Най-великите пилоти!

Дискусия за Световния рали шампионат

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот plm » Сря Юли 02, 2008 20:39

beta_racing написа:Това ще е супер :P

На теб ще ти подаря оригинала.
На мен ми стига копие. :D
Разгледай и това за Колин.
http://www.ewrc.cz/ewrc/serialy.php?serial=10
Последна промяна plm на Сря Юли 02, 2008 20:45, променена общо 1 път
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Сря Юли 02, 2008 20:41

plm написа:
beta_racing написа:Това ще е супер :P

На теб ще ти подаря оригинала.
На мен ми стига копие. :D

Ееее, стига, стига, не мога да го приема :oops: :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот todor hristov » Сря Юли 02, 2008 20:44

а не може ли да го качите на тракера?
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот plm » Сря Юли 02, 2008 20:47

beta_racing написа:
plm написа:
beta_racing написа:Това ще е супер :P

На теб ще ти подаря оригинала.
На мен ми стига копие. :D

Ееее, стига, стига, не мога да го приема :oops: :D

На Боровец ще се разберем. :D
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Сря Юли 02, 2008 21:14

plm написа:На Боровец ще се разберем. :D

Дадено :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот damon » Чет Юли 03, 2008 00:08

todor hristov написа:а не може ли да го качите на тракера?


Не съм сигурен дали е същия, но в тракера има филм са такова име доста отдавна: http://torrents.rally-club.net/details. ... f84fc19c1f

Иначе благодарности за Дамян. Темата е удивително интересна! Браво. :)
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Чет Юли 03, 2008 00:12

damon написа:
todor hristov написа:а не може ли да го качите на тракера?


Не съм сигурен дали е същия, но в тракера има филм са такова име доста отдавна: http://torrents.rally-club.net/details. ... f84fc19c1f

Иначе благодарности за Дамян. Темата е удивително интересна! Браво. :)

Мерси :o
Иначе не бях забелязал, че на обложката, която е показал Пламен, пише Pedal To The Medal :roll: Но все пак би трябвало да е нещо по-различно, поне според мен :roll:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот SGCasper » Чет Юли 03, 2008 00:56

Има един диск за колин преди смърта му някъв от рода на бенифис, казва се педал то метал, все пак тва си е негова реплика, този , филм който има плм, мисля съм гледал или по телевизията или някъде в нета много негови приатели и журналисти разказват за него и прочие, до като другия диск е кариерата му и втората част с форда вози една журналистка и и показва някой техники на каране и и обеснява. аз имам този с обесненията но може скоро да вземе и трибюта да си купя ей така за колекцията, ама аз ги дебна за по 1-2 паунда някой който си гу е купил ей така и после на гаражни разпродажби.

аз имам този но ми е бг случайно и ако някой има чак толкова интерес мога да помоля някой да го вземе и да се свали на тракера, ама предполагам го има по замунда и прочие

http://cgi.ebay.co.uk/COLIN-MCRAE-PEDAL ... 286.c0.m14
Аватар
SGCasper
 
Мнения: 506
Регистриран на: Сря Фев 22, 2006 12:38
Местоположение: plovdiv
Име: Stoyan Genov

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот plm » Чет Юли 03, 2008 06:56

http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal.php?groups=7
По средата има поредица с Колин /видео лекциите му/.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Чет Юли 03, 2008 15:17

Най-великите пилоти, номер 10 - Колин Макрей!
Изображение

За Колин Макрей може да се каже, че е роден, за да кара автомобил!
През средата на 90-те години на миналия век той имаше най-невероятната способност да прекара своята Импреза през горите по-бързо от всеки друг! Точно тази способност и смелост му спечелиха 25 победи от общо 146 старта в Световния рали шампионат!

Колин Макрей е роден в Ланарк, Шотландия на 5 Август 1968 година. Баща му Джими е Британски рали шампион, а по-малкият му брат Алистър също е рали пилот.

Първоначално Колин кара мотор, но скоро разбира, че е привлечен повече от "магията" на четири колела. Той е само на 16 години когато продава своя мотор, за да си купи Мини Купър, с който започва да се състезава. Година по-късно, през 1985-та, Колин преговаря с отбор, за да вземе друга кола - Хилмън Авенджър -, с която да се състезава в краткоро Рали Кеймс Стейджис, недалеч от неговия дом. Той го завършва на 14-то място в генералното класиране и първи в своя клас.

През следващата 1986 година Макрей се прехвърля на Талбот Сънбийм, с който кара в Шотландския рали шампионат. Стилът на каране, който Колин демонстрира, му носи слава и той често е сравняван с Ари Ватанен, който винаги е бил идолизиран от самия Макрей!

Изображение
Първата по-сериозна бегачка, която Колин Макрей кара, е точно този Талбот Сънбийм!

Следващата кола, която Колин използва, е Воксхол Нова (Опел Корса), а по-нататък той продължава с Форд Сиера Корсуърт! Първото му рали в Световния рали шампионат е през 1987 година именно с малката Нова.

Изображение
Колин Макрей по калните шотландски пътища!

Когато финишира на шесто място в РАК Рали '90, Колин Макрей веднага е забелязан от шефа на Продрайф Дейвид Ричардс, който се свързва с Джими (бащата на Колин), а договорът му за отбора на Субару е направен почти веднага след това. През идните 1991-ва и 1992-ра Колин Макрей става британски рали шампион!

Изображение
Макрей на път към първата си титла в Британския рали шампионат, дошла през 1991 година!

Освен добрите си резултати у дома, Колин започва да се изявява и на световната сцена! Никой няма да забрави лятото на 1992 година, когато в горите покрай Юваскила, на Рали 1000 езера, Макрей преобръща колата си цели четири пъти - един на шейкдауна и три в самото състезание -, но все пак успява да завърши и то на осмо място!




Две от преобръщанията на Колин по време на Рали 1000 езера '92!

Колин Макрей не е далеч от първата си победа в световните ралита - тя идва през следващата 1993 година. Той побеждава в Рали Нова Зеландия '93, като тази победа е и първа за новосформиралия се в Световния рали шампионат отбор на Субару с пилоти (освен Макрей) Хану Микола и Марку Ален. Това първо победно рали за Колин от Световния рали шампионат е едно от последните състезание за Субару Легаси. До края на сезона то е заместено от по-новата Импреза 555.

Изображение
Колин Макрей/Дерек Рингър на РАК Рали '93 с вече новата Импреза 555!

Субару Импреза 555 може да се каже, че е колата на Колин Макрей! В следващите години той ще спечели 15 пъти с различните еволюции на модела от 1994-та до 1998-ма! През 1994 година Макрей печели за втори път Рали Нова Зеландия, като така добавя втора победа към своята "колекция" от спечелени ралита от Световния рали шампионат. Само няколко месеца по-късно той печели за първи път родното си РАК Рали '94, с която победа дава сериозна заявка за силно представяне през следващия сезон!

Изображение
Победителите в РАК Рали '94 Колин Макрей/Дерек Рингър преди края на ралито!

През следващата 1995 година следват още две победи - отново на Рали Нова Заленадия и РАК Рали, но последната от тях (тази на родна земя) е наистина невероятно емоционална! След голяма битка със съотборника си в Субару Карлос Сайнц за първото място, все пак Колин успява да се наложи и печели световната титла за 1995-та със само 5 точки преднина пред испанеца! Победата е наистина емоционална, защото изцяло британският екипаж и отбор спечелват титлата именно на родна земя, като освен това Макрей/Рингър са първите британски шампиони в историята на Световния рали шампионат!

Изображение
Колин Макрей/Дерек Рингър (в центъра - дясно/ляво), Карлос Сайнц/Луис Моя (най-дясно/най-ляво) и Ричард Бърнс/Робърт Рийд (горе в дясно/ляво) на подиума на РАК Рали '95!

През 1996 година Макрей побеждава в три ралита ("Акрополис", "Сан Ремо" и "Каталуния"), но въпреки това е на второ място и то на цели 31 точки зад победителя за този сезон - Томи Макинен! През 1997 година Макрей е победител в цели пет ралита ("Сафари", "Корсика", "Сан Ремо", "Австралия" и родното "Network Q Рали" [новото име на "РАК"]), но отново е втори в шампионата на само една точка от победителя за втори пореден път Макинен!

Изображение
Рали Акрополис '97 - едно от отпаданията на Колин Макрей/Ники Грист, непозволили им да спечелят световната титла за 1997 година!

Сезон '98 е не толкова успешен за Макрей, имайки предвид успехите му в предишните три години. Той печели в ралитата Португалия, Корсика и Акрополис, но остава трети зад шампиона за трети пореден път Томи Макинен и първия му подгласник Карлос Сайнц.

През 1999 година Макрей подписва с отбора на Форд, които за началото на този сезон изваждат новото си уръжие - Фокус WRC. След две отпадания на "Монте Карло" и "Швеция" първата победа на модела идва на Рали Сафари, където Макрей печели. Въпреки двете отпадания в първите две ралита, стартът на новата кола може да се счете за доста убедителен, защото Макрей печели и следващото състезание от календара - Рали Португалия. Оттук нататък обаче започва неимоверният карък за Макрей/Грист. Екипажът отпада на идното "Каталуния" и взима само три точки от следващото го "Корсика". Това се оказват и последните им точки за сезон '99, защото те отпадат във всички осем оставащи кръга след Рали Корсика! Като резултат Макрей/Грист завършват шампионата за 1999 година на едва шесто място с актив от 23 точки.

Изображение
Втора, окуражаваща победата за Макрей/Грист в Португалия, след която започва тоталната несполука за екипажа до края на целия сезон!

Сезон '00 не е по-различен за Макрей. Въпреки че също печели две ралита ("Каталуния" и "Акрополис") той е далеч от формата, демонстрирана в по-ранните години от неговата кариера. Това излизане от кондиция става и заради тежката катастрофа на Рали Корсика същата година, при която Макрей е сериозно ударен в главата, докато Грист се отървава невредим, но и двамата са много сериозно уплашени! Шотландецът завърша сезона на четвърто място.

Изображение
Първо състезание за сезон '00 и първо отпадане за Макрей/Грист - Рали Монте Карло!

През 2001 година Колин Макрей отново е в топ форма. Това е и един от най-драматичните и интересни шампионати, в който не се знае нищо до последния момент! Всичко се решава на затварящото сезона Рали Великобритания (още едно ново име на РАК Рали). Тогава за титлата се борят най-вече Колин Макрей (42т. преди ралито), Томи Макинен (41т. преди ралито), Ричард Бърнс (40т. преди ралито), а с по-малки шансове за успех е Карлос Сайнц (33т. преди ралито), но все пак при победа от негова страна и по-задно класиране или отпадане на другите е можел да стане шампион за трети път след 1990-та и 1992 година. Рали Великобритания се оказва още веднъж каръшко за него и той отпада, последван както от Томи Макинен, така и от Колин Макрей, който прави една от най-зрелищните и тежки катастрофи в неговата кариера! Така шампион става Ричард Бърнс, по това време каращ за отбора на Субару.


Зрелищната катастрофа на Колин Макрей/Ники Грист по време на Рали Великобритания '01!

През 2002 година Макрей печели още две победи: на Рали Акрополис и неговата последна в кариерата - на Сафари Рали! Шампионът същата година Маркус Грьонхолм е известен доста преди края на шампионата, но за сметка на това борбата за второто и третото място е била голяма. Преди последния кръг във Великобритания Колин е трети зад Грьонхолм и Ричард Бърнс, но след като Петър Солберг печели ралито той излиза на втото място с 37 точки, трети остава Карлос Сайнц, а четвърти - Колин Макрей.

Изображение
Невероятно Рали Кипър '02 за Макрей/Грист - след две зрелищни преобръщания те все пак финишират шести и взимат една точка!

Изображение
След възникнал пожар Фордът на Макрей е почти напълно унищожен на Рали Финландия '02!


Видео от инцидента във Финландия!

През следващата 2003 година Макрей подписва договор с отбора на Ситроен, където е партньор с младия Себастиан Льоб и опитния Карлос Сайнц. Рали Монте Карло същата година е особено успешно за отбора, защото и трите му екипажа финишират и то на първа (Льоб/Елена), втора (Макрей/Рингър) и трета позиция (Сайнц/Марти).
По-нататък в шампионата Макрей е доста постоянен, като не завършва в само 4 от всички 14 състезания, като във всички останали 10 взима точки. Без победа обаче, той не успява да стане шампион. Шотландецът завършва годината на едва седмо място при пилотите.

Изображение
Колата на Макрей/Рингър след тежката им катастрофа на Рали Финландия '03!

От 2004 година настъпват нови правила в Световния рали шампионат, които гласят, че точки за даден отбор могат да носят само двама пилоти. Себастиан Льоб гарантирано остава в Ситроен, заради второто си място в шампионата за 2003 година (на само 1 точка зад шампиона Петър Солберг). Карлос Сайнц е трети на още 8 точки зад Льоб, което значи, че двамата остават в отбора на Ситроен, а Макрей напуска.
Това е и краят на активната спортна рали кариера на шотландеца, който обаче не се спира и продължава да кара - на Рали Дакар '04 с Нисан, а по-късно същата година и на 24 часа на Льо Ман, където е зад волана на Ферари 550 Маранело, а негови съотборници са Дарън Търнър и Рикард Райдел.
Макрей кара на "Дакар" още един път и през 2005 година, но отпада в шестата отсечка. По-късно през годината той кара две ралита от Световния рали шампионат за Шкода ("Великобритания" и "Австралия"). На родна земя Колин и Грист завършват шести, а в Австралия се движат много добре, но отпадат в сервизната зона, защото чешките механици не могат да се справят със съединителя на Шкодата му, заради което екипажът закъснява над позволеното!

Изображение
Рали Великобритания '05 - кратко завръщане на Макрей/Грист на световната рали сцена!

През 2006 година Макрей участва на първото, предавано на живо рали в САЩ X-Games, където кара Субару Импреза WRX STi N12 от група N. Там той води битка с местния Травис Пастрана, но най-интересното предстои в последната отсечка, която е изградена отчасти както по улиците на Лос Анжелис, така и в стадиона, използван за мероприятието. На последния скок, който се намира вътре в стадиона, Макрей се преобръща пред очите на хиляди хора, които гледат както намясто, така и по телевизията! Невероятно, но веднага след преобръщането той тръгва мигновено! Въпреки невероятната му реакция Макрей/Грист финишират втори на само 13 стотни зад Пастрана!

Изображение

Изображение

Изображение
Поредица от снимки на фаталния скок за Колин Макрей/Ники Грист, лишил ги от победа в X-Games.


Видео от зрелищното преобръщане на Колин Макрей!

По-късно през годината Макрей е повикан от Ситроен, за да замести Себастиан Льоб, заради травма на ръката на французина, която той получава след падане от колело.

Изображение
Макрей/Грист по време на Рали Турция '06!

На фаталния 15 Септември 2007 около 16:10 часа местно време, на километър и половина от родната си къща Колин Макрей катастрофира със собствения си хеликоптер AS350B2 Склъръл. Всички, които са на борда на машината, а именно Колин, 5-годишният му син Джони, неговия 6-годишен приятел Бен Порчели и семейният приятел на Колин, живеещ във Франция, Грийм Дънкан загиват на място!

Изображение
Мястото, където се разбива хеликоптерът на Колин Макрей!

Рали светът е потресен от загубата на една легенда в спорта, която щеше да се завърне по трасетата на световните ралита през 2008 година! На погребението на Колин и Джими, състояло се близо до Глазгол на 26 Септември 2007, идват над 15 000 души, които искат да се сбодуват за последно с тях!

Изображение
Част от 15-хилядната тълпа, дошла, за да уважи последния път на може би най-известния рали пилот на всички времена!

Изображение
Джими Макрей посреща един от VIP гостите Ари Ватанен, който в същото време изказва своите най-искрени съболезнования за загубата!

Нека и ние още един път изразим искрените си съболезнования към семействата Макрей, Порчели и Дънкан за тяхната и наша голяма загуба!

Почивай в мир, шампионе, ние никога няма да те забравим!

Изображение



ВИДЕО: http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0565.wmv&.wvx= (отваря се с Windows Media Player)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Чет Юли 03, 2008 23:33

Най-великите пилоти, номер 11 - Ричард Бърнс!
Изображение

Ричард Бърнс е роден в Рединг, Беркшир, Англия на 17 Януари 1971 година. Той започва да кара още от 15 годишен в частно рали училище. На 18 години, през 1989 година, Ричард наема Тойота, с която стартира в първото си рали, а във второто е вече победител.

Ричард Бърнс записва първия си пълен сезон през 1990 година зад волана на Пежо 205, като печели Пежо Челиндж.

Изображение
Ричард Бърнс и неговия отбор в Пежо Челиндж!

Той става двоен шампион през следващата 1991-ва. През 1992 година Бърнс кара Субару Легаси група N, с което се състезава в Британския рали шампионат и печели в групата си. Следващата 1993 година той вече е в отбора на Субару, заедно с брата на Колин Макрей - Алистър. Ричард прави страхотен шампионат, в който печели четири ралита: "Воксхол Спорт", "Пирели", "Скотиш" и "Манкс", а с тях и титлата в Британския рали шампионат. Само на 22 години той е най-младият шампион на Великобритания.

Изображение
Ричард Бърнс/Робърт Рийд по време на РАК Рали '93!

Бърнс кара не само у дома, но и в Световния рали шампионат. Той остава в Субару до края на 1995 година. След това се мести в Мицубиши. Първата световна победа в идва именно с японския отбор, но в последната трета година на договора - 1998-ма! Това се случва на най-тежкото състезание Сафари Рали. Следва и втора, по-емоционална победа същата година, когато Бърнс/Рийд печелят домашното Рали Великобритания.

Изображение
Ричард Бърнс/Робърт Рийд вървят към първата си световна победа в домашното Рали Великобритания през 1998 година!

През следващата 1999 година Бърнс отново се мести в Субару. Тогава англичанинът пречели три ралита ("Акрополис", "Австралия" и "Великобритания"), а през идната 2000 година победите стават четири - Сафари Рали, Рали Португалия, Рали Аржентина и Рали Великобритания! Бърнс печели родното си рали за трети пореден път, което е неимоверен успех в тежките, кални и мъгливи отсечки на Рали Великобритания.
И през 1999-та, и през 2000-та година обаче той завършва втори след шампионите съответно Томи Макинен и Маркус Грьонхолм. През 1999 година Бърнс е на 7 точки зад Макинен, а през 2000-та - само на 5 зад Грьонхолм.

Изображение
Второ място за Бърнс/Рийд не само на Рали Австралия '00, но и за целия сезон!

През 2001 година шампионатът е наистина много интересен и завързан (повече информация в статията за Колин Макрей), а шансът за спечелване на титлата е почти еднакъв както за него, така и за Макрей, Макинен и малко по-малък за Сайнц.
Въпреки че спечелва само едно рали през годината ("Нова Зеландия"), Бърнс завършва четири пъти втори ("Кипър", "Аржентина", "Финландия" и "Австралия"), един път трети ("Великобритания") и два пъти четвърти ("Португалия" и "Корсика"), с което спечелва титлата и става първият и засега единствен англичанин, спечелил световната рали титла при пилотите!

Изображение
Ричард Бърнс и Робърт Рийд по време на емоционалното Рали Великобритания '01!

Изображение
Целият отбор на Субару, заедно с героите Бърнс/Рийд триумфират след победата!

За сезон '02 Бърнс се мести в Пежо, но за съжаление той не успява да спечели нито едно рали, като финишира едва пети в края на годината.

Изображение
Рали Финландия '02 - едно от успешните ралита на Бърнс през 2002 година - второ място!

През следващата 2003 година шампионатът е много завързан, както този от 2001-ва, и четирима пилоти се борят за титлава в самия край на сезона! Единият от тях е Ричард Бърс (58т преди ралито), а другите са: Себастиан Льоб (63т), Карлос Сайнц (63т) и Петър Солберг (62т).
Непосредствено преди самото състезание обаче Ричард Бърнс получава припадък, а в колата, в която е пътувал в този момент стои Марко Мартин. Лекарите на позволяват на Бърнс да кара в това рали и така той се разминава с евентуална втора титла, която би била спечелена отново на родна земя! Победител за сезона става Петър Солберг (72т), който печели и ралито, а Себастиан Льоб (71т) остава втори както в ралито, така и в шампионата. Каръкът на Карлос Сайнц на Рали Великобритания продължава, защото той отпада и остава с 63 точки на трето място, а Бърнс е четвърти (58т), точно пред петия Марко Мартин (49т).
Трябва да се отбележи фактът, че Ричард Бърнс повежда шампионатът след третия кръг Рали Турция, като задържа лидерството (без победа) до предпоследния Рали Каталуния!

Изображение
Трето място за Бърнс/Рийд във Финландия!

За съжаление обаче нещата със здравето на Бърнс бързо се влошават, защото се оказва, че той има тумор в главата. Бърнс ляга на легло и започва сериозна терапия. Лятото на 2004 година изглежда, че нещата се оправят, а през Април 2005 Ричард е подложен на операция, която е определена като "много успешна"!
За съжаление, по-нататък в годината здравето на Бърнс се влошава сериозно и на 25 Ноемрви 2005 година, точно четири години от деня, в който той печели първата си и еднствена световна титла, Ричард Бърнс издъхва, след като прекарва няколко дни в кома.

Ричард Бърнс спечелва 10 от 104-те ралита от Световния рали шампионат, в които е участвал!

Почивай в мир, Ричард! Винаги ще останеш в нашите сърца!


Последната част на клипчето е наистина емоционална - точно четири години преди да издъхе, Ричард печели единсвената си световна титла!

ВИДЕО: http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0558.wmv&.wvx= (отваря се с Windows Media Player)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот andrey kokalov » Пет Юли 04, 2008 17:14

Любимият ми пилот!!!За съжаление вече не е след нас!!!В неговият стил на каране винаги съм се чудил на спокойствието му!Като скандинавец беше.Въпреки непостоянните резултати за мен е най-големият!Може и заради фактът,че стана шампион с любимата ми кола!Не знам.А и краят на филма за него...........Спомням си гледах го директно по телевизията.Няма такъв истински момент!!!
Нека всеки,които посещава този сайт да кара с главата,а не с краката си!
andrey kokalov
 
Мнения: 409
Регистриран на: Вто Юли 03, 2007 21:52
Местоположение: sofia,mladost-4
Име: andrey kokalov

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Пет Юли 04, 2008 22:09

Най-великите пилоти, номер 12 - Томи Макинен!
Изображение

Единственият пилот освен Себастиан Льоб, печелил четири поредни световни титли, е именно Томи Макинен, който пръв постига този успех! Няколкото еволюции на Мицубиши, които финландецът кара, го правят непобедим от 1996-та до 1999 година (включително)!

Томи Антеро Макинен е роден 26 Юни 1964 в град Пуупола, близо до сърцето на автомобилния спорт Юваскила, който е също и домакин на Рали 1000 езера. Именно на това най-важно и известно финландско рали Томи Макинен прави своя дебют в Световния рали шампионат през 1987 година, когато кара Ланча Делта HF 4WD. Той не успява да завърши това първо свое "световно" рали, но пък за сметка на това печели група N на Световния рали шампионат още следващата 1988 година, когато е отново зад волана на HF 4WD.

Първата победа на Томи Макинен идва след като сменя няколко модела коли през различните години. Това става на ралито, от което започва кариерата му в Световния рали шампионат, - Рали 1000 езера '94. Тогава той кара Форд Ескорт RS Косуърт, а навигаторът му е Сепо Харяне, който е бивш ко-пилот на шампиона за 1985 година Тимо Салонен.

Изображение
Томи Макинен/Сепо Харяне по време на Рали 1000 езера '94!

През следващата 1995 година Макинен подписва с отбора Мицубиши Ралиарт, с който следва да постигне най-големите успехи в кариерата си - 22 победи и 4 поредни световни титли!
Първата победа на Макинен с японския автомобил идва на Рали Швеция '96. Тогава той пилотира третата еволюция на Мицубиши. През годината последват още четири победи ("Сафари", "Аржентина", "1000 езера" и "Австралия"). Макинен печели безапелационно световната титла при пилотите, като остава втория Колин Макрей на цели 31 точки зад себе си!

Изображение
Последна победа за годинава на Рали Австралия '96 и сигура световна титла за Макинен/Харяне!

Нови четири победи последват през идната 1997 година - Томи Макинен побеждава в Рали Португалия, Рали Каталуния, Рали Аржентина и в домашното Рали Финландия (новото име на "1000 езера"), а от началото на година той кара и новото Мицубиши Лансер ЕВО 4. При последната си победа за сезона Макинен е вече с нов навигатор - Ристо Манисенмаки.
Томи Макинен и Колин Макрей правят невероятна битка през целия сезон, но в крайна сметка финландецът побеждава със само една точка и печели втората си (и поредна) световна титла при пилотите!

Изображение
Трета победа за Томи Макинен в домашното рали след 1994-та и 1996 година!

През 1998 година Макинен отново е безапелационен - пет победи на ралитата Швеция, Аржентина, Финландия, Сан ремо и Австралия! Въпреки наглед тоталното му приемущество битката отново е много ожесточена и в крайна сметка Макинен, със своето Мицубиши Лансер ЕВО 5, печели със само две точки пред втория за годината Карлос Сайнц. Титлата се решава в последното рали за годината, а финландецът отпада след удар в бетонен блок, който откъсва задното му дясно колело. Сайнц трябва само да завърши в зоната на точките, но тогава моторът му гръмва на около 500 метра преди финала, а Томи Макинен е върнат от летището, за да получи третата си световна титла!

Изображение
Макинен/Манисенмаки "заключват" сезон '98 с победа в Рали Австралия!

През последната си година на доминация Макинен печели още четири ралита. Така той запазва "пропорцията", която налага още от 1996 година. Тогава той печели 5 ралита, през следващата 1997-ма печели 4, през 1998-ма - още 5, а през 1999 година победите му отново са 4.
Същата година и излиза 6-тата еволюция на Лансер, а първата победа идва още на първото рали за сезона - Монте Карло '99! Следват победи в ралитата Швеция, Нова Зеландия и Сан Ремо. Макинен завършва сезона на 7 точки пред втория Ричард Бърнс.

Изображение
През сезон '99 Макинен демонстрира изключително постоянство - той отпада в само три ралита! Тук в Австралия двамата финландци завършват трети!

Всичко за Макинен всякаш се изчерпва след края на 1999 година и спечелването на четвъртата му поредна титла. През сезон '00 той печели само една победа (първото рали за сезона Монте Карло), но оттам нататък нещата тръгват надолу и в крайна сметка завършва сезона на едва пето място.
През следващата 2001 година, която е и последна за него в Мицубиши, той е трети в края на сезона, след като печели в ралитата Монте Карло, Португалия и Сафари. На Рали Корсика '01 Макинен и Манисенмаки катастрофират тежко, като навигаторът е ранен по-сериозно и откаран с хеликоптер към болницата. Все пак двамата имат отгромен късмет, защото колата им застава точно на ръба на 30-40-метрова пропаст!

Изображение
Невероятно опасно - Томи Макинен и Ристо Манисенмаки висят на ръба на дълбога пропаст след тежката катастрофа на Рали Корсика '01!

През 2002 година Макинен е вече и с нов навигатор - Кай Линдстрьом. Тогава Томи се мести в отбора на Субару, където печели още в първото състезание - Рали Монте Карло '02! Тази победа е неговата четвърта поредна в Монте Карло, но за съжаление и последна в кариерата.
Всъщност, победителят в тогавашното "Монте Карло" е изгряващият Себастиан Льоб, който завършва с 45 секунди преднита пред Макинен, и за който това е първата победа в Световния рали шампионат. По-късно обаче, той и навигаторът му Даниел Елена са наказани с две минути, заради непозволена смяна на гуми.
След Рали Монте Карло следват девет отпадния за Макинен/Линдстрьом и разочароващото осмо място в края на годината!

Изображение
Макинен/Линдстрьом по време на Рали Монте Карло '02 и на път към последната победа на Макинен в Световния рали шампионат!

През следващата 2003 година най-доброто място, до което Макинен успява да стигне е второто в Швеция. Финландецът успява да завърши кариерата си почти на върха, когато в последното за сезона Уелс Рали Великобритания, финишира на трето място зад борещите се за титлата Петър Солберг (който я спечелва и е негов съотборник в Субару) и Себастиан Льоб.

Изображение
Изпращане на една легенда и посрещане на други две - отляво надясно: Кай Линдстрьом, Фил Милс, Томи Макинен, Даниел Елена и Себастиан Льоб. Отзад е шампионът за 2003-та Петър Солберг!

ВИДЕО: http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0564.wmv&.wvx= (отваря се с Windows Media Player)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот madGRaF » Пет Юли 04, 2008 23:30

Ааа ето го батко :mrgreen: НАЙ-ГОЛЕМИЯ 8)
Изображение
Аватар
madGRaF
 
Мнения: 288
Регистриран на: Нед Май 01, 2005 14:52
Местоположение: Велико Търново
Име: Пламен Илиев

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Съб Юли 05, 2008 11:42

Най-великите пилоти, номер 13 - Маркус Грьонхолм!
Изображение

Маркус Грьонхолм е роден на 5 Февруари 1968 година във финландския град Кауниайнен. В кариерата си той участва в общо 145 ралита от Световния рали шампионат, качва се 58 пъти на подиума и побеждава в 30 ралита. Освен това той печели световната титла при пилотите два пъти - през 2000-та и 2002 година, а когато прекратява кариерата си в края на 2007 година, той все още е във върховна форма, в която може да печели ралита.

Бащата на Грьонхолм Улф също е бил рали пилот през 70-те до началото на 80-те години на миналия век. Той става и два пъти финландски рали шампион. През 1981 година обаче, по време на тестове за местното Рали Ханки, той претърпява инциден и загива нелепо.
Интересното е, че Маркус Грьонхолм се интересува от автомобилния спорт не толкова повлиян баща си (защото, когато той е загинал Маркус е бил само на 13), а от братовчед си Себастиан Линдхолм, който започва кариерата си през 1984 година. Първоначално обаче Маркус се състезава в шампионата по мотокрос, но всичко е било само за забавление. След едно по-сериозно падане той наранява коляното си, заради което прекратява "кариерата" си и решава да стане боксьор.

По-късно обаче, ралитата малко по малко започват да навлизат в живота на Маркус, когато най-накрая той прави първия си дебют през 1986 година.

Изображение
Първата състезателна кола на Маркус Грьонхолм - Форд Ескорт 1600!

Грьонхолм дебютира в Световния рали шампионат през 1989 година на домашното Рали 1000 езера. Той обаче получава шанс да кара в заводски отбор цели 10 години по-късно. През 1991 година Грьонхолм е вече шампион на страната си в група N, когато кара Тойота Селика GT4. След още три години, през 1994-та, Грьонхолм взима и първата си финландска титла (в група А), след която последват още три - през 1996-та, 1997-ма и 1998 година. През всички тези години той печели с Тойота и различните й модели - Турбо 4WD, Селика GT4 и Корола WRC.

Изображение
Маркус Грьонхолм/Тимо Раутиайнен по време на Рали Финландия '98

Именно този неимоверен успех на Грьонхолм "води" заводските отбори на Форд, Тойота и Пежо при него. Всичко за Грьонхолм, свързано със Световния рали шампионат, започва през 1999 година, когато той подписва с отбора на Пежо, който изважда чисто новия си модел 206 WRC, с който следва да спечели много победи и шампионски титли при производителите.
През 2000 година започва и първият пълен сезон на Маркус Грьонхолм в Световния рали шампионат. Той отпада на първото Рали Монте Карло, но следва един от най-запомнящите се моменти в неговата кариера - първата победа в Свевтовния рали шампионат на Рали Швеция '00! Същата година, след тази победа последват още три: на Рали Нова Зеландия, на домашното Рали Финландия и на Рали Австралия! Като завършек на добрия сезон Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен са короновани като световни шампиони за 2000 година!

Изображение
Грьонхолм/Раутиайнен по време на Рали Австралия '00 - последна победа за тях през сезон 2000, както и първа световна титла в кариерите им!

През следващата 2001 година Маркус печели три ралита: Финландия, Австралия и Великобритания, но е далеч от първите трима за сезона Ричард Бърнс (който става шампион), Колин Макрей и Томи Макинен.
През идната 2002 година обаче Маркус е отново непобедим, като печели в пет състезания ("Швеция", "Кипър", "Финландия", "Нова Зеландия" и "Австралия"), а с тях и световната титла за втори път след 2000-та! Той го прави по безапелационен начин, оставяйки втория за годината Петър Солберг на цели 40 точки зад себе си!

Изображение
Успокоените, че са световни шампиони, Маркус Грьонхолм/Тимо Раутиайнен на последното рали за 2002 година Рали Великобритания!

Изображение
Мигове по-късно, колата на финландците изгежда така, но за щастие те се отървават невердими след инцидента!

След шампионската титла през 2002-ра следва още една слаба година за финландеца - 2003-та! Както през 2001, така и сега, Маркус не е особено убедителен в предтавянето си. Въпреки че печели три пъти ("Швеция", "Нова Зеландия" и "Аржентина") той отпада в 8 осем ралита и е едва шести в края на годината.

Изображение
Сезон '03 - лоша година за Маркус и Тимо!

През 2004 година отборът на Пежо вади новото си WRC - моделът 307 -, но резултатите не са никак убедителни. За тези две години Грьонхолм печели само три пъти - две победи на домашното Рали Финландия през 2004-та и 2005-та и една победа на Рали Япония '05.
В крайна сметка той завърша на пето място през 2004 година и на трето - през 2005-та.

Изображение
Единствената победа на Грьонхолм през 2004 година идва на домашното Рали Финландия!

През 2006 година Маркус Грьонхолм се мести в отбора на Форд, където следват още два успешни сезона, в които Маркус играе най-важната роля за своя отбор, който печели титлите и през 2006-та, и през следващата 2007 година. Въпреки че побеждава в общо 12 ралита за двете години (!!!) Маркус е втори при пилотите и в двата случая! През 2006 година той завършва на само една точка зад Льоб, а през 2007-ма на четири (отново зад Льоб).

Изображение
Пилотска грешка на Маркус Грьонхолм го лишава от сигурна (и задължителна) победа в Рали Австралия '06! Ако той бе победил щеше да стане шампион за трети път, защото Льоб не взе участие в последните ралита от сезона, заради счупената си ръка!

След последното рали за 2007 година Маркус Грьонхолм официално прекратява своята рали кариера. През 2008-ма той е треньор на младата норвежка звезда Андреас Микелсен, а скоро ще участва и в първото си състезание по рали-крос в Швеция, където ще кара Форд Фиеста (600 конски сили)!

ВИДЕО: http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0566.wmv&.wvx= (отваря се с Windows Media Player)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

ПредишнаСледваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта

cron