Страница 1 от 1

Sebastien Loeb - опит за обективен анализ...

МнениеПубликувано на: Съб Юни 04, 2005 15:20
от Singulus
Да си кажа - фен съм на Льоб...но понеже съм любопитна натура след ровене по чуждите форуми ме налегнаха интересни мисли, които искам да споделя тук и се надявам да се получи интересна дискусия...
...(съмнението е голяма работа и движеща сила)

Наистина ли Льоб се учи в движение, и то с такава голяма стъпка? Не е ли в малка или голяма степен вярно твърдението, че гумите особено тоя сезон на макадам са основен фактор на очевАдното превъзходство на Льоб в последните 4 ралита (естествено положението на асфалт го оставяме настрана)?
В крайна сметка никога в шампионат с не толкова уеднаквени автомобили (от правилата) не може да се направи в голяма степен реално сравнение на качествата на пилотите, но все пак...това вълнува фенове, специалисти, специалисти-фенове, фенове-специалисти... :wink:

Интересен и показателен като че ли беше израза, с който Льоб характеризира Солберг, мисля беше в края на миналия сезон..."Petter is a benchmark on gravel..."...
Също е интересно, че сега на рали Турция Сайнц, който не е карал от 7 месеца на моменти прави сравними времена с Гронхолм, Солберг, Мартин...дали това не е показателно колко напред е Ксара-та в сравнение с останалите коли...или пък просто Сайнц като доста добре познаващ колата и като най-опитния и успешен пилот за всички времена просто успява да я "подкара и да влезе в час" бързо както той си знае....

МнениеПубликувано на: Съб Юни 04, 2005 15:57
от P.Solberg
E не е тайна за никой, че съм фен, и то голям, на Солберг, но в момента е просто наложително да си призная, че и Ситроен, и Льоеб са много напред в нещата. Льоеб е уникален талант, за мен най-големия, който се е раждал в историята на рали спорта. Също така Ситроен направи кола, още от 1999 с Ксара Кит Кар, която просто е с години пред останалите. Мишлен също се развиха много, докато Пирели тъпчат на едно място, а това е пагубно както за Субару, така и за Пежо. Изводът е прост - през тази година отново Льоеб и отново Ситроен ще се първи.

МнениеПубликувано на: Съб Юни 04, 2005 22:19
от beta_racing
Наистина мнението ми се подкрепя и от вас!
За останалото: Грьонхолм е доста недоволен от Пирели и мисля, че те спъват доста другите марки...

МнениеПубликувано на: Пон Юни 06, 2005 21:51
от plm
Интересна тема за дискусия.Не знам от къде да започна и дали ще завърша мнението си сега.
Да започнем с Пежо.Още миналата година 307 показаха,че не са добри,за разлика от 206.И сега само Грьонхолм може да го кара и то без върхови резултати.Марко Мартин още не може да се отпусне с него и постоянно променя настройките.Миналата година той имаше 3 победи,а сега само може да мечтае за подобно нещо.
Фордовете нямат никакво развитие тази година/може би заради Фокус 2006/,но Гардемайстер е доволен,защото Шкодата беше много зле.
При Митсубиши нещата бързо напредват."Създателя" на 206 сега работи за тях и вече има резултати.
Ситроена действително е най-добрата кола.И в комбинация с Льоб,Мишлен и перфектен тим като цяло имат отлични резултати.Видяхме какво направи Щол тази година.С доброто,с хубавото бързо се свиква.
Или пък,как беше Туохино 2004 и как е сега?Тазгодишните му резултати са доста по-лоши,явно заради колата/Шкода/.
Накратко,Себастиан е изключителен пилот,Ксарата е много добра,отбора на Ситроен знае тънкостите... и ето го резултите.Този спорт е комплексен.ако,нещо,макар и дребно липсва-няма резултати.
Веднага след награждаването в Турция Льоб отлетя за тренировките на Льо Ман,та ще видим какво ще направи там.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 06, 2005 22:39
от damon
Не знам и на мен ми минава през акъла и то от доста време, че Ситроен е много силен автомобил и това е едно от най-важните предимства на Льоеб. Погледнете резултатите на Дювал и сега на Сайнц! Разбира, се в рали спорта всичко е комплексно така, че ако в Ситроена седне Гронхолм може и нищо да не направи, но пък може и да направи. :wink: Всъщност ралито, не само е комплексен спорт, а понякога и нелогичен, така че е трудно да се даде отговор на нещо. В крайна сметка Льоеб е страхотно сработен с тима, добър е на всякакви настилки. Брутално добър! И това го води към най-високите върхове. Ако се качи обаче в Пежо може и да не достигне Мартин. Така, че в крайна сметка трябва да гледаме ситуцията такава каквато е, без да мислим "ако" беше "еди как си".
Навремето си спомням, че след като Томи Макинен се махна от Митсубиши отбора се срина. После шефа им обясняваше, че това може би се дължи на факта, че толкова време са работили с Томи и толкова много са свикнали с него, че просто не мога да се пренастроят да работят с други и не могат без него.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 06, 2005 22:44
от plm
Добре ще е да продължи дискусията в тази тема.И аз имам още много какво да кажа.Ама не сега.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 07, 2005 00:50
от Singulus
Хех, разбира се, че IF-THEN-ELSE предположенията не вървят, защото нещата са такива, каквито са, но това не е причина не да позадълбаем защо аджеба не е така, а е иначе 8)
Присъщо на повечето хора е да подредят (макар и по строго специфичен начин) нещата в главите си, да ги класифицират...в частност така става и с любимия спорт...какъвто е рали спорта в този форум...хайде стига философско отклонение...достатъчно...

Та...Льоб се е класирал за Льо Ман, правилата за новобранците са доста специфични - правят се по 10 обиколки и има време, под което трябва да се слезе за допускане до участие..

МнениеПубликувано на: Вто Юни 07, 2005 08:47
от P.Solberg
Ники, да ти припомня какво стана в JWRC, когато Льоеб караше там - той стана шампион с най-слабата кола Саксо Супер 1600.

МнениеПубликувано на: Сря Юни 08, 2005 22:11
от plm
Нали разбра какво стана?
Пусна перфектна тема и много скоро след това я блокира.
А дискусията точно започна.
Отнася се за singulus.

МнениеПубликувано на: Сря Юни 08, 2005 23:47
от FX7
E ne спирайте де ....
На мен ми прави впечатление как Човека слиза от автомобила след "СС" етап , все едно че е ходил до "пазарчето" ...( много спокоен и свеж )
От него лъха енергия , просто е железен и явно за това е роден.
А и с каква лекота управлява (не се бори с волана и педалите , но за това принос имат и от ситроен сигурно) :shock:
Абе КЛАСИКАТА В ЖАНРА Е , по горе "Солберг" е дал точното определение за него .

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2005 08:22
от beta_racing
Това за спокойното каране си е просто стил на каране...Сайнц като се бори вътре да не би да дава лоши времена или пък да не би да не е професионалист...? :wink:
Според мен за сега Льоб ги бие страшно много, защото първо (те са две неща на първо място :D ) заради колата (в момента Ситроен са №1) и заради това, че се научи да кара на всяка настилка и второ, че той преди това е бил механик и знае какво точно трябва да се направи по колата и си прави винаги най-добрите настройки за условията на ралито.

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2005 18:01
от Singulus
plm написа:Нали разбра какво стана?
Пусна перфектна тема и много скоро след това я блокира.
А дискусията точно започна.
Отнася се за singulus.


Е са, блокирал съм я...не съм спрял другите да дискутират, нито аз ще спра да дискутирам нещата...

Са по темата...интересно е следното: дали е просто съвпадение новоизлюпения шампион (в случая Льоб) да попадне в един току-що показал новата си WRC кола тим, с доста голям бюджет и превъзходни инженери, или таланта просто е и трябва да изключителен, за да имаме налице такива резултати...може би най-комплексните умения, виждани някога на различните настилки....
...или между т.нар. млади надежди (наричат ги young guns) има някакви много специфични фактори, които правят или не големия бъдещ шампион...щото си мисля, че на моменти прекалено се спекулира с това как еди-кой-си бил сигурния шампион на бъдещето блабла...
Както се спомена, Льоб стана шампион в S1600 през 2001-ва с най-слабата кола(?!?!)...как се оценява силата на една кола...това също е от решаващо значение, за да разберем аджеба кой кого...
Льоб се явява класически пример на израсналия и реализиралия си показан потенциал в "младежкото" първенство JWRC...но далеч не всички пилоти минават по този път, не всички минават през всички школи, шампионати....и това е интересното всъщност, как хора с различен background в края на краищата тръгват да се "бият" във WRC...

МнениеПубликувано на: Чет Юни 09, 2005 19:17
от PlamenVFTS
Много ми е интересно как преценихте, че Ситроен Саксо S1600 е била най-слабата кола в JWRC. Доколкото си спомням следващата година Дани Сола стана шампион със същия автомобил.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 13, 2005 22:00
от plm
Не случайно написах,че темата е много добра,но е "блокирана".
Сега Себастиан Льоб след спечелено макадамово рали се готви за 24 часа на Льо Ман-пълна противоположност.Има много ценни коментари на Себ. за разликата в тези дисциплини според него.
И после пак ще кара макадам/Акрополис/.