P.Solberg написа:Петер Солберг спечели трагичното издание на рали "Великобритания". В последния сервизен парк лидерът Себастиен Льоеб е получил наказание от 2:10 минути, което го отпраща на 3-то място след Солберг и Дювал.
Льоб е направил умишлено това закъснение,защото е неприятно да празнува световна титла при такава трагедия.
Парк е починал веднага след удара.Мартин сам в тази ситуация не е бил на себе си.Рованпера е дал инфо за голямата трагедия.
Организаторите отменят само тази отсечка,а Пежо обявява излизане от състезанието.
Организаторите обявяват колите да стигнат в сервизния парк.Тогава състезателите настояват за прекратяване на ралито.
И на това,а и на предишни състезания ми направи впечатление как пилотите си променят темпото според междинните времена.Когато два или три екипажа са близко по времена при каране всеки пилот се информира за времето на другите.И тъй като междинни времена има на всеки пети километър пилот може да знае темпото и на тези след него,които го интерсуват.А при такива бързи отсечки лесно се увлича,когато по време на каране пилота се информира за времената на преките съперници,т.е.постоянно и на единия,и на другия се казва -по-бързо,по-бързо...
Съвсем различно е на отсечки като на стадиона,където 50 000 зрители аплодират,НО там средната скорост беше около 60 км/ч.
В конкретния случай Гали доближаваше Мартин.И какво стана -Гали се метна на тази отсечка,но с късмет загуби 7 минути.И Мартин се удари,но фатално.
А колко различно беше,когато екипажите нямаха постоянно информация за времената на другите/а само извън отсечките/ и когато най-бързите караха първи.
Дано нашите чиновници от федерацията не кажат,че от ФИА искат на Траянови врата,например,пръв да стартира 10-тия./защото от ФИА не знаят за такова рали/.
В този смисъл ми се струва,че правилата в световния рали шампионат не са ...меко казано-огледани.И защо е това разместване-15-ти я от предишния етап да стартира пръв,а първия-петнадесети!