ДЕТАЙЛИТЕ за новото поколение автомобили, които от 2009 г. ще заместят действалите в продължение на 12 години коли от категорията WRC ще станат ясни след три месеца. През март следващата година, Световният съвет на ФИА ще обяви новите правила. От обявените вчера от федерацията промени става ясно, че пълното приложение на новите спецификации ще стане от 2011 г.
По този начин шампионатът през 2010 г. ще бъде преходен, като в него ще могат да бъдат видени на терена както колите от категорията WRC , така и новото поколение автомобили, които ще бъдат „топ-класата” на спорта след това.
Практически следващите три години ще поставят многоточието на една епоха в световното първенство, когато в края на 2011 г. колите от WRC окончателно ще отпаднат от състезанията на световно и европейско равнище.
ПРЕДИ 10 ГОДИНИ: Официалната схема на ФИА, представяща как ще изглежда новата кола от категорията WRC.
Както писа RallyXpress в началото на септември, новите правила извеждат като лидер сега действащата ортодоксална група N , клас 4 – Мицубиши и Субару, като към тях ще бъде „ашладисана” и появилата се преди две години Супер 2000.
Според информации на сайта за новините в българския автомобилен спорт, детайлното уточнение на техническите параметри ще имат някои елементи, които ще бъдат освободени, за да направят автомобилите още по-атрактивни за публиката.
Предварителните информации на RallyXpress говореха за евентуално включване на турбините към автомобилите от клас Супер 2000. Според последните новини, това вероятно няма да бъде прието на заседанието на Световния съвет през март догодина.
ДЕБЮТ: Форд Ескорт WRC и Карлос Сайнц бяха първите, които се точно преди 10 години се включиха в световното първенство с новия „световна рали кола”.
http://www.bgnrc.info/index.php?option= ... 8&Itemid=1
Какво е новото в статията?
Това е известно и коментирано тук.
И няколко пъти се подчертава - RallyXpress , както вече написа...