Монте Карло 2007

Дискусия за Световния рали шампионат

Мнениеот plm » Пет Фев 02, 2007 22:26

За първата част от питането ти отговарям - Митко Илиев/респ. целия отбор/.
Радостно съм изненадан, че в петък вечер се оформя дискусия!
Мисълта ми за някакво "прецакване" на чужденци е контролиращите да се отнасят еднакво към всички, а не селективно.
За втората част - убеден съм, че Басо може да си тръгне усмихнат без да е победител у нас.
Пак за Хеброс - за мен това е най- фалшивото рали, и то фалшифицирано много грубо. Аматьорски. Това не го одобрявам и аз.
Какво да кажа?
Ето начин да се ощети чужд пилот.
Пример - нощни етапи, нормално стартират екипажите, и веднага ги спират пътните ченгета и им свалят фаровете, защото не отговарят на местното законодателство!
Предполагам знаеш , че и гумите трябва да са хомологирани.
Мисълта ми е такава - по време на рали България усещам "гъзолизничество" към чужденците.
Примери - много.
Та за това се замислям, защо и дали не може да помогнем на българите , а се прекланяме на гостите?
Не одобрявам измамата.
Това за дали сме уцелили форума и темата - ?
Аз пообърках нещата, но не е фатално.
Казвам каквото мисля където ми падне!
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот fokus » Пет Фев 02, 2007 23:10

Не съм съгласен, защо е необходимо да се бориш с всичко и всички за да се състезаваш напротив затова се нарича спорт, за да си спортист а не бизнесмен, със спонсорите и рекламодателите трябва да има лица които да контактуват с тях, на "запад" се наричат агенти PR или каквото и там да се нарича, те си договарят сумите .... това ми е на мене основната теза, "Хеброс" е едно от славните ралита, може да ти звучи измислено и не знам какво си но питай някой пилот да ти каже дали му е било лесно в най-голямата жега .... аз пък от Хеброс най съм се впечатлявал на България сякаш всичко е нагласено на мен така ми изглежда, историята помни моменти в които българи са били на съвсем малко от победата и заради технически поблеми не са успявали. ЗАщо има технически проблеми ли отговори много защо на България ? защото всеки от първа група дава на макс за да се представи ама на не става, няма подготовка няма гуми ако щеш .... Има една истина за мен, когато се отворят големите фирми като НИКМИ за спонсорство и направят голям отбор като развият някое и друго талантливо момче, тогава ще гледаме истински състезания. Предишните години са ни завладявали пилотите защото са проявявали мъжество и всеки е бил съпричастен това е мъжки спорт нали :)

П.С. не се обосновах за Митко Илиев, не съм съгласен, защото като сервиз и условия пак не се доближава до истината, може механниците да са опитни, но нещата не опират само до умения а и до непрекъснато обновяване на знания, и затова е добре да идват чужди пилоти за да се вижда докъде е стигнал света
:)
active driving active safety
Аватар
fokus
 
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2005 17:07
Местоположение: sofia
Име: Христо Иванов

Мнениеот fokus » Пет Фев 02, 2007 23:25

plm мислиш ли че трябва да бъдат нагласени нещата за да спечели бг пилот и дали той ще се чувства горд от това?
active driving active safety
Аватар
fokus
 
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2005 17:07
Местоположение: sofia
Име: Христо Иванов

Мнениеот plm » Пет Фев 02, 2007 23:36

Йе, много се радвам за дискусията!
Казвам, че Митко и екипа му са на ... най- ниво. Затова 2006 постигнаха такива резултати.
Като гледам си от София и ако искаш ще те въведа в средите ...
Искам ми се да се запознаем и после да коментираме това.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот plm » Пет Фев 02, 2007 23:37

fokus написа:plm мислиш ли че трябва да бъдат нагласени нещата за да спечели бг пилот и дали той ще се чувства горд от това?

Отговарям - твърдо НЕ.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот fokus » Пет Фев 02, 2007 23:59

Да Митко беше на ниво тази година, определено съм съгласен, и мисля че му беше необходимо, но и всеки друг заслужава нещо такова ... ок
active driving active safety
Аватар
fokus
 
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2005 17:07
Местоположение: sofia
Име: Христо Иванов

Мнениеот plm » Съб Фев 03, 2007 00:06

fokus написа:Да Митко беше на ниво тази година, определено съм съгласен, и мисля че му беше необходимо такова нещо, но и всеки друг трябва заслужава нещо такова ... ок

Е, Митко дълго/много се е борил за това. Може много да се говори, но за мен е факт, че през 2006 Митко и екипа му бяха профита.
Кой друг заслужава ?
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот fokus » Съб Фев 03, 2007 00:23

Добър въпрос, отговорът ми пак ще бъде в същата насока :)
active driving active safety
Аватар
fokus
 
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2005 17:07
Местоположение: sofia
Име: Христо Иванов

Мнениеот P.Solberg » Съб Фев 03, 2007 01:04

Както искайте разбирайте мнението ми, но според мен български пилот съвсем скоро ще спечели рали "България". Но това няма да е пилот от сегашното поколение. Отборите в България, водещите поне, се управляват от така наречените "татковци". Не казвам, че е лошо, даже в миналото липсата на наследственост се е смятала за дефект на българския спорт, но българските пилоти стават жертва на старите разбирания на своите бащи-мениджъри. Много късно се усетихме, че рали-спорт се развива, когато изградиш база - собствен автомобил, собствен отбор, собствен маркетинг. Да, трудно е, но това е едиствения път. До 2003 година, българския спорт се развиваше по модел - наемен спорт, наемем кола от чужди хора, която в най-добрия случай успява да завърши, но със сериозни проблеми. Примери много -Митко Илиев на "Албена" 2001, Ясен Попов на "Албена" 1999, Крум Дончев на "България" 2004. Така спорт, според мен, не се прави. Има млади момчета, които трябва да се подкрепят, които са бъдещето и които ще имат шанс да спечелят "България". Примери много - Тошко Славов, Петър Гьошев, Пламен Стайков, Георги Белчев. Това са момчетата, които трябва да се подкрепят. Те ще имат шанс - вижте тази година какви битки ставаха в Н3, ами ако това се пренесе в генералното, мислите ли че Басо ще може да устиска - е няма да може. Просто сега всичко трябва да бъде насочено към младите надежди, спонсори, внимание, медии, за да успеем. В Чехия, Полша си имат винаги едно на ум с младите, защото там е мястото да се гради.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот Rally Fan » Съб Фев 03, 2007 01:30

Подкрепям ... със всички ръце и крака съм ЗА! Точно и правилно казано според мен!
Изображение

If you doubt - Flat Out !!!
Colin McRae
Аватар
Rally Fan
 
Мнения: 1297
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:26
Местоположение: Дясната Седалка
Име: Chavdar Sabev

Мнениеот rally_m » Съб Фев 03, 2007 10:02

Определено трябва да се разчита на младите пилоти.Но неможете да отречете,че опита,който могат да го дадат 'татковците' е излишен :) Ако тръгнете сами да си го градите този опит,който биха го споделили по-опитните, е напълно вероятно да потрушите много техника и средства.Неговоря специално за карането,ами за тактиката,която в много случеи е решаваща. :wink:
Аватар
rally_m
 
Мнения: 528
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 18:15
Местоположение: Шумен
Име: Бойко Стойчев

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Съб Фев 03, 2007 10:20

Дори и да не е по темата дискусията стана интересна.Както съм писал и в други теми български пилот ще спечели рали България когато отборът му както и спонсорите добият правилната концепция за това.Отборът на Митко е най близо до това и напредъка е видим. Първо днес е 3ти февруари и чешките пилоти карат вече второ тежко състезание,а нашите ще почнат след три месеца.Второ стремежа на мениджърите на отборите пилотите им да карат във всички вътрешни шампионати-ралита,писти,планински.Такова животно няма по света.По добре ако искаш да си добър рали пилот вместо да хабиш сили и средства за писти да караш още някое състезание навън,в реална конкуренция,а не да ставаш измислен герой без никакви усилия.За съжаление повечето спонсори у нас не го разбират и предпочитат да видят пилота си шампион нищо че се състезава сам със себе си.Нямам нищо против пистовите пилоти.Просто в момента става въпрос за изграждане на пилот способен да спечели рали България.Миналата година не карахме на рали България и имах възможността да бъда цял ден в сервизния парк.Както каза fokus бокса на Басо беше перфектен,направо мечта,до най малката подробност.С ужас наблюдавах липсата на организация и хаоса в боксовете на някои от нашите пилоти.Много години в България имаше по 1-2 конкурентни коли и пилотите им събираха всички купи от вътрешните шампионати а когато отиваха да карат навън беше провал.Миналата година Митко,Крум и Жоро караха повече състезания навън и резултата е налице.Това е пътя ,няма друг начин.И дано някой с пари си размърда акъла и направи състезания още през зимата както е в другите страни.Тогава и българската победа на рали България няма да е мираж.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Мнениеот fokus » Нед Фев 04, 2007 21:15

На мен отдавна ми се върти една мисъл, явно е, че трябват много пари за да се направи отбор от световно ниво, защо няколко клуба не се обединят за идеята и да се направи такъв, да разработят и промотират двама или трима пилоти, които да се състезават освен в българския и в другите шампионати дай боже и в световния, айде да не са трима но двама са доста оптимистичен вариант?
active driving active safety
Аватар
fokus
 
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Сеп 22, 2005 17:07
Местоположение: sofia
Име: Христо Иванов

Мнениеот P.Solberg » Нед Фев 04, 2007 22:13

Може би догодина да се създаде нещо такова. Но иначе това ще е много трудно, защото много пилоти само демонстрират добри отношения, а иначе ... Ще е много сложно някой пилот да пренебрегне собствения си интерес, за да може да се реализира подобна идея.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот damon » Нед Фев 04, 2007 22:30

fokus написа:На мен отдавна ми се върти една мисъл, явно е, че трябват много пари за да се направи отбор от световно ниво, защо няколко клуба не се обединят за идеята и да се направи такъв, да разработят и промотират двама или трима пилоти, които да се състезават освен в българския и в другите шампионати дай боже и в световния, айде да не са трима но двама са доста оптимистичен вариант?


Ами защо... Защото много или малко автомобилния спорт е бизнес - трябва да се прави като предприятие. За да направиш успешен бизнес ти трябват инвестиции, а в този спорт ти трябват страшно много инвестиции! А както знаем у нас няма толкова пари от спосори (които са основния доход при този спорт), колкото във Франция или Великобритания. Не знам, този въпрос е много многжо сложен и има много аспекти... Пък и нека допуснем, че у нас се появи сега отнякъде отбор подобен на Кронос да речем - и какво от това!? Ще стане ли от това по-добър българския автомобилен спорт... Може би малко, но няма да даде нужния тласък.
Според мен за да върви нашия спорт нагоре и да има достатъчно пари в него откъдето той да е достатъчно качествен трябва да се промени мисленето на много хора - трябват нови състезания, нови настилки (сняг, макадам), трябва да се работи медийно за да се популяризира максимално спорта, ако трябва дори с нетрадиционни медийни методи... По този начин ще има повече зрители, повече пари, по-добри отбори, по-качествени спортисти, което ще доведе до още зрители, още пари и т.н. Всичко опира до популярността на спорта... Много е сложно, замислете се, че дори и в другите европейски държави не е лесно да радвиваш рали спорт. Едва ли е само у нас.

Ето и малко снимки от централата на Кронос, трудничко ще е да стане това и у нас. Гледайки положението в държавата не съм голям оптимист:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

ПредишнаСледваща

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта

cron