Най-великите пилоти, номер 14 - Себастиан Льоб!
Единственият пилот от всички изброени дотук, който все още се състезава активно в Световния рали шампионат, - Себастиан Льоб - може да се нарече на успешният рали пилот за всички времена, имайки предвид неговите успехи до този момент! В кариерата си (до средата на 2008 година) той общо има 41 световни победи - с 11 повече от втория Маркус Грьонхолм. Заедно с Томи Макинен, Льоб държи рекорда за четири поредни (!) световни титли. За Льоб обаче тепърва предстоят още доста успехи, имайки предвид, че той е все още на върха на възможностите си!
Себастиан Льоб е роден на 26 Февруари 1974 година в град Агоно, регион Алсак, Франция. Преди да започне да се занимава в рали спорт той е бил гимнастик, но обръща вниманието си към "бензина" през 1995 година. През 1997-ма той прави дебюта си зад волана на Пежо 106. Година по-късно - 1998-ма - Льоб започва да кара във френския шампионат, и по-специално в Ситроен Саксо Трофи, като още следващата 1999 година го печели.
Начало - ранните години на Себастиан Льоб в ралитата, когато кара по-старата версия на Саксо Кит Кар!Заради този успех той е забелязан от тогавашния шеф на Ситроен Спорт (а в последствие и "наставник" на Льоб) Ги Фреклен. С помощта на Френската Автомобилна Федерация (както сега тя помага на Себастиан Ожие) Льоб прави своя дебют в Световния рали шампионат на Рали Каталуния '99.
През следващите два сезона французинът взима участие в още ралита от Световния рали шампионат, като главно кара Ситроен Саксо, но също и Тойота Корола WRC през 2000 година.
Себастиан Льоб по време на Рали Сан Ремо '00, където завършва на девето място!Освен това, Льоб кара и в родния си шампионат зад воланите както на Рено Меган, така и на Ситроен Ксара Кит Кар.
През 2001 година Льоб получава шанса да кара в едно рали от Световния рали шампионат със заводски подготвен Ситроен Ксара WRC. Представянето му е невероятно и тoй завършва на второ място в общото класиране зад победителя Жил Панизи! Същата година Себастиан става световен шампион в младежкия Световен рали шампионат, сега известен като J-WRC. След тези успехи той получава гарантирано място в непълната програма за 2002 година на новия тогава отбор на Ситроен.
Себастиан Льоб/Даниел Елена по време на Рали Финландия '01, когато се състезават със Ситроен Саксо Кит Кар в J-WRC!Себастиан Льоб/Даниел Елена печелят своето първо световно рали още на първия старт за 2002-ра - Рали Монте Карло! По-късно обаче срещу тях е подадена контестация, защото са сменяли гуми на непозволено място, заради което са наказани с 2 минути и тяхната преднина от 45 секунди пред втория Томи Макинен с стопена до минута и 15 секунди зад финландеца.
Второ рали с Ксара WRC и първа победа в Световния рали шампионат за Льоб/Елена, която след това им е отнета!По-късно през годината идва и истински първият успех за екипажа - победа на Рали Германия '02!
Истинската първа победа за Льоб/Елена идва в Германия!През следващата 2003 година отборът на Ситроен е вече с пълна програма в Световния рали шампионат, а водещ пилот на тима е Себастиан Льоб, който има за съотборници легендите Карлос Сайнц и Колин Макрей. Французинът спечелва три ралита за сезона ("Монте Карло", "Германия" и "Сан Ремо"), завърша три пъти втори ("Австралия", "Каталуния" и "Великобритания") и записва още няколко успешни финиширания, носещи му точки за шампионата на пилотите. Въпреки това обаче в края на годината той остава на само една точка зад шампиона Петър Солберг!
Льоб/Елена се приземяват на известния скок на отсечката Оунинпохия, част от Рали Финландия, където през 2003-та завършват пети!През следващата 2004 година Льоб най-накрая става световен шампион! След победи в общо шест ралита ("Монте Карло", "Швеция", "Кипър", "Турция", "Германия" и "Австралия"), както и след шест втори места ("Акрополис", "Аржентина", "Япония", "Великобритания", "Корсика" и "Сардиния") той е безапелационен и побеждава втория Петър Солберг с цели 36 точки преднина! Едно лично постижение от 2004 година е победата на Льоб в Рали Швеция, с която той става единственият нескадинавец, който е печелил ралито (и до този момент)! Друго постижение е изравняването на рекорда на сънародника му Дидие Ориол (световен шампион за 1994-та), който през 1992 година също печели шест ралита в един сезон!
С годините, Льоб се превръща от изцяло асфалтов специалист до непобедим пилот на всякакви настилки - първо място на Рали Кипър '04!Годината 2005-та е най-доминираната за Льоб! В нея той печели цели десет ралита ("Монте Карло", "Нова Зеландия", "Сардиния", "Кипър", "Турция", "Акрополис", "Аржентина", "Германия", "Корсика" и "Каталуния"), като шест от тях (от "Нова Зеландия" до "Аржентина" включително) са последователни! С постижението си от десет спечелени ралита в годината, Себастиан Льоб става пилотът с най-много първи места за един сезон!
Друг рекорд от 2005 година, който няма аналог преди това, е невероятният му успех на Рали Корсика, когато Льоб става първи във всички отсечки, дори и в шейкдауна! Това е прецедент в ралитата! Още по-интересното е, че той подобрява и абсолютни всички рекорди по отсечките!
Льоб/Елена са просто непобедими на Рали Корсика '05!През 2006, за да се съсредоточи в развитието на новия C4 WRC, отборът на Ситроен прекратява участието си в Световния рали шампионат, като остава, макар и "зад завесите", като помощник на частния отбор Кронос Рейсинг, за който Льоб кара същата година, и който ще използва Ксарите на Ситроен. Въпреки че е в частен отбор, същата година Льоб печели още осем ралита ("Мексико", "Каталуния", "Корсика", "Аржентина", "Сардиния", "Германия", "Япония" и "Кипър"), като от първата до петата победа са поредни!
Преди Рали Турция обаче Льоб пада от своето колело, с което поддържа форма близо до дома си, в следствие на което си счупва ръката и изпуска цели три ралита - "Турция", "Австралия" и "Нова Зеландия". Това сериозно застрашава титлата му, защото най-големият му съперник Маркус Грьонхолм до този момент има четири победи, три втори, две трети и едно осмо място. Без Себастиан Льоб обаче работата на Грьонхолм е само да печели ралита - не много лесна, но не и много трудна за изпълнение! На Рали Австралия обаче Грьонхолм минава през таван, с което изпуска сигурната победа, като завършва пети! Въпреки че побеждава по-рано в Турция, а след това и в Нова Зеландия и Великобритания, Грьонхолм остава на само една точка за Льоб, който става световен шампион за трети пореден път.
Трета поредна победа за годината - Рали Корсика '06 -, както и трета поредна шампионска титла, дошка в края на сезона!През 2007 година заводският отбор на Ситроен е отново налице, но с новия модел на Ситроен - C4 WRC. Сезон '07 за Ситроен започва, както свърша този за Ланча през 1985 година - двойна победа (Льоб/Елена и Сордо/Марти) още на дебюта на колата на Рали Монте Карло! Льоб печели още седем ралита през годината ("Мексико", "Португалия", "Аржентина", "Германия", "Каталуния", "Корсика" и "Ирландия"). Въпреки всичко обаче, работата му да задържи втория Маркус Грьонхолм изобщо не е лесна. Финландецът има пет победи, но отново сам решава съдбата си - отпадания в Япония и Ирландия (Льоб също отпада в Япония) решават крайния изход в шампионата за 2007 година - първи Себастиан Льоб, който изравнява рекорда на Томи Макинен от четири поредни световни титли, а второто място остава за "пенсиониращия" след края на последното рали за годината Маркус Грьонхолм (само на 4 точки по-назад).
Второто поредно отпадане на Маркус (на Рали Ирландия) "връчва" титлата на Льоб/Елена за четвърти пореден път!През тази (2008) година Льоб има вече пет победи ("Монте Карло", "Мексико", "Аржентина", "Сардиния" и "Акрополис), но въпреки това е на второ място (56т) зад постоянния в представянията си през този сезон Мико Хирвонен (59т).
Себастиан Льоб/Даниел Елена вървяха първи след СЕ11 Схуна на Рали Йордания '08, докато......на прехода за СЕ12 Баптисм Сайт 1 не се удариха с бързащия за СЕ11 пилот Конрад Раутенбах!Другите разочаровани след нелепия сблъсък Конрад Раутенбах/Дейвид Синиър!В момента Световният рали шампионат е в почивка, която ще бъде "прекъсната" от Рали Финландия, започващо на 31 Юли! Следват най-силните три ралита на Льоб от втората част на шампионата - асфалтовите "Германия", "Корсика" и "Каталуния" -, както и още три макадамови състезания (като изключим споменатото вече Рали Финландия): "Нова Зеландия", "Япония" и "Великобритания"...
ВИДЕО:
http://demand.global-mix.net/?o=gmuk-n.one-vod/WRC0567.wmv&.wvx= (отваря се с
Windows Media Player)