Рали Великобритания - развитие

Дискусия за Световния рали шампионат

Мнениеот damon » Нед Сеп 18, 2005 21:26

P.Solberg написа:Петер Солберг спечели трагичното издание на рали "Великобритания". В последния сервизен парк лидерът Себастиен Льоеб е получил наказание от 2:10 минути, което го отпраща на 3-то място след Солберг и Дювал.


Ако Льоб беше взел десетте точки ставаше шампион още тук, след като се е оттеглил Маркус... Себастиен е решил съвсем закономерно да се дръпне назад и да не "триумфира" още тук... Едва ли сега борбата за титлата е толкова важна.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот plm » Нед Сеп 18, 2005 21:39

P.Solberg написа:Петер Солберг спечели трагичното издание на рали "Великобритания". В последния сервизен парк лидерът Себастиен Льоеб е получил наказание от 2:10 минути, което го отпраща на 3-то място след Солберг и Дювал.

Льоб е направил умишлено това закъснение,защото е неприятно да празнува световна титла при такава трагедия.
Парк е починал веднага след удара.Мартин сам в тази ситуация не е бил на себе си.Рованпера е дал инфо за голямата трагедия.
Организаторите отменят само тази отсечка,а Пежо обявява излизане от състезанието.
Организаторите обявяват колите да стигнат в сервизния парк.Тогава състезателите настояват за прекратяване на ралито.
И на това,а и на предишни състезания ми направи впечатление как пилотите си променят темпото според междинните времена.Когато два или три екипажа са близко по времена при каране всеки пилот се информира за времето на другите.И тъй като междинни времена има на всеки пети километър пилот може да знае темпото и на тези след него,които го интерсуват.А при такива бързи отсечки лесно се увлича,когато по време на каране пилота се информира за времената на преките съперници,т.е.постоянно и на единия,и на другия се казва -по-бързо,по-бързо...
Съвсем различно е на отсечки като на стадиона,където 50 000 зрители аплодират,НО там средната скорост беше около 60 км/ч.
В конкретния случай Гали доближаваше Мартин.И какво стана -Гали се метна на тази отсечка,но с късмет загуби 7 минути.И Мартин се удари,но фатално.
А колко различно беше,когато екипажите нямаха постоянно информация за времената на другите/а само извън отсечките/ и когато най-бързите караха първи.
Дано нашите чиновници от федерацията не кажат,че от ФИА искат на Траянови врата,например,пръв да стартира 10-тия./защото от ФИА не знаят за такова рали/.
В този смисъл ми се струва,че правилата в световния рали шампионат не са ...меко казано-огледани.И защо е това разместване-15-ти я от предишния етап да стартира пръв,а първия-петнадесети!
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот damon » Нед Сеп 18, 2005 21:50

plm написа:В този смисъл ми се струва,че правилата в световния рали шампионат не са ...меко казано-огледани.И защо е това разместване-15-ти я от предишния етап да стартира пръв,а първия-петнадесети!


Не мисля, че точно това е довело до този инцидент. Тимовете имат постоянна информация и повече сплитове от организаторите и наистина по време на състезанието при близки времена по време на етапа постоянно определят темпото. За мен обяснението е такова: съвременния рали спорт е обезопасен максимално, но все още си остава доста опасен спорт! При тези скорости в горите всичко би могло да се случи. Във Финландия не е много по-различно... Сега някой хора биха съжалявали, че са изместили ралито в по-сухо време, което доведе до невероятни скорости, но след като се обърне колата пътища много, нали? В един форум четох и някакви мнения, че е дошъл края на WRC автомобилите тъй като катастрофата много напомняла за края на гр.В. Не мисля, че WRC автомобилите не са максимално обезопасени, а и ФИА постоянно прави прогрес в това отношение (пресен пример - системата HANS от тази година). Просто ралито е опасен спорт и това е! Не мисля, че може да се намери вината в някой...
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот plm » Нед Сеп 18, 2005 22:17

Струва ми се,че ако на пилот в СЕ му казват,че изостава ...това не винаги е добро.Освен това на Уелс доста дълго се задържа този начин на работа и накрая изби...
Предишния ден много дебнене, постоянно засилване,никакво отпадане.Очакваше се отпадане.Но,не с трагичен финал.
Това високо темпо "трябваше" да вземе "жертви".
Или вместо "трябваше" да кажа "логично" е,нормално е.
И пак казвам,не трябваше да има трагичен финал.
Последна промяна plm на Вто Сеп 20, 2005 20:36, променена общо 1 път
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот crapbag » Нед Сеп 18, 2005 22:33

Самите пилоти не мислят за безопасността, и предпочитата да знаят междинните времена не че някой ги кара.
crapbag
 
Мнения: 132
Регистриран на: Вто Юли 19, 2005 22:01
Местоположение: София

Мнениеот damon » Нед Сеп 18, 2005 22:45

Току що изгледах репортажа от wrc.com за днес - нищо интересно нямаше в него. По-интересни ми баха три онборд видеота от СЕ14 - на Солберг, Гронхолм и Льоб. Просто скоростта беше убийствена - това рали на сухо изглежда е доста бързо и много прилича на Финландия. Дълги прави, леки завои, превали, тесен път в гората, трупи, скорост предполагам 180-190... Доста страшно ми се видя. Утре ще се опитам да ги сваля някак си тия видеота щото нещо не става за да мое да ги видите и вие.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот K_Power » Нед Сеп 18, 2005 23:53

Не може да дойде края на WRC автомобилите. Напомняли на група Б. Тези са ги писали някакви "специалисти". Не може, това е спорт и просто е така. Много лошо, цял ден съм като ударен, много ми е гадно за Майкъл, много ми харесваше как говори и какъв човек е. И две деца и е млад, просто е отвратително нещо, още не мога да възприема. Но пък като погледнем от друга страна, просто той се превръща като един от най-големите герои в историята на световния рали шампионат. Като герой загинал на бойното поле, например като случая със Сена през 94 или с Тойвонен през 86. По-обезопасена от тази 307-ца просто аз не мога да си представя. А пък направят ли колите по-слаби, ще се загуби интерес. Да не си мислите, че с Н4 не може да се направи толкова голяма катастрофа. Че Н4 на максимална скорост е горе долу колкото ВРЦ, но ролбарите са й по-тънки и самата кола като кола е по-нестабилна. Просто е абсурдно да се говори за ликвидиране на WRC автомобилите. А за системата ХАНС, специално в рали-спорта съм склонен да мисля, че може да причини катастрофа отколкото да помогне. Незнам дали си спомняте миналата година Паници, как му се беше изкривила и караше с главата на една страна и после изхвърли ХАНС-а през прозореца. Спорта е спорт, това не е балет и е опасен, че то дори и балета е опасен за балетистите, какво ли пък остава за рали-спорта.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот plm » Вто Сеп 20, 2005 21:33

Като гледах видеото от катастрофата видях,че удара е бил точно до/в/ Майкъл.307СС е купе с две врати,т.е. от всяка страна има по-дълга врата.Освен това няма колонка.При другите коли/Форд,Субару.Митсубиши,Шкода/навигатора е "скрит"зад колонка и ролбар.
Разбира се ,случилото се е съвкупност от много фактори.
Та,си мисля,че 307 не беше добър избор на Пежо.Две години с най-голям бюджет,с много добри пилоти и ...накрая-нищо.Може би ако бяха продължили с 206 щеше да бъде по-добре.
Пък и миналата година се "изхвърлиха",че мотора е много добър,та направиха 4 степенна кутия!Отгоре на всичко тя постоянно се чупеше.
Тази година са с 5 степенна,но все още не са решени проблемите с стоенето на колата с висока скорост.Колко катастрофи направи Грьонхолм с 307!Освен това се убедих,че е доста трудна за серизиране.
Тази кола няма плюсове/според мен/.
Явно това е неуспешен проект.
Отделно един фен е сметнал средната скорост на победителите във Беликобритания от 1990 до 2005г.
1990 - Sainz 98,98km/h
1991 - Kankunen 97,86 km/h
1992 - Sainz 99,31 km/h
1993 - Kankunen 85,22 km/h
1994 - McRae 97,85 km/h
1995 - McRae 99,06 km/h
1996 - само СШ F2
1997 - McRae 97,49 km/h
1998 - Burns 98,99 km/h
1999 - Burns 99,96 km/h
2000 - Burns 102,44 km/h
2001 - Gronholm 104,42 km/h
2002 - Solberg 104,68 km/h
2003 - Solberg 108,19 km/h
2004 - Solberg 106,18 km/h
2005 - Loeb (средно до СЕ14) 109,36 km/h
2005 - Solberg (и след СЕ14) 108,66 km/h
Нали вече е обявен и календара за 2006 и там това рали е последно-т.е.в дъждовно,мъгливо и кално време-по-ниски скорости.
Размисли...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот K_Power » Вто Сеп 20, 2005 21:40

Форда също е с две врати, незнам, но според мен наистина не е успешен, но аз лично не съм съгласен, че е и провал. Като разбрах в началото, че е CC наистина бях разочарован, не ме е очаровала с нещо повече тази кола, но по-добър избор щеше да бъде обикновеното купе на 307, отколкото кабриолета. Но пък от друга страна, колите кабриолет би трябвало да са по-усилени. Много неща са, но мисля, че не може да се обвинява никой. Наистина факторите довели до катастрофата са много.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот plm » Вто Сеп 20, 2005 21:59

Правилно,и Форда е с 2 врати,но са по-къси някак си.
А ми се струва,че 307 е провал,защото 206 беше много успешно.И затова с 307 има връщане,няма развитие/относително,разбира се/.
Този модел няма да остане в историята като успешен.
Когато една концепция не е добра работата за подобрение е мъка.
Обратно,когато е добра всичко върви с лекота.
Примери-205Т16-от началото перфектни.
Ксара кит кар-много добро начало в СШ-2 победи срещу ВРЦ. Последва добро развитие.
206-още от появяването си има победи.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот K_Power » Вто Сеп 20, 2005 22:04

Наистина. 206 е правен прототип ВРЦ през 98 и са в шампионата през 99 и вече през 2000 нямаше кой да ги настигне в шампионата при конструкторите. за 307 е нормално по-дълги врати, кабриолетите знаем, че са така. Но наистина беше грешка, трябваше да се седи с 206 WRC и това е или пък да бяха направили 307 хечбек-а, по него нямаше колко толкова неща да правят по-различни от тези на 206 отколкото на ЦЦ-то. Просто си има коли, които стават за рали автомобили и такива, които не са създадени просто.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот plm » Вто Сеп 20, 2005 22:15

Рекламна стратегия!Това е.
205 с участията си в СШ сигурно стана най-успешния модел.Но,бегачката нямаше абсолютно нищо общо с нормалните.Условието е да е запазен силуета и да напомня за 205.Но,при гр.Б беше по-различно.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот damon » Вто Сеп 20, 2005 22:34

K_Power написа:А за системата ХАНС, специално в рали-спорта съм склонен да мисля, че може да причини катастрофа отколкото да помогне. Незнам дали си спомняте миналата година Паници, как му се беше изкривила и караше с главата на една страна и после изхвърли ХАНС-а през прозореца.


Не си прав за HANS. Според мен това е немалка крачка към повишаване на сигурността. Системата е направена за да може да се обездвижи главата при евентуален удар, тъй като тя не е прикрепена с колани и изпитва доста голямо натоварване, което може да доведе и до счупване на врата. Примерно ако Ристо Манисенмаки (бившия навигатор на Макенен) беше със ХАНС когато катастрофираха (на Монте ли беше... не помня) нямаше да се контузи по такъв начин, че повече да не може да седне в състезателна кола. Наистина при Ф1 е доста по-лесно привикването към ХАНС-а тъй като пилота не си движи толкова главата. При навигаторите движението на главата надолу към записките също не е лесно... Скоро гледах видео с камера към пилота при катастрова със и без ХАНС. От едната страна (пилота беше Рованпера) главата му се растресе във всички посоки и изобщо не се почувства добре след това (явно някаква контузия във врата), във втория случай главата му просто се заклати, но ги нямаха тия махаловидни движения на главата във всички посоки, които водят до тежки контузии. Като всяко ново нещо има момент на привикване, но май пилотите лека полека посвикнаха, а и е за тяхно добро...
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот K_Power » Вто Сеп 20, 2005 22:35

206 също напомня за силуета на обикновеното. За 206 ВРЦ е най-доброто ВРЦ правено някога.
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот plm » Вто Сеп 20, 2005 22:54

Относно сигурността на сегашните коли едва ли много може да се подобрят.ХАНС системата е полезна според мен.И Мартин на предишната си голяма катастрофа имаше проблеми с главата.Сега е невредим.
В рали спорта е лошо друго.
Никога кола от Ф1 или от пистово състезание не ноже да се удари в дърво или подобно препятствие.Защото няма такива.Трасетата са изкуствени.Но,съм сигурен,че ако кола от Ф1 все пак се удари странично в здраво дърво-ще е много лошо.
Да де,ама на ралитата това им е чара.Трасетата са естествени.
Не може да се изсекат всички дървета около отсечките и да се сложи пясък.
Размисли...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

ПредишнаСледваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта

cron