Най-великите пилоти!

Дискусия за Световния рали шампионат

Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Вто Юни 24, 2008 10:45

"Колегите" :lol: от wrc.com са решили да направят анкета за това кой е най-великият пилот от световния рали шампионат, а това автоматически значи и най-великият на всички времена!
Тъй като в една тема за популярността на автомобилния спорт (у нас) Sando написа, че хората не знаели история и не знаели кой е "Анри Ватенен", както той написа името му (без да се заяждам, но като виждам как е написал името, по мое мнение Sando също не знае кой всъщност е Ари Ватанен), реших да направя тази тема, в която ще превеждам статийките от wrc.com, ще слагам по някоя и друга снимка и ще пускам видеото, което пускат от wrc.com за съответния пилот - абе, общо взето ще крада :twisted: :mrgreen:, но с благородна цел :idea: :idea: :idea:

Първият пилот е шведът Бьорн Валдегард!
Изображение

Бьорн Валдегард е роден през 1943 година и, разбира се, спортната му кариера започва в Швеция. Първата му шампионска титла в шведския рали шампионат идва през 1967 година, а първата му международна победа - през 1969-та на Рали Монте Карло, където кара с Порше 911. Следващата година той отново става победител в ралито.

Изображение
Бьорн Валдегард по пътя към втората си победа в Рали Монте Карло '70.

Победите в международните ралита стават все повече, като най-много от тях идват, когато Валдегард е зад волана на Порше. През 1973 година се полагат основите на Световния рали шампионат, но до онзи момент той е бил само за производители. Тогава Валдегард е нает от отбора на Ланча, който е разчитал на силната подкрепа на националната авиокомпания на Италиа - Alitalia. Въпреки че заедно с италианеца Сандро Мунари са били съекипници борбата между тях е била много ожесточена! На Рали Сан Ремо през 1976 година от отбора нареждат на Бьорн да върне газта и да изгуби четирите секунди преднина, които е имал до този момент, за да може Сандро да спечели ралито. Валдегард го прави, но в крайна сметка "дава газ" отново и печели ралито, в следствие на което почти веднага напуска Ланча и се мести във Форд.

Изображение
Рали Сан Ремо, но година по-рано през 1975 - Бьорн Валдегард печели на италианска земя и тогава, и през 1976-та!

В следващите три години Валдегард има за съекипници Роджър Кларк и Хану Микола, а колата, с която със състезава е Форд Ескорт RS 1800. Шведът взема три победи в сезон 1977 и една през следвашия. Най-успешният сезон на Бьорн Валдегард обаче е този от 1979 година. Тогава се полагат основите на това, което днес наричаме Световен рали шампионат, защото 1979-та е годината, в която за първи път се прави класиране и на пилотите! Бьорн Валдегард печели и става първият световен шампион в историята! През сезона той кара главно с Форд, но печели и две ралита с Мерцедес 450 SLC.

Изображение
Рали Португалия '79 - Бьорн Валдегард на път към първата си (и изобщо) световна титла!

Изображение
Бьорн Валдегард по време на Рали Бряг на слоновата кост '79 с Мерцедес 450 SLC.

През 1981 година Валдегард подписва и започва да кара за Тойота. Връзката му с японската марка е чак до 1992-ра, когато той прекратява състезателната си кариера след удар на Рали Сафари. През годините след 1981 Валдегард кара на топ ниво и за отбора на Ауди, които въвеждат 4х4 в ралитата с модела Куатро.

Като цяло, кариерата на Бьорн Валдегард се простира в четири десетилетия! Той печели 16 ралита от Световния рали шампионат и ще остане в историята като първия световен рали шампион!

ВИДЕО: http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0554.wmv&.wvx= (отваря се с Windows Media Player)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот ifcho » Вто Юни 24, 2008 12:50

Изображение

Повечко такива темички трябва да има, а не като онази, където просто се заформи безсмислен спор

Изображение

p.p ако някой може да намери такива информации и за българските съзтезатели :roll:
Peugeot's technical sophistication and competitive success confirm my belief that the automobile's progress began with and remains the fruit of sports competition' Enzo Ferrari
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот lancia_hf » Вто Юни 24, 2008 14:13

...
Последна промяна lancia_hf на Сря Ное 05, 2008 18:53, променена общо 1 път
lancia_hf
 
Мнения: 572
Регистриран на: Съб Юни 23, 2007 16:27
Име: Валентин Георгиев

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот Rally_Eon » Вто Юни 24, 2008 15:27

Е това е една от най-приятните теми за мен. Браво Дамяне, както винаги предоставяш идеи подплатени с много информация и писане :D . За мен едни от най-постоянните (безгрешни един смисъл) са Walter Rohrl (според мен се пише на български Руул, но това си е мое мнение по-компетентните по немски език да кажат),Дидие Ореол, Томи Макинен и Себ. А "най-дивите" :) Ари Ватанен, Миколла, Ален и разбира се батко Колин. Може би Тойвонен е бил комбинация от тези двете качества но за съжаление кариерата му в световния шампионат не продължава дълго :( . Аа да не забравя и Карлос Сайнц. По натам ще отпадат някои от моето мнение и кръга ше се стеснява до един, но нали трябва да имам и други мнения в темата :D .
Изображение
Аватар
Rally_Eon
 
Мнения: 234
Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 20:43
Местоположение: Видин/Варна
Име: Радослав Велков

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Вто Юни 24, 2008 23:17

Вторият пилот от "поредицата" :lol: Най-великите пилоти е германецът Валтер Рьол!
Изображение

Валтер Рьол е роден през 1947 година и е единственият германски пилот, печелил световната титла при ралитата, като при това той го прави два пъти!
Кариерата му не започва по начина, по който започват кариерите на почти всички пилоти, - още като тийнейдцър той е шофьор на епископа на родния си град Регенсбург и така навърта хиляди километри по пътищата на Бавария. През това време той си доказва, че може да стане успешен пилот, ако започне да се състезава, и през 1968 година, на само 21, Рьол записва първото си участие в рали състезание. Следват години на успех, когато през 1973-та той печели първото си рали от Световния рали шампионат - Рали Акрополис.

През 1977 година Рьол става заподски пилот на Фиат, където се състезава с модела 131 Абарт, с който италианците печелят световната титла при конструкторите за 1977-ма, 1978-ма и 1980-та, като в последната година Валтер Рьол печели и първата си световна титла, отнемайки я от Бьорн Валдегард.

Изображение
Едно добро начало на сезона, в който Фиат ще печелят третата си титла при конструкторите, а Валтер Рьол - първата при пилотите - победа на Рали Монте Карло '80 за Валтер Рьол/Кристиян Гайщдьорфер и техния Фиат 131 Абарт!

През 1981-ва Рьол се мести при Опел, а през 1982-ра печели втората си световна титла, като по този начин той става първия пилот в историята на Световния рали шампионат, който има в актива си повече от една световна титла. Рьол печели зад волана на Опел Аскона 400, но победата му е сладка, защото борбата е била успорвана! До последния момент германецът е спорил с единствената жена до този момент, достигнала световно ниво, - Мишел Мутон и навигаторката й Фабриция Понс, които по това време са се състезавали с Ауди Куатро А2.

Изображение
Доста трудна и оспорвана докрай световна победа за Рьол през 1982 година!

В годината между двете шампионски титли на Рьол - 1981-ва - световен шампион, зад волана на Форд Ескорт МК III, става Ари Ватанен с навигатор Дейвид Ричардс.

През 1983 година Валтер Рьол кара за Ланча, а през 1984-та се мести в Ауди, където се състезава с наистина уникалния модел Спорт Куатро Е2, който официално достига 550 конски сили. По думите на германеца, автомобилът е най-невероятното нещо, което някога е карал!

Изображение
Валтер Рьол: "Това е нещо наистина невероятно!"

С прекратяването на участието на Ауди в Световния рали шампионат през 1986 година се оттегля и Валтер Рьол, но той не слага край на кариерата си. Въпреки, че вече не кара в ралитата, Рьол стартира в други състезания, като например Планинско Пайкс Пийк в САЩ, което той печели през 1987 година зад волана на специално конструирано за целта Ауди Куатро S1, достигащо 600 конски сили.

Изображение
Валтер Рьол по време на Планинско Пайкс Пийк '87, което той печели безапелационно!

В днешно време Валтер Рьол не живее "спокоен" живот, далеч от състезателните автомобили и мириса на бензин, а напротив - той доста често "обикаля" по Нюрбургринг Нордшлайфе като тестов пилот на шосейните коли на Порше.

ВИДЕО: http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0555.wmv&.wvx= (видеото се отваря с Windows Media Player)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот stan^wrc » Вто Юни 24, 2008 23:32

Валтер Рйол мисля ,че е карал на Рали Албена(не съм сигурен) :D :D
Аватар
stan^wrc
 
Мнения: 209
Регистриран на: Съб Фев 17, 2007 15:02
Местоположение: targovishte
Име: stanimir ivanov

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот Loeb » Вто Юни 24, 2008 23:56

определено е карал
Аватар
Loeb
 
Мнения: 399
Регистриран на: Чет Май 25, 2006 16:30
Местоположение: Варна
Име: Тодор Генков

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот txl » Сря Юни 25, 2008 00:26

Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот Rally_Eon » Сря Юни 25, 2008 06:30

Като стана на въпрос не съм на 100 процента сигурен но мисля че и Хенри Тойвонен е карал на Албена с Порш 911. Само че незнам точно коя година :oops: . 80', 81' може би да е било.
Изображение
Аватар
Rally_Eon
 
Мнения: 234
Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 20:43
Местоположение: Видин/Варна
Име: Радослав Велков

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот Lubo » Сря Юни 25, 2008 08:00

Хубава поредица.Някакси обаче не ми се връзват нещата-най-велик :wink: .Какви уникати е имало през годините,просто няма как да ги сравняваме.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Сря Юни 25, 2008 09:40

Lubo написа:Хубава поредица.Някакси обаче не ми се връзват нещата-най-велик :wink: .Какви уникати е имало през годините,просто няма как да ги сравняваме.

Така са я кръстили във wrc.com, затова и аз така я наименувах. Иначе и аз съм на мнение, че всеки е уникален с нещо за себе си. Лошото е, че нямаме възможност да ги съревноваваме в "реално" време :)

Във wrc.com ще може и да се гласува кой е най-великият :D Когато излезнат всички пилоти и тук ще направим нещо подобно :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот beta_racing » Сря Юни 25, 2008 22:25

Най-великите пилоти - пилот номер 3 :D

Марку Ален - вечният втори!
Изображение

Марку Ален е един от водещите пилоти в Световния рали шампионат от началото на 70-те до края на 80-те години на миналия век. Въпреки дългата си и успешна кариера обаче, която завършва с общо 19 победи, той всъщност никога не е спечелил световната титла!

Марку Ален е роден в Хелсинки през 1951 година, а кариерата му започва през 1969-та, когато сяда зад волана на Рено 8 Гордини. По-късно Ален започва да кара Волво 142, с което през 1973-та финишира втори на родното му Рали 1000 езера, което и до днес е кръг от Световния рали шампионат. След този блестящ резултат младият финландец подписва с Форд, където кара модела Ескорт RS 1600, като до края на същата година финишира трети на РАК Рали (Великобритания), въпреки инцидент в началото на състезанието, запратил го на последното място.

Изображение
Невероятното каране на Ален го изкачва от последна до трета позиция!

През 1975 година Марку Ален подписва с Фиат, като по този начин започва една много дълга, 14-годишна връзка с италианската фирма, която, след като Фиат се отказва, продължава с дъщерната фирма Ланча. В началото Ален кара Фиат Абарт 124 Рали, с който печели първата си победа от Световния рали шампионат - на Рали Португалия '75. През 1976-та от Фиат изваждат по-новия модел - 131 Абарт, с който Ален печели Купата на пилотите за 1978 година (която е била предшественикът на днешното годишно класиране на пилотите, създадено през 1979 година с първи победител Бьорн Валдегард). Марку Ален помага на Фиат и за спечелването на световната купа при производителите през 1977-ма, 1978-ма и 1980 година.

Изображение
Двойна победа за финландец и италианци през 1978 година - Купа на пилотите за Ален и титла при производителите за Фиат!

През 1978-ма и 1979-та Ален печели три победи с Ланча Стратос. Тогава той се затвърждава като един от най-добрите пилоти на асфалт, въпреки че е финландец, печелейки италианския кръг от Световния рали шампионат. Когато през 1981 година отборът на Фиат прекратява участието си на световната сцена Марку Ален окончателно преминава в Ланча. Той кара три пълни сезона с модела 037, който е със задно задвижване. Въпреки това Ален кара невероятно срещу 4х4 колите на Ауди (особено на асфалт). Благодарение най-вече на усилията на Марку Ален Ланча успява да вземе титлата при конструкторите през 1983 година. В следващите години настъпва и краят на ерата на колите, задвижвани от две колела, заради което Ланча са принудени да извадят нов автомобил, ако искат да бъдат конкурентноспособни на Ауди и Пежо. Те го правят и в края на 1985 година Ален сяда зад волана на дебютиращата в последния кръг на сезона РАК Рали Ланча Делта S4.

Изображение
Дебют на S4, завършил с брилянтен резултат, - първо и второ място за Хенри Тойвонен и Марку Ален на РАК Рали '85!

В черната година за рали спорта - 1986-та -, когато на Рали Корсика драматично загиват Хенри Тойвонен/Серджо Кресто, Марку Ален става шампион.............но за много кратко време! Той задържа титлата си само за 11 дни! Тъй като отборът не Пежо е бил изключен от Рали Сан Ремо '86, а Ален е победител в състезанието, те обжалват, печелят делото и в последствие ФИА анулира резултатите от "Сан Ремо"! По този начин пилотът на Пежо Юха Канкунен печели световната титла за 1986-та с 14 точки аванс пред Ален.

Изображение
Трето място за Марку Ален на Рали Финландия '86 - един много лош сезон не само за Ален и навигатора му Кивимаки, но и за автомобилния спорт като цяло!

След забраната на колите от Група Б в края на 1986 година, наложила се заради нарастващата опасност за живота на екипажите, Ален продължава да кара за Ланча Делта, но вече от Група А. Самият той казва: "След като завършихме последното рали от сезона отидохме да тестваме новата кола за следващата година. Когато обаче започнах да я карам отначало помислих, че нещо не е наред с нея. В последствие разбрах, че съм се объркал, защото колата беше просто два пъти по-слаба от S4-ката :D ". Марку Ален побеждава в пет ралита с новата си кола, а в края на 1988 година печели и последната си победа от Световния рали шампионат - на РАК Рали.

Изображение
Марку Ален и Ланча Делта през 1988 година!

През 1990 година Ален се мести в новия тогава отбор на Субару, където кара два пълни сезона с модела Легаси RS. През 1992-ра той кара няколко ралита с Тойота, а през 1993-та е зад волана на чисто новата Импреза, която дебютира на родното Рали Финландия!

Изображение
Петкратните покорители на португалското рали Марку Ален/Илка Кивимаки по трасето на Рали Португалия '93!

ВИДЕО: http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0560.wmv&.wvx= (видеото се отваря с Windows Media Player)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот siky » Сря Юни 25, 2008 22:54

beta_racing написа:
Lubo написа:Хубава поредица.Някакси обаче не ми се връзват нещата-най-велик :wink: .Какви уникати е имало през годините,просто няма как да ги сравняваме.

Така са я кръстили във wrc.com, затова и аз така я наименувах. Иначе и аз съм на мнение, че всеки е уникален с нещо за себе си. Лошото е, че нямаме възможност да ги съревноваваме в "реално" време :)

Във wrc.com ще може и да се гласува кой е най-великият :D Когато излезнат всички пилоти и тук ще направим нещо подобно :D

Ще стане нещо като нашата анкета за най добър БГ футболист :!: Винаги ще има недоволни :!:
Льоб ???
Dreams For WRC
Аватар
siky
 
Мнения: 241
Регистриран на: Вто Юли 26, 2005 15:08
Местоположение: София
Име: Светлин Славчев

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот yozo » Чет Юни 26, 2008 02:18

Слад това според мен мислия,че трябва да бъде Тони Макинен. :D
Лудите сме на изчезване!!!

МОМЧЕТА БЕЗ РАБОТА
Аватар
yozo
 
Мнения: 526
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 20:23
Име: Ивайло Василев

Re: Най-великите пилоти!

Мнениеот lancia_hf » Чет Юни 26, 2008 15:41

...
Последна промяна lancia_hf на Сря Ное 05, 2008 18:54, променена общо 1 път
lancia_hf
 
Мнения: 572
Регистриран на: Съб Юни 23, 2007 16:27
Име: Валентин Георгиев

Следваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта

cron