From January 2010, there will be a Super 2000 World Rally Championship for Drivers. The number of qualifying rallies is 10, and at the time of registration the entrant must nominate seven rallies, including two outside Europe, in which to score points. This Championship is in addition to the WRC Cup for S2000 Teams.
From 2011, S2000 cars (1.6L turbo and 2.0L normally aspirated) and Group N cars will be eligible for the WRC and all FIA Regional Rally Championships. In addition, from 2011, all new homologations of S2000 cars must be fitted with a 1.6L turbo engine.
From 2010, the latest FIA 8860-2004 helmet will be mandatory for all Priority drivers competing in World Rally Championship events. The helmet, which took eight years to develop by the FIA and FIA Institute, provides drivers with increased protection in all key impact areas. It absorbs 50 per cent more impact energy and has improved load spreading during side impact accidents. It also resists 30 per cent more penetration energy and provides up to 30 per cent more protection against injury caused by excessive rotational accelerations.
Further details regarding the helmet specification and its associated benefits will be distributed in due course.
The dates of the following 2010 events have been amended:
31/3-3/4 HKJ Rally Jordan
7-11/7 BGR Rally Bulgaria
28-31/7 FIN Rally Finland
От Януари 2010 ще бъде създаден Супер 2000 Световен рали шампионат за пилоти. Броя на ралитата, които се броят за шампионата е 10 и по време на регистрацията, участникът трябва да заяви седем ралита, включително две извън Европа, в които да получи точки. Шампионатът ще бъде в допълнение към WRC купата за Супер 2000 отбори.
От 2011 Супер 2000 (1.6 турбо и 2.0 атмосферни) и група Н ще бъдат валидни за Световния рали шампионат и всички регионални шампионати на ФИА. В допълнение, от 2011 всички новохомологирани Супер 2000 ще трябва да бъдат с 1.6 турбо двигател.
От 2010 последната ФИА 8860-2004 каска ще бъде задължителна за приоритетните пилоти, състезаващи се в кръгове от Световния рали шампионат. Каската, чието разработване отне 8 години на ФИА и ФИА Института осигурява на състезателите повишена сигурност във всички ключови ударни зони. Тя абсорбира 50 процента повече енергия при удар и има повишена способност да разпределя усилието при странични удари. Също така издържа на 30 процента по голяма енергия при пробиване и осигурява до 30 процента повече защита срещу нараняване предизвикано от прекомерни ротационни ускорения.
Повече детайли относно спецификацията на каската и нейните предимства ще бъдат разпространени своевременно.
Датите на следните 2010 състезания са коригирани:
31/3-3/4 HKJ Rally Jordan
7-11/7 BGR Rally Bulgaria
28-31/7 FIN Rally Finland
________________________________________________________________
Има и други интересни решения от днес, пълния текст е тук:
http://fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/wmsc/2009/Pages/wmsc_111209.aspx