Страница 1 от 5

За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Сря Мар 18, 2009 22:06
от popodopolo
Днес цял ден зяпам клипове от легендарната група Б!То не са звуци,карачи,автомобили и особенно публиката....
Сигурно това са най-големите щастливци :cry:
Още повече като гледам накъде върви рали спорта не само у нас а и по света....
И май ще ни остане само тази носталгия по миналото :cry:
http://www.youtube.com/watch?v=K3Mag3kA ... xt_from=PL


пп.Нека някой запознат сподели какви времена са давали колите от Гр.Б сравнени със сегашните WRC-та/говоря за еднакни скоростни отсечки/!
Смятам че доста хора ги вълнува този въпрос!

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 01:16
от bg_rallyfan
popodopolo написа...

Наистина "група Б" бяха завладяващи коли. Повече от клиповете съм ги гледал, дори имам един диск само "група Б" които не излиза от CD-то ми. А също така някои от тези чудовища съм ги гледал на живо ( колкото от тях са идвали на "Златни пясъци"). Наистина ще е хубаво, ако някои от колегите който е по навътре и може да намери резултати от едни и същи ралита и отсечки ( ако има такива ) от тогава и сега да ги сподели, ще е интересно!! Много от нещата тогава и сега не са същите, и за жалост са се променили към лошото. Колко и различни коли има само, зрителите колко са ? Това са времена където за жалост мисля, че няма да изживеем повече, поне в този живот!!

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 04:04
от lancia_hf
С еднакво умиление ще си спомням и за група Б и за WRC...

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 09:11
от beta_racing
Ако някой даде резултати по етапи от Рали Хеброс 2008-ма ще можем да сравним етапите "Здравец", "Асеновград", "Пещера" и "Капитан Димитриево" от миналата година с тези от 1986-та. В брошурата на ралито за 1987 година етапите са били с дължина, както следва: "Здравец" е била също 14км, както през 2008-ма, "Асеновград" се е казвала "Лясково" и е била само с 50м по-дълга от варианта за 2008, който бе 5,35км, "Пещера" е била с около 500м по-дълга, т.е 32,43км, а "Капитан Димитриво" е била със 120м по-къса - 5,00км.
В брошурата за 1987 година са дадени най-добрите времена на пилотите по тези отсечки от 1986, от което би трябвало да следва, че за да ги сравняват, значи и през 1986 година тези етапи са били със същата дължина.

Друго: отсечка, карана и през 1986-та, и през 1987-ма е "Марково". Тя е част от "Здравец" през 1987-ма, но има момент, когато карат само нея (някъде до разклона за Гълъбово) и следователно в изданието на ралито за 2008-ма няма как да сравним времената, но можем да я сравним с времената от Планинско Марково 2008, което беше с горе-долу същата дължина като тази от 1986-та и 1987-ма - 5,50км.

Тъй като сравнявах времената лятото, когато имах резултати от Рали Хеброс 2008, помня, че на някои етапи по-бързи са N-ките, на други - колите група Б. Разбира се, колите, които са били карани в България, може би не са "баш" най-силните, с които са разполагали в Световния шампионат, но пък от друга страна, в онези години разликата в техниката между световения и европейските шампионати не е била чак пък толкова драстична, за да давам дефиниция на колите, карани в България, като "слаби" :D
В този ред на мисли (че времената на група N и Б са горе-долу еднакви), сегашните WRC-та направо ще отвеят колите от група Б.

Ето времената от 1986 година:
ИК1 "Здравец" (14,00км) - Ферианц/Тандари (Ауди Куатро) - 7:41 минути
ИК3 "Лясково" (5,40км) - Великов/Илиев (Нисан) - 3:36 минути
ИК12 "Марково" (5,50км) - Ферианц/Тандари (Ауди Куатро) - 2:56 минути
ИК13 "Капитан Димитриево" (5,00км) - Ферианц/Тандари (Ауди Куатро) - 2:48 минути
ИК14 "Пещера" (32,43км) - Ферианц/Тандари (Ауди Куатро) - 20:21 минути


Тук ще да попълня (когато някой даде резултати) времената от 2008-ма година:
СЕ2/6 "Здравец" (14,00км) - Ясен Попов/Никола Попов (Мицубиши Лансер ЕВО 9) - 7:45,5 минути
СЕ3/7 "Асеновград" (5,35км) - Пламен Стайков/Слав Ландов (Мицубиши Лансер ЕВО 9) - 3:26,4 минути
Най-добро време от Планинско Марково (~5,50км) - Николай Паунов (Мицубиши Лансер ЕВО 9) - 2:40,040 минути
СЕ11/13 "Капитан Димитриево" (5,12км) - Ясен Попов/Никола Попов (Мицубиши Лансер ЕВО 9) - 2:41,6 минути
СЕ10/12 "Пещера" (31,90км) - хх/хх - хх:хх минути

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 10:02
от txl
Пещера, откакто асфалтираха частта покрай язовира - мисля от 2005-та, трудно може да се сравнява с преди. Изобщо, доста трудно е да се направи такова сравнение, за съжаление.

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 10:36
от beta_racing
Да, така е! Промяната на "Пещера" е може би най-голямата от всички изброени етапи. Признавам си, че забравих за нея. Но така или иначе сегашните WRC автомобили няма да имат абсолютно никакъв проблем да се справят на която и да е отсечка с колите от група Б :)

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 11:20
от KABEL
Стив Бломквист в едно интервю казва че сегашните са по бързи с над секунда на километър.Интервюто е от 2008.

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 11:27
от P.Solberg
Напълно нормално WRC-то да е по-бързо. Все пак е доста по-балансирана кола отколкото група Б-то, но пък и двете дават доста голямо удоволствие като ги гледа човек.

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 17:31
от trouble
"Здравец" (14,00км) - 7.45,5 - Ясен Попов - Ево9
"Лясково" (5,40км) (Асеновград 5,35км.) - 3.26,4 - Стайков - Ево8
"Капитан Димитриево" (5,12км) - 2,41,6 - Попов - Ево9

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 17:41
от popodopolo
P.Solberg написа:... доста голямо удоволствие...

Ей това е.....
Удоволствието!Като гледам тоя клип и особенно Ауди-тата какъв звук вадят,какво ускорение :shock:
Мнението ми е че WRC-то ако печели то това е от поведението си в бързите завой!
WRC-тата според мен не са чак такова зрелище като мастодонтите от Гр.Б!Но за жалост и те изчезват от битките....
А честно казано ме е яд да ги гледам тези Супер-и :twisted:
Дано имаме шанса /някой като мен де/ догодина да видим на живо C4 и Focus WRC!

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 20:08
от bg_rallyfan
[quote][/quoteМнението ми е че WRC-то ако печели то това е от поведението си в бързите завой!
]
Аз мисля, че ако се вярва на Бломквист (нямама причини да не вярвам на стария Стиг) разликата идва от затворените завои, някакси в обратните, и 2,3 са по мудни гр.Б. Вальо не искам да давам повод за конфликти с времената. Чисто статестически и любителски. Обичам този спорт, и всичко свързано с него ме интересува живо!! Не съм много в час с технолотиите, но знам че сред вас има хора където са доста навътре. Ако можех сам да намеря това което търся, щях да съм го намерил досега!!

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 20:22
от vikikos
Някой по горе беше казал,че е безсмислено да се сравняват WRC колите с гр.Б, и е така.Технологии от преди 30 г. няма как да са конкурентни днес.Нали не всичко е конски сили...само в гумите ако се направи сравнение и се виждат разликите.Наистина не можем да сравняваме двете епохи.Спомням си А.Шварц на едно демонстративно състезание в Германия с Ауди S1,след като слезе от него,каза че с Тойота Корола WRC се дават по добри времена.

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 20:28
от plm
Както каза txl не може да се прави сравнение. Още повече с времената.
Със сигурност "грубите" коли гр.Б ще загубят по време от новите ВРЦ-та с многото компютри, даже ще са по-бавни и от новите Н4. НО, Н4 правят времена без никаква атрактивност, карат на 2-3 000 оборота, не са шумни,...
Група Б се помни заради атрактивноста.
Като резултати отдавна сегашните Н4 са подминали първите ВРЦ коли.
За периода 2011-2013 въобще не ми се говори, защото смешните/скъпи/ супери нито ще са бързи, нито атрактивни. Каква е тази бегачка, която след обратен завой не тръгва.
И феновете няма какво да гледат.
Та, гр. Б може да не са най-бързите коли, но съчетано с атрактивност дълго ще се помнят. Всъщност феновете се кефят на видяното, а не на времената.

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 21:29
от stan^wrc
Това е вярно,че феновете искат да гледат зрелища и атрактивни изпълнения,но за производителите е по -важно автомобила им да е бърз и надежден-не атрактивен.По този начин ще има добър пазар за тяхната кола,защото всеки пилот гледа да е с бърз автомобил,това е най-важния критерий при закупуването на състезателен автомобил.Аз лично съм нямал възможност да наблюдавам на живо автомобилите от гр."Б",но но съм си добил до известна степен представа за какво става на въпрос.30 години след тяхната хегемония по трасетата ,те все още поразждат емоции в автомобилните фенове.Това,което ми остана като един от най-хубавите спомени от близкото минало е звукът от FORD Escort WRC на Илия Царски и автомобилите гр."А".Автомобилите,които днес гледаме по трасетата също ми допадат и аз страшно много ги харесвам.Поздрави Станимир Иванов :D :D :D :D

Re: За група Б....с носталгия

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 21:40
от todor hristov
Аз очаквам интересни неща от 2013.Голямо бъдеще има в тия малолитражни турбинни агрегати.Какво ще кажете за Пежо 207 1.6 турбо,270-300к.с. тегло 1000кг,двойно предаване.Или същото Клио,или Колт.Очаквам неочакваното!