Правилата за 2007 в Световния шампионат

Дискусия за Световния рали шампионат

Правилата за 2007 в Световния шампионат

Мнениеот damon » Сря Дек 13, 2006 19:21

На сайта на ФИА вече са публикувани правилата за следващия сезон. В световния шампионат няма да има някакви особени големи и неочаквани промени. http://www.fia.com/resources/documents/ ... RC_reg.pdf

Започвам първо с промените касаещи М1 и М2 отборите. Вече няма да се казват така. Заводските отбори ще са Manufacturer, а М2 тимовете Manufacturer Team. Освен имената не забелязвам нещо ново. Условията са като от миналата година. Ето и темата от миналата година, където сме описали всичко http://forum.rally-club.net/viewtopic.php?t=914

По-големи промени има в правилата за суперрали. Както се очакваше там са въведени някои нови моменти. Най-основното е че при първия етап, в който екипажа отпадне получава наказание от 10 минути, на следващия етап е без наказание и от третия нататък по 5 минути на всеки пропуснат етап. Това е направено с цел екипаж отпаднал в последния етап за деня да получи малко по-сурово наказание. Това е пряка препратка към отпадането на Льоб на Монте Карло в последния етап на първия ден.
При отпадане в суперспециалния етап, ако е в четвъртък, екипите имат максимално време от 3 часа в което да ремонтират колата (това не съм сигурен дали е ново).

Ново правило е и това гласящо, че в пътните секции автомобилите трябва да се движат на четири колела, като нарушението на това правило се докладва и може да последват наказания. Отново инспирирано от Льоб на Акрополис тази година... :)

От тази година има изискване и за поставяне на ADR – Accident Data Recorders т.е. устройства записващи различни данни по време на инцидент – нещо като черна кутия, за М и МТ отборите.

Има и различни изисквания за броя на моторите, шаситата и резервните части, но това не е нещо ново и всеки който иска може да ги прочете в правилника.

И ето, че супер рали вече втора година ще присъства в Световния шампионат. Изглежда ФИА се опитва да го "нагоди" към най-оптималния формат или поне да го намери. В Европейския тази година суперрали ще е под малко по-различна форма.
Струва ми се, обаче че това продължава да си бъде едно анти-рали правило или поне в този си вид. В крайна сметка рали хората се нагаждат към него, но дали е за добро... Миналата седмица четох нещо много интересно в един форум - новите правила се правят от ФИА за да привличат нови фенове, новите фенове започват да разбират правилата и в един момент им става ясно че те не стават. През миналия сезон Матю Уилсън се е възползвал от суперрали 33 пъти! И все пак той продължава да е "обещаваш млад пилот, успяващ да завърши състезания ". Изглежда успешното завършване на един екипаж в рали не е това което е. Май се казваше така в един филм. Себастиен Льоб, Насър Ал-Атиах и Патрик Сандел станаха световни шампиони използвайки точки по суперрали. Титлата на последния дори стои много "спорно" на фона на резултатите му. Не мисля, че супер рали правилото помага за развитието на рали спорта, напротив...
Между другото всичко това го казвам, като част от екипаж, който се е възползвал от суперрали и дори имаме 1 точка от това. Не че се чувствам сякаш съм завършил състезанието, но... Има ни там в резултатите. :roll:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: Правилата за 2007 в Световния шампионат

Мнениеот isaev_fan » Сря Дек 13, 2006 19:30

damon написа:...Не мисля, че супер рали правилото помага за развитието на рали спорта, напротив...


Напълно те подкрепям! Цяла година рали след рали си го мислех това...
Изображение
Team: INTERLEASE Racing
Driver: Ignat Isaev
Co-Driver: Stefan Kordev
Аватар
isaev_fan
 
Мнения: 334
Регистриран на: Чет Сеп 14, 2006 00:42
Местоположение: София
Име: Теодоси Димитров

Мнениеот beta_racing » Чет Дек 14, 2006 11:07

Аз съм по-скоро по средата като става въпрос за суперрали (и повече против това правило), но да се каже, че Себастиан Льоб е взел титлата си заради суперрали си е грехота! Та в 12-тте ралита, в които е участвал няма под второ място. По тази логика и Грьонхолм нямаше да си вземе едната точка от Мексико, когато използва суперрали, и нямаше да завърши Аржентина, така, че нека да не гледаме само това как ЕДИН ПЪТ една законна по правилата на FIA система е помогнала на един, а да не гледаме как повече от един път системата е помогнала на другия, който изостава с една точка... :roll:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Мнениеот Lubo » Чет Дек 14, 2006 19:28

Не знам,аз лично нямам конкретна позиция към този въпрос.Супер рали е система за самите зрители-имат възможност да видят повече пъти пилотите.От друга страна пък с тая система ралита заприличват на електронна игра-блъскаш се,правиш,квото правиш и продължаваш.......личното ми мнение е,че това не съвпада със самата идея на ралитата.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот beta_racing » Пет Дек 15, 2006 09:37

Lubo написа:Не знам,аз лично нямам конкретна позиция към този въпрос.Супер рали е система за самите зрители-имат възможност да видят повече пъти пилотите.От друга страна пък с тая система ралита заприличват на електронна игра-блъскаш се,правиш,квото правиш и продължаваш.......личното ми мнение е,че това не съвпада със самата идея на ралитата.


Това имах предвид и аз като казах, че съм "по средата" относно тази система, но може би при мен второто
От друга страна пък с тая система ралита заприличват на електронна игра-блъскаш се,правиш,квото правиш и продължаваш

надделява, затова съм повече против нея.
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Мнениеот damon » Съб Дек 16, 2006 19:23

beta_racing написа:но да се каже, че Себастиан Льоб е взел титлата си заради суперрали си е грехота!


Не съм си и помислил подобно нещо... Не и точно за Льоб! :) Аз пак ще кажа - това е моето мнение, аз така чувствам нещата. Има много хора дори и в рали спорта, които мислят, че правилото е добро. За мен не е. Единствената форма под която мога да го приема напълно е рестартиране без право на точки.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов


Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта