката му са счупени много лошо, като за изваждането му от колата е бил нужен половин час.

Изображение
Атилио Бетега след катастрофата си в Рали Корсика '82. За жалост, след три години именно на същото рали той ще изгуби
живота си, отново състезавайките се с Ланча 037...



В първата си пълна година (1983-та) в Световния рали шампионат, какъвто го познаваме днес, Ланча отново си връщат титлата при производителите, а Марку Ален и Валтер Рьол, които се състезават за отбора, са съответно втори и трети за годината (от 1979-та е създаден и шампионат при пилотите). Лошата новина за модела 037 обаче е, че технологията "4х4" напредва със страшна сила в световните ралита, което си проличава още следващата година, когато Ауди със своя модел Куатро А2 печелят титлата при конструкторите; Ланча с 037 са втори, а Пежо с 205 Т16 тепърва започват доминацията си.
Последната победа за Ланча 037 е спечелена от Марку Ален и неговия навигатор Илка Кивимаки, които са най-бързи на Рали Корсика '84 г.

Изображение
Последна победа за 037: Марку Ален и Илка Кивимаки по време на Рали Корсика '84.


Отговорът, който италианците "дават" на Пежо и Ауди, е невероятният модел Делта S4. Колата, разбира се е 4х4, но огромната разлика при нея в сравнение с 037 е, че тя е и с механичен компресор, и с турбо компресор, за да се ограничи турбодупката в ниските обороти. Италианците са първите, които правят възможно сработването между двата вида компресори в един мотор. Моторът, който официално е 550 "коня", е едва 1800 кубически сантиметра. Тестове показват, че на макадам колата ускорява от 0 до 100км/ч за феноменалните 2.3 секунди...
Ланча Делта S4 дебютира на последното състезание за 1985 година - РАК Рали (сега Рали Великобритания). Там отборът печели невероятна двойна победа с победител Хенри Тойвонен и навигатор Нейл Уилсън. Втори са Марку Ален и Илка Кивимаки.

Изображение
Грандиозна победа за Тойвонен/Уилсън, Ален/Кивимаки
и целия отбор на Ланча още от първото им състезание - РАК Рали '85!



На първото рали за 1986 година - "Монте Карло" - Тойвонен отново печели. Този път негов навигатор е американецът Серджио Кресто. За отромно съжаление на автомобилния спорт обаче двамата загиват само три месеца и половина по-късно на Рали Корсика. На ляв завой колата на Тойвонен и Кресто излиза от пътя, като се забива в дървета малко под нивото на състезателното трасе. Автомобилът избухва почти мигновено и единственото, което остава от него е предпазната клетка, по която личи страшен страничен удар. Все още не е установено дали двамата са загинали от удара или от пожара.

Изображение
Остатъците от колата на Тойвонен и Кресто след фаталния им удар на Рали Корсика '86.


След тази катастрофа, от ФИСА (старата абривиатура на ФИА) решават, че колите от група Б ще се състезават само до края на 1986 година, а от следващата 1987-ма ще бъдат забранени.
Същата година шампион при производителите става Пежо, а макар и като кратосрочна утеха за Ланча, шампион при пилотите е техният състезател Марку Ален. Това обаче не трае дълго и той е изместен от първото място от финландеца Юха Канкунен, след като резултатите от Рали Сан Ремо, което е било спечелено от Ален, а Канкунен е бил изключен, са анулирани.

Изображение
Марку Ален и Илка Кивимаки по време на по-късно анулираното Рали Сан Ремо.


С идването на ерата на по-слабите коли от група А, идват и най-значимите успехи за Ланча. Новият модел, с който се състезава италианският отбор, е Делта HF 4WD. Колата сразява конкуренцията и с нея Ланча закономерно побеждават с цели 58 точки преднина пред вторите Ауди. Пилоти за отбора през този сезон са Мики Биазон и Юха Канкунен, като вторият от тях повтаря титлата си от предната година.

Изображение
Юха Канкунен и неговият навигатор Юха Пииронен по време на последното за сезона
състезание РАК Рали, което те печелят.



През 1988 година идва наследникът на Делта HF 4WD - това е Делта HF Интеграле. Колата е с по-голямо турбо и е видимо по-широка от предшественика си. Успехът на модела е феноменален - по време на сезона е победен само един път в ралитата, в които Ланча са се състезавали на заводско ниво!
Разбира се, Ланча стават отново шампиони при производителите, но този път разликата с втория (Форд) е цели 61 точки. Шампион при пилотите е Мики Биазон, който повтаря титлата си и през следващата 1989 година, когато отново е зад волана на Ланча. През същата 1989-та Ланча е за трети пореден път шампион при производителите.

Изображение
Рали Португалия '88: първа победа за 1988 година за Мики Биазон и неговия навигатор Карло Касина,
на мястото на който по-късно сяда Тициано Сивиеро.



През 1990 година шампион при пилотите е Карлос Сайнц, който се състезава с Тойота, но въпреки това Ланча, с модела Делта Интеграле 16V, който излиза в края на 1989-та, отново са първи при производителите.
Следващата 1991 година шампион отново е пилот на Ланча - това е Юха Канкунен, за който това е втора титла зад волана на Ланча след 1987 година, както и общо трета в кариерата му (първата е през 1986-та с Пежо).

Изображение
След двете поредни победи във Финландия и Австралия, Канкунен и Пииронен са принудени да се откажат от Рали Сан Ремо.
Това е тяхното единствено отпадане за сезона, в който записват общо пет победи и спечелват световната титла.



Последната модификация на модела Делта е Супер Делта HF Интеграле, който е известен и като Делтона. Моделът излиза през 1992 година, който сезон е последен за Ланча на заводско ниво. Италианците отново печелят шампионата при производителите, който е техният седми (в това число се включва и титлата, постигната с Ланча Фулвия през 1972-ра).
Дидие Ориол прави нещо феноменално - печели шест ралита за един сезон, което е рекорд, подобрен чак през 2005 година от Себастиан Льоб. Обратен на логиката обаче е фактът, че въпреки този рекорд Ориол не спечелва титлата и дори е трети зад двукратния вече шампион Карлос Сайнц, който излиза на десет точки пред втория Юха Канкунен. Ориол остава на 23 точки зад Сайнц, защото освен победите си той не завършва никъде другаде. Единственото изключение е Рали Каталуния, където е десети.
Последната победа на Ланча е спечелена от Андреа Агини, който е най-бърз в Рали Сан Ремо '92.

Последната година, в която коли на Ланча се състезават на най-високо (но не заводско) ниво в Световния рали шампионат е 1993-та. Тогава Карлос Сайнц и Андреа Агини са в отбора Jolly Club, който и по време на заводската подкрепа развива колите на Ланча. През 1993 година обаче, когато заводът се оттегля, Jolly Club не успяват да бъдат толкова конкурентноспособни, както преди това, и като резултат са нулевият брой победи през сезона, четвъртото място на отбора при производителите, както и шестото място на Сайнц и едва четиринадесетото на Агини - при пилотите.

Изображение
Рали Акрополис се оказва едно от най-успешните за годината, защото тогава Сайнц е втори...

Изображение
...а Агини - четвърти в общото подреждане.


Статистика на Ланча в Световния рали шампионат:
Победи: 74 (броят включва и анулираната победа на Марку Ален от Рали Сан Ремо '86)
Най-успешен пилот: Мики Биазон, 16 победи
Най-успешен модел: Стратос/Делта HF Интеграле, 16 победи
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот Gadjev » Сря Ное 18, 2009 17:24

Каквото и да кажа за труда на Дамян ще е малко.
Респект и дълбок поклон, приятелю!
Продължавай в същия дух :lol:
Gadjev
 
Мнения: 240
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 14:03
Местоположение: Пловдив
Име: Георги Гаджев

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот LACHO » Сря Ное 18, 2009 18:31

Браво и от мен Дамянски.Радвам се и се гордея че има в този форум хора като теб.
Аватар
LACHO
 
Мнения: 171
Регистриран на: Сря Яну 18, 2006 15:22
Местоположение: София.Бели брези
Име: Лъчезар Тодоров

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот plm » Сря Ное 18, 2009 20:06

Браво!
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот danstel » Сря Ное 18, 2009 20:21

ПОКЛОН!!!! :D
"Добрите шофьори имат остатаци от насекоми по страничните прозорци"-Валтер Рьол
Аватар
danstel
 
Мнения: 116
Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 21:16
Местоположение: Исперих
Име: Hristo Hristov

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот ivanko_rs » Сря Ное 18, 2009 22:16

Дамяне просто нямам думи от това което си напрвил :!:

Само ще те поправя при характеризирането на Делта S4 ,че не е с два турбокомпресора,а е с турбокомпресор и механичен компресор,като те са първите които правят мотор работещ с двата вида компресори :wink:
За способностите на звяра може да се съди и по резултата който дава Хенри Тойвонен по време на Рали Португалия през 1986г,когато ралито съвпада и с Ф1.Тойвонен прави няколко обиколки на пистата и записва 6 време от всички пилоти правили тренировки на пистата.Постижение което загатва за огромния потенциял на тази кола.
Също така 037 също е с механичен компресор,а не с турбокомпресор,това и е давало големи предимства примерно пред Ауди с ужасяващия им ЛАГ :D

Личи си че съм им голям фен,нали :oops:
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Аватар
ivanko_rs
 
Мнения: 69
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 23:05
Местоположение: Русе
Име: Иван Цветков

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот rally_m » Сря Ное 18, 2009 22:34

LACHO написа:Браво и от мен Дамянски.Радвам се и се гордея че има в този форум хора като теб.


Без такива хора форума нямаше да е същия :wink:
Аватар
rally_m
 
Мнения: 528
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 18:15
Местоположение: Шумен
Име: Бойко Стойчев

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот beta_racing » Чет Ное 19, 2009 09:09

Благодаря на всички, че сте оценили труда ми! :wink:


ivanko_rs написа:Дамяне просто нямам думи от това което си напрвил :!:

Само ще те поправя при характеризирането на Делта S4 ,че не е с два турбокомпресора,а е с турбокомпресор и механичен компресор,като те са първите които правят мотор работещ с двата вида компресори :wink:
За способностите на звяра може да се съди и по резултата който дава Хенри Тойвонен по време на Рали Португалия през 1986г,когато ралито съвпада и с Ф1.Тойвонен прави няколко обиколки на пистата и записва 6 време от всички пилоти правили тренировки на пистата.Постижение което загатва за огромния потенциял на тази кола.
Също така 037 също е с механичен компресор,а не с турбокомпресор,това и е давало големи предимства примерно пред Ауди с ужасяващия им ЛАГ :D

Личи си че съм им голям фен,нали :oops:

Да ти кажа, и аз имах някакви съмнения, но вчера гледах да го пусна по-бързо и затова не се консултирах каква е разликата на английски между turbocharger и supercharger :mrgreen: :mrgreen:

След обясненията ти вече знам :lol:
Turbocharger си е турбо компресор, а supercharger - механичен компресор.
Ланча 037 е supercherged, а Делта S4 - turbocharged и supercharged :mrgreen:

Извинявам се за невежеството :oops: :oops: и сега ще оправя статията отгоре :wink: :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот p.pavlov » Чет Ное 19, 2009 10:00

Браво.Има нужда от такива статии.
p.pavlov
 
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 00:29
Местоположение: София
Име: Павел Павлов

Re: Най-успешният производител във WRC

Мнениеот BradurS » Чет Ное 19, 2009 11:14

Дамянчи, ръгни темата във важни за да може трудът ти да не се излузи надолу и край... също с другото твое произведение за най-добрите пилоти :)
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

ПредишнаСледваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron