Рали Корсика 10-12.10/2008

Дискусия за Световния рали шампионат

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот txl » Съб Окт 11, 2008 13:51

Микелсен е спукал гума на СЕ7 и я е сменял в етапа. После пак е дал газ, това са времената от СЕ9:
1. S. LOEB 9:23.9
2. F. DUVAL +1.8
3. M. HIRVONEN +3.2
4. J. LATVALA +5.3
5. P. SOLBERG +8.6
6. A. MIKKELSEN +9.2
7. U. AAVA +20.6
8. T. GARDEMEISTER +26.3
31. C. ATKINSON +1:24.8
Не знам какво е станало с Аткинсън...
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот txl » Нед Окт 12, 2008 13:01

Малкълм Уилсън вече е казал, че Хирвонен ще е втори. Дювал трябва да изгуби повече от 2 минути, а Латвала само минута и половина... Фарс отвсякъде. Сега ще го видим.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот txl » Нед Окт 12, 2008 13:37

Chavo написа:Ами доста слаба дума си избрал, за това което ще се случи.

Ами значи не съм се изразил правилно... Все пак да видим какво ще стане, иска ми се да не е истина.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот txl » Нед Окт 12, 2008 14:25

Hirvonen against position switch

BP Ford Abu Dhabi team leader Mikko Hirvonen doesn’t want his team to promote him up the leaderboard at the expense of his fellow Ford drivers.

Hirvonen slipped from second to fifth on Sunday’s opening stage after hitting a pothole and puncturing one of his tyres. But by the end of the following test, only the Fords of Jari-Matti Latvala and Francois Duval stand between him and regaining second. And with Ford and Hirvonen desperately in need of points to challenge Citroen and Loeb in this year’s WRC title, the team is likely to order the cars ahead to slow down and let Mikko back to the runner-up spot.

Mikko, however, felt he didn’t deserve to be helped into second. “I want to finish fourth; I really hope we don’t do any changes,” he said in the service park. “I don’t want to do it like that. I lost the championship with punctures; I had one in Germany, a very crucial one in New Zealand that cost me victory and now here again. And this is something I could have avoided. I saw the hole from far away but decided to go over it. So I deserve it. My mistake. Jari-Matti had a really good rally, I hope he can get a podium finish.”

Хирвонен против смяна на позициите

Лидерът в отбора на Форд Мико Хирвонен не иска отборът му да го изкачи в класирането за сметка на неговите съотборници във Форд.

Хирвонен пропадна от второ на пето място в първия неделен етап след удар в дупка и спукана гума. Но до края на следващия етап, само Фордовете на Латвала и Дювал останаха пред него и пред възможността да финишира втори. Предвид отчаяната нужда от точки за Форд и Хирвонен за да се доближат до Ситроен и Льоб в шампионата, вероятно е отборът да нареди на колите пред него да намалят и да пропуснат Мико.

Мико обаче чувства, че не заслужава помощта за второ място. "Искам да завърша четвърти, наистина се надявам че няма да правим никакви промени повече", каза той в сервизния парк. "Не искам да го правя по този начин. Изгубих шампионата със спукани гуми, една в Германия, една много важна в Нова Зеландия, която ми струва победата и сега отново. И това е нещо, което можех да избегна. Видях дупката отдалече, но реших да мина през нея. Така че си го заслужавам. Моя грешка. Яри-Мати направи наистина добро рали, надявам се че ще завърши на подиума."

Респект за думите на Мико! Първо за това, че не иска незаслуженото място, и второ - че гледа реално на нещата и си обяснява нещата (позицията в шампионата) с истинската им страна, а не с късмет. Но той и затова е там (в борбата за световната титла), защото гледа реално на нещата.

Въпреки всичко по рали радиото слушам за евентуални закъснения (или предварения) на часовите контроли на Латвала и Дювал, така че да пропуснат Хирвонен. Ще видим какво ще стане.

Едит: Междувременно Льоб финишира и печели рали Корсика 2008.

Едит 2: Дювал е стартирал с две минути предварение на последния етап (получава +2:00 минути), а Латвала - с 9 минути закъснение (получава +1:30 минути)...
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот rally_m » Нед Окт 12, 2008 15:51

Ей много смотан тоз Уилсън.Момчетата 2 дена карат на макс (Латвала и Дювал) и накрая ще се подиграе така с усилията им :evil: Добре е,че Хирвонен е наясно с нещата и мястото си в това рали.Найстина чест му прави това негово изказване.
Аватар
rally_m
 
Мнения: 528
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 18:15
Местоположение: Шумен
Име: Бойко Стойчев

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот txl » Нед Окт 12, 2008 16:01

И друго има, Дювал не кара на макс... За първия ден не съм сигурен, но през втория ден имаше нареждане да стои зад Хирвонен. Поне да го бяха оставили да кара както може и да се опита да гони Льоб, като така и така ще правят такива грозни сцени накрая.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот todor hristov » Нед Окт 12, 2008 16:03

сега ако съм на ФИА ,да изтъпанят милионна глоба на Уилсън,та да му свият перките. Не им стана ясно на босовете в моторните спортове,че с тия интриги таковат мамата на спорта и на феновете.
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот bat_jori » Нед Окт 12, 2008 18:55

не се изненадвам от екипа на форд -такъв си е стила им жалки и нагли.но съдбата ще ги награди
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот plm » Пон Окт 13, 2008 07:50

Четох интервю с Малкъм Уйлсън, в което накрая казва:
" ...Проблема е, че създаването, възпитаването на пилот изисква много време и на всеки ще му е трудно да победи Льоб през следващите 5 години. А тогава той ще бъде едва на 40...".
:D :D :D
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот plm » Пон Окт 13, 2008 20:53

Много неприятно стана на Корсика с тези тактически маневри.
Такива неща винаги е имало и ще има. Да, тактиката не развива спорта /даже обратно/, но помага и е необходима за постигане на успехи.
Пресен пример: Димитър Илиев-рали Твърдица- републикански шампионат.
Преди доста време четох изказване/мисъл на .../не си спомням кой, но успешен състезател/ :
" Не е добър пилот този, който побеждава втория с много, с часове."
Колкото по-голяма е конкуренцията, толкова по-малко място има за тактически ходове.
Сега на Корсика го направиха умишлено ясно, преди старта на последната отсечка. За да могат Латвала и Дювал да карат до последно. А не да спрат преди финала в отсечката и да чакат. Както преди години са декласирали Сайнц, че е спрял на опасно място преди финала да си "коригира" времето.
Плуто сподели, че на пресконференцията са аплодирали Льоб, но не и пилотите на Форд, които очевидно не са били радостни.
Нали много се дискутира Корсика и нормално е да ни припомнят историята с подобни примери.
Направи ми впечатление как е реагирал Колин на Каталуня 1995. Трябвало е да пусне Сайнц като спре за малко на последната отсечка. Въобще не е спрял, даже е щял да прегази хората на Субару, които са му махали да спре. Е, после е закъснял за последната контрола...
Малко встрани: Колин се "опълчи" на шефа на Шкода и ...не завърши.
Ами Ситроен? Защо миналата година наеха Дювал?
Тогава той трябваше да се бори с Грьонхолм , макар и в Кронос.
Сега го наеха от М-спорт да се бори с ...Льоб.
Пилотите в световния шампионат трябва да се подчиняват , колкото и да им е неприятно.
Пак, казвам - погледнато формално, няма нарушения.
Ако, има такива ще има протести.
Това не ми харесва, но е факт.
Нормално е, като има кръг от СШ шефовете на отбори да говорят.
Искат през 2010 да има 14 ралита, увеличение на рестрикторите на 35 и ограничаване на налягането на 2...
Това ще е интересно.
Трудно е на всички състезатели и отбори в годините, когато кара Льоб, но пък е удоволствие да се гледа карането му. Определено има разлика.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот plm » Пон Окт 13, 2008 22:41

Chavo написа:" Не е добър пилот този, който побеждава втория с много, с часове."
Много интересно изказване, опитвам се да го осмисля, да не реагирам прибързано, но въпреки това не го възприемам. Може би ще ми трябва време.
Значи един вид Льоб не е добър, така излиза. Или може би излиза нещо друго?
...

Може би Льоб не е печелил с повече от минута. Не знам. И така да е той е побеждавал.
И аз тази мисъл я осмислях много време.
Някога.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот plm » Вто Окт 14, 2008 18:46

Много фенове от цял свят са изпратили мнения или въпроси до Малкъм Уйлсън относно действията на М-спорт на Корсика. Ето какво е получил един много активен чешки фен - Мирек, който остро негодува защо включиха и Стобарт.


Dear Mr Fric

Many thanks for taking the time to contact us to explain your views.

Rallying is a complex sport and the situation in which we found ourselves in Corsica was far from ideal. However, we at the BP Ford Abu Dhabi World Rally Team had to take whatever steps were necessary within the sport to keep alive our hopes of winning the manufacturers' world title for a third consecutive season and to give Mikko Hirvonen the best opportunity of claiming the drivers' crown.


Of course, we considered the introduction of team orders extremely carefully on the final day and analysed all the options available to us. We settled on this method as the best when there were no other alternatives available to us. Tactics have long been a part of the WRC and accepted as an integral part of the sport by the FIA, teams and competitors alike.

Many thanks for your interest and I hope this helps answer your concerns.

Best regards



Malcolm Wilson
Managing Director
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот Astra_26 » Вто Окт 14, 2008 22:53

Това не е никакъв конкретен отговор, а просто измъкване от ситуацията с проявена учтивост "английски тип". :mrgreen:
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Рали Корсика 10-12.10/2008

Мнениеот P.Solberg » Сря Окт 15, 2008 10:23

Все пак е получил някакъв отговор, което примерно у нас никога няма да стане. Това, което направиха Форд наистина не е особено честно и колигиално, но Малкълм Уилсън винаги е бил такъв - пари и интереси, никакво спортменство.
Относно Себастиен Ожие, за мен не виждам нищо впечатляващо в резултатите му. Три победи на абсолютен късмет, където водещите в ралито отпадат и едно рали, в което води убедително и се удари по най-елементарния начин. Щеше да ми е интересно да го пуснат тази година на "Молова гора" надолу да видим колко е добър. Отделно цялата френска федерация и Ситроен стоят зад него, остана и да не стане шампион. Така, че Льоеб е светлинни години пред Ожие, и вторият трябва да покаже много, за да бъде поне малко сравняван със Себ.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Предишна

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта

cron