Рали Мексико 2008

Дискусия за Световния рали шампионат

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот andrey kokalov » Съб Фев 09, 2008 16:58

На мен пък ми направи впечатление присъствието на сина на Йасминка Комлйенович,дългогодишна участничка по нашите ралита.Това момче също се пусна тук миналата година със Субару Н12,а сега го виждам с Р3.Явно баща му добре се справя с бизнеса :lol: Ще го следя с интерес,има и номер преди Копецки.
Нека всеки,които посещава този сайт да кара с главата,а не с краката си!
andrey kokalov
 
Мнения: 409
Регистриран на: Вто Юли 03, 2007 21:52
Местоположение: sofia,mladost-4
Име: andrey kokalov

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот PLuto » Съб Фев 09, 2008 23:54

Jan Kopecký was testing Punto S2000: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=6005

Изображение
PLuto
 
Мнения: 13
Регистриран на: Сря Фев 06, 2008 17:06

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот beta_racing » Нед Фев 10, 2008 09:05

PLuto написа:Jan Kopecký was testing Punto S2000: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=6005

Изображение


That's interesting! When was the test - 8th February, or?
How went the test?

I obviously can't speak/talk czech :oops: :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот Rally_Eon » Вто Фев 19, 2008 15:10

Я Копецки сменил шкодицата. Радвам се че в форума има чешки потребител, и то толкова компетентен. Честно казано рали Мексико не ми е от любимите.
Изображение
Аватар
Rally_Eon
 
Мнения: 234
Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 20:43
Местоположение: Видин/Варна
Име: Радослав Велков

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот plm » Сря Фев 27, 2008 19:28

Ето малко, но интересни снимки от Мексико. Автор е Петр Луск, който е командирован от eWRC.cz.
Всяка снимка има и коментар. С Прокоп са обиколили нощните заведения, разгледал е и трасетата, и околността.
Скоро ще има още снимки и ги чакам с нетърпение, защото този е "профи" отвсякъде.
http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=7832
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот beta_racing » Сря Фев 27, 2008 19:44

plm написа:Ето малко, но интересни снимки от Мексико. Автор е Петр Луск, който е командирован от eWRC.cz.
Всяка снимка има и коментар. С Прокоп са обиколили нощните заведения, разгледал е и трасетата, и околността.
Скоро ще има още снимки и ги чакам с нетърпение, защото този е "профи" отвсякъде.
http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=7832


Петр Луск наистина е профи, а дори е и готин като човек. Когато бях на Рали Португалия го видях и едно от момчетата, с които бяхме, го посочи толкова очевадно (явно в Португалия не е некултурно да се сочи с пръст, а той си беше португалец :D), че Луск го хвана срам чак, както и мен (като човек, който беше със сочещия :mrgreen:). Както и да е, де, Луск ни помаха като звезда (от Холивуд) на луди фенки :lol: :lol:
Иначе тогава движеха с едни 107-мици....ама малко се отклоних от темата :)

Снимките му от Мексико са прекрасни!
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот Astra_26 » Сря Фев 27, 2008 23:56

Снимките са страхотни.

Преди Мексико

Льоб:
За нагласата - „Когато си допуснал грешка, винаги преди старта на следващия кръг напрежението е по-голямо. Мисля, че така ще се чувствам и аз на рали „Мексико, което определено не е от най-лесните състезания. След миналогодишната победа знаем, че C4 WRC е конкурентоспособен по тежките макадамови отсечки в региона, но това не значи, че имам право да се отпускам. Трябва да съм изключително внимателен, тъй като не мога да си позволя разликата спрямо съперниците за титлата да стане по-голяма.”
За условията - „Твърдият терен обикновено осигурява добро сцепление, но не се знае какво ни очаква с новите гуми на Pirelli. Вероятно забраната за използване на „мус системата” ще е причина за много повече спуквания. Това е фактор, който не трябва да пренебрегвам, определяйки начина, по който ще атакувам. Друга особеност, която задължително трябва да предвидя, е голямата надморска височина и падът в мощността на двигателите."

Петер Солберг - „По време на тестовете, направихме добри промени по автомобилите, така че за Корона Рали Мексико заминаваме със самочувствие и силно подготвени. Смятам, че край Леон ще бъдем силни, както и в предишни години, когато Субару е показвало най-силните си страни, именно на тежкия макадам тук.”

Крис Аткинсън - „Мексико е тежко състезание, в което условията на скоростните етапи са особено сложни, още повече че те се качват на такива надморски височини. В предишни години Субару имаше добро темпо през първия ден на състезанието, така че ако сега успеем да го съхраним и във втория, и третия кръг от надпреварата, съвсем справедливо е да се надяваме на силни резултати. На мен лично ми допадат различните условия и различните скорости.”

Джиджи Гали - "Последното ми участие в Мексико беше през 2004г., но тогава аз завърших едва пет етапа. През 2005 и 2006-та участвахме в "разузнаването" на условията, което мисля ще ни бъде от голяма полза. Там етапите са много добри и приятни за каране ( :lol: ) Все пак няма да ни бъде лесно, имайки предвид голямата конкуренция, но аз лично не се притеснявам. Приятно е отново да дойда тук (в Мексико) и да свикна с новите гуми"

Гардемайстер - Старт №100 във WRC (Тези юбилейни стартове видяхме, че не са от най-успешните) - „Приятно е да имаш сто старта зад гърба си. В шампионата съм от доста дълго време, но не трябва да се заблуждаваме, има далеч по-опитни пилоти от мен, които са участвали в много повече състезания. Нямам търпение да стартираме в Мексико. Последният път бях толкова болен, че едва завърших. Може би затова не си спомням много подробности около надпреварата. Запомнил съм единствено хубавите отсечки, осеяни с големи камъни, които сякаш изникват от нищото. Надявам се, че за юбилейния си старт ще се забавлявам, но и че ще спечеля отново точки за екипа на Suzuki. Мисля, че това е напълно възможно.”

Pirelli Scorpion - „Гумите са подсилени значително, за да издържат на агресивните атаки, предизвикани от камъните, дупките и банкетите край пътя. Дълбочината на протектора е увеличена, за да се гарантира по-дълъг живот. Диагоналният дизайн на блоковете е променен. Като цяло конструкцията е съобразена напълно с липсата на „мус системата” (ползва се единствено „Run flat”). Подсилени са предимно страниците, тъй като това е най-уязвимата зона…”


„Run flat” - http://www.motors.bg/polezno_gumi_djant ... news_id=17
ams.bg
rallyeXpress
motors.bg
avtosport.ru
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот damon » Чет Фев 28, 2008 18:32

Льоб е счупил мотора на шейкдауна и ще го сменят за утре. Информацията за наказание е противоречива, но не би трябвало такова тъй като счупения мотор е стария - от Швеция и Монте. Ще е интересно с гумите на това рали. :wink:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот Astra_26 » Чет Фев 28, 2008 20:36

damon написа:Льоб е счупил мотора на шейкдауна и ще го сменят за утре.



Аз защо имам спомен, че всеки заводски отбор разполага само с два резервни двигателя за един сезон. Може и да греша. Или свалените вече мотори на Сордо и Льоб се ремонтират и пак си остават в "сервизния пакет". Не знам, наистина не съм запознат с този момент.
А не мислите ли, че напоследък доста често му се случва на този мотор... та това е едва началото на сезона. Искрено се надявам да е случайно.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот plm » Чет Фев 28, 2008 20:58

Ситроените имат нова хомологация, като промените са изцяло по мотора -нов колянов вал, нов блок,...

Всяка заводска кола може да използва през сезона най-много 5 мотора. Сега е трето рали, а Ситроен имат вече 2 счупени-по един на кола. Ако продължават така няма да завършат сезона. Грешката с новата хомологация е очевидна.
Сега Ситроен са избрали Мексико и Аржентина като "двойка" състезания.
Льоб няма да получи фактическо наказание, но вече е получил допълнително психическо натоварване.
И без това е доста изнервен след Швеция...
Снимки от сервиза на Ситроен.
http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=6098
Снимки на Фиата на Копецки.
http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=7836
И още
http://forum.autosport.cz/viewtopic.php ... 0&start=60
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот MARVI » Пет Фев 29, 2008 00:57

andrey kokalov написа:На мен пък ми направи впечатление присъствието на сина на Йасминка Комлйенович,дългогодишна участничка по нашите ралита.Това момче също се пусна тук миналата година със Субару Н12,а сега го виждам с Р3.Явно баща му добре се справя с бизнеса :lol: Ще го следя с интерес,има и номер преди Копецки.

Баща му е собственик на най- големият холдинг в Сърбия ''Интерспиид''
Винаги вярвам в мечтите си!
Always believe in my dreams!
Аватар
MARVI
 
Мнения: 1007
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 07:26
Местоположение: Worcester
Име: Марио Попов

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот damon » Пет Фев 29, 2008 01:11

Репортажа преди Мексико: http://torrents.rally-club.net/details. ... 9e18cc83ab
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот Ferjancz » Пет Фев 29, 2008 10:59

http://www.crash.net

Льоб казва, че след като не е успял да завърши в Швеция усещя извсетна доза напрежение за старта на рали Мексико. Напрежението се подсилва и от това, че той не трябва да допуска разликата между него и Хирвонен да се увеличва.

"Мексико е доста сложно рали с доста разнообразни етапи и тук гумите ще изиграят важна роля. Настилките на ралито даяват добро сцепление, но все пак ще видим как ще се представят новите гуми Прели. Трябва да се вземе под внимание и отпадането на системата run-flat , което може да довете до множество спукани гуми. Фактор, с който трябва да се съобразявам, както и това, че ще е нужно да адаптирам карането си към по-малката мощност на колата при етапите с висока надморска височина."

Техническия мениджър на Ситроен казва, че предизвикателствата , които предлага Мексико са взети под внимание по време на опдготовката на отбора.

Очаква се Мексико да сухо и горещо. Условията може да са по-неприятни тази година. А високите етапи , до 2700м надморска височина, отново ще изиграят ключова роля. Заради ниското атмосферно налягане мощността на колите е по-малка , а охладителната система не е толкова ефективна.


Струва ми се, че наистина много са се разглезили пилотите! Нямало системи run-flat пък нови гуми пък незнам си какво ! Едно време по времето на група Б даже не са си и представяли за такива системи , пък и гумите сигурно не са били с качествата на днешните! Ама времената се менят нравите също :)
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот xborox » Пет Фев 29, 2008 11:43

Хъм, момчетата от Citroen Sport доста са се оплескали с новия двигател на C4 WRC. Изненадан съм много. Не толкова от цялата дандания около агрегата на Себ и дебатите за евентуалното наказание, а от факта, че двигателят е толкова ненадежден. ОК, вероятно ще издържи в Мексико, ами в Аржентина? Да не говорим за третия старт, в който също трябва да се ползва.
xborox
 
Мнения: 56
Регистриран на: Нед Фев 11, 2007 14:43
Местоположение: София
Име: Борислав Петров

Re: Рали Мексико 2008

Мнениеот beta_racing » Пет Фев 29, 2008 13:00

Снощи прочетох, че Льоб е получил 5-минутно наказание, а тази сутрин вече няма.............ето малко предистория по въпроса с двигателите на Льоб в това рали:

Не съм чел правилата за смяната на двигателите и наказанията за това, но ето какво пише във wrc.com в три поредни статии относно този въпрос (не е буквален цитат, има малко и мои перифразирания, но ще го дам в кавички): "Заводските отбори имат право на 5 мотора за сезон (както каза Пламен) и следователно всеки един от тези пет мотора трябва да се използва в три ралита, т.е пет тройки ралита. Отборите сами решават в кои ралита ще използват даден мотор. Позволява се смяна на мотора (ако той се повреди) само във времето между техническия преглед и началото на дадено рали (примерно шейкдаунът, както е и в случая), но наказание се получава само ако тази евентуална смяна на счупил се мотор се направи на второто или на третото рали, в което отборът участва с дадения мотор, т.е ако това стане на първото от трите ралита, в които моторът е използван, наказание не се получава.
Моторът, който се е счупил е бил чисто нов, защото този от Швеция, когато Льоб се преобърна, е бил сменен => Рали Мексико е първото рали за счупилия се вчера мотор! Оттук идва объркването между отбора на Ситроен и мексиканците, защото по правилата (както е посочено по-горе), ако моторът се смени в първото му рали, няма наказание. Въпреки всичко обаче, наказание е наложено!"
Тази сутрин влизам и чета следното: "Поради 5-минутното наказание, което получи екипът Себастиан Льоб/Даниел Елена, след като техният двигател беше сменен, отборът на Ситроен реши да върне отново двигателят, който се повреди по време на прехода до шейкдауна. По този начин отборът на Ситроен ще поеме последствията, ако моторът се счупи отново, въпреки че говорител на Ситроен каза, че моторът е оправен. Разбира се, не са барани местата, където е пломбиран. Това е било проверено и от човек на ФИА. Сега Себастиан Льоб ще стартира без наказание в Рали Мексико."

Иначе шейкдаунът беше нещо страшно :shock: Наистина много бърз, на места много тесен и техничен на всичкото отгоре, с много, наистина много, камъни. Имаше дори един обратен ляв завой, който си "имаше" и огромна дупка. Там загасна Пер-Гунар Андерсом, а Джиджи Гали едвам тръгна :D
На един много бърз участък, след ляв завой, се видя и една обърнала се отляво на пътя кола :roll: Мисля, че беше #63, но не ми се гледа кой е екипажът :)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

ПредишнаСледваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта

cron