Сезон 2008 - новите правила

Дискусия за Световния рали шампионат

Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот damon » Чет Яну 17, 2008 23:52

Драснах един материал с новите моменти за сезон 2008-ма - http://www.rally-club.net/viewnews.php?nid=144

Отварям и тази тема за коментиране на новите правила и промени - за добро или лошо..?

Много интересно се получава с гумите и ефекта за Пирели. За първи път виждам такава близост на продукт използван в ралитата, който може да си купиш за личния автомобил. Благодарение на новите регулации. Асфалтовите гуми на практика са същите като магазинските P-Zero - отиваш, купуваш си такива гуми и имаш като на Льоб. Поне на външен вид! :)
Махнаха обратния ред на стартиране, ограничиха още Суперрали, разрешават смесените настилки от 2009-та, увеличават дължината на етапите от 2009-та, вече виждаме нощни етапи. В крайна сметка всичко ново е добре забравеното старо. Нямя да се учудя ако съвсем скоро върнат и мобилните сервизи... :D
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот P.Solberg » Пет Яну 18, 2008 09:39

E ми, че то тази година ги върнаха, поне така четох. Тоест има бъдеще за рали "Албена" :)
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот damon » Пет Яну 18, 2008 12:34

P.Solberg написа:E ми, че то тази година ги върнаха, поне така четох. Тоест има бъдеще за рали "Албена" :)


Не точно като предишните мобилни сервизи. Сега са разрешени отдалечените сервизи т.нар. remote service area, но те са само, когато етапите са много далече от основния сервизен парк и само за смяна на гуми и накладки, имат право да работят само 4 човека по колата и само с инструментите носени в автомобила.
Преди сервизите са се местели и е трябвало сервизния план да го правят опитни навигатори. Сервизните коли е трябвало да се местят по график, било е голямо предизвикателство.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот jujoracing » Пет Яну 18, 2008 12:54

Дано наистина има нощни етапи.Ще бъде доста интересно. :)
ВАЗ 2108 SPORT!
Аватар
jujoracing
 
Мнения: 188
Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 16:11
Местоположение: Шумен
Име: Жулиян Атанасов

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот plm » Вто Яну 22, 2008 21:31

С новите правила ще видим как ще се получат нещата.
Още се чудя за гумите. Промяната към какво ще доведе?
Световните пилоти ще показват майсторство с уникални коли , но с гуми ...едвали не нормални, които всеки може да си купи.
Намаляване на разходите?
Не.
Ето цените на новите гуми.
За състезание:
gravel 240 euro
tarmac 240 euro
snow 240 euro
ice 340 euro
За тестване:
gravel 210 euro
tarmac 210 euro
snow 210 euro
ice 310 euro
Намаляване на средната скорост?
А безопасността на екипажите?
Друго. Ако всеки от нас може да си купи такива гуми сигурно ще ги оцени като перфектни. Но, за Льоб не е така. Защото след два дена на Монте Карло ще се чуди как да кара с такива гуми, дали ще спре, дали ще се удържи на пътя...Все пак трябва да покаже умение. Неговата "граница" за усет и използване на гумите е съвсем различна.
Дали тази година няма да има повече етапни победи на Н4?
Въпросителни - много. Ще видим.
И малко отклонение.
Спомням си забраната на сликовете в ралитата. На Албена /96/на прегледа всички чужденци бяха с гуми N/нарязан слик/, а всички българи с S/слик/. Нещата клоняха към огромен скандал и проваляне на ралито. Компромисното решение беше - гумите S да са нарязани по образец.
Цяла нощ се рязаха гуми.
Обяснението/оправданието беше, че току що е получено решението на ФИА!
Ралито беше месец май. Решението е взето и оповестено в края на предишната година.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот Ferjancz » Сря Яну 23, 2008 09:05

Като цяло промените в правилата не са лоши, но какво ми прави най-силно впечатление - гумите за асфалт ще могат да се карат в нормални условия от нормални коли! Това ме навежда на мисълта , че е възможно гумите да са с значително по-твърд и износоустойчив каучук, което от своя страна ще се отрази на поведението на колата ( състезателната ) ! Всички знаем , че с досегашните гуми имаше не малък брой смеси за състезателните гуми, при което ако времето е студено можеш да сложиш, образно , най-меката гума и всичко е ок ! А сега ще имаш право на два вида асфалтови гуми ( две смеси ) , като при всичко това същите тези гуми ще са и за дъжд! Смея да твърдя , че този сезон ще гледаме доста зрелищни катастрофи! Защото гума предвидена да се кара в нормални условия , да има относително добра износоустойчивост, поставена в състезателни условия си мисля , че по никой начин няма да може да покаже по-добри качества, от тези на досегашните гуми! Гумите ще прегряват , ще се пукат и т.н. В момента Тойо имат гума ( пък и мисля не само те ) "семи слик" , отговаряща на изискванията за "градска гума , но и доближаваща се до състезателните! Но дори и поставени на градска кола свършват за около 300 км !!! Факт! А подобна гума , дори била и тя мислена за състезателна, в по-голям аспект, подложена на бруталната сила на ВРЦ автомобил , само мога да гадая какво ще се случи с нея ! Някъде бях чел, още преди да се обявят, какви ще са новите гуми , че ще се търси атракция в карането , та затова виждаш ли се преминавало на такива гуми !!!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот damon » Сря Яну 23, 2008 13:31

Промяната в правилата на гумите са доста сериозни и в някои отношения много странни. Наистина, както казва Пламен - как ще карат тия WRC-та с обикновени гуми!? Асфалтовата гума е доста близка до нормална серийна. Скоростта наистина ще падне и отборите трябва да си приспособяват към гумите, ще трябва да настройват колата за гумите. Времената на Н4 ще се доближат до времената на WRC-тата. В някои отношения ще стане по-интересно, в други не. Със сигурност ще им е трудно в началото. Само времето ще покаже дали тия промени са за добро... Според мен ФИА продължава да пробва разни идеи и покрай тия промени да развива ралито - пак само времето ще покаже дали е за добре. Ето сега виждаме, че някои нови неща се махат и се връщат старите... Дали пък на ФИА идеите за спорта са точно такива - постоянни промени! :wink: Със сигурност на Монте ще е много интересно!
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот plm » Нед Яну 27, 2008 21:21

След Монте Карло пилотите хвалят гумите. След още няколко ралита ще се разбере.
Има промяна и в изскванията за сигурност на ВРЦ колите. Променени са седалките, монтирани са енергопоглъщащи "обеми" между седалката и вратата, монтирани са и мрежи/колани между пилота и навигатора, захващането на коланите,...



The first target was to minimise the energy forces on the occupants of the car during a collision. This is achieved through greater survival space as well as energy absorbing material and a load spreading door cage.

The next priority was strengthening the driver’s seat to improve head, shoulder and pelvic support. The seat is important because it is the main connection between the driver’s body and the car. It also provides the last line of protection should an accident occur.

The safety nets, still under development with the teams, will be placed along the centre-line of the car, between the driver and co driver, in order to limit the excursion of the occupants, and prevent them impacting each other during a violent impact or roll.

The belt positions have been specified to create optimised belt strap geometry and angles which ensure the torso is efficiently and equally restrained by each of the straps of the safety harness.

The load spreading door system will increase the strength of the car in the region of the front doors, and will reduce the intrusion during a side impact accident.

By introducing these measures in stages, the rally teams are able to incorporate them more easily into the designs of their car.

Much of the research was conducted in co-operation with Peugeot and Prodrive, with engineering design by the Subaru World Rally Team. A high-g sled at DEKRA was commissioned for development testing where it was demonstrated that a high velocity 70g side impact could be survived without serious injury.
Прикачени файлове
sitky-1.jpg
sitky-1.jpg (27.02 KiB) Прегледано 5293 пъти
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот shakedown » Пон Яну 28, 2008 19:40

А на мен ми направи впечатление следното нещо от правилата за 2009:

Общата дължина на етапите се увеличава от 360 на 400 км.


И тъй като през 2010 Рали България ще е част от WRC то ще се наложи да се увеличат скоростните етапи защото в момента общата им дължина е 282км. Поправете ме ако греша :)
Fun is not a straight line.
http://www.boxfishbg.info
Аватар
shakedown
 
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:12
Местоположение: София, Сливен
Име: Любомир Дренски

Re: Сезон 2008 - новите правила

Мнениеот plm » Пон Яну 28, 2008 20:10

Правилата за 2009 още не са въобще ясни. За 2010 да не говорим.
Че ще трябват повече километри на България, е така.
Но, темата е за 2008. И е редно да си изясним сегашните, новите за 2008, защото вече вървят състезанията. Да знаем какво гледаме. :D
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков


Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

cron