от Chavo » Чет Окт 30, 2008 11:51
Състезанието наближава. През последната седмица много от отборите и техните пилоти изразиха своите високи очаквания към предстоящото състезание, но само с приказки не става. Трябва да покажеш какво можеш на трасето и това ще се види скоро.
Организаторите на ралито, залагат като брой на повече етапи от обичайното в Световния шампионат, но по-къси като дължина. Това може да е както предимство, така и недостатък. От една страна пилотът трябва да запази концентрация за по-малко време в един етап, което го улеснява, но от друга може и да загуби ритъм с тези къси етапи и настройката му за следващият етап да е по-трудна. А като цяло етапите в рали Япония са трудни за запомняне и записките, които са нови за това рали, трябва да са наистина прецизни.
На импровизирания шейкдаун, който се проведе на стадиона в Сапоро, Даниел Сордо даде най-добро време.
Времето в Япония е лошо в момента, като на места има много кални участъци, а е завалял и сняг. Заради това организаторите обмислят идеята да отменят един етап в Петък, който се кара на два пъти и е дълъг 13 км. Като цяло първият ден от ралито се определя като най-труден,пътищата са по-тесни, докато пътищата по които ще се кара втория и третия ден са по-широки и по-бързи, сравнение с тези от предни издания на ралито.
Льоб също предпочита новият вариант на ралито. Ето какво казва той: " В Обихиро повечето от етапите си приличат, докато тук в Сапоро има по-голямо разнообразие. Имаме различни макадамови настилки, пътищата са различни, те са както бързи и широки, така има и тесни участъци и това ще направи ралито по-интересно.
П.П. Решението е взето, горе посочените етапи са отменени. Също от съображения за сигурност неделният етап Sikot, който също се кара два пъти е с намалена дължина. Ралито започва тази нощ, в Четвъртък срещу Петък.